Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Gestart door Jumping Jack, november 4, 2013, 11:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddye

Streaming is max CD kwaliteit, dus 16/44. Hi-res aanschaffen kan wel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eric_audio

Citaat van: Eddye op februari 19, 2015, 08:22:57
Streaming is max CD kwaliteit, dus 16/44. Hi-res aanschaffen kan wel.

Ok thanks, dan mis ik dus niks....

Ik ben overigens bijzonder te spreken over Qobuz. Ok, het aanbod kan beter, maar de kwaliteit is uitstekend.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

djaxx

Ik ben er ook erg tevreden over, blijf me enkel afvragen of ik na het gratis maandje ga overstappen naar mp3 320 of niet. Ik wil namelijk zelf nog een mooie collectie bouwen in flac ook. Zie qobuz meer als machiene om nieuwe dingen te ontdekken. Dit lukt dan ook erg goed. Vraag is alleen of het die maandelijkse extra 10 waardig is ol het in cd kwaliteit te kunnen doen. Ga vandaag eens wat 1 op 1 vergelijk doen tussen de flac en 320 die ze aanbieden.

DVDmartinDVD

Hoi,

ik heb een paar vragen voordat ik een abonnementje afsluit.

- Heb je nu de eerste maand gratis? Alleen de 320kb stream?

- Makkelijk weer opzeggen?

- Hoe ver van te voren kan/moet je opzeggen? Loopt het anders stilzwijgend door, of betaal je gewoon per maand.

- muziek kopen ook via Ideal?

Alvast bedankt voor de info

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Charlemagne

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 12, 2015, 17:39:53
Hoi,

ik heb een paar vragen voordat ik een abonnementje afsluit.

- Heb je nu de eerste maand gratis? Alleen de 320kb stream?

- Makkelijk weer opzeggen?

- Hoe ver van te voren kan/moet je opzeggen? Loopt het anders stilzwijgend door, of betaal je gewoon per maand.

- muziek kopen ook via Ideal?

Alvast bedankt voor de info

Martin.

De proefmaand geldt ook voor streaming met flac's. Betaling van het abonnement kan met iDeal of met Paypal. Opzeggen kan per maand. Wil je na de proefmaand opzeggen dan moet je dat tijdig doen anders wordt er inderdaad stilzwijgend verlengd.

Voor zover ik weet kan downloaden en betalen van muziekbestanden alleen met Paypal. Maar misschien is het intussen ook mogelijk met iDeal. Dat weet ik niet.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DVDmartinDVD

Hallo, bedankt voor je antwoorden.

Als ik nu b.v. met m'n IPad/iphone bij me vriendin ben en log bij haar in op haar netwerk kan ik dan ik gewoon muziek via qobuz luisteren?

Bedankt alvast
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Charlemagne

Ja! Dat kan. Je mag bij Qobuz drie apparaten aanmelden om in te loggen en die kunnen dan gelijktijdig streamen. Dus als je het een beetje handig aanpakt kan je vriendin meeliften op jouw abonnement. Dat kan ook al in de proefmaand.

Ikzelf heb bijvoorbeeld een Qobuz app op mijn HTPC, een Sonos die ook Qobuz streamt en verder een iPad met Qobuz app voor onderweg. Ik gebruik ze door elkaar en dat gaat prima.

Je kunt als betalende abonnee ook albums downloaden voor offline gebruik. Die zitten verborgen in een cache; je kunt ze niet kopiëren of zo, maar wel afspelen als je niet online bent, bijvoorbeeld in de trein of het vliegtuig of op vakantie als je geen of traag internet hebt; ook als flac.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DVDmartinDVD

Dus als ik het goed begrijp moet je dus zorgvuldig 3 apparaten uitkiezen waarmee je qobuz wil gaan streamen?

Op mijn Auralic Aries zit een snelkoppeling van Qobuz, dus als ik daarmee inlog is dat 1
Via mijn IPad met "Lightning DS" kan ik dat bedienen, betekend dat dit dan nummer 2 wordt?

Anders zou de hoofdcomputer nummer 2 worden om te kunnen downloaden.

En met nummer 3 zou ik dan wat je zegt kunnen delen?

Ben benieuwd naar je antwoord :)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Dat is nieuw voor mij. Als ik van 2 apparaten tegelijkertijd stream krijg ik een melding dat dit verboden is? (ik was een tijdje geleden aan het experimenteren met 2 laptops en 2 Dacs)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

Ik kan hier thuis moeiteloos tegelijkertijd met de Sonos en de Qobuz desktop app streamen. Niet dat veel zin heeft natuurlijk.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DofN

Vraagje. Ik wil Qobuz streamen vanaf 2 apparaten in 1 huis. Qobuz geeft als melding dat het abonnement strikt persoonlijk is en dat dit niet toegestaan.

"'Het afspelen wordt onderbroken omdat uw Qobuz abonnement momenteel via een ander toegangspunt wordt gebruikt".

Ik dacht dat Qobuz dit juist wel ondersteunt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Speelt iemand gewoon Qobuz af met een Auralic Aries?

Bij mij lukt het niet, hij geeft wel de tracknummers weer maar lukt niet om ze af te spelen.

Mail naar Auralic en Qobuz gestuurd maar nog geen antwoord gehad, misschien hier wat sneller antwoord.

Op de i pad en computer speelt de muziek wel gewoon.

Alvast bedankt
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

johanbicke

Citaat van: doorofnight op maart 15, 2015, 22:00:49
Vraagje. Ik wil Qobuz streamen vanaf 2 apparaten in 1 huis. Qobuz geeft als melding dat het abonnement strikt persoonlijk is en dat dit niet toegestaan.

"'Het afspelen wordt onderbroken omdat uw Qobuz abonnement momenteel via een ander toegangspunt wordt gebruikt".

Ik dacht dat Qobuz dit juist wel ondersteunt?

Zou dit een antwoord zijn op je vraag.
Bron = algmene gebruiksvoorwaarden qobuz website
QOBUZ PREMIUM •   QOBUZ HIFI INTEGRAAL •   QOBUZ HIFI KLASSIEK
Met de offlinemodus kunnen Klanten met behulp van QOBUZ-apps titels, albums en afspeellijsten die ze vooraf via de functie Import hebben opgehaald, op een willekeurig afspeelapparaat beluisteren.

Om dit te doen moet de Klant eerst de desbetreffende tracks, albums en afspeellijsten op de gewenste apparaten importeren en dan de offlinemodus selecteren.

De geïmporteerde muziek kan dan zolang het abonnement loopt zonder actieve internetverbinding worden beluisterd.

De geïmporteerde muziek kan dus gedurende een periode van 30 dagen zonder actieve internetverbinding worden beluisterd. Aan het einde van die 30 dagen moet er opnieuw verbinding worden gemaakt om het beluisteren van geïmporteerde muziek in offlinemodus weer in te schakelen.

Geïmporteerde muziek mag niet worden overgedragen naar of gebrand op welke drager dan ook.

Na het verstrijken van het abonnement (maand, jaar) mag de Klant geen muziekbestanden (tracks, albums, afspeellijsten) meer streamen of importeren en mag de offlinemodus niet meer worden gebruikt.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

DofN

Dank je voor het meedenken. Dat zou misschien wel wat geweest zijn :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

johanbicke

beetje offtopic mss, maar ik heb dat met spotify ook...ik heb een spotify premium account die ik deel met mijn vrouw...en we kunnen maar met 1 toestel luisteren...dus als ik in de wagen zit mee te brullen met de muziek van spotify, en ineens valt ie uit, weet ik dat het vrouwtje aan het luisteren is  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

johanbicke

mss wel, mss niet, maar als je een cd koopt, kan je deze ook maar op 1 plaats beluisteren  ;D

ontopic :

ik vind wel dat de desktop player van qobuz op niet veel trekt.
bij mij crasht die heel regelmatig (macbook retina)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

DofN

Hij crasht hier nooit, maar ik heb er wel driver problemen dankzij Qobuz.

De laptop pakt op de een of andere manier de verkeerde driver vanuit Spotify met kleine tikken en bliebjes als gevolg. Qobuz stream ik via de laptop, andere muziek via de SQBT.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

johanbicke

Hier via de bluesound node, bedienig via ipad en dat werkt perfect  :clapping:

enkel als ik gewoon wat muziek via de macbook wil afspelen dan gebruik ik de desktop applicatie van qobuz
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jumping Jack

Citaat van: Eddye op februari 19, 2015, 08:22:57
Streaming is max CD kwaliteit, dus 16/44. Hi-res aanschaffen kan wel.

Met de Electrocompaniet ECM2 streamer en een Sublime abonnement kan vanaf vandaag ook high-res worden gestreamd...
http://www.qobuz.com/BE-fr/info/Hi-Res-Guide/Bancs-d-essai/Electrocompaniet-ECM2-le-premier176943
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johanbicke

welke voorwaarden dan ?
ten eerste het sublime abonnement da's mij duidelijk, maar gaat dit enkel via de qobuz app ?
Of kan je ook - zoals in mijn geval - vanuit de bluesound app, qobuz streamen in hires ?
ik heb geen sublime abonnement, maar mocht dit kunnen via de bluesound app, dan zou dit abonnement mij wel interesseren
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

WDitters

Nee streamen in Qobuz blijft 16/44 .. Alleen downloaden gaat op hi-res
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

RZeemering

Gisteren Calexico gezien en toch weer gegrepen door de latin vibes. Net als lang geleden met Manu Chao. Ik dacht even in Qobuz op genre te zoeken eens kijken of er wat juweeltjes te vinden zijn waar de muziek van beide bands oorspronkelijk vandaan komt.
Echter kan ik niet vinden hoe ik moet zoeken op genre. Althans er zijn een aantal genres. Maar wereldmuziek is me iets te breed voor waar ik naar op zoek ben...
Is er een methode in Qobuz om bijvoorbeeld op Latin American of Cuban te zoeken?
Ik kan dat wel intoetsen maar dan verschijnen er alleen bands met in hun naam een van de keywords.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Dirk

het genre-aanbod is bij Qobuz idd beperkt, maar ik vind dat as such niet zo'n punt, want als je ziet hoe andere software (Roon oa) er soms bizarre classificaties op na houdt...dan zoek ik liever gewoon op artiest en opties als "similar" (in het geval van Roon)
bij Qobuz zoek ik zelf dergelijke dingen op door een artiest die me bevalt in te geven en vervolgens in dat resultaat-venster de "gelijksoortige artiesten" aan te klikken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Citaat van: RZeemering op november  1, 2015, 11:04:49
Gisteren Calexico gezien en toch weer gegrepen door de latin vibes. Net als lang geleden met Manu Chao. Ik dacht even in Qobuz op genre te zoeken eens kijken of er wat juweeltjes te vinden zijn waar de muziek van beide bands oorspronkelijk vandaan komt.
Echter kan ik niet vinden hoe ik moet zoeken op genre. Althans er zijn een aantal genres. Maar wereldmuziek is me iets te breed voor waar ik naar op zoek ben...
Is er een methode in Qobuz om bijvoorbeeld op Latin American of Cuban te zoeken?
Ik kan dat wel intoetsen maar dan verschijnen er alleen bands met in hun naam een van de keywords.

Zoek eens naar bv Amparo Sánchez (Tucson - Havana, dikke aanrader!), Giant Sant en Howe Gelb...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs