iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

iemand? ???

Citaat van: LittleNinja op januari 21, 2011, 10:00:39
Wie van jullie werkt er met Office2 of Office2plus?

Kun je bijvoorbeeld nieuw gemaakte documenten gewoon opslaan op de iPad?
Kun je die documenten ook gewoon makkelijk doorsturen zodat je ze ook op de normale pc kan bewerken?
Kun je bij de duurdere app een powerpointpresentatie ook via wifi verzenden? ( Naar bijvoorbeeld een projector met wifi. )

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosoforos

Het is inmiddels bijna wel duidelijk dat de iPad 2 geen hogere resolutie krijgt. Er gaan geruchten van een mogelijke ontspiegelende laag, maar een grotere pixeldichtheid is gewoon nog niet haalbaar dit jaar. Daarvoor moeten we waarschijnlijk zeker op de iPad 3 wachten.

Kjelt

De resolutie vind ik zelf geen beperkende factor, wat ik nu verbeterd zou willen zien is flexibiliteit qua I/O en opslag (dus USB om pdf'jes op te slaan e.d.) en hij mag wel iets lichter worden ZONDER kortere gebruiksduur.  :)

Teejoo

Citaat van: Kjelt op februari  2, 2011, 11:15:44
De resolutie vind ik zelf geen beperkende factor, wat ik nu verbeterd zou willen zien is flexibiliteit qua I/O en opslag (dus USB om pdf'jes op te slaan e.d.) en hij mag wel iets lichter worden ZONDER kortere gebruiksduur.  :)
Helemaal mee eens. Connectivity is gewoon slecht voor zakelijk gebruik.

Mario D

Ik ga misschien een ipad aanschaffen in combinatie met de Apple Tv 2 om audio te streamen, nu heb ik SB Touch.

Mijn vraag is nu of ik mijn gehele HT set kan bedienen met de Ipad?? (En zo ja wat kost het meer)

Vereiste is wel dat er zo geen extra adaptor aan de Ipad moet vastgemaakt worden.

The Forest Stars

#1630
Citaat van: kalimero op februari  3, 2011, 08:07:51
Ik ga misschien een ipad aanschaffen in combinatie met de Apple Tv 2 om audio te streamen, nu heb ik SB Touch.

Mijn vraag is nu of ik mijn gehele HT set kan bedienen met de Ipad?? (En zo ja wat kost het meer)

Vereiste is wel dat er zo geen extra adaptor aan de Ipad moet vastgemaakt worden.

Nee, je kan alleen met de app Remote op je iPad of iPhone je itunes bibliotheek op je computer (die dus aan moet staan) bedienen via de Apple TV2. Dus door de Apple Tv2 op je stereo aan te sluiten via HDMI krijg je het geluid op je versterker, niets meer en niets minder. Het browsen door je muziek verzameling is wel heel gaaf op je iPad. Geluid regelen is allemaal gewoon via de versterker.

Oke, foutje bedankt. Maar uit de doos lukt het dus niet!

Nosoforos

Tuurlijk kan het, alleen je moet dus wat extra dingen aanschaffen. Zie het 'iRule' topic op dit forum even, dan weet je meer.

htjan160756

Hallo,

Ik bedien mijn versterker met de iPad.
Ik heb een Pioneer VSX-920 versterker.
Dit werkt prima.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Pieter-Jan

Citaat van: kalimero op februari  3, 2011, 08:07:51
Ik ga misschien een ipad aanschaffen in combinatie met de Apple Tv 2 om audio te streamen, nu heb ik SB Touch.

Mijn vraag is nu of ik mijn gehele HT set kan bedienen met de Ipad?? (En zo ja wat kost het meer)

Vereiste is wel dat er zo geen extra adaptor aan de Ipad moet vastgemaakt worden.

Ik heb ook ergens gelezen dat de apple TV2 enkel 48 kHz uitstuurd en dus niet bitperfect je CD's kan outputten ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Kjelt


angel1978

Citaat van: Kjelt op februari  9, 2011, 11:09:20
Nou hij wordt geproduceerd in ieder geval  :D
http://www.nu.nl/gadgets/2442476/nieuwe-ipad-in-productie-genomen.html

Dan hoop ik dat dat reden is om de 'oude' in prijs te laten kelderen :) Daar heb ik voldoende aan ( maar vind 'm nog wat duur )

Nosoforos

Ja, dat wordt wel bijzonder- de komende tijden kun je opeens voor een klein prijsje 10' inch tablets kopen op de tweedehands markt. Was een tijd geleden toch niet voorstelbaar.

LittleNinja

Ik wil echt geen kleiner scherm, dan voldoet hij niet meer aan mijn eisen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Durk

Ik heb een probleem...

Ik wilde mijn Ipad meenemen naar mijn wintersportvakantie; dus druk doende om er wat filmmateriaal e.d. op te zetten.. Dochtertje van bijna 4 is het daar echter totaal niet mee eens. Die wil geen week zonder 'haar' Ipad.  ;D.. Straks maar een Ipad2 voor mijzelf kopen, dan is dat probleem ook weer opgelost. Korte termijn; dochter maar even blij maken met wat andere kadootjes..en Ipad meesmokkelen.  ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Perfectionist

Echte, enige pedagogisch verantwoorde oplossing: je dochter niet in alles haar zin geven.....  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Durk

Haha.. Je hebt groot gelijk; echter mijn vrouw zit in het kamp van mijn dochter.  :devil: En het is volgens mij ook niet verantwoord om elkaar tegen te spreken.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Citaat van: kalimero op februari  3, 2011, 08:07:51
Ik ga misschien een ipad aanschaffen in combinatie met de Apple Tv 2 om audio te streamen, nu heb ik SB Touch.

Mijn vraag is nu of ik mijn gehele HT set kan bedienen met de Ipad?? (En zo ja wat kost het meer)

Vereiste is wel dat er zo geen extra adaptor aan de Ipad moet vastgemaakt worden.

iRule icm een Global Caché. De GC verbind je met het netwerk. Via het netwerk worden de IR signalen door de GC naar de diverse IR verzonden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Perfectionist

Citaat van: Durk op februari 14, 2011, 12:41:16
Haha.. Je hebt groot gelijk; echter mijn vrouw zit in het kamp van mijn dochter.  :devil: En het is volgens mij ook niet verantwoord om elkaar tegen te spreken.

Dat is dan ook weer heel pedagogisch verantwoord. Klinkt dan weer meer dat er iets met je relatie moet gebeuren.  :D ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Citaat van: Durk op februari 14, 2011, 12:41:16
Haha.. Je hebt groot gelijk; echter mijn vrouw zit in het kamp van mijn dochter.  :devil: En het is volgens mij ook niet verantwoord om elkaar tegen te spreken.

Citaat van: Perfectionist op februari 14, 2011, 12:32:14
Echte, enige pedagogisch verantwoorde oplossing: je dochter vrouw ook niet in alles haar zin geven.....  ;)

:P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mic1980

De nieuwe game van de week "Infinity Field" is een echte aanrader.
Erg verslavend spel, met mooie graphics en geluid.

Kost iets van 1,79 volgens mij.



Kjelt

Geweldig die iPad maar wat een &^*&^*&^*&^  :devil: is dat iTunes  :devil: ellende pakket zeg.
Ik heb een nieuwe laptop dus denk even nieuwe iTunes installeren, authoriseren en klaar ..... not
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn spullen van mijn iPad opnieuw gebackuped op de nieuwe iTunes. Hij blijft maar waarschuwen alles te wissen en opnieuw te synchroniseren met de nieuwe (lege) bibliotheek.
Er is een export functie maar geen import functie van de bibliotheek dus hoe krijg ik nu in vredesnaam de oude bibliotheek van mijn oude laptop op de nieuwe geinstalleerd? De apps kan ik overzetten maar de aanwezige muziek en vooral pdf'jes en andere media worden gewist als ik niet oppas.
Ik heb al 5 websites gelezen en de enige die wat duidelijkheid verschafte had het over een apart te kopen backup programma, dat kan toch niet waar zijn?

danielo

Citaat van: Kjelt op maart 11, 2011, 21:11:44
Geweldig die iPad maar wat een &^*&^*&^*&^  :devil: is dat iTunes  :devil: ellende pakket zeg.
Ik heb een nieuwe laptop dus denk even nieuwe iTunes installeren, authoriseren en klaar ..... not
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn spullen van mijn iPad opnieuw gebackuped op de nieuwe iTunes. Hij blijft maar waarschuwen alles te wissen en opnieuw te synchroniseren met de nieuwe (lege) bibliotheek.
Er is een export functie maar geen import functie van de bibliotheek dus hoe krijg ik nu in vredesnaam de oude bibliotheek van mijn oude laptop op de nieuwe geinstalleerd? De apps kan ik overzetten maar de aanwezige muziek en vooral pdf'jes en andere media worden gewist als ik niet oppas.
Ik heb al 5 websites gelezen en de enige die wat duidelijkheid verschafte had het over een apart te kopen backup programma, dat kan toch niet waar zijn?


PC of MAC ?

Kan helaas alleen over de mac spreken maar daar zet je ze gewoon op een plek neem en gooi je ze daarna opnieuw in je itunes om ze te scannen. Heb van de week mijn lib op een andere plek gezet op deze manier zonder problemen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Citaat van: danielo op maart 11, 2011, 21:49:59
PC of MAC ?
Kan helaas alleen over de mac spreken maar daar zet je ze gewoon op een plek neem en gooi je ze daarna opnieuw in je itunes om ze te scannen. Heb van de week mijn lib op een andere plek gezet op deze manier zonder problemen. Daniel.
PC. probleem bij mij is dat veel van de pdf tijdschriften helemaal niet meer op de pc staan, althans wellicht wel als die iTunes backup file ofzo. Ik had altijd gedacht dat de backup die iTunes maakte gewoon door een andere iTunes ook weer te maken is, what's the problem? Alle bestanden staan op de iPad, alleen iTunes wil ze niet kopieren  >:(

Nosoforos

Nee, dat klopt. Zal wel met rechten van je media te maken hebben (anders zou je iemands media in je eigen library zo kunnen overnemen). In principe moet je als je overstapt naar een andere computer, gewoon alle media van je oude op je nieuwe computer zetten, dan is er geen probleem. Maar jij wil dus in feite je iPad 'rippen'. Dan zal hij inderdaad zeggen dat hij met de nieuwe library wil syncen. Vroeger heb ik zoiets wel eens moeten doen met een iPod, daar was toen een progje voor 'iPodrip'. Er zullen vast veel soortgelijke dingen zijn voor de iPad. Maar je apps, e-mail, bookmarks etc etc kun je gewoon overzetten met 'zet aankopen over'. Als de rest wat je dan nog mist alleen wat pdf's zijn, kun je die dan niet beter gewoon even vanaf de iPad naar jezelf mailen of in dropbox zetten oid?

Kjelt

Voorlopig hou ik het maar noodgedwongen op mijn oude laptop maar dat is inderdaad een goede oplossing, het zijn alleen totaal 3 GB aan pdf tijdschriften, even kijken hoe ik die ga mailen  :D