Windows XP Service Pack 2: augustus

Gestart door Spacebass, juli 20, 2004, 14:58:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

CitaatMicrosoft liet weten dat SP2 voor Windows XP eind augustus zal verschijnen. Dit is de tweede keer Microsoft SP2 uitstelt; oorspronkelijk was het verwacht voor juni, maar eerder dit jaar zei Microsoft dat het wel juli zou worden. Een reden voor uitstel werd niet gegeven.
Bron: NGN

Erik

correctie de engelse versie, wie nl heeft (de meesten denk ik) die moeten een maandje of langer wachten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Bedankt voor je toevoeging Erik!  :)

Nou ja sinds NT hebben we geleerd dat daarbij altijd het eerste de US servicepacks/patches ed uitkwamen. Dat is bij mij dusdanig ingesleten dat ik eigenlijk standaard altijd een US versie van Microsoft software koop  ;)

Erik

#3
Was me ook al opgevallen. Soms zeggen de patches dat ze alleen werken op de usa versie. En als je zoekt naar een NL versie, blijkt die er niet te zijn.
Heb toen ook wel gedacht 'Kan ik niet beter een USA versie kopieren kopen ipv NL'  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Redyak

#4
En wederom wordt er met dit servicepack een uitsluiting gemaakt voor niet originele versies. De lijst is sinds SP1 weer aardig uitgebreid. Ook is MS bezig om in de automatische update deze beveiliging in te bakken. Binnenkost gaan we naar http://v5.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp  i.p.v. v4. Legaal XP e.d. wordt steeds interesanter omdat Windows het meest gehackte systeem blijft. Logische als je 80% van de markt in handen hebt.
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Spacebass

#5
Idd! En dat betekend ook dat ik sneller updates (patches) kan downloaden  ;)  ;D

Maar goed, we zullen zien hoelang dat stand houd  ;)

Erik

SP2 zal hopelijk echt een stuk veiliger worden, zoals MS beloofd, ben benieuwd, ook trouwens of er deze keer ook weer na een maand illigale versies te dloaden zijn. Maar ik heb gezien hoe sp2 te werk gaat, dit zou eindelijk eens een verbetering kunnen brengen. Lijkt me heerlijk om van 1 exploit waarmee je systeem openstaat per 12 uur naar 1 per 3 maanden te gaan.

En toen kwam winlonghorn uit en begon het spel opnieuw ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op juli 21, 2004, 00:57:16
En toen kwam winlonghorn uit en begon het spel opnieuw ;D

Dat is nog wel hele verre toekomstmuziek. Longhorn gaat FLINKE vertraging oplopen, alleen al doordat SP2 flink is vertraagd. Daarnaast zal MS wel de nodige bugs tegenkomen in Longhorn dus voordat dat op de markt is ....
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Scarp

Er kwam toch eerst nog een extra XP versie tussen door? En dan pas aan het eind van dit decennium ofzo kwam LongHorn.

Redyak

Er is sprake van gweest om XP zo op te waarderen dat het b.v. ME zou worden (ME was een 98 Extra). De functionaliteiten zouden dan worden uitgebreid en beter aansluiten op Longhorn. Door b.v. betere Firewall, Interne Virusscanner enz.
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

B.J.

Ze hebben het even over XP reloaded gehad.

Veel mensen zullen echter al om sp2 te kunnen gebruiken xp aanschaffen. Die snappen niet dat de cracks ervoor allang te krijgen zijn. v5 werkt perfect bij mij  ;D
Wanneer genoeg mensen xp nu kopen zal reloaded wel niet uitkomen. Hooguit een sp3 met nieuwe functies.

Spacebass

#11
Whitepaper Sp2

Ik moet het een en ander testen voor werk dus ik test nu al enige tijd met sp2 .
Als je de whitepaper leest dan snap je waarom.
Ook websitedevelopers moeten rekening houden met de nieuwe eisen die er zijn om klanten met sp2 te kunnen bedienen...
Voor als iemand het nog niet wist uiteraard  ;)

oh ja de SDK kan je hier downloaden
en voor webdevelopers

Erik

Het leuke is dat als MS denkt dat je app niet veilig is, deze niet werkt onder sp2. Dat gaat leuke discussies geven.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#13
Vandaar dat ik het moet testen  ;D
Ik zie vooralsnog geen rare zaken gebeuren...het zal alleen op bepaalde vlakken een probleem worden, zoals fileoverdracht via internet.

CitaatFor users, the most common adjustments have to do with allowing exceptions to the improved security. Users who never ran ICF before will see a new popup security alert dialog whenever they run a new application that wants to act as an Internet server. Users will need to think about whether they want to grant each application this privilege, but they only have to think about it once, and they can change their minds easily later. Most users will want to allow their preferred instant messaging application this privilege when they expect to receive a video. Most users will deny the privilege to an unfamiliar application, especially if the publisher is unknown, lest it turn out to be a virus, worm, or Trojan horse.

FrankB

Ik ga de RC2 er maar weer eens opzetten  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

#15
Volgens mij is de officiele release er!

Hij was vandaag druk aan het downloaden en gaat hem er echt opzetten  O0
Grappig is dat de automatische update zegt dat je gewoon kan doorwerken terwijl het installatie programma aangeeft dat je alles moet afsluiten  ;D



ps
Plaatje is link  ;)

Zo te zien is idd de officiele servicepack erop gezet!! Versie nr van de service pack is nu sec "2" ipv " 2. v.2149  O0

Ok alle legalen kunnen downloaden..de rest moet nog ff wachten  :)

SpeedyAndré

Ik heb SP1 'gevonden', net als XP prof  ::)
Ziet SP2 dat XP en SP1 'gevonden' zijn?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

ik wacht wel even tot er een versie uit is met SP2 al geintegreerd, zodat ik in één keer klaar ben. Kan ik meteen eens even kijken of nog problemen optreden bij andere sp2 gebruikers ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Binnenkort even een originele XP cd bestellen, en dan SP2 slipstreamen en m'n pc opnieuw installen. Is wel weer nodig, de calculator start spontaan en na het opstarten krijg ik menutjes te zien die ik helemaal niet wil zien. En uitzetten schiet ook niet op, want de volgende keer staan ze er weer  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

riwi

Ik snap er niks van. Ik kan sp2 nog niet krijgen. Als ik op de link klik van spacebass dan krijg ik alleen de instructies om automatic updates aan te zetten (wat al aan staat). Ik heb XP pro, nu tot service pack 1a, in het engels.

Hoe/waar kan ik sp2 ergens downloaden?

alvast bedankt!

RemcoV

Hier is de complete ServicePack te downloaden.

Spacebass

Bedankt remco... wilde hem net gaan plaatsen   :)

Riwi, wat daar aangegeven werd is dat je het automatisch downloaden aan moet zetten, zodat indien deze beschikbaar is, hij hem vanzelf wel op gaat halen middels windowsupdate.

Je hebt dan grote kans dat je voor jouw config nl niet de gehele servicepack hoeft te downloaden. Maar als bandbreedte geen probleem is, dan kan je ook in een keer de gehele servicepack downloaden  :)

Excuses voor de onduidelijkheid.

SiR-ROUND

Zit nog geen Dutch bij, dus wellicht ligt het daar aan Richard?

riwi

Citaat van: Spacebass op augustus 18, 2004, 00:00:08
Riwi, wat daar aangegeven werd is dat je het automatisch downloaden aan moet zetten, zodat indien deze beschikbaar is, hij hem vanzelf wel op gaat halen middels windowsupdate.

Maar hij is toch beschikbaar?? jullie hebben hem allemaal al lang. Dus de auto update spreid het allemaal een beetje of zo zodat de  ftpserver van ms het niet zo zwaar heeft. Maar ik wil hem _NU_ ;) Dus ik ga hem down'en met de link van remco. Bedankt daarvoor. Ik wil namelijk ook een nieuwe boot/install CD maken met dat slipstream tooltje. Want m'n drives zijn allemaal groter dan 137G en dat kan ie dus niet goed aan. Bij de laatste install liep het voor geen meter en moest ie een uur of wat m'n hele filesysteem recoveren (ik scheet toen zeven kleuren want ik zag het al gebeuren dat ie m'n complete HDTV collectie aan het shredden was.. maar gelukkig ze doen het nog)

thanks,

Richard

riwi

Citaat van: SiR-ROUND op augustus 18, 2004, 00:06:22
Zit nog geen Dutch bij, dus wellicht ligt het daar aan Richard?

Ik heb XP pro engels dus volgens mij zou het er moeten zijn.