Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Richi op mei 17, 2009, 01:44:35
Vandaag een Pioneer DV-LX50 overgenomen van NickS. Mooie speler die prachtig bij de PDP-428XD past. Schitterend beeld met een heel mooi stil loopwerk. En ook nog SACD afspelen op de koop toe. Op dit moment draait de Dire Straits Brothers in Arms SACD in meerkanaals (4.1 om precies te zijn) en dat klinkt heel fraai. Ik kan nog niet te hard spelen, want mijn vriendin ligt boven te slapen. :dry:

De Oppo gaat naar mijn schoonvader die een HDMI speler zocht voor bij zijn (nog aan te schaffen) platte TV.

De Pioneer speler dient voorlopig ook als CD loopwerk en SACD speler. Ik overweeg nog de aanschaf van een betere CD speler, mogelijk een Classé CDP-10. Ik heb al wat spelers geprobeerd (Yamaha CD-S1000 en NAD M55) maar dat gaf niet het gewenste resultaat voor stereo weergave en dus gaan we binnenkort de Classé maar eens uitproberen.

En de Parasound weer weg?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 17, 2009, 01:42:03
Goed! Hij is weer on-line.  ;D

Alive and kicking. O0

Citaat van: Richi op mei 17, 2009, 01:44:35
Ik overweeg nog de aanschaf van een betere CD speler, mogelijk een Classé CDP-10. Ik heb al wat spelers geprobeerd (Yamaha CD-S1000 en NAD M55) maar dat gaf niet het gewenste resultaat voor stereo weergave en dus gaan we binnenkort de Classé maar eens uitproberen.

De CDP-10 is best een mooie speler. De CDP-1 is echter nog mooier door de gebruikte Ultra Analog DAC, maar die zie je wat minder vaak tweedehands aangeboden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: ajbalmere op mei 17, 2009, 11:08:49
Miste even waarom de parasound weg is...

Onder meer omdat deze moeite heeft met Hybride CD/SACD. En soms ook CDR. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op mei 17, 2009, 11:21:51
Onder meer omdat deze moeite heeft met Hybride CD/SACD. En soms ook CDR. ;)

Die heb ik dus ook, maar daar heb ik de dvd2900 voor...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Is een prachtige speler de Parasound, maar ik heb nogal wat SACD's die (soms) niet werden gepakt, waaronder Brothers in Arms van de Dire Straits en die draai ik nog wel eens. De klank van de Parasound is op hoog nivo en het paste heel goed in de set, dus dat was niet de reden om de speler niet te houden.

Nu staat de Pioneer te spelen. CD weergave is mooi en muzikaal, maar ik mis de nodige detailering en doortekening ten opzichte van een top CD speler. Ik heb nog niet echt goed geluisterd hoe de Pioneer als loopwerk presteert. SACD weergave is wel super, ook is het heerlijk om weer meerkanaals SACD's te spelen. Net de Dire Straits gedraaid en nu staat 9 van Laura Fabian op. Schitterend gewoon. De Pioneer staat op Pure Audio en het signaal gaat rechtstreeks naar de 5.1 analoog ingang van de Aragon Stage One.

Echt schitterend. Of had ik dat al gezegd? :P Net bij het nummer Brothers in Arms van de Dire Straits (laatste nummer van de CD) kon je zo precies de plaatsing horen en het geluidsbeeld is zo omvattend in SACD surround, het was prachtig. De gitaar zo'n 50cm rechts van de linker speaker en Mark Knopfler iets rechts uit het midden. Veel van de geluidseffecten komen over je heen. We hebben samen op de bank zitten genieten.

En dan te bedenken dat een ècht goede CD speler dit nivo ook haalt. Dat hebben we wel gehoord toen Audiofiel hier was met zijn CEC loopwerk en Parasound DAC.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Audiofiel op mei 17, 2009, 11:01:55
De CDP-10 is best een mooie speler. De CDP-1 is echter nog mooier door de gebruikte Ultra Analog DAC, maar die zie je wat minder vaak tweedehands aangeboden. ;)

Moeilijke keuze. Nu voor een CDP-10 gaan of nog even wachten op een CDP-1?

En nu komt er ineens nog een buitenkans voorbij. Ik kan voor 600 euro mijn Pioneer PDP-428XD omruilen voor een PDP-LX5090. Wat zal ik nu doen? Ik wil heel graag een mooie CD speler aanschaffen, maar de Pioneer plasma's gaan eruit en voor zo (relatief) weinig geld upgraden, dat zal niet snel meer gaan lukken.

Mijn gevoel zegt: nu gaan voor de Pioneer en een 2e hands CD speler komen kan altijd nog. ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Mijn gevoel zegt: nu de 5090 en volgend jaar een hééééle mooie CD speler. >:D

Dat wordt het dus. 8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

-madison-

Citaat van: Richi op juni  1, 2009, 21:58:27
Mijn gevoel zegt: nu de 5090 en volgend jaar een hééééle mooie CD speler. >:D

Dat wordt het dus. 8)

zeker doen! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blue-eyes

De Pioneer is straks niet meer te krijgen en er komen alleen maar meer Cd spelers op de markt uit het hogere segment.

Niet over nadenken, de Pioneer halen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

De Pioneer is vandaag besteld bij mijn vaste dealer (Pioneer Vision + dealer in Nijmegen) en wordt waarschijnlijk eind van de week geleverd. De TV is op voorraad, maar luxe draaivoet en onderspeaker zijn vandaag besteld. De 428XD gaat naar mijn schoonouders. Me is happy! :bigsmile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R


Richi

Dankjewel. Ik zit nog wat on-line tests door te lezen - wegnemen cognitieve dissonantie :P - en ik kan niet wachten tot ie wordt geleverd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vanmiddag op de valreep het Pioneer scherm opgehaald. Onderspeaker en voet zijn nog niet binnen, waarschijnlijk dinsdag. Tot die tijd laat ik 'm maar in de doos, vasthouden is niet echt een optie vanwege het gewicht. :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R

Hij komt niet te hangen? Feli met de doos vast ;)

ajbeefde

Citaat van: Richi op juni  6, 2009, 19:12:07
Vanmiddag op de valreep het Pioneer scherm opgehaald. Onderspeaker en voet zijn nog niet binnen, waarschijnlijk dinsdag. Tot die tijd laat ik 'm maar in de doos, vasthouden is niet echt een optie vanwege het gewicht. :crazy:

;D

Mooie aankoop weer....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

@R: nee, ik ken mezelf. Ik wil nog wel eens wisselen en dan is een voet gemakkelijker.  ;D

@ajbalmere: inderdaad!  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En de Pioneer staat nog steeds in de garage, want voetje en onderspeaker zijn nog niet binnen. Gelukkig is het op het werk een gekkenhuis en kom ik toch niet aan installeren toe. :dry:

Vanavond nog even een snelle test gedaan met streaming audio. Op aandringen van mijn zwager - die vindt dat het nu toch echt tijd wordt dat ik op streaming audio overstap - de volgende vergelijking gemaakt:

  • iMac > Airport Expres > Aragon DAC
  • Pioneer DVD > Aragon DAC
  • Pioneer DVD met ingebouwde DAC

De Airport Expres klonk erg vlak en weinig muzikaal. Muziek klonk gecomprimeerd (Apple lossless-audiobestand) en ongeïnspireerd.
De Pioneer DVD met ingebouwde DAC klonk prettig en vrij muzikaal, maar wel rommelig in het laag en ook gecomprimeerd.
De Pioneer DVD via de Aragon DAC klonk het beste. Lekker muzikaal, nog enigszins gecomprimeerd (of afgetopt zo je wilt) maar gedetailleerd, open en met voldoende dynamiek.

In bovenstaande configuratie is streaming audio - na deze korte test - niet echt een optie behalve voor feesten en partijen...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Je ervaringen kan ik onderschrijven. Echter, de Express is natuurlijk wel een hele goedkope streamer (meer een bonus bij je wireless AP).


Bij mij is de winst enorm als ik de Express op mijn DAC aansluit met de Genesis Lens er tussen. Die haalt er een hoop (jitter)rommel uit en maakt hem een aantal klasses beter. Maar het zal nog steeds niet een top-loopwerk worden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Nou, wat ik niet had verwacht, is dat een DVD loopwerk beter presteert dan een streaming device. Ik ging er vanuit dat het streaming device door buffering e.d. minder jitter zou geven. Dat is dus blijkbaar niet het geval. Of de DVD speler geeft juist meer jitter en dat ervaar ik als prettiger. :unsure:

Petra riep in ieder geval na de luistersessie van gisterenavond (liggen vanaf de bank): "het eerste dat we nu kopen is een hele goede CD speler of een hele goede DAC". Haar hoef ik dus niet meer te overtuigen. ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.