Marantz --> "IR Receiver in"

Gestart door Atmoz, januari 23, 2009, 10:16:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmoz


Beste mensen,

Graag zou ik mijn Marantz receiver (SR8002) ook vanuit mijn slaapkamer kunnen bedienen.
Er is daarvoor speciaal een extra remote (RC101) meegeleverd. Speciaal voor de "Multi Zone" dus :)

MAAR: helaas werkt deze remote niet via RF, zodat het signaal dus niet door de muur gaat!
Ook zit er geen apart infrarood ontvangertje bij.
Op de achterkant van de receiver zit wel een 3.5mm jackplug ingang waar "IR RECEIVER IN" bij staat.
Hier kun je dus een externe (voor in een andere kamer) IR ontvanger op aansluiten.
Weet iemand toevallig de pinout hiervan? Dan kan ik misschien zelf een ontvangertje maken...

Andere opties om toch op mijn slaapkamer de Marantz te kunnen bedienen zijn natuurlijk ook welkom :D

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Peter O

Ik ben in het bezit van de SR7002, die beschikt alleen over een 3,5mm jack ingang 'flasher in', die ik met een kabeltje heb aangesloten op een uitgang van m'n Marmitek IR control pro 8 zodat ik 'm achter een kastdeurtje toch kan bedienen. Je zou 'ns kunnen checken of je daar wat meer technische info over kan achterhalen, als je zelf iets wilt gaan bouwen.

Atmoz


Hmzzz, interessante informatie. Bedankt.
Ik ga daar eens achteraan.

Ik heb op mijn SR8002 echter nog die extra ingang "ir receiver in" en daar zou het ook mogelijk moeten zijn.
Gisteren ben ik eigenlijk al een stapje verder gekomen met een hele oude ir diode. Het werkt, maar wel maar op +/- 15 cm afstand.

Vandaag krijg ik als het goed is een betere (nieuwere versie, betere techniek etc) IR diode.
Die wat ik nu getest heb had m'n pa al 20 jaar in z'n laatje liggen :sigh: En in die 20 jaar zijn er HEEL wat verbeteringen geweest op dit gebied :D

Thanks!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Freddy

ik heb nog z,n orfinee ontvangertje ergens liggen .
Zal is ff zoeken .
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Freddy

Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mrrepel

#6
Citaat van: atmoz op januari 24, 2009, 12:15:44

Ik heb op mijn SR8002 echter nog die extra ingang "ir receiver in" en daar zou het ook mogelijk moeten zijn.
Gisteren ben ik eigenlijk al een stapje verder gekomen met een hele oude ir diode. Het werkt, maar wel maar op +/- 15 cm afstand.

Vandaag krijg ik als het goed is een betere (nieuwere versie, betere techniek etc) IR diode.
Die wat ik nu getest heb had m'n pa al 20 jaar in z'n laatje liggen :sigh: En in die 20 jaar zijn er HEEL wat verbeteringen geweest op dit gebied :D



deze ?

:D:D
misschien als het een stereo jack is dat je iets met een tsop module kan maken ?

http://lnx.manoweb.com/lirc/?partType=section&partName=circuit

Atmoz

Citaat van: mrrepel op februari 14, 2009, 10:44:26
deze ?

:D:D
misschien als het een stereo jack is dat je iets met een tsop module kan maken ?

http://lnx.manoweb.com/lirc/?partType=section&partName=circuit

LOL die ja :withstupid: ;D

Met een TSOP heb ik nog niet geprobeerd omdat die actief werken en dus 5 volt op de Marantz zetten.
En dat is misschien niet de bedoeling.

Ik heb van mijn collega 2 nieuwe IR oogjes gekregen, en daarmee werkt het ook (net zoals mijn oude) maar ook niet vanaf een afstand groter dan +/- 30 cm... Er moet dus inderdaad *iets* van versterking achter, maar ik zou niet weten wat....

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Freddy

mijn extern oogje niet de oplossing ?

MvrgrFred
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Atmoz

Citaat van: Freddy op februari 19, 2009, 18:41:42
mijn extern oogje niet de oplossing ?

MvrgrFred

Wel, maar is eigenlijk tegen mijn principes.
Zo'n IR ontvangen kan ik makkelijk zelf maken als ik wist hoe het moest.
Het is zo'n simpel ding dat ik daar eigenlijk niet (veel) voor wil betalen :)

Maar ik houd 'm nog steeds in het achterhoofd...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

celerontje

Zo'n Marmitek IR oogjes-setje zou ook werken.
Is daar geen circuitje van te vinden?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mrrepel

Ik heb ooit een IR ontvanger gemaakt en een simpele opamp ( LM serie ic ) gebruikt voor het signaal te versterken en op een audio ingang op een pc ingebracht zodat ik deze als scope kon gebruiken. Door de terugkoppelweerstand met een potmeter te vervangen kan je de gevoeligheid regelen ( ruis ) en een inline potmeter voor het uitgang signaal. Dit met een simpele IR ontvangst diode.

filmkelder

Heb zo'n zelfde ingang om m'n AV8003 en wil er graag gebruik van maken om vanuit andere ruimte te kunnen bedienen.
Er zou in mijn geval een kabeltje van een meter of 10 aan het oog moeten zitten!

Ben nieuwsgierig wat uiteindelijk de oplossing geworden is?

grt, WIm
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

filmkelder

Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

Atmoz


Sorry, ben hier niet meer mee verder gegaan...

Als ik iets aan het werken heb gekregen laat ik het zeker weten :)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

filmkelder

Helaas >:( ik maar hopen want ik moet wat.
Enfin... ik heb de vraag vanmorgen ook bij Marantz Benelux neergelegd. Ik kreeg gelijk reactie. In eerste instantie adviseren ze Xantech oplosingen.
Heb de vertegenwoordiger daarvan ook al aangeschreven en hoop op reactie. Mocht hier iets uitkomen, dan deel ik dat uiteraard in dit topic.
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

filmkelder

Ik heb vandaag een losse IR ontvanger van Marmitek via een webshop kunnen bestellen. Gezien de relatief lage kosten (43,70 euro incl. verzenden) heb ik de gok maar genomen.
Als de postbode het paketje gebracht heeft, ga ik het uitproberen en laat er hier iets over horen en geef ik ook de naam van de firma door.
Ik heb er eigelijk wel een goed gevoel bij 8) afw88 maar...

Van Xantech moet ik nog uitsluitsel krijgen van de mogelijkheden welke zij te bieden hebben. Ook hierover later meer
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

Atmoz


Ben benieuwd ;)

Hopelijk gaat het precies werken zoals je wilt!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

filmkelder

Voor de deur liggen wachten op TNT en jawel... zojuis gekomen.

Snelk het doosje uitgepakt en nu blijkt dat de ontvanger een stekkertje heeft met 3 aansluitingen:
IR
V+
G

De IR RECEIRER IN aansluiting op de AV is mono mini jack, dus maar twee aansluitingen. Ben bang dat het zo niet gaat werken.
Ik zou het echter wel alsnog willen proberen, maar alhoewel ik niet erg bang ben durf ik dit toch niet zomaar aan te sluiten en gooi het liever eerst hier in de groep.
Iemand enig idee of dit kan en zo ja welke twee van de drie aansluitingen ik dan op de jack zou moeten solderen?

Vol verwachting... om in de stijl van de tijd van het jaar te blijven.
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

filmkelder

#19
Eureka :pompom:

Ik heb, in elk voor mij, een bruikbare oplossing gevonden.

Ik heb nog zo'n setje POWERMID XL piramides van Marmitek staan en toen ik zo bezig was met het jack plugje bedacht ik mij dat ik in m'n ooghoek wel eens een mini jack aansluiting op de ontvangende piramide had gezien. In de gebruiksaanwijzing kon ik hier niets over vinden, maar toch de stoute schoenen aangedaan. Kabeltje met aan beide zijden een mini jack (male-male en in dit geval stereo) gepakt en van de ontvangende piramide naar de IR RECEIVER IN aansluiting van de AV aangesloten. De IR ontvanger van de AV uitgeschakeld en ja hoor... :thumbs-up:

In m'n kijkruimte heb ik de piramide op m'n sub gezet, en dat ziet er keurig uit. Best nog wel een soort disign dingetje.
De andere staat achter m'n AV, uit het zicht en ik ben helemaal blij.

Bij elekhomica kost een setje 23,95 eurie. Daar heb ik gisteren ook dat andere dingetje besteld en dat was vandaag dus keurig binnen. Conrad heeft ze ook, maar vraagt een stuk meer.
Als je dus geen probleem hebt met een zo'n piramide in het zicht, dan is dit een goedkope goed werkende oplossing lijkt mij zo.


Een en ander neemt niet weg dat ik nog altijd nieuwsgierig blijf naar die losse IR ontvanger welke ik vandaag ontvangen heb, dus ik houd me aanbevolen voor goede raad.
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

Supergroover

Ook ik heb de stoute schoenen aan getrokken en een Marmitek Invisible control aangeschaft.

Even op zolder een stereo 3,5mm jack - jack kabel opgezocht en deze achterin de Marmitek invisible control aangesloten, de andere zijde van de kabel achter in mijn Marantz receiver (flasher in).

Wallah het werkt en nog super ook.... :clapping:

denoontje

Werkt ook met de Harmony extender...kun je draadloos naar je extender door de muren heen (Harmony 985 bijv) , en dan 4 apparaten bedienen via male/male.
Gebruik je op de extender de ir oogjes, zijn dat 8 apparaten (male draad met 2 ledjes welke in 1 van de 4 de extenderpoorten  gaan).

nljvm

is er ook een optie om dit voor elkaar te krijgen met de marmitek invisible control en de marantz nr1501 ?

Ik dacht dat het een kwestie was van een jack male - jack male kabel tussen beide alleen slikt de marantz dat niet.
Er zitten we aansluitingen op voor remote control in/out. maar dit gaat via d-sub/rc-5 ??

Iemand een suggestie hoe ik dit zou kunnen doen?