Demo dag madvr

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 16, 2024, 13:26:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buckler

Citaat van: Richard70... op februari 24, 2024, 14:03:00Je punt is ook wel te begrijpen Martin .
Je bent volgens mij gebruiker van het eerste uur.
Ook regelmatig mee geholpen om bugs op te sporen, dan zou je toch verwachten dat ze in ieder geval een mooi voorstel zouden doen.
Maar goed, daar hebben we t wel vaker over gehad.
Je hebt op beeld gebied toch wel echt de top staan, heeft klauwen met geld gekost , maar de service die je krijgt kan volgens mij echt 10 keer beter.

Klopt Ries, had ik ook verwacht maar het mocht niet baten.
Ze weten me wel te vinden bij vragen over bugs en wie een goede importeur zou zijn in Nederland en wat ik voor nadelen ondervind en wat mijn mening daar over is. Ook een dik jaar lang geholpen met de ondertitling ontwikkeling... in het begin werd het beeld instant donkerder zodra er ondertiteling in het beeld verscheen. Eenmaal opgelost was dat probleem er nog steeds bij .mkv bestanden etc etc.
Heb daar met Mathias wel honderd mailtjes en bestandjes over uitgewisselt om uit vogelen of het opgelost was.
Ik wist ook al een jaar van te voren dat er een mk2 uit kwam terwijl nog geen dealer dat wist dus ja het lijntje is erg kort maar er was niks mogelijk terwijl ik wel te horen heb gekregen dat er vele Pro mk1 eigenaren furieus waren (omdat de mk1 Extreme eigenaren wel een traid in voorstel kregen en hun niet), waaronder ook ik om eerlijk te zijn. Bevalt me nog steeds niet echt.
Maargoed het is en blijft een fantastische machine, ik heb ooit een nieuwe gekregen omdat mijn eerste Pro vastsloeg in zijn BIOS en deze unit heeft stillere fans en draait echt top. Nooit een weigering en is lekker stil, ik heb het hier echt mee getroffen vind ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Misschien zit er dan een ander moederbord of capturecard in de extreme vs de pro ?
Zodat ze met upgrade bij deztreme van alleen de videokaart ze weer als refurbished kunnen verkopen?

Er zit wel een bedrijfs verschil tussen het moederbedrijf in de USA en de ontwikkelaar dat is me wel duidelijk geworden op de ISE.
Lullig dat je support niet gewaardeerd wordt in coulance.

Robbo

#52
Citaat van: buckler op februari 24, 2024, 14:31:30Ze weten me wel te vinden bij vragen over bugs en wie een goede importeur zou zijn in Nederland en wat ik voor nadelen ondervind en wat mijn mening daar over is. Ook een dik jaar lang geholpen met de ondertitling ontwikkeling... in het begin werd het beeld instant donkerder zodra er ondertiteling in het beeld verscheen.
Ah dat is wel interessant om te lezen. Dat is voor mij een nadeel van de Lumagen. Maar het is het heel erg content afhankelijk. Gisteren met Drive to Survive (Netflix) ging het prima. Maar met sommige content heeft het soms veel invloed helaas. Ik zal eens informeren bij Lumagen wat ze daar aan kunnen doen.

buckler

Nee van kaart wisselen in de mk1 Extreme/Pro is niet mogelijk wat ik begreep.
De refurbised Extreme's zijn gewoon de ingeruilde Extreme's van de klanten die het traid in aanbod hebben aanvaard... Zolang zo'n unit goed draait word daar niks aan gedaan. In principe 'moeten' dealers zo'n traid in toestel innemen dus voor dealers is dat ook best een dingetje. Een door een dealer ingekochte mk1 'dealer unit' daarin tegen mag niet worden opgegeven als traid in unit.
En eenmaal 1 keer het serie nummer gebruikt als traid in dan kan de traid in deal niet meer nog een keer gebruikt worden. Dus als je zo'n unit 2de hands of als 'refurbised' koopt en die is al eens opgegeven als traid in dan kan je zelf daar geen gebruik meer van maken.
Ja, ze maken het er niet makkelijk op voor hun eigen maar ook niet voor klanten en waarschijnlijk gaan we dit dus ook nooit meer zo zien in de toekomst.

En inderdaad er zit best 'een flinke afstand' tussen hoe Richard (CEO) zijn zaken doet en hoe Mathias met mensen omgaat. Mathias is echt een top gozer en een beetje Einzelganger maar mag zich niet met de zaken bemoeien anders is het bonje hahaha. Geen probleem natuurlijk, ieder zijn vak zeg ik dan maar.

En na wat ik begreep komt er na een paar jaar (over twee jaar?) weer een mk3 Envy.
En in de mk2 behuizing zou wel een mogelheid zijn om van kaart etc etc te wisselen/upgraden.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Robbo op februari 24, 2024, 15:05:16Ah dat is wel interessant om te lezen. Dat is voor mij een nadeel van de Lumagen. Maar ook daar is het heel erg bron afhankelijk. Gisteren met Drive to Survive (Netflix) ging het prima. Maar met sommige content heeft het soms veel invloed helaas. Ik zal eens informeren bij Lumagen wat ze daar aan kunnen doen.

Wij hebben dat toen opgelost op deze manier:
Normaal krijgt de Envy zijn info binnen en doet daar zijn ding mee betreffende tone mapping , nits of wat dan ook... Nu deelt de Envy zijn scherm in drie stukken zeg maar, op zijn Nederlands wat zwart/wit gezegd.
Dus bv 'doet de bovenste 10% van het scherm niks" en de 'onderste 20% niks'
De percentages zijn iets anders hoor maar ik weet ze niet meer, maar in ieder geval doet de Envy dus zijn werk in het middelste gebied, de a 70% wat daartussen zit. Op die manier reageerd hij niet meer op felle ondertitels.
En wat hij in het grote middelste gedeelt doet of nodig vind te doen gebruikt hij dan ook weer terug in de bovenste en onderste gedeelte alleen hebben die in eerste instantie geen invloed meer op het beeld.
Het is wat meer technisch dan dat maar op ongeveer zo'n manier heeft Mathias dat opgezet.
Dus als ik toch wat reactie zag bij bepaalde scenes dan zete hij er weer een procentje bij aan de onderkant.
Ik zeg het wat zwart/wit maar je snapt vast het punt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

riwi

Met de Kodi/MadVR oplossing heb je daar geen last van. Kodi laat MadVR eerst HDR mapping doen en zet daarna pas de ondertitels eroverheen.

Robbo

#56
Citaat van: riwi op februari 24, 2024, 15:46:50Met de Kodi/MadVR oplossing heb je daar geen last van. Kodi laat MadVR eerst HDR mapping doen en zet daarna pas de ondertitels eroverheen.
Dat dacht ik al. Inderdaad een groot voordeel.
Heb net de laatste update erop gezet. Ik liep weer een aantal versies achter en er zijn weer DTM wijzingen geweest.
Pas nog een energie meter op de Lumagen aangesloten. Het ding verbruikt maar 25W. Da's dan weer meegenomen  ;D

home@the movies

CitaatJe hebt op beeld gebied toch wel echt de top staan, heeft klauwen met geld gekost , maar de service die je krijgt kan volgens mij echt 10 keer beter.

Mag ik vragen wat je met deze uitspraak juist Wil zeggen Richard? ik vermoed dat je het niet over ons als dealer hebt, tenminste dat hoop ik toch, want ik denk dat Martin kan beamen dat de service en ondersteuning die hij van ons krijgt is zoals hij moet zijn en meer, nog steeds.

We hebben deze week nog 10 tallen berichten met elkaar uitgewisseld om een goede oplossing te zoeken voor zijn zoektocht om de Pro te upgraden naar een xtreme, en daar zijn we al een hele poos actief mee bezig.

Als het gaat over madVR zelf, of een klant nu een Setup van 10 of 100000 Euro heeft staan, daar heeft madVr toch geen boodschap aan, dat kan en mag voor hen toch geen maatstaf zijn voor vorm van "service " die zij bieden?
De Upgrade procedure is voor iedereen in de wereld dezelfde, er is geen trade in voor de Pro, enkel voor de extreme, dat is wat het is uiteraard.

Matthias heeft trouwens met het hele finciele plaatje en de commerciële kant van de zaak niets te maken, hij is diegene die de codes schrijft, de Amerikanen zijn de personen die het bedrijf runnen en bepalen welke koers zij willen varen.

Ook nog even een woordje over het trade in programma, mad VR laat uitschijnen dat zij het "oude toestel" van de klant overnemen, en mist bijbetaling dus een upgrade voorzien naar de MKII;
In werkelijkheid is het zo dat de dealer het oude toestel van de klant moet overnemen, als je als dealer dat toestel niet tweedehands verkocht krijgt, en je hebt een paar klanten die van de trade in gebruik willen maken, dan zit je dus met een groot probleem.
Je hebt dus klanten moeten voorzien van een Nieuwe MKII maar zit met een hoop inruil tweedehands toestellen die waar dus een hoop centen inkruipen.

Ik denk dat het toichg even belangrijk is om een en ander te nuanceren, want ander gaan er weer zaken verteld worden die helemaal fout kunnen worden geïnterpreteerd.

buckler

Citaat van: home@the movies op februari 24, 2024, 16:15:24De Upgrade procedure is voor iedereen in de wereld dezelfde, er is geen trade in voor de Pro, enkel voor de extreme, dat is wat het is uiteraard.

Matthias heeft trouwens met het hele finciele plaatje en de commerciële kant van de zaak niets te maken, hij is diegene die de codes schrijft, de Amerikanen zijn de personen die het bedrijf runnen en bepalen welke koers zij willen varen.

Ook nog even een woordje over het trade in programma, mad VR laat uitschijnen dat zij het "oude toestel" van de klant overnemen, en mist bijbetaling dus een upgrade voorzien naar de MKII;
In werkelijkheid is het zo dat de dealer het oude toestel van de klant moet overnemen, als je als dealer dat toestel niet tweedehands verkocht krijgt, en je hebt een paar klanten die van de trade in gebruik willen maken, dan zit je dus met een groot probleem.
Je hebt dus klanten moeten voorzien van een Nieuwe MKII maar zit met een hoop inruil tweedehands toestellen die waar dus een hoop centen inkruipen.

Ik denk dat het toichg even belangrijk is om een en ander te nuanceren, want ander gaan er weer zaken verteld worden die helemaal fout kunnen worden geïnterpreteerd.

Klopt, en is exact hetzelfde wat ik al schreef natuurlijk.
En geen kwaad word van mij over Mathias want dat is echt een geweldige gast, en staat altijd voor je klaar en reageert soms in een paar muniten alweer terug. Dat mag ook wel gezegd worden.

Ik ben zoals gezegd wat teleurgesteld over het zakelijke gedeelte van MadVR maar daarnaast kan ik niet genoeg zeggen hoe een enorm mooi product het is.
Nogmaals ik zou niet meer zonder een video processor kunnen en willen.
En dat geldt ook voor Lumagen, ook dat is een geweldig mooi product.

Maargoed laten we Frank zijn topic niet vervuilen  ;)

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

CitaatKlopt, en is exact hetzelfde wat ik al schreef natuurlijk.

je was mij net voor, maar ik begreep de opmerking van Richard niet, over 10X meer service??

m9

hoe verhoudt zich de software variant tov het complete product.

voor 15k koop je de snelste cpu met 128gb ram en een rtx4090/7900xtx plus 16tb aan ssd en houd je nog een smak geld over.

pameijer

Even terug naar de demodag: is er al een datum? @J.A.F._Doorhof 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Nog niet. We zijn nog bezig met ze ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: m9 op februari 24, 2024, 19:23:51hoe verhoudt zich de software variant tov het complete product.

voor 15k koop je de snelste cpu met 128gb ram en een rtx4090/7900xtx plus 16tb aan ssd en houd je nog een smak geld over.
128GB ram heb je niet nodig, 16TB SSD ook niet, heel snelle CPU ook niet nodig. Alleen grafische kaart en HDMI input kaart. De gratis software versie is een hobby product dat best veel technische aandacht nodig heeft. Dwz je zult daar uren in moeten steken, en dan nog, het is geen plug-n-play. En de Envy heeft veel functies (NLS+, smooth video) die de gratis software niet heeft. De gratis versie doet alleen HDR mapping en scaling. De nieuwste versies van MadVR verlopen bovendien elk half jaar dus dan moet je updaten. En kwa HDCP heb je met sommige spelers (Apple TV) wel problemen potentieel. De HDMI capture software wordt niet meer ontwikkelt en blijft dus op versie 1.0 met een patch, en werkt niet samen met de nieuwste MadVR versies.
Je kan dus wel zeggen dat de Envy en de gratis software andere producten zijn, met een geheel andere doelgroep.

Kjelt

#64
Citaat van: m9 op februari 24, 2024, 19:23:51hoe verhoudt zich de software variant tov het complete product.

voor 15k koop je de snelste cpu met 128gb ram en een rtx4090/7900xtx plus 16tb aan ssd en houd je nog een smak geld over.
Het is 20k inmiddels en grof geschat zou ik zeggen dat de prijs van de hardware als je die nu zelf zou kopen zo rond de €7000 uit zal komen waarbij vooral de grafische kaart en de custom HDMI capture kaart (niet los te koop) meer dan de helft van die prijs alleen kosten.

Dus flinke marge voor de software ontwikkeling en winst , waarbij de software wel pay once is en recht op free upgrades geeft zolang de hardware het kan ondersteunen.
Een licentie software versie gaat er nooit komen denk ik na mijn gesprek met de CEO op de ISE. Reden heb ik eerder al gegeven.
Echt balen want het is nu niet betaalbaar IMO.

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 24, 2024, 22:47:46Nog niet. We zijn nog bezig met ze ;)
Maandje later, wordt het nog wat?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Denk het niet.
We kunnen wel de units leveren maar communicatie is erg eenzijdig dus of we deeno dagen gaan houden is maar de vraag.

Als dealer kunnen we altijd scherpe prijzen geven maar als distributeur heb ik andere eisen en daar komen we vrees ik niet uit.

 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"