Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Exact ook mijn punt. Maar wanneer dat een deeltje extra beleving geeft is het een mooie toevoeging aan onze hobby.

Citaat van: cz79 op november  1, 2021, 20:55:59
Ik heb Roon ook voor het eerst mogen zien en ervaren, ziet er erg goed uit en behalve soms iets vertraging (ja, ook bij jou Rob  :D), zie ik voor mezelf nog niet perse de meerwaarde. Tuurlijk is het gaaf dat je veel info krijgt van een artiest en gelijkt wordt naar gelijke artiesten/muziek en meerdere albums, maar is dat wat het met name doet?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#726
Zeker waar, maar doet Tidal/spotify (vb.) dat ook niet? Extra info, vergelijkbare muziek, meerdere albums van die artiest, etc.?

Roon is geen muziek streaming dienst
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jahtari

Citaat van: cz79 op november  2, 2021, 07:15:51
Zeker waar, maar doet Tidal/spotify (vb.) dat ook niet? Extra info, vergelijkbare muziek, meerdere albums van die artiest, etc.?

Roon zeg is geen muziek streaming dienst
Bij tidal is dat voor mijn gevoel het afgelopen jaar enorm verbeterd. Zaken als "track radio" (zoek gelijksoortige nummers bij een bepaald nummer) en "discover daily" hebben steeds meer meerwaarde.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Citaat van: jahtari op november  2, 2021, 07:39:44
Bij tidal is dat voor mijn gevoel het afgelopen jaar enorm verbeterd. Zaken als "track radio" (zoek gelijksoortige nummers bij een bepaald nummer) en "discover daily" hebben steeds meer meerwaarde.

Ja dat ben ik met je eens. Er zijn niet heel veel functies meer bij Roon die ik gebruik die Tidal niet heeft en dan ga je wel even nadenken waarom je zo'n duur programma hebt. Ik speel 95% met Tidal af. De interface van Roon vind ik geniaal, maar als ik elke actie die ik doe 5 a 10 seconden erop moet wachten dan houdt het snel op.

Maar als het goed werkt - die momenten heeft ie - dan vind ik het onovertrefbaar. Met de nadruk op als.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Dirk op november  1, 2021, 20:03:38
hier ook geen last van enige traagheid, core draait op een dedicated NUCi7
endpoints zijn ofwel een MacMini (oudje van bijna 10j) of de Altitude, beide bediend met iPad als remote

Dat jij dit zelfs ervaart op een Nuci7 bevestigt voor mij dat Roon gewoon te traag is. Ik vermoed dat de core vooral je snelheid bepaalt, toch?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Klopt, ik ben zelf ook geen fan van Roon, maar ik snap goed dat voor anderen de prijs geen drempel is voor aanschaf van deze app., ondanks dat het m.i. slechts opsmuk betreft. En in het licht van andere bedragen die omgaan in deze hobby, valt de prijs ook nog enigszins mee.

Citaat van: cz79 op november  2, 2021, 07:15:51
Zeker waar, maar doet Tidal/spotify (vb.) dat ook niet? Extra info, vergelijkbare muziek, meerdere albums van die artiest, etc.?

Roon is geen muziek streaming dienst
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Citaat van: brt op november  3, 2021, 00:49:49
Dat jij dit zelfs ervaart op een Nuci7 bevestigt voor mij dat Roon gewoon te traag is. Ik vermoed dat de core vooral je snelheid bepaalt, toch?
wat ervaar ik zelfs???
ik zeg net dat ik geen last van enige traagheid ervaar, maw nooit last van traagheid.
snelheid wordt idd bepaald door je core, dus die is wslk de (te) zwakke schakel bij jou
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Mijn ervaring was niet dat het elke keer zoveel tijd nam, wel dat het op sommige momenten enorm traag was. Vaak was dat op zaterdag en zondagochtend als ik lekker tijd had om rustig te luisteren :nopompom:. Werkte het, dan vond een zoekopdracht vrijwel gelijk binnen een paar seconden de nummers van de diverse streaming services.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: Dirk op november  3, 2021, 07:29:18
wat ervaar ik zelfs???
ik zeg net dat ik geen last van enige traagheid ervaar, maw nooit last van traagheid.
snelheid wordt idd bepaald door je core, dus die is wslk de (te) zwakke schakel bij jou

Oeps, verkeerd gelezen Dirk, het was al laat :)

Tja dan zal ik toch mijn Innuos Zenith mk2 eens moeten updaten als dit een probleem blijft. Dure grap want je schijnt niet zelf er een snellere processor in te kunnen (laten) zetten, heb ik begrepen. Ik krijg wel de indruk dat Roon meer en meer processorkracht vraagt. Ik had er een jaar geleden echt geen last van.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Xander32 op november  3, 2021, 06:46:59
Klopt, ik ben zelf ook geen fan van Roon, maar ik snap goed dat voor anderen de prijs geen drempel is voor aanschaf van deze app., ondanks dat het m.i. slechts opsmuk betreft. En in het licht van andere bedragen die omgaan in deze hobby, valt de prijs ook nog enigszins mee.

Het is wel meer dan opsmuk hoor. Los van alle EQ functies en filters die je kunt importeren heeft het een hele leuke ontdekfunctie, zodat je albums die je lang niet hebt gedraaid weer eens tegenkomt.
Ook een functie als een track standaard op skippen zetten vind ik erg fijn; bijna elk album heeft wel een track of meerdere die ik wil skippen.
Bovendien houdt het bij hoevaak je dingen hebt afgespeeld, vind ik ook leuk om te zien en helpt me bij het samenstellen van mijn albums van het jaar.  Maar dat is meer voor de leuk idd. Het doet ook scrobbling naar Last.fm, waar ik ook regelmatig op kijk.
En zo zijn er nog wat verdere leuke dingen die het al met al een erg prettig programma maken wat mij betreft.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Wat moet je in een stereoketen met eq en filters 🙄 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

roommodes aanpakken, subs integreren,...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Leuk voor ht, niet voor stereo wat mij betreft.

Citaat van: Dirk op november  3, 2021, 19:58:32
roommodes aanpakken, subs integreren,...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

want in stereo heb je geen last van roommodes?  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

EQ, dsp maken het geluid te doods, te levenloos voor mijn smaak. En ik heb nog amper stereosets gehoord met daarin een sub welke naadloos integreerde.

Citaat van: Dirk op november  3, 2021, 20:45:15
want in stereo heb je geen last van roommodes?  ???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Citaat van: Xander32 op november  3, 2021, 20:37:23
Leuk voor ht, niet voor stereo wat mij betreft.
Zo dacht ik eerst ook, maar een gesloten of dipool sub kunnen erg mooi integreren. Kost wel moeite, maar dat geldt ook voor het goed opstellen van gewone luidsprekers.

Tevens heb ik nu actieve luidsprekers. Met DSP klinkt het sneller goed dan het analoge filter. Ben wel benieuwd wat het brengt om met wat ik nu weet een analoog filter te maken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Een sub in een stereoset kan zeker van meerwaarde zijn, maar het is o zo complex om die geheel naadloos te integreren. Tot op heden heb ik twee maal een set gehoord waarin een sub naadloos aansloot, daarentegen een veelvoud aan sets waarin ik de sub met de ogen dicht kon lokaliseren in het geluidsbeeld.

En ik besef mij dat eq/dsp ook een smaak/voorkeur dingetje is; zelf ben ik "verpest" met een leven lang luisteren naar (sets i.c.m.) ruimte invloeden, dat is m'n referentie geworden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op november  3, 2021, 20:57:17
EQ, dsp maken het geluid te doods, te levenloos voor mijn smaak. En ik heb nog amper stereosets gehoord met daarin een sub welke naadloos integreerde.
Je bent welkom hoor om het eens te horen hoe het kan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#744
Citaat van: Kingpin op november  4, 2021, 06:58:56
Je bent welkom hoor om het eens te horen hoe het kan.
Hier ook.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob46

#745
Citaat van: Xander32 op november  3, 2021, 19:50:22
Wat moet je in een stereoketen met eq en filters 🙄 🤔

Ik gebruik de filters etc niet. Voor anderen kan dat meerwaarde betekenen. Maar al dat andere wat Roon laat zien vind ik in ieder geval erg leuk. Voor elk wat wils, zo zie je maar weer ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

brt

Ik gebruikte de filters tot max 250 hz, maar nu ook niet meer. Het klinkt zo al erg goed.
Maar eerst had ik een Mini-dsp om room modes en staande golven te killen (dat was in mijn vorige woning), toen ik dat in Roon kon doen had ik een schakel minder en was het erg eenvoudig dit in te passen. Dat zijn van die praktische voordelen van Roon. Ook dat je niet afhankelijk bent van de vaak matige apps van streamers vind ik een groot voordeel van Roon. Het ziet er gelikt uit en heeft heel veel praktische én leuke functies. Maar het moet wel een beetje soepel draaien natuurlijk.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#747
Ik heb met mijn minidsp shd met dirac nooit een voor mij bevredigend resultaat behaald. Verschillende targetcurves gebruikt maar ik vond het heel dun en iel klinken. De Allo streamer met MoOde heb ik PEQ filters gemaakt, ondanks dat ik alleen filters onder 200hz had ervaarde ik artifacten in het hoog. Sinds recentere versies ondersteund MoOde camillaDSP die heeft hier geen last van heeft. Momenteel alleen een filter op 47hz links -6db, rechts -4db. Klinkt goed. De sub staat ingesteld op 35hz.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Tof aanbod heren  :thumbs-up:, waar ik graag een keer op in ga.

Citaat van: Kingpin op november  4, 2021, 06:58:56
Je bent welkom hoor om het eens te horen hoe het kan.

Citaat van: vergeerr72 op november  4, 2021, 07:16:10
Hier ook.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november  4, 2021, 19:19:20
Tof aanbod heren  :thumbs-up:, waar ik graag een keer op in ga.
Daarna moet je wel aan de Audio Physic speakers [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL