A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

Martin, Bas, Jan.....leuke beschrijvingen weer  :pompom:   Ben er maar weer lekker mee allemaal, er staat eigenlijk gewoon geschreven dat ik me flink in de kabel materie moet storten met alle financiele ellende van dien :P
Had nou gewoon geschreven dat er niet zo veel verschil was te horen :devil:

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  9, 2013, 20:04:18
Martin, Bas, Jan.....leuke beschrijvingen weer  :pompom:   Ben er maar weer lekker mee allemaal, er staat eigenlijk gewoon geschreven dat ik me flink in de kabel materie moet storten met alle financiele ellende van dien :P
Had nou gewoon geschreven dat er niet zo veel verschil was te horen :devil:

Graag gedaan hoor Theo  :P  Leuk ook dat jij er even op inhaakt  ;)
Wat de kabel materie betreft: tja, ik heb gewoon beschreven wat we hoorden aan verschillen tussen de gebruikte dig. interlinks.
En die verschillen waren toch echt wel aanzienlijk te noemen in bepaalde gevallen.... Ik was al een redelijke fan van Chord bekabeling, maar nu helemaal na de test/luistersessie bij Martin!!!  Mooi ook dat de set het allemaal liet horen, want dat is ook niet altijd het geval.
Toen ik de prijs hoorde van de Chord Indigo plus interlink moest ik ook wel even de wenkbrauwen fronsen, maar bij het horen van de toch wel aanzienlijke verschillen ben je dat ook wel weer snel ''vergeten''  8)
Binnenkort ook maar eens een setje Chord Signature kabels proberen tussen de SU en de Adam,s  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: twani op februari  9, 2013, 20:04:18
Had nou gewoon geschreven dat er niet zo veel verschil was te horen :devil:

Tijdens het wisselen van de kabels waren er geen verschillen te horen........  :hehe:
mainly British stuff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ikheb een heel bescheiden Chord Crimson plus analoge interlink tussen de Leben en de MF dac zitten, prima spul.

Voor wat betreft mijn DAC zoektocht...ook daar zit een Chord product bij, een heel lelijke ook nog :P

Jumping Jack

Ik heb 2 stuks Chord Cobra VEE 3 in bestelling staan voor het analoge deel van mijn set (waaronder een DIN - RCA kabel). Jammergenoeg worden die op bestelling gemaakt, dus het is nog even wachten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari  9, 2013, 22:47:39
Ik heb 2 stuks Chord Cobra VEE 3 in bestelling staan voor het analoge deel van mijn set (waaronder een DIN - RCA kabel). Jammergenoeg worden die op bestelling gemaakt, dus het is nog even wachten...
Uitslover, een Chord kabel "op bestelling"  ;D Typisch Belgisch ;D

twani

Ik lees op het www dat iedereen 'm spuuglelijk vindt, daarom misschien best iets voor mij ;D

Kleurt goed bij de Leben.....

De lijst is nu als volgt:

Eastern Electric Minimax plus dac
Burson D160
Chord MX QX dac "gold" :laugh:

Deleted Member 2


Deleted Member 2


Deleted Member 2

#4085
nog voldoende "dac-jes" op voorraad:



eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

#4087
Theo, alias ''Goldfinger''....... :P :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Maar om nog even bij Chord te blijven......... ;)

Deze vind ik persoonlijk dan weer erg mooi  ::)   Geen goud, maar wel chromen knoppen  :sleep:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Verschillen tussen digitale interlinks hoeven geen rol te spelen trouwens, het is heel afhankelijk van de gebruikte DAC. Op Lyngdorf/Tact bijvoorbeeld zijn verschillen nauwelijks/niet aanwezig/waarneembaar hebben we een paar jaar terug met een aantal forumleden al eens getest in een shootout. Conclusie was dat de jitterrejectie en immuniteit voor andere artefacten bij Lyngdorf/Tact hoog is.

Hier een mooie lijst van een groot aantal (350!) DAC's trouwens: http://songstreaming.wordpress.com/

RubenV.

Citaat van: Antoine op februari 10, 2013, 13:10:49


Hier een mooie lijst van een groot aantal (350!) DAC's trouwens: http://songstreaming.wordpress.com/

Wow, dat is nog eens interessant leesvoer! Bedankt voor de link.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


Ronan

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2013, 02:57:40

Last but not least: de netkabel die het bij mij erg goed doet achter de Superuniti en beduidend beter presteert dan de standaard netkabel.
Ondanks het feit dat Martin al versteld stond van de bizar grote verschillen tussen de geteste dig. interlinks had ik het idee dat hij mogelijk niet meer had verwacht dat het nog een stapje beter kon...... En beter werd het ook nu weer want ook de invloed van de gewijzigde netkabel was weer goed merkbaar.


Ik heb vorige week de Superuniti besteld, na hem thuis aan een uitgebreide luistersessie
te hebben onderworpen. Kun je mij vertellen welke netkabel je eraan hebt
hangen ? En die VIBRA schijven is dat eigen fabricaat ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

twani

Jan is hier (samen met Jumping Jack) dé ervaringsdeskundige. Aangezien dit ook Jan z'n topic is gaat je vraag op korte termijn worden beantwoord.

Wederom Jan..kom er maar in :P


Mooie aankoop trouwens zeg, pfwiehuw..... :worship:

YamahaRXV

#4094
Zeker mooie aankoop Ronan, ik kan niets anders zeggen  :worship:
Sowieso alvast gefeliciteerd met de aankoop en join the club of proud Superuniti owners  :D

Waar gaat de Superuniti mee gecombineerd worden als ik het vragen mag ? (en dan doel ik uiteraard op het merk/type speakers  ;))
Edit: Ik zie net dat je de Sonus Faber Concerto Domus heb en beschikt over een mooie Synology NAS

Om jouw vraag te beantwoorden: de aluminium schijven (met kurklaagjes) zijn inderdaad self made.
De netkabel die ik achter de Superuniti heb is een kabel die qua merk niet bekend is in audioland, maar wel gebruikt wordt voor bepaalde industriële toepassingen.
Het is een (onafgeschermde) kabel waarvan de 2,5 mm2 aders verzilverd zijn en rondom voorzien zijn van een dikke laag teflon.
Verder is hij afgemonteerd met Iego Gold connectoren. Eigenlijk ben ik er bij toeval achtergekomen dat deze kabel (in de genoemde geconfectioneerde samenstelling) het erg goed doet achter de Superuniti, maar ook achter de Naim Supernait (zoals pasgeleden bleek bij Martin!!!).

Mooie (maar prijzige) optie is natuurlijk de mooie Naim powerline netkabel die Jumping Jack hier op het forum achter zijn Superuniti heeft zitten  ;)
Verder schijnt de Chord PowerCord het ook erg goed te doen achter Naim.
De standaard meegeleverde kabel is overigens zeker niet slecht te noemen. Het is wel opletten welke netkabel je gaat kiezen, want bij een verkeerde keus voor de Superuniti heb je wel eens kans dat je spijt krijgt van je aankoop.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Goeie keuze Ronan!

Ik heb inderdaad een Powerline aan de SU hangen. Na een tegenvallende onbekende kabel met furutech-connectoren die de dynamiek uit de set haalde. Het was alsof de SU met de handrem op speelde... En dan maar gekozen voor het platgetreden pad (weinig tijd en zin om veel kabels te testen) en de Powerline gekocht. Daar heb ik nog geen spijt van gehad, kan ik je verzekeren  :headbanging:.

En als je er grof geld wil tegen gooien: chord Sarum  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Ik moet toch eens aan het vinyl :D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op februari 11, 2013, 20:55:37
Goeie keuze Ronan!

Ik heb inderdaad een Powerline aan de SU hangen. Na een tegenvallende onbekende kabel met furutech-connectoren die de dynamiek uit de set haalde. Het was alsof de SU met de handrem op speelde... En dan maar gekozen voor het platgetreden pad (weinig tijd en zin om veel kabels te testen) en de Powerline gekocht. Daar heb ik nog geen spijt van gehad, kan ik je verzekeren  :headbanging:.

En als je er grof geld wil tegen gooien: chord Sarum  ;).

Nick, ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het met de Naim NAC A5 gesteld ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 11, 2013, 21:44:40
Ik moet toch eens aan het vinyl :D

Alleen als deze dame bij mij de draaitafel gaat bedienen...... :wub:
Haar muziekkeuze neem ik wel voor lief......  :D





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8