Geen vloeiend beeld met MKV

Gestart door Edsco, november 26, 2011, 16:54:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edsco

Geachte forum leden

Zoals de titel al zegt, krijg ik geen vloeiend beeld met MKV op mijn Sony televisie.
Ik speel eigenlijk alleen MKV bestanden af, en doe dit met Windows mediaplayer classic home cinema. i.c.m K-lite codec pack.
Grotendeels is dit redelijk te doen, maar met zijwaartse en opwaartse camerabewegingen zijn de schokjes goed te zien en ik
irriteer me hier al een tijd mateloos aan.
Nu ben ik de laatste 3 dagen al flink bezig om dit probleem te verhelpen, maar helaas zonder resultaat.
Heb al div forums bezocht en van alles geprobeerd, zoals framerate op 23.976 zetten, resolutie op 1920x1080@24hz gezet. (MKV=23.976)
Ook heb ik programma's geprobeerd zoals Powerstrip en Reclock.
Ik ben er zo goed als zeker van dat het niet aan de hardware ligt, omdat alle hardware (tv, geluidskaart, reciever en videokaart) ook 24P ondersteunen.
Ook de bekabeling is goed, allemaal prijzige HDMI kabels van Monster.

Wat doe ik fout of wat snap ik nog niet?
Wie o wie kan mij helpen?!

Hieronder de specs van de PC en alle andere apparatuur.

Windows 7 Ultimate 64bits / servicepack 1
Moederbord     - Gigabyte GA-X48t-DQ6
Processor        - Intel Quadcore Q9450 @ 2,66 Ghz
Geheugen       - 8 Gig DDR3 1333
Geluidskaart    - Auzentech Home Theater HD
Videokaart       - ATI  HD4870X2 (Dual GPU)
TV                   - 46" Sony Full HD 200Hz  KDL 46Z5400
Reciever          - Marantz SR7005
Speakers         - B&W fronts   683
                        B&W Rears   685
                        B&W Center  HTM-61
                        Subwoofer    BK XXLS400

eduard

Edso, ik had een gelijksoortig probleem en dat is bij mij opgelost door de laatste versie van klm codec mc te installeren.

Edsco

#2
@ Eduard

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de computer ontdaan van alle codecs en mediaplayers, en zoals jij aangaf, het K-Lite Mega Codec Pack geinstalleerd.
Het probleem is hier nog niet mee opgelost, sterker nog het is precies hetzelfde als met het K-Lite Codec Pack.
Heb jij nog andere instellingen verandert zoals : je beeldscherminstellingen betreft aantal Hz wat de tv moet afspelen, of iets in FFDshow, b.v. het
instellen van de framerate op 23.976 ? of misschien iets in Mediaplayer Classic Home Cinema ?

Als ik een originele Bluray afspeel via me Sony Bluray speler, dan zetten mijn reciever en de tv automatisch de resolutie op 1080 @ 24p en heb ik schokvrij beeld,
het is echt puur met MKV bestanden die ik via de pc afspeel waar die haperingen in optreden.

Voor de rest zijn alle reacties nog welkom, ik hoop dat ik snel film kan kijken zonder haperingen maar met vloeiend beeld.




eduard

Edsco,
Jammer, het lijkt er dus op dat jij een ander probleem hebt dan bij mij. Bij mij was het voldoende om de oude versie te verwijderen en de nieuwe inclusief de 64bits versie te installeren. Ik heb zelf win7 ultimate 64bits als OS.

Midcall

Als eens een andere player geprobeerd? VLC ofzo?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

high-q

Of XBMC, hoef je verder niks naast te installeren. Alleen in de system-settings 24p ondersteuning aanvinken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

scoc

Ik had dit probleem ook op mijn nieuwe mediacenter pc en heb een paar codec packs geprobeerd ook die shark pack en de xmbc mediaplayer, maar niets hielp om echt bij alle mkv overal vloeiend beeld te krijgen met de audio in sync.

Na een paar dagen zoeken en veel testen was bij mij de oplossing: CoreAvc 3.0 als videocodec ( kost slects 8€) en dan fffdshow maar deze gebruik ik enkel voor audio decoding. En dit gebruik ik nu een paar maanden zonder echte problemen op een Windows 7 en een Atom 525 barebone met Media Player Home Cinema Edition als player en Xbmc als gui maar zonder de xbmc player te gebruiken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Edsco

#8
Bedankt allemaal voor de tips!

VLC Player had ik al eens geprobeerd maar is mij niet bevallen (gezeur met geluid over spdif en HDMI)
Bij XBMC krijg ik de settings niet goed en ik wil me mkv gewoon het liefst in windows dubbeklikken en bekijken via WMPC-HC.
Het Shark Codec pack bleek ik gratis spyware bij te krijgen, dus die heb ik onmiddelijk verwijderd.
De Optie die "scoc" mij vertelde vind ik wel de moeite waard om nog te proberen, 't is een betaalde videocodec uit Amerika dus duurt
even voordat ik die in huis heb i.v.m. betalen enzo.
Wat mij wel verbaasd is dat ik op andere forums dingen las over framerate checken van je MKV bestand, zodat je daar de refreshrate
van je weergever (tv) op in kan stellen, maar daar heb ik hier nog niemand over gehoord.
Uiteraard heb ik dit wel allemaal getest, maar helaas zonder resultaat en vandaar mijn volgende vraag...
Als dit al de bedoeling is, waar moet ik al die instellingen doen? in mijn videokaart of in het mediaplayer classic menu of bij
beeldscherminstellingen van Windows (configuratiescherm) of misschien in het codec menu???
Please let me know, so i can enjoy my movies again...

Voor de rest sta ik nog open voor alle suggesties.

Groet, Edsco

KillerbeeNL

Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43

Het Shark Codec pack bleek ik gratis spyware bij te krijgen, dus die heb ik onmiddelijk verwijderd.

Groet, Edsco

hier een link naar de maker van deze codecpack om de "spyware" (een toolbar) te verwijderen met een register bestand.

zelf hele goede ervaringen mee want mkv en ondertiteling ging met andere packs niet of waren de instellingen een trial and error :D

En anders codecs installeren en daarna die Bing Bar gewoon deïnstalleren.

http://shark007.net/forum/Thread-So-BingBar-installs-automatically-now?page=2

suc6
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

Shark heeft geen spyware, alleen een gratis optionele toolbar, kan je gewoon voor kiezen om niet te installeren hoor......
JBL PRX Power!

high-q

Hi Edsco,

Ik draai al jaren met een htpc, zelfs al voordat deze term gebruikt werd, dus kan je het nodige wel vertellen over het gebruik in combinatie met verschillende codecs. Wat ik hieronder zeg is mijn persoonlijke mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Ik zie dat je de tijd en moeite hebt genomen om het een en ander uit te zoeken, dus ik denk dat je na de volgende "tips" ook wel verder kunt:


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
VLC Player had ik al eens geprobeerd maar is mij niet bevallen (gezeur met geluid over spdif en HDMI)


Waarom zou je beiden willen? Je hebt een goede ATI die je geluid over HDMI naar je Marantz kan sturen.


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
Bij XBMC krijg ik de settings niet goed en ik wil me mkv gewoon het liefst in windows dubbeklikken en bekijken via WMPC-HC.


Welke instellingen? Je hoeft in de settings alleen een vinkje te zetten bij je audio (ws in jouw geval 5.1) en onder video "Adjust refresh rate to display".
Meer hoef je niet te doen, gaat allemaal vanzelf.


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
ik wil me mkv gewoon het liefst in windows dubbeklikken en bekijken via WMPC-HC.


Voor afspelen van MKV heb je alleen Haali en FFdshow nodig, meer niet.


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
Het Shark Codec pack bleek ik gratis spyware bij te krijgen, dus die heb ik onmiddelijk verwijderd.


Met alle respect, codec packs is voor noobs die geen tijd en zin hebben om codecs zelf te installeren en te configureren. Als er iets mis gaat weet je vaak niet eens waar het dan aan ligt.


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
De Optie die "scoc" mij vertelde vind ik wel de moeite waard om nog te proberen, 't is een betaalde videocodec uit Amerika dus duurt
even voordat ik die in huis heb i.v.m. betalen enzo.


Gaat dat niet gewoon online: Pay and download??


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
Wat mij wel verbaasd is dat ik op andere forums dingen las over framerate checken van je MKV bestand, zodat je daar de refreshrate
van je weergever (tv) op in kan stellen, maar daar heb ik hier nog niemand over gehoord.


Je kan je TV instellen op AUTO, zodat deze zichzelf aanpast aan de framerate. Tenminste als je tv 24p ondersteunt.


Citaat van: Edsco op november 28, 2011, 15:46:43
Uiteraard heb ik dit wel allemaal getest, maar helaas zonder resultaat en vandaar mijn volgende vraag...
Als dit al de bedoeling is, waar moet ik al die instellingen doen? in mijn videokaart of in het mediaplayer classic menu of bij
beeldscherminstellingen van Windows (configuratiescherm) of misschien in het codec menu???
Please let me know, so i can enjoy my movies again...


Zie het niet als een aanval, maar zoals ik lees heb je nog niet lang door getest ;)
Instellingen doe je puur in de software die je gebruikt om je media mee af te spelen.

Ik gebruik voornamelijk XBMC, PowerDVD 10/11 en MPC-HC (icm haali &f fdshow) en alles werkt  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Midcall

Als ik die ellende allemaal weer lees ben ik toch wel blij dat ik dit tijdperk al een hele poos voorbij ben en uitermate gelukkig met iedere fool-proof mediabox van ruim onder de €100 die al het geneuzel met codecs, stotterend beeld / geluid verademend tot het verleden heeft gebracht (en ook nog een stuk energiezuiniger en stiller zijn).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

quattronl

Citaat van: Midcall op november 28, 2011, 19:50:20
Als ik die ellende allemaal weer lees ben ik toch wel blij dat ik dit tijdperk al een hele poos voorbij ben en uitermate gelukkig met iedere fool-proof mediabox van ruim onder de €100 die al het geneuzel met codecs, stotterend beeld / geluid verademend tot het verleden heeft gebracht (en ook nog een stuk energiezuiniger en stiller zijn).
:withstupid:
Ik ben geeneens aan een HTPC begonnen, om bovenstaande reden.
Gelijk een mediaplayer gekocht en gaan. Niks geen codecs e.d.m hij doet het gewoon
(for the record: ik heb een Popcorn A110).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

KillerbeeNL

Citaat van: Midcall op november 28, 2011, 19:50:20
Als ik die ellende allemaal weer lees ben ik toch wel blij dat ik dit tijdperk al een hele poos voorbij ben en uitermate gelukkig met iedere fool-proof mediabox van ruim onder de €100 die al het geneuzel met codecs, stotterend beeld / geluid verademend tot het verleden heeft gebracht (en ook nog een stuk energiezuiniger en stiller zijn).

precies
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

high-q

Bezigheidstherapie voor tussen het film kijken en muziek luisteren door.
Er zijn ook mensen die dit wel leuk vinden of een uitdaging vinden om te doen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raphie

ik heb ook 2 dunes in huis, maar daarom is shark nog wel makkelijk op de laptop (vakanties /vliegtuig ed.)
JBL PRX Power!

katwax

Heb je dit met alle mkv files? Niet alle mkv's zijn even zorgvuldig gemaakt namelijk en dit geeft sync issue of gewoon fouten in de mkv zelf.
Hoe zit het met de resources op uw pc, gaat cpu of memory de hoogte in? Is er veel hd activiteit bij het afspelen?
Drivers voor uw videokaart zijn up to date en er zijn geen known issues met deze kaart of drivers ivm hd afspelen?

Als je de mkv op je computer bekijkt is deze dan wel ok?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Marco66

Draai zelf ook al een tijd met xmbc en een htpc met ati radeon 6450 kaart en geen enkel probleem met mkv!
Inderdaad even de nieuwste catalyst drivers downloaden en installeren,wellicht heltp dit.
Check ook in xmbc even onder systeem - video - verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Edsco

#19
Citaat van: high-q op november 28, 2011, 17:08:50
Hi Edsco,

Ik draai al jaren met een htpc, zelfs al voordat deze term gebruikt werd, dus kan je het nodige wel vertellen over het gebruik in combinatie met verschillende codecs. Wat ik hieronder zeg is mijn persoonlijke mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Ik zie dat je de tijd en moeite hebt genomen om het een en ander uit te zoeken, dus ik denk dat je na de volgende "tips" ook wel verder kunt:



Waarom zou je beiden willen? Je hebt een goede ATI die je geluid over HDMI naar je Marantz kan sturen.

Ik hoef niet beide maar kreeg het toen niet voor elkaar, en de reacties van mensen die VLC gebruiken waren ook lang niet
altijd positief over deze speler.
Daar komt nog eens bij dat ik een prijzige geluidskaart in de pc heb zitten, die uiteraard gebruikt moet worden. toch?
Deze heb ik gekocht omdat deze  DTS-HD enzo ondersteund, maar mijn videokaart niet (DTS en Dolby Digital)
Nu heb ik gemerkt dat MKV eigenlijk altijd een gewoon DTS of Doly Digital audiospoor bevat, dus het zou ook via HDMI
direct naar de reciever kunnen inderdaad.



Welke instellingen? Je hoeft in de settings alleen een vinkje te zetten bij je audio (ws in jouw geval 5.1) en onder video "Adjust refresh rate to display".
Meer hoef je niet te doen, gaat allemaal vanzelf.

Helemaal gelijk in  ;) zullen mijn frustraties wel geweest zijn.
Is het echt noodzakelijk voor mij om XBMC te gaan gebruiken, of kan het ook gewoon met MPC-HC i.c.m. haali en ffdshow?



Met alle respect, codec packs is voor noobs die geen tijd en zin hebben om codecs zelf te installeren en te configureren. Als er iets mis gaat weet je vaak niet eens waar het dan aan ligt.

Ben ik het ook mee eens



Gaat dat niet gewoon online: Pay and download??

Geen idee, ik moest geld op een paypal rekening zetten, en dat duurt een dag of 3, en van daaruit ik de betaling doen (als dit nog nodig is)



Je kan je TV instellen op AUTO, zodat deze zichzelf aanpast aan de framerate. Tenminste als je tv 24p ondersteunt.

Ja dat ondersteunt deze, en staat op auto.



Zie het niet als een aanval, maar zoals ik lees heb je nog niet lang door getest ;)
Instellingen doe je puur in de software die je gebruikt om je media mee af te spelen.

Ik gebruik voornamelijk XBMC, PowerDVD 10/11 en MPC-HC (icm haali &f fdshow) en alles werkt  :D


Ik zie het zeker niet als een aanval, ben dr al blij mee dat ik geholpen wordt op een serieuze manier
oké, software waar ik media mee afspeel zou dan MPC-HC zijn, of bedoel je daar ook de instellingen mee van de codecs?

En zet ik bij de instellingen van mijn ATI kaart de refreshrate van de 2emonitor (tv) op 24hz (24p) ,dan maakt windows hier telkens 25hz van en
dit is geen refreshrate die ondersteunt wordt door mn tv, dus geen beeld. Waar kan dit nou weer aan liggen?
Ik heb al de drivers van de videokaart verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar dit blijft gebeuren.
Dit heb ik namelijk gezien bij het configuratiescherm bij beeldscherminstellingen, ik stel dan in: 24hz en klik op toepassen en dan oké.
en als ik dan nogmaals kijk dan staat het weer op 25hz.
Ik dacht namelijk dat als mijn 2e monitor (tv) niet op 24hz wordt aangestuurd door mijn beeldschermadapter, ik ook nooit soepel beeld krijg
als ik bestanden afspeel met een framerate van 23.976. Toch?

Ik ga dr weer mee aan de slag, en hou jullie op de hoogte.

Groet, Ed

ps: quote niet helemaal goed gegaan, sorry

Edsco

Citaat van: katwax op november 29, 2011, 10:12:27
Heb je dit met alle mkv files? Niet alle mkv's zijn even zorgvuldig gemaakt namelijk en dit geeft sync issue of gewoon fouten in de mkv zelf.
Hoe zit het met de resources op uw pc, gaat cpu of memory de hoogte in? Is er veel hd activiteit bij het afspelen?
Drivers voor uw videokaart zijn up to date en er zijn geen known issues met deze kaart of drivers ivm hd afspelen?

Als je de mkv op je computer bekijkt is deze dan wel ok?


MKV op de computer bekijken gaat zowieso niet zonder haperingen, is een wat ouder 22" inch scherm met max resolutie 1680x1050 en geen 24p ondersteuning.
Die haperingen heb ik met alle MKV files.
CPU load en memory gaat nauwelijks omhoog tijdens afspelen.
Drivers van de videokaart worden maandelijks up to date gehouden.

Midcall

Je draait ook geen nutteloze zaken op de achtergrond, zoals visursscanners of andere Nortonachtige ellende? En je HD heeft geen performance problemen wat lage doorvoersnelheden veroorzaakt?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Edsco

Citaat van: Midcall op november 29, 2011, 18:59:38
Je draait ook geen nutteloze zaken op de achtergrond, zoals visursscanners of andere Nortonachtige ellende? En je HD heeft geen performance problemen wat lage doorvoersnelheden veroorzaakt?


Als virusscanner heb ik Gdata (betaalde versie) en Comodo als firewall (gratis)
Er draaien voor de rest ook geen vreemde programma's dat ik kon zien bij processen onder taakbeheer.
Ik heb met HD Tune een HDD test gedaan en dit is de uitslag

HD Tune: SAMSUNG HD753LJ Health

ID                               Current  Worst    ThresholdData       Status   
(01) Raw Read Error Rate         100      100      51       0          Ok       
(03) Spin Up Time                74       74       11       8500       Ok       
(04) Start/Stop Count            97       97       0        3076       Ok       
(05) Reallocated Sector Count    100      100      10       0          Ok       
(07) Seek Error Rate             100      100      51       0          Ok       
(08) Seek Time Performance       100      100      15       0          Ok       
(09) Power On Hours Count        98       98       0        9332       Ok       
(0A) Spin Retry Count            100      100      51       0          Ok       
(0B) Calibration Retry Count     100      100      0        0          Ok       
(0C) Power Cycle Count           97       97       0        2916       Ok       
(0D) Soft Read Error Rate        100      100      0        0          Ok       
(B7) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
(B8) (unknown attribute)         100      100      99       0          Ok       
(BB) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
(BC) (unknown attribute)         100      100      0        0          Ok       
(BE) Airflow Temperature         79       58       0        353566741  Ok       
(C2) Temperature                 79       56       0        403898389  Ok       
(C3) Hardware ECC Recovered      100      100      0        20190940   Ok       
(C4) Reallocated Event Count     100      100      0        0          Ok       
(C5) Current Pending Sector      100      100      0        0          Ok       
(C6) Offline Uncorrectable       100      100      0        0          Ok       
(C7) Ultra DMA CRC Error Count   100      100      0        0          Ok       
(C8) Write Error Rate            100      100      0        0          Ok       
(C9) TA Counter Detected         100      100      0        0          Ok       

Power On Time         : 9332
Health Status         : Ok




Edsco

Citaat van: Marco66 op november 29, 2011, 11:37:01
Draai zelf ook al een tijd met xmbc en een htpc met ati radeon 6450 kaart en geen enkel probleem met mkv!
Inderdaad even de nieuwste catalyst drivers downloaden en installeren,wellicht heltp dit.
Check ook in xmbc even onder systeem - video - verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video.

Marco

Hoi Marco

Gebruik jij dan ook haali en ffdshow als codec i.c.m. xbmc of puur alleen xbmc

high-q

Zo te lezen aan je posts is je pc snel genoeg voor HD video content. Puur op de processor al zou je geen echte haperingen moeten hebben, niet helemaal vloeiend zou op je monitor kunnen komen door het refresh rate issue. Heb je je tv wel eens als enige scherm (primair) aangesloten?? Deze hoef je dan niet in te stellen in je configuratiescherm op 24hz (pak gewoon een refresh rate van 60hz oid). Zet je TV op AUTO en zodra deze het juiste signaal krijgt, schakelt ie wel over naar 24p modus.

Ik zou even nog niet beginnen met MPC-HC + ffdshow, re-clock en Haali. Misschien later als je je wat meer verdiept hebt in welke codecs wat doen en hoe ze precies werken. Een Codec pack was misschien voor jou ideaal geweest, maar je gaf al aan dat dat niet werkt.

XBMC gebruikt zijn eigen ingebakken codecs. Hier kan in feite niks mis gaan als je de opties in mijn vorige post hebt aangevinkt.

Wat betreft je ATI, enige wat ik kan bedenken is dat je in Catalyst Control Center de optie "Tear free" op disabled moet zetten.

Succes met experimenteren :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge