Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VTEC_genieter

Als ik goed begrijp, wil je de solderingen in de voedings-gedeelte in je eindversterker opnieuw laten maken.
Toch?

Gebruiken jullie vaktaal? Gehakt? [emoji55]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Bijna, aarden van de eindversterkers en de signaalkabels vervangen, niet zozeer de voedingskabels.

En tja gehakt....dat is een lang verhaal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... beminde gelovigen ...  :angel:

Citaat van: cz79 op januari 19, 2015, 00:51:39
....

En tja gehakt....dat is een lang verhaal



Suc6 bij de soldeerboer :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Thx, kan ik gelijk kijken of er nog nieuwe Dion ontwikkelingen zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De eindversterkers hebben hun beur gehad, alles weer keurig in orde en de matige bekabeling vervangen met Neotech UP-OCC, de signaalkabels (naar XLR uitgangen) zijn intern hetzelfde als de interlink, namelijk van Dion Audio.
De stroomaanvoer zit nu niet meer geklemd op de IEC inlet maar netjes gesoldeerd, geheel ziet er een stuk beter uit. Tevens zijn de amps nu geaard, dat waren ze niet, alles is vervolgens ook keurig doorgemeten voordat ik op huis aanreed.

Bij thuiskomst had ik tijdens het luisteren in de eerste minuten het idee dat het beeld verder links en rechts buiten de luidsprekers werd geplaatst, wellicht doen de oranje wokkelkabels nu hun werk of maakt puur de aarde een verschil of is het de interne bekabeling, ik weet het niet maar het klinkt erg goed zo dus wat mij betreft de paar tientjes dik waard.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#1556
Sinds vanochtend ook een TaCT RCS 2.0DD in huis, dit is een Room Correction System van TaCT, digitaal in en digitaal uit, dus alle correcties worden gedaan volldig in het digitale domein.
Leuk om eens mee te testen en leerzaam ook, ben heel erg benieuwd naa de resultaten.

Ik heb nu, zeg ik, hoorbaar nergens last van en ben heel er blij met de set en de sound. Wellicht kom ik er straks achter hoe het ook kan klinken, wellicht ook niet en dan gaat de TaCT er weer tussen uit.
Ik kon de TaCT voor een zacht prijsje kopen en dus leek het me leuk dit eens te proberen.

Ik hou jullie hier op de hoogte met foto's en resultaten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Het pakt dus goed uit Chris, top :thumbs-up:.

Citaat van: cz79 op januari 27, 2015, 19:54:45
De eindversterkers hebben hun beur gehad, alles weer keurig in orde en de matige bekabeling vervangen met Neotech UP-OCC, de signaalkabels (naar XLR uitgangen) zijn intern hetzelfde als de interlink, namelijk van Dion Audio.
De stroomaanvoer zit nu niet meer geklemd op de IEC inlet maar netjes gesoldeerd, geheel ziet er een stuk beter uit. Tevens zijn de amps nu geaard, dat waren ze niet, alles is vervolgens ook keurig doorgemeten voordat ik op huis aanreed.

Bij thuiskomst had ik tijdens het luisteren in de eerste minuten het idee dat het beeld verder links en rechts buiten de luidsprekers werd geplaatst, wellicht doen de oranje wokkelkabels nu hun werk of maakt puur de aarde een verschil of is het de interne bekabeling, ik weet het niet maar het klinkt erg goed zo dus wat mij betreft de paar tientjes dik waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

De eerste metingen zijn binnen (met en zonder TubeTrap).
Druk doende met een curve maken wel het best klinkt en waarbij ik niet alles glad trek, voornaamste is dat de pieken worden weggewerkt. Dat heb ik al even snel gedaan en je hoort inderdaad veel en veel minder bas (of minder luid), is even wennen en grappige is wel dat bijvoorbeeld een contrabas veel mooier klinkt met veel meer definitie in het laag, plukken aan de snaren is veel duidelijker geworden.

Hoe richt je de meetmicrofoon tijdens het meten? Recht naar de luidsprekers toe? Of licht omhoog gericht (zeg 45 graden of zoiets)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Bij de anthem moet je de mic recht omhoog zetten.
Ik heb nu met de wokkelkabels en de nieuwe stekkers die Ronald nu heeft eindelijk geen noodzaak meer om de ARC/DSP aan te zetten. Zonder is namelijk (altijd) beter. Dus als je geen DSP noodzakelijk nodig hebt niet gebruiken. Het heeft altijd iets kunstmatig.

Bovendien een zeer vlakke curve hoeft niet per definitie lekkerder te klinken, meestal klinkt dat zelfs saai.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 13:28:18
De eerste metingen zijn binnen (met en zonder TubeTrap).
Druk doende met een curve maken wel het best klinkt en waarbij ik niet alles glad trek, voornaamste is dat de pieken worden weggewerkt. Dat heb ik al even snel gedaan en je hoort inderdaad veel en veel minder bas (of minder luid), is even wennen en grappige is wel dat bijvoorbeeld een contrabas veel mooier klinkt met veel meer definitie in het laag, plukken aan de snaren is veel duidelijker geworden.

Hoe richt je de meetmicrofoon tijdens het meten? Recht naar de luidsprekers toe? Of licht omhoog gericht (zeg 45 graden of zoiets)?
Bij de latere Lyngdorfs , met Roomperfect, staat de mic op de focus positie horizontaal richting luidsprekers gericht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Citaat van: frank2 op januari 28, 2015, 13:38:47
Bij de anthem moet je de mic recht omhoog zetten.
Ik heb nu met de wokkelkabels en de nieuwe stekkers die Ronald nu heeft eindelijk geen noodzaak meer om de ARC/DSP aan te zetten. Zonder is namelijk (altijd) beter. Dus als je geen DSP noodzakelijk nodig hebt niet gebruiken. Het heeft altijd iets kunstmatig.

Bovendien een zeer vlakke curve hoeft niet per definitie lekkerder te klinken, meestal klinkt dat zelfs saai.

Aan de pieken zie je dat een DSP wel zeker wat te doen heeft, een vlakke respons gaan we er zeker niet van maken, echter een aantal pieken vlakker maken kan wel eens een hele waardevolle optie zijn, de wokkelkabels zijn echt goed, maar doen weinig aan de pieken en dalen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Staaled op januari 28, 2015, 13:41:08
Bij de latere Lyngdorfs , met Roomperfect, staat de mic op de focus positie horizontaal richting luidsprekers gericht.

dat is ook exact hoe ik het nu heb gedaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Citaat van: frank2 op januari 28, 2015, 13:38:47
Bij de anthem moet je de mic recht omhoog zetten.
Ik heb nu met de wokkelkabels en de nieuwe stekkers die Ronald nu heeft eindelijk geen noodzaak meer om de ARC/DSP aan te zetten. Zonder is namelijk (altijd) beter. Dus als je geen DSP noodzakelijk nodig hebt niet gebruiken. Het heeft altijd iets kunstmatig.

Bovendien een zeer vlakke curve hoeft niet per definitie lekkerder te klinken, meestal klinkt dat zelfs saai.
Fascinerende post. :sigh:
Waarbij het denkelijk weinig zin heeft om er ook inhoudelijk op in te gaan. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op januari 28, 2015, 13:38:47
Bij de anthem moet je de mic recht omhoog zetten.
Ik heb nu met de wokkelkabels en de nieuwe stekkers die Ronald nu heeft eindelijk geen noodzaak meer om de ARC/DSP aan te zetten. Zonder is namelijk (altijd) beter. Dus als je geen DSP noodzakelijk nodig hebt niet gebruiken. Het heeft altijd iets kunstmatig.

Bovendien een zeer vlakke curve hoeft niet per definitie lekkerder te klinken, meestal klinkt dat zelfs saai.
Staaled ik ga het toch proberen...eerst maar even checken of het klopt wat ik meen te lezen:

Frank: Begrijp ik nu dat je een akoestisch probleem hebt opgelost met een kabel ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

CZ...klopt het nu dat ik 2 speakers zie met, na de grafiek zich laat af lezen, een enorm brede en diepe dip ?

Ik zeg multi subs... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 13:28:18
en je hoort inderdaad veel en veel minder bas (of minder luid), is even wennen en grappige is wel dat bijvoorbeeld een contrabas veel mooier klinkt met veel meer definitie in het laag, plukken aan de snaren is veel duidelijker geworden.

Herkenbaar...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Als de lijn tussen de -55 en -65 dB de middellijn is (en dat lijkt zo) dan is in het laag er heel veel boven en ook heel erg veel onder, het hoog valt dan al wat vroeg naar beneden (zou het kunnen dat het daarom iets laidback klinkt?).
Ben nu bezig met een curve aanpassing waarbij er tot zo'n 400Hz pieken en dalen worden weggehaald en een redelijk vlakke respons het doel is, daarboven werk ik de grotere pieken weg en hou vanaf zo'n 1Khz (op pieken na, die er daar niet veel zijn, althans niet erg groot) in grove mate de lijn aan van de luidspreker respons
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Zoals jij het vertelt ziet de lijn er inderdaad anders uit. Maar ik zat me af te vragen....jouw speakers beginnen toch pas ergens rond de 40Hz of vergis ik me dan ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

45Hz (-1.5dB), in room response below 35Hz (uit de handleiding)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

uit het handboek :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Wat is dan die piek op bijna 20Hz die dan vervolgens naar beneden keldert ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik denk het al te weten: Ws die kabel van Ronald. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Gezien de getoonde grafiekjes lijkt de sofware van de 2.0 en 2.0S te verschillen. Tenminste, ik kan mij deze layout niet herinneren (ik kan dus ook gewoon een beetje dement zijn, ik sluit momenteel niets uit).

Ik vraag mij af of je de meting wel op een fatsoenlijk geluidsniveau hebt gedaan. De grafiek toont niveau's van -40 tot -75db. uiteraard is de vraag wat 0db is in dit geval, maar het lijkt mij erg zachtjes. Wat dan ook weer zijn weerslag kan hebben op de meting.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 14:44:58
Wat is dan die piek op bijna 20Hz die dan vervolgens naar beneden keldert ?

Gr Hans
Waarschijnlijk is dat een combi van de mic die VANAF 20Hz goed werkt en de luidsprekers die daar nog niet echt vol mee werken, dus die dip is mijn niet zo'n punt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika