Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Nee, ik ben er nog niet uit. De TD-8's staat nu nog bij mijn zwager en hij gaat dit weekend een besluit nemen of hij ze houdt of niet. Zo niet, dan overweeg ik ze als rears in te zetten en er een kleinere center bij te zoeken die goed matcht met de TD-8's. Dat zou bijvoorbeeld een center van ArtSpeak kunnen zijn. En ik ben ook aan het nadenken over vervanging van mijn stereo en surround apparatuur door één surround set met voldoende kwaliteit om minimaal het huidige stereo nivo te halen.

Op dit moment speelt Pop Pop van Rickie Lee Jones en het is echt GENIETEN. Ik wil dus zeker niet inleveren op stereo kwaliteit. Maar ik wil wel winst boeken op gebruiksgemak. En ik wil graag terug naar minder apparaten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Hoi Richard,

Ik heb voor dezelfde beslissing gestaan zoals je weet. Dan zou ik voor mezelf bepalen ga ik voor stereo en is HT een bijkomstigheid (Mijn keuze) of wil ik beide op hoog peil hebben..... dan gaat de portemonnee open...

Zoals je gezien heb zijn er mogelijkheden om een stereo setup eenvoudig te integreren in een HT.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Ach, ik ben in de gelukkige positie dat ik geen haast heb en mijn huidige set is kwalitatief prima. Dus we gaan het er hier maar eens over hebben. Het gaat meer om optimalisatie dan om een noodzakelijke vervanging. :)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Richi op mei 28, 2008, 16:39:27
. En ik ben ook aan het nadenken over vervanging van mijn stereo en surround apparatuur door één surround set met voldoende kwaliteit om minimaal het huidige stereo nivo te halen.


hoi Richi,

dan zou ik serieus eens BB&G benaderen vanwege hun Lyngdorf assortiment.. zoals je weet speel ik ook met Tannoy en de combinatie net Lyndorf eindversterker en een Lexicon processor is echt ideaal!

Richi

Hoi Joris,

Bedankt voor de tip, maar ik heb het gevoel dat dat niet 'mijn ding' is. Ik ben erg tevreden met mijn ArtSpeak modificaties, dus vooralsnog zoek ik het in die hoek. De muzikaliteit en prijs/kwaliteit verhouding van het assortiment van ArtSpeak spreekt me erg aan. En Audiofiel denkt met me mee en houdt me met de voetjes op de grond.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Eerlijk gezegd spreekt mij Lyngdorf helemaal niet aan. Ik vind het maar gekunsteld geluid maar dat is persoonlijk.

Als je voor hoofdzakelijk stereo kiest dan zal een lexicon decoder niet snel je ding zijn. Omdat als je een goede voorversterker van 1.500,00 euro neemt je hier minimaal 3.000,00 of meer voor een multi channel processor moet betalen.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Zaterdag a.s. gaan we een aantal prepros uitproberen op mijn Tannoy Dimension set. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75170.0 voor meer informatie.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Het lijkt erop dat de TD-8's terug komen van mijn zwager. Hij wil nog meer luidsprekers luisteren voordat hij een besluit neemt. Zaterdag neemt hij ze toch mee voor de shootout, dus ik heb hem al gewaarschuwd dat ze dan gewoon blijven staan. 8) Dus als het meezit speel ik vanaf zaterdag met vier TD-8's. De TDC blijft in de verkoop, want die kan ik echt niet plaatsen. :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Dat is goed nieuws, Richard. :D Heel goed nieuws. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

#134
Nou, de Tannoy TD-8's staan hier weer in de woonkamer. Mijn zwager is er uit dat hij flink in versterking en bron moet investeren alvorens het zin heeft deze speakers aan te schaffen. Ik heb het hele spul nu maar eens aangesloten op de Yamaha 1700 set, maar na afgelopen zaterdag kan ik daar niet echt enthousiast meer over worden. Het klinkt mooi, maar nu weet ik wat ik mis. :-\

Wat een fantastisch geluid kunnen die Tannoys weergeven via een goede set! Afgelopen zaterdag vond ik de combi Aragon Stage One + Aragon 2005 eindversterker + Parasound DAC + CEC loopwerk het mooiste klinken. Wat een geluid in zowel stereo als surround!!! :o

We zijn er wel uit dat het tijd wordt voor een upgrade. Hoe tevreden we ook zijn met de Kenwood en Yamaha set, het wordt nu tijd om de keuze te gaan maken tussen high-end stereo of high-end surround. Mijn voorkeur gaat uit naar high-end surround (met stereo op top nivo) maar mijn vriendin gaat meer voor high-end stereo. In dat laatste geval overwegen we er een Yamaha HTY-7040 soundbar bij te kopen voor surround en huis-tuin-en-keuken radio luisteren.

De keuze lijkt naar high-end stereo te gaan in combinatie met de soundbar, maar high-end surround blijft toch ook wel trekken.

We hebben in ieder geval afgesproken opruiming te gaan houden. Er staat hier nog zoveel spul op zolder wat nu eindelijk verkocht gaat worden. :-\ Het volgende gaat in ieder geval in de verkoop:

  • De Tannoy Dimension TDC center, omdat deze echt niet te plaatsen is in onze woonkamer. Deze staat al een tijdje te koop;
  • Het Atacama Equinoxe rack dat op zolder staat. Sinds de aanschaf van het Pastoe meubel is dit rack overbodig en ik vind het zonde om het nog langer ongebruikt op zolder te laten staan;
  • De Kenwood 5020 set (versterker, CD speler en tuner) gaan er ook uit. Prachtige nostalgie, maar als je het niet gebruikt is het ook zonde;
  • De Philips SRU-9600 afstandsbediening gaat er ook uit. Ik gebruik eigenlijk altijd de AB van de Yamaha set;

Dan heb ik nog de Tannoy Arena center en fronts staan. Misschien gaan die naar de vader van mijn vriendin die op zoek is naar mooi klinkende slanke luidsprekers. Mocht hij toch niet geïnteresseerd zijn, dan gaan ze in de verkoop.

Op zolder staat nog een Marantz 4500 set (receiver en DVD speler) waar mijn vriendin nog geen afscheid van kan nemen. Misschien komt deze set in de verkoop en zo niet, dan blijft ie boven staan zodat ze daar herrie kan schoppen tijdens het strijken. >:D En de Tannoy Saturn 6SLR komen daarbij goed van pas, dus die gaan ook nog niet in de verkoop.

En met het te koop zetten van de Kenwood en Yamaha set wacht ik ook nog maar even. Eerst wil ik de focus leggen op de keuze tussen high-end stereo of high-end surround.

Wat een luxe problemen allemaal! :-[ Hulp is welkom! ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

#135
Hoi Richi,

Ik weet natuurlijk niet wat je financiele middelen zijn, maar ik zou gaan voor een surround set van hoge kwaliteit, losse processor en beginnen met 2 kanaals eindversterker en dan uitbreiden naar meerkanaals.
Zelf heb ik dit ook gedaan en ben waanzinnig tevreden met het resultaat (via BB&G).

Ik denk namelijk als je voor stereo kiest toch dat je surround gaat missen, je maakt mij niet wijs dat je zonder center en rears hetzelfde effect krijgt. En niet te vergeten de sub, of heb je die bij je evt. stereo-keuze meegerekend?
Natuurlijk is stereo ook al mooi, maar surround maakt het qua filmbeleving toch een stuk intenser.

Wat me trouwens wel bevreemde is dat je een TDcenter koopt, die enorm is qua omvang en waarvan je, volgens mij, op voorhand al wist dat die te groot zou zijn voor je meubel. Nu moet je die TDcenter zien te verkopen en dat zal niet gemakkelijk zijn)
Miz zou ik, als je dan toch voor een high-end surroundset mocht gaan, de center behouden en kijken wat er mogelijk is mbt een ander meubel.

Groet Joris

ps Wil je vriendin naar stereo vanwege het geluid of meer vanwege minder luidsprekers in de kamer? (volgens mij het laatste, wat bij de meeste vrouwen het geval is  ;) )

Richi

Citaat van: Joris1971 op juni 11, 2008, 11:40:03
Ik weet natuurlijk niet wat je financiele middelen zijn, maar ik zou gaan voor een surround set van hoge kwaliteit, losse processor en beginnen met 2 kanaals eindversterker en dan uitbreiden naar meerkanaals. Zelf heb ik dit ook gedaan en ben waanzinnig tevreden met het resultaat (via BB&G).
Het budget is precies het probleem. Ik wil op dit moment niet veel meer uitgeven aan deze hobby vanwege andere wensen in ons huishouden. De insteek is om ongeveer budgetneutraal te upgraden. Dus door verkoop van (het grootste deel van) onze huidige apparatuur. Inclusief alles wat nog op zolder staat. :)

Citaat van: Joris1971 op juni 11, 2008, 11:40:03
Ik denk namelijk als je voor stereo kiest toch dat je surround gaat missen, je maakt mij niet wijs dat je zonder center en rears hetzelfde effect krijgt. En niet te vergeten de sub, of heb je die bij je evt. stereo-keuze meegerekend? Natuurlijk is stereo ook al mooi, maar surround maakt het qua filmbeleving toch een stuk intenser.
Dat klopt wel wat je schrijft. Als we voor stereo kiezen, dan komt er waarschijnlijk zo'n Yamaha soundbar. Geen high-end surround, maar in combinatie met de REL Strata subwoofer voor ons wel prima. We steken ons geld liever in stereo kwaliteit, want we kunnen het maar één keer uitgeven. Als we nu voor surround kiezen, dan ben ik bang dat we weer in een eindeloos upgrade traject terechtkomen wat niet tot een bevredigend resultaat gaat leiden of heel veel geld gaat kosten om het naar ons zin te maken.

Citaat van: Joris1971 op juni 11, 2008, 11:40:03
Wat me trouwens wel bevreemde is dat je een TDcenter koopt, die enorm is qua omvang en waarvan je, volgens mij, op voorhand al wist dat die te groot zou zijn voor je meubel. Nu moet je die TDcenter zien te verkopen en dat zal niet gemakkelijk zijn) Miz zou ik, als je dan toch voor een high-end surroundset mocht gaan, de center behouden en kijken wat er mogelijk is mbt een ander meubel.
De center en de TD-8 kon ik alleen in één deal kopen. En het ging me om de TD-8's die me al eens eerder ontglipt waren toen ze bij Hobo in Arnhem te koop stonden. We hebben (tegen beter weten in) toch geprobeerd de center te plaatsen, maar ik vind het gewoon echt niet mooi. Ik wil niet langer extreme compromissen doen in de woonkamer. Hadden we een aparte luisterruimte, dan was het een heel ander verhaal geweest. Dan had ik de center niet weggedaan. Het is gewoon een prachtige set zo bij elkaar. Allemaal 8" drivers wat perfect matcht.

Citaat van: Joris1971 op juni 11, 2008, 11:40:03
ps Wil je vriendin naar stereo vanwege het geluid of meer vanwege minder luidsprekers in de kamer? (volgens mij het laatste, wat bij de meeste vrouwen het geval is  ;) )
Echt alleen vanwege het geluid. Daar is ze eerlijk in. Surround zegt haar gewoon niet zo veel. Niet genoeg in ieder geval om zo'n joekel van een center in onze woonkamer te plaatsen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Met goede componenten en dito luidspreakers is een erg goede phantoomcenter te realiseren.

Dus een center hoef je niet te missen.

En waarom kiezen voor het een of andere? De echte high-end pre's zijn 2ehands enorm goedkoop, en daar zit wel degelijk een erg goede stereo verwerking in. Ook nu nog steeds top of the bill!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ben ik niet met je eens, in surround vind ik het gemis van een center, zelfs met een goede pre-pro, nog steeds groot.
Er zijn ook veel effecten die voor een surroundbubble worden gemaakt, door combi's van center + surrounds.

Als je hem niet kan plaatsen, of je kan geen mooie gematchte center vinden, dan is het beter in een high-end surround set om geen center te plaatsen, dan een slechte center te nemen. Maar om nu te zeggen dat het bijna geen verschil is.... dat vind ik een echte understatement.

Citaat van: Blue-Eyes op juni 11, 2008, 16:37:57
Met goede componenten en dito luidspreakers is een erg goede phantoomcenter te realiseren.

Dus een center hoef je niet te missen.

En waarom kiezen voor het een of andere? De echte high-end pre's zijn 2ehands enorm goedkoop, en daar zit wel degelijk een erg goede stereo verwerking in. Ook nu nog steeds top of the bill!

Audiofiel

#139
Mijn ervaring is ook dat een center ALTIJD verschil maakt. Ik vond het weghalen van mijn (identieke) centerspeaker ook een flink gemis. Niet alleen omdat een center de hotspot breder zou maken, maar juist omdat je alle discrete geluiden van alle discrete kanalen op de geluidsdrager ook werkelijk naar de juiste speakers kunt sturen, zonder omrekening met bijbehorende fouten (of fase-fouten in de opname!!). ::)


Het maken van de phantoomcenter wordt door de verschillende prepro's goed of minder goed gedaan, dus daar zit ook verschil tussen. Als ik luister naar de phantoomcenter van de Aragon Soundstage, dan is deze duidelijk minder fraai dan die van de Aragon Stage One of de Classé SSP-75. Die laatste twee klinken meer als de phantoomcenter die je met stereo ervaart. Met discrete 5 kanalen (dus mét center) presteerde de Soundstage juist wel heel goed. ;)


Maar, zoals Bjorn al zegt, als je hem niet kwijt kunt, dan kun je prima zonder center leven. Ik zie zelf ook niet hoe ik een electrostatische identieke center zou moeten gaan gebruiken.... een center van 2,4 meter breed? No way! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Gewoon een geluidsdoorlatend scherm nemen en de Acoustat rechtop zetten achter het scherm ;)

Citaat van: Audiofiel op juni 11, 2008, 16:55:28
Maar, zoals Bjorn al zegt, als je hem niet kwijt kunt, dan kun je prima zonder center leven. Ik zie zelf ook niet hoe ik een electrostatische identieke center zou moeten gaan gebruiken.... een center van 2,4 meter breed? No way! ;D

Richi

Zonder center is het geluid inderdaad wel heel anders. Als je set een goede plaatsing heeft, valt het bij muziek DVD's wel mee, maar bij film met dialogen is het toch wel een gemis. Maar ik ben er wel achter dat je beter zonder center kan spelen dan met een slechte. Dat heb ik nu zelf ervaren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op juni 11, 2008, 17:06:59
Gewoon een geluidsdoorlatend scherm nemen en de Acoustat rechtop zetten achter het scherm ;)

LOL ;D ;D 

Toch zie ik het niet gauw gebeuren. De homogeniteit van de klank zal door het doek ongetwijfeld worden aangetast. Maar los daarvan, de reflecties vormen - samen met het dipool-karakter - een nagenoeg onoverkomelijk obstakel. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Richi op juni 11, 2008, 17:11:37
Maar ik ben er wel achter dat je beter zonder center kan spelen dan met een slechte. Dat heb ik nu zelf ervaren.

Precies. En ik denk dat veel mensen die komen van een set mét center en nu laaiend enthousiast zijn over een phantoom (al dan niet met betere speakers), vroeger waarschijnlijk niet een volledig matchende* center hebben gehad. En dan is weglaten beter dan een center met een (enigzins) ander karakter.

* Met volledig matchende center bedoel ik in het beste geval een identieke speaker (4G principe), of anders een speaker met exact dezelfde mid- en hoogunits er in (eventueel ook dezelfde laagunits).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Akoestisch transparant scherm. Ik heb de P3's ook achter een 2,80m breed scherm staan.
Er is geen verschil met mijn surrounds op te merken (ook P3's)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Audiofiel op juni 11, 2008, 17:20:48
LOL ;D ;D 

Toch zie ik het niet gauw gebeuren. De homogeniteit van de klank zal door het doek ongetwijfeld worden aangetast. Maar los daarvan, de reflecties vormen - samen met het dipool-karakter - een nagenoeg onoverkomelijk obstakel. ;)

Richi

Citaat van: Blue-Eyes op juni 11, 2008, 16:37:57
En waarom kiezen voor het een of andere? De echte high-end pre's zijn 2ehands enorm goedkoop, en daar zit wel degelijk een erg goede stereo verwerking in. Ook nu nog steeds top of the bill!
Het antwoord hierop is dat ik in de loop der tijd nogal wat surround apparatuur heb 'versleten' en de stereo weergave me nooit echt kon bekoren. De Marantz PS-17 was heel aardig vanwege de mogelijkheid om analoge bronnen analoog door te geven. De SR-12 viel me gewoon tegen in stereo weergave, terwijl anderen daar heel lovend over waren. De gemodificeerde Kenwood L1000 set bevalt me uitstekend, maar nu heb ik afgelopen zaterdag op mijn eigen speakers gehoord hoeveel beter het nog kan. En dat kan alleen met een prepro die analoge signalen analoog verwerkt. Dat heb ik wel gehoord. En die kosten serieus geld! Waarschijnlijk liggen mijn eisen hoger dan 'erg goede stereo' en is dat mijn probleem. ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op juni 11, 2008, 17:28:45
Akoestisch transparant scherm. Ik heb de P3's ook achter een 2,80m breed scherm staan.
Er is geen verschil met mijn surrounds op te merken (ook P3's)

Dat zegt natuurlijk weinig over het werken met een dergelijk scherm met electrostaten (dipolen)... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Richi op juni 11, 2008, 17:34:19
De gemodificeerde Kenwood L1000 set bevalt me uitstekend, maar nu heb ik afgelopen zaterdag op mijn eigen speakers gehoord hoeveel beter het nog kan. En dat kan alleen met een prepro die analoge signalen analoog verwerkt. Dat heb ik wel gehoord. En die kosten serieus geld! Waarschijnlijk liggen mijn eisen hoger dan 'erg goede stereo' en is dat mijn probleem. ;)

Je moet niet vergeten dat Blue-Eyes zelf (zijn stereo) ook heeft ge-upgrade naar (of in ieder geval flink in de richting van) wat je zaterdag hebt gehoord. Je bent dus niet de enige die zijn stereo eisen hoger heeft liggen dan de Tag in stereo. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Als het echt akoestisch transparant is, dan is het alsof er geen scherm staat, dus ook voor een dipool geen probleem.
Je moet wel zelf de plaatsing naar de achterwand bepalen.

Bij mij hangt het scherm nu 50cm van de muur.

Citaat van: Audiofiel op juni 11, 2008, 17:37:49
Dat zegt natuurlijk weinig over het werken met een dergelijk scherm met electrostaten (dipolen)... ::)

blue-eyes

#149
Citaat van: bmateijsen op juni 11, 2008, 16:40:32Maar om nu te zeggen dat het bijna geen verschil is.... dat vind ik een echte understatement.


Dat heb ik niet gezegd ;)

gezien zijn situatie is een phantoom te preferen, zeker als je op de hotspot zit ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey