Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jumping Jack

Citaat van: LABO op november 17, 2014, 11:12:33
Ik vrees dat je de images opnieuw moet plaatsen want onderstaande post zijn ze niet te zien (dus weten we niet wat je nieuwe aanwinsten zijn)

Nu zou het moeten lukken. Ik gebruikte de afbeeldingen uit Discogs, maar blijkbaar gaat daar iets fout mee...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LABO

Citaat van: Jumping Jack op november 17, 2014, 13:47:46
Nu zou het moeten lukken. Ik gebruikte de afbeeldingen uit Discogs, maar blijkbaar gaat daar iets fout mee...
Mooie aanwinsten (waarvan ik er ook een aantal heb). Louis Armstrong ga ik op mijn wensenlijst zetten :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Actionhost

Zeker niet 'audiofiel verantwoord'  ;), maar een stukje jeugdsentiment.

Via Amazon besteld: Soundtrack van The Breakfast Club op wit vinyl. Limited edition (2000 stuks).

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Paul Demo

Eergisteren Avonmore van Bryan Ferry in ontvangst mogen nemen en gisteren van het bijbehorende concert mogen genieten.

Han S

Ik kijk regelmatig naar DWDD en wat me verbaast is dat ik me nauwelijks kan herinneren dat daar een bandje speelde die een nieuwe CD had. Matthijs staat bijna altijd met een vinylplaat te zwaaien die we kunnen aanschaffen.

Waarom mij dat verbaast: omdat we anno 2014 digitale formats hebben die superieur zijn, maar niet worden gebruikt, terwijl de oude LP weer helemaal terug is. Maar eigenlijk is het een onding dat slijt, makkelijk beschadigt en veel nadelen heeft. En toch is hij helemaal superhot.

Vrij bizar, of toch niet?

LABO

Citaat van: Han S op november 20, 2014, 20:10:02
Ik kijk regelmatig naar DWDD en wat me verbaast is dat ik me nauwelijks kan herinneren dat daar een bandje speelde die een nieuwe CD had. Matthijs staat bijna altijd met een vinylplaat te zwaaien die we kunnen aanschaffen.

Waarom mij dat verbaast: omdat we anno 2014 digitale formats hebben die superieur zijn, maar niet worden gebruikt, terwijl de oude LP weer helemaal terug is. Maar eigenlijk is het een onding dat slijt, makkelijk beschadigt en veel nadelen heeft. En toch is hij helemaal superhot.

Vrij bizar, of toch niet?
Dan is dit topic helemaal niets voor jou  ;)  Ik neem aan dat voor de vinyl liefhebbers (waar ik ook toe behoor) het analoge geluid onverslaanbaar is. Ik beschik over een forse bibliotheek met Hires Flac's maar als ik echt een topbeleving wil dan grijp ik toch echt naar het vinyl. CD's hebben bij mij wel het onderspit moeten delven ten gunste van de HiRes Flac's.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

brtram

Voor de discussie, is vinyl alleen maar een hype? kan je een nieuw topic openen Han S.

Dit is een showtopic om nieuwe aanwinsten aan andere vinyl lovers te showen  ;)


Bama

Ik deze nog

advr

Citaat van: Han S op november 20, 2014, 20:10:02
Ik kijk regelmatig naar DWDD en wat me verbaast is dat ik me nauwelijks kan herinneren dat daar een bandje speelde die een nieuwe CD had. Matthijs staat bijna altijd met een vinylplaat te zwaaien die we kunnen aanschaffen.

Waarom mij dat verbaast: omdat we anno 2014 digitale formats hebben die superieur zijn, maar niet worden gebruikt, terwijl de oude LP weer helemaal terug is. Maar eigenlijk is het een onding dat slijt, makkelijk beschadigt en veel nadelen heeft. En toch is hij helemaal superhot.

Vrij bizar, of toch niet?
Ik zou zeggen droom lekker verder.  In mijn bezit 30 jaar oude lp, kraak helder zonder slijtage. ...ook cd kunnen makkelijk naar de kloten. Krassje erop en hij doet het niet meer.... .
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Han S

Ik begrijp dat dit niet het juiste topic is, sorry daarvoor.

remco320


Citaat van: Bama op november 20, 2014, 21:10:50
Ik deze nog

Ah, de War on Drugs. Mijn song van het jaar en een geweldige plaat. Mocht je hem nog niet kennen, mag ik dan Kurt Vile aanraden? Heeft samen met Adam Granduziel (zanger van wod) een bandje gehad en hebben samen ook WoD opgericht.

clockwork

#2786
Deze drie.  :pompom:

(Nu met foto  ;D)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Ik gok:


Boatmans call


Murder Ballads

en de laatste...maar da's een gokje:


From here to...eternity

G Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

clockwork

Bijna goed Hans.  :pompom:

Foto was te groot en voordat je dat hebt aangepast op een IPad.  :wacko: (ik ten minste :blush:)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jeffaudio

ZOjuist gekocht

Keb Mo - Keep it simple
Michael jackson - Thriller
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Bas Akkerman

Een heeeele hoop platen (denk meer dan 200 stuks) van Bama. Die ga ik vandaag of zondag eens uitzoeken. :coffee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op november 28, 2014, 12:20:02
Een heeeele hoop platen (denk meer dan 200 stuks) van Bama. Die ga ik vandaag of zondag eens uitzoeken. :coffee:

En wat zit er zoal tussen, is een aardige berg  ;)

Bama

Citaat van: lynch1979 op november 28, 2014, 12:23:29
En wat zit er zoal tussen, is een aardige berg  ;)

Alle 13 dood, corry en de rekels, de kermisklanten, Bas werd helemaal wild toen hij ze zag :)

Jumping Jack

Misschien is het maar best dat hij ze niet kan beluisteren  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Bama op november 28, 2014, 14:47:45
Alle 13 dood, corry en de rekels, de kermisklanten, Bas werd helemaal wild toen hij ze zag :)

Dan is zijn muzieksmaak in niet al te lange tijd flink veranderd  :D

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op november 28, 2014, 14:54:05
Misschien is het maar best dat hij ze niet kan beluisteren  :D.

Nog niet....... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op november 28, 2014, 14:54:05
Misschien is het maar best dat hij ze niet kan beluisteren  :D.
Waarom denk je dat ik er zo lang over doe? :tounge:
Van Andreas Vollenweider tot George Baker tot klassiek tot Joe Jackson tot Buddy Holly tot John Coltrane. Overmorgen (ook middels Spotify en YT) ga ik een selectie maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

2+1 actie bij mediamarkt (cd, dvd, BR, en vinyl). Ik moest een wafelijzer hebben en heb nog een aantal plaatjes meegenomen  :D.

Jef Neve - One
Alt-J - this is all yours (gekleurd vinyl)
Kenny Burrell - Midnight Blue (75 years of blue note editie)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs