Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

#1675
Citaat van: Alex Groningen op november 30, 2012, 06:46:47
Hoi Paul,

Ben het helemaal met je eens zoals jij de Yamaha versterker omschrijft. Nog 3 week en ik heb kerstvakantie en dan heb ik mooi de tijd om weer eens wat audiozaken aan te doen om de Harbeth weer eens te gaan beluisteren.
Jammer is alleen dat ik niet gelijk kan vragen of ik ze een paar dagen thuis op proef kan krijgen, omdat ik het eerste halfjaar eerst andere plannen gerealiseerd wil hebben. Ben na jou woorden wel erg nieuwsgierig geworden hoe ze het hier doen op de Yamaha set.
... ik lees hier een voorgenomen besluit ... Op voorhand veel plezier met de Harbeth's, die gaan er dus komen  :D.

Jouw rust betreft installatie is na een maandje of vier alweer verdwenen, want als je echt tevreden bent met het huidige heb je geen interesse voor het andere ... Hoe voorspelbaar  :).

Maar het heeft ook een positief effect; binnen niet al te lange tijd gaat er hier een paartje net in gespeelde speakers, dit keer geen Ushers maar Canton, op de markt komen voor een aantrekkelijke prijs 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

#1676
Het blijft kennelijk leuk om Alex te confronteren met het feit dat hij verder blijft kijken en luisteren. Volgens mij maakt de man op zijn eigen tijd zijn eigen keuzes. Prima toch. Een keer met een schone lei beginnen, even alle poespas er weer vanaf zou voor meer mensen best een goede zet zijn. Veel plezier met luisteren en je oriënteren Alex. Je mag gerust bij me komen luisteren naar M30's mocht je daar behoefte aan hebben.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

#1677
Citaat van: tompj op november 30, 2012, 10:35:28
Het blijft kennelijk leuk om Alex te confronteren met het feit dat hij verder blijft kijken en luisteren. Volgens mij maakt de man op zijn eigen tijd zijn eigen keuzes. Prima toch. Een keer met een schone lei beginnen, even alle poespas er weer vanaf zou voor meer mensen best een goede zet zijn. Veel plezier met luisteren en je oriënteren Alex. Je mag gerust bij me komen luisteren naar M30's mocht je daar behoefte aan hebben.
... geef ik jou deels gelijk in (schone lei beginnen/set geheel opnieuw opbouwen). Sterker, ik  heb dat zelf ook overwogen. Maar wanneer men iedere zoveel maand die behoefte heeft en daar ook daadwerkelijk een invulling aan geeft, dan gaat er m.i. iets niet goed of datgene is ook een wezenlijk deel van zijn/haar hobby ... Maar blijf het persoonlijk op zijn minst opvallend vinden, zeker ook omdat er na iedere ommezwaai wordt beweerd dat hij/zij het helemaal heeft gevonden en nog nooit zo tevreden is geweest ... Zeg/schrijf dat laatste dan niet 8)


Maar ik zal er jullie verder niet meer mee hinderen mea culpa :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

#1678
Citaat van: Xander32 op november 30, 2012, 11:04:40
... geef ik jou deels gelijk in (schone lei beginnen/set geheel opnieuw opbouwen). Sterker, ik  heb dat zelf ook overwogen. Maar wanneer men iedere zoveel maand die behoefte heeft en daar ook daadwerkelijk een invulling aan geeft, dan gaat er m.i. iets niet goed of datgene is ook een wezenlijk deel van zijn/haar hobby ... Maar blijf het persoonlijk op zijn minst opvallend vinden, zeker ook omdat er na iedere ommezwaai wordt beweerd dat hij/zij het helemaal heeft gevondenen en nog nooit zo tevreden is geweest ... Zeg/schrijf dat laatste dan niet 8)


Maar ik zal er jullie verder niet meer mee hinderen mea culpa :angel:.

Het zal op dat moment zijn overtuiging zijn dat hij "de heilige graal" heeft gevonden.
Sommigen doen dat met vrouwen of met auto's en Alex in ieder geval met audio. So what? ;D

Xander32

Citaat van: Onder013 op november 30, 2012, 11:09:58
Het zal op dat moment zijn overtuiging zijn dat hij "de heilige graal" heeft gevonden.
Sommigen doen dat met vrouwen of met auto's en Alex in ieder geval met audio. So what? ;D
Het is een volwassen man die idd. zijn eigen keuzes maakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Paul1967

Heeft deels met mijn Harbeth's te maken, dus stel de vraag maar ff hier dan een apart topic te plaatsen.

ik heb een dubbeldikke stoeptegel (mooi zwart geverfd) op de houten vloer, onder de tegel zitten viltjes.
Daarop de stands met spikes, de Harbeth's rusten met blu-tack op de stand en staan zo goed op oorhoogte "tweeter".
Wat zou het beste resultaat geven:
de spikes direkt op tegel zetten zodat scherpe punt zich ook een beetje kan nestelen in de stoeptegel (meest stabiel)?
Of:
onderlegplaatjes/spike schoteltjes onder de spike en dan op tegel zetten?

garmtz

Citaat van: Paul1967 op november 30, 2012, 13:14:57
Heeft deels met mijn Harbeth's te maken, dus stel de vraag maar ff hier dan een apart topic te plaatsen.

ik heb een dubbeldikke stoeptegel (mooi zwart geverfd) op de houten vloer, onder de tegel zitten viltjes.
Daarop de stands met spikes, de Harbeth's rusten met blu-tack op de stand en staan zo goed op oorhoogte "tweeter".
Wat zou het beste resultaat geven:
de spikes direkt op tegel zetten zodat scherpe punt zich ook een beetje kan nestelen in de stoeptegel (meest stabiel)?
Of:
onderlegplaatjes/spike schoteltjes onder de spike en dan op tegel zetten?

Zonder schoteltjes... Liefst zet je een stand direct met de spikes in/op het hout, maar niet ieders vriendin vindt dit goed (die van mij daarentegen zal het een zorg zijn... :inlove:).

Paul1967

Citaat van: garmtz op november 30, 2012, 14:26:52
Zonder schoteltjes... Liefst zet je een stand direct met de spikes in/op het hout, maar niet ieders vriendin vindt dit goed (die van mij daarentegen zal het een zorg zijn... :inlove:).

Ik dacht zelf al een beetje dat dit het beste zou zijn, zonder schoteltjes dus.
Thx Garmt  ;)

Xander32

Citaat van: garmtz op november 30, 2012, 14:26:52
Zonder schoteltjes... Liefst zet je een stand direct met de spikes in/op het hout, maar niet ieders vriendin vindt dit goed (die van mij daarentegen zal het een zorg zijn... :inlove:).
Garmt, waarom gaat de voorkeur er naar uit om de schoteltjes achterwege te laten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ChrisV

Maximale koppeling, lijkt mij. Zelfde reden voor het direct op de (niet-zwevende) vloer plaatsen.

Xander32

Citaat van: ChrisV op november 30, 2012, 16:14:56
Maximale koppeling, lijkt mij. Zelfde reden voor het direct op de (niet-zwevende) vloer plaatsen.
Dat begrijp ik, besef dat ik onduidelijk ben in mijn vraag; geeft het direct op spikes plaatsen een hoorbaar verschil t.o.v. spikes op schoteltjes?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Onder013 op november 30, 2012, 11:09:58
Het zal op dat moment zijn overtuiging zijn dat hij "de heilige graal" heeft gevonden.
Sommigen doen dat met vrouwen of met auto's en Alex in ieder geval met audio. So what? ;D

Ik ben er inmiddels wel achter dat voor mij de heilige graal niet te vinden is.

Alex Groningen

Citaat van: tompj op november 30, 2012, 10:35:28
Het blijft kennelijk leuk om Alex te confronteren met het feit dat hij verder blijft kijken en luisteren. Volgens mij maakt de man op zijn eigen tijd zijn eigen keuzes. Prima toch. Een keer met een schone lei beginnen, even alle poespas er weer vanaf zou voor meer mensen best een goede zet zijn. Veel plezier met luisteren en je oriënteren Alex. Je mag gerust bij me komen luisteren naar M30's mocht je daar behoefte aan hebben.

Lijkt me erg leuk om de M 30 een keer te beluisteren in een woonkamer ipv een audiozaak.
Dat ik net zo veranderlijk ben als het weer dat moge hier inmiddels wel duidelijk zijn. ;)
Maar dat komt omdat ik het wel leuk vind om om de zoveel tijd weer eens wat anders te proberen.
Ben er inmiddels wel achter dat ik in iedere luidspreker wel weer de + en de - minpunten vind.
De ideale luidspreker zal ik wel nooit vinden of ik moet zo'n dikke portemonnee hebben dat ik gelijk voor een kapitaal kan aanschaffen, maar ook daar zal ik na een tijdje weer een verandering willen hebben. Het houd voor mij in ieder geval de hobby erg levendig. ;)

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 30, 2012, 10:11:56
... ik lees hier een voorgenomen besluit ... Op voorhand veel plezier met de Harbeth's, die gaan er dus komen  :D.

Jouw rust betreft installatie is na een maandje of vier alweer verdwenen, want als je echt tevreden bent met het huidige heb je geen interesse voor het andere ... Hoe voorspelbaar  :).

Maar het heeft ook een positief effect; binnen niet al te lange tijd gaat er hier een paartje net in gespeelde speakers, dit keer geen Ushers maar Canton, op de markt komen voor een aantrekkelijke prijs 8).

De luidsprekers gaan dit keer weg voor de hoofdprijs. ;D Jij hebt de vorige keer gewoon geluk gehad. ;)

Ik heb geen haast om nu weer een andere set te gaan samenstellen. De luidsprekers blijven hier zeker nog tot aan de zomer van 2013 staan. Ik zelf ben ook wel tevreden en luister ook met enorm veel plezier, maar op den duur vind ik altijd wel weer iets wat weer anders zou kunnen in het geluid.

Paul1967

Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2012, 16:30:33

Dan even een antwoord op jouw vraag. Ik heb de Yamaha's met zwarte panelen.

Heb toendertijd (begin vh jaar) ook gekozen voor zwarte panelen, nu gezien had licht houten panelen mooier gestaan bij de eucalyptus harbeth's.
Ga vd week ook de Harbeth's proberen op een andere set van mij:
Magnat MA800 hybrid tube versterker en MCD850 tube sacd speler, kijken hoe dat uitpakt.

Guester

Citaat van: garmtz op november 28, 2012, 11:51:13
Even wat plaatjes...





Ik meen ergens gelezen te hebben dat Harbeth de speakers eerder niet in pianolak leverde vanwege het feit dat dit proces schadelijk is voor de werknemers en dat dit proces de kast stijver maakt wat de klank beinvloed. Hoe zit dit dan nu?
Sonos - Spotify

twani

Citaat van: Alex Groningen op november 30, 2012, 17:21:18
Ik ben er inmiddels wel achter dat voor mij de heilige graal niet te vinden is.
Je hebt ook nog nooit Harbeth`s gehad ;D

Alex Groningen

Citaat van: twani op december  1, 2012, 15:12:22
Je hebt ook nog nooit Harbeth`s gehad ;D

Dat is waar. ;)

Heb ze alleen mogen beluisteren in een hifi zaak en na al die tijd ben ik nog steeds onder de indruk van het geluid.

twani

Ik ben overigens ook erg gecharmeerd van je huidige set hoor Alex, vind zelfs dat je altijd erg mooie spullen hebt.
Ik raad je ook aan om jezelf nimmer meer te gaan verdedigen voor iedere "move" die je maakt met apparatuur ;)

Gr.

Theo.

Xander32

Citaat van: twani op december  2, 2012, 10:18:53
Ik ben overigens ook erg gecharmeerd van je huidige set hoor Alex, vind zelfs dat je altijd erg mooie spullen hebt.
Ik raad je ook aan om jezelf nimmer meer te gaan verdedigen voor iedere "move" die je maakt met apparatuur ;)

Gr.

Theo.


:withstupid:

... ondanks mijn eerdere reply in dit draadje ben ik het eigenljk wel eens met bovenstaande ...
En zelf heb ik er iig. een mooie upgrade aan over gehouden  :) (van Be-718 naar BE-718 DMD).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december  2, 2012, 11:14:45

:withstupid:

... ondanks mijn eerdere reply in dit draadje ben ik het eigenljk wel eens met bovenstaande ...
En zelf heb ik er iig. een mooie upgrade aan over gehouden  :) (van Be-718 naar BE-718 DMD).
:thumbs-up:

Alex Groningen

Citaat van: twani op december  2, 2012, 10:18:53
Ik ben overigens ook erg gecharmeerd van je huidige set hoor Alex, vind zelfs dat je altijd erg mooie spullen hebt.
Ik raad je ook aan om jezelf nimmer meer te gaan verdedigen voor iedere "move" die je maakt met apparatuur ;)

Gr.

Theo.

Bedankt.

Op de één of andere manier voel ik me altijd geroepen om me te verdedigen, 't zit nu eenmaal in me. ;)
Maar ben gelukkig niet de enige die houd van veranderingen. Als ik kijk in andere topic's dan zie ik daar
ook geregeld het één en ander veranderen. Het houd voor mij de de hobby levendig.

Cyreg

Alan Shaw maakt goede luidsprekers, die veel mensen aanspreken qua performance  :worship:

Maar ik erger me op de HUG wel steeds vaker ad commentaren, vooral van AS zelf, over al-dan-niet hoorbare verschillen in versterkers  :D
Volgens hem zijn die er dus niet, als je maar even luid speelt en nog zowat van die parameters.
Ik lees er tegenwoordig maar over heen en denk > zal wel...  :-X

Bij veranderingen in de thuis-setup, voor mij dus zelfs al bij ander netspul, kan je de veranderingen toch pas goed beoordelen, als je ingespannen, maar ook niet zo geconcetreerd, 'n paar dagen lang ah luisteren bent geweest  ;)  Dus....

Overigens speel ik nu al weer 'n paar dagen met Naim/Musicline 6xblokje en 1x Naim/Musicline netsnoertje op de LFD versterker  ;D
Had ik 2 jaar geleden "online"gekocht bij Musicline zelf in Duitsland (kan nu niet meer?)

De totaalklank vd LFD/C7 setup t.o.v. m'n ArtSpeak 6xblokje/netsnoertje is wat meer direct, wat steviger met wat meer helderheid en detail (komt vooral door andere klankbalans).
Zal 'ns even afwachten hoe dat verder bevalt.  :o

De eerdergenoemde Goldkabel Flex optie is uiteindelijk toch niet uitgeprobeerd.

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

BuSpu

Citaat van: B110 op december  1, 2012, 12:23:56
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Harbeth de speakers eerder niet in pianolak leverde vanwege het feit dat dit proces schadelijk is voor de werknemers en dat dit proces de kast stijver maakt wat de klank beinvloed. Hoe zit dit dan nu?
Dat vroeg ik me nou ook af. Ook andere speakermerken leveren niet zomaar in pianolak tenzij (volgens mij) de kast zo stijf is dat het niet uitmaakt. Lijkt me bij Harbeth niet het geval.

twani

Citaat van: BuSpu op december  3, 2012, 14:10:54
Dat vroeg ik me nou ook af. Ook andere speakermerken leveren niet zomaar in pianolak tenzij (volgens mij) de kast zo stijf is dat het niet uitmaakt. Lijkt me bij Harbeth niet het geval.
Het commercieel belang heeft toch voorrang lijkt het...... Misschien heeft AS net een nieuwe auto of een nieuw huis gekocht waarvoor hij nog wat centen tekort komt :D