Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 15, 2021, 12:59:40
Niet alleen jij maar ook de Raphie's en de Koen K's zijn roepende in de woestijn, ooit weleens ECHT afgevraagd waarom?

...

En Tjeb niet te vergeten. Ik zie het zo: allemaal zijn ze tot een soort eindconclusie gekomen en daar wijken ze niet meer van af. Het verschil met de andere afvallers is dat ze hier gewoon blijven posten. Prima hoor! Het zijn doodgewone kerels die, als het forum uit staat, heus wel willen toegeven dat er niet zoiets is als een absolute waarheid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Doe maar niet Huub. Ik heb weinig zin om jouw topic te negeren qua reageren (ik lees het trouw.. :D) om vervolgens hier een soortgelijke discussie met je te gaan voeren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 11:25:02
Doe maar niet Huub. Ik heb weinig zin om jouw topic te negeren qua reageren (ik lees het trouw.. :D) om vervolgens hier een soortgelijke discussie met je te gaan voeren.

Gr. Hans

Met pensioen, lockdown, avondklok. Wat moet ik dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nieuwe speakers kopen, mensen gek maken met je keuzes, rare verklaringen bedenken waardoor je zeker weet dat je reacties krijgt..tsja...een forum biedt zoveel mogelijkheden tot vermaak. En je kan het nog sturen ook... :D

Maar het mag prima in dit topic, maar dan doen we gelijke audiofiele gelijke weet ik veel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 11:31:08
Met pensioen, lockdown, avondklok. Wat moet ik dan?
Geen andere hobbies? Tjezus, ik klink als mijn moeder... ??? ::)

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 11:51:02
Geen andere hobbies? Tjezus, ik klink als mijn moeder... ??? ::)

Ja hoor, tennis (mag pas vrijdag weer), Trump (die is weg), vriendinnetje (die werkt nu), marslander (is nog niet geland). Van alles!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 11:40:58
Nieuwe speakers kopen, mensen gek maken met je keuzes, rare verklaringen bedenken waardoor je zeker weet dat je reacties krijgt..tsja...een forum biedt zoveel mogelijkheden tot vermaak. En je kan het nog sturen ook... :D

Maar het mag prima in dit topic, maar dan doen we gelijke audiofiele gelijke weet ik veel.

Gr. Hans

Je hebt gelijk, en jouw actie om een perfecte speaker te vervangen door iets dat ongewis is (maar wel leuk) levert een gelijk speelveld op.

Ik nodig je graag uit om bij mij naar hartelust missstanden aan de kaak te stellen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 11:22:03
En Tjeb niet te vergeten. Ik zie het zo: allemaal zijn ze tot een soort eindconclusie gekomen en daar wijken ze niet meer van af. Het verschil met de andere afvallers is dat ze hier gewoon blijven posten. Prima hoor!

Dit is dus klinkklare onzin. Er is helemaal geen sprake van een 'eindconclusie'. Jíj bent degene die er steeds een soort stroman van maakt, alsof "de techneuten" unaniem en categorisch beweren dat er geen verschil tussen versterkers bestaat en dat soort onzin. Houd daar nu eens mee op! Elke zichzelf respecterende techneut zal zijn/haar mening bijstellen als er feiten aangedragen worden die strijdig zijn met wat er tot dan toe gedacht werd.

Het enige wat ik zeg is: als je een verschil niet blind kunt horen, dan moet je de verklaring niet in het geluid zoeken maar in een ander aspect van de waarneming. Alleen een doorgewinterde audiofiel kan in zo'n open deur toch nog iets vinden om het mee oneens te zijn.

CitaatHet zijn doodgewone kerels die, als het forum uit staat, heus wel willen toegeven dat er niet zoiets is als een absolute waarheid.

Wie ben jij om te zeggen of er wel of niet een absolute waarheid is? Dat kan geen mens waterdicht bewijzen of ontkrachten, en een doodgewone kerel al helemaal niet. Het is alleen zo dat het idee dat er géén absolute waarheid zou zijn nergens toe leidt, omdat je er geen zak mee kunt beginnen. Daarom baseren we ons al millennia lang op de aanname dat er wel degelijk een universele werkelijkheid is. Het feit dat je überhaupt naar muziek kunt luisteren met je setje is een direct gevolg van die aanname. Het feit dat jij dan met 0,0 inhoudelijke kennis dat hele fundament eventjes denkt onderuit te kunnen halen is ronduit bizar.

vanzomereng

Citaat van: Koen K op februari 17, 2021, 12:30:44
Dit is dus klinkklare onzin. Er is helemaal geen sprake van een 'eindconclusie'.

Lijkt me wel mooi voor op een tegeltje

"De eindconclusie is, dat er nog geen eindconclusies getrokken kunnen worden"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Contour

Zolang guru's uit een simpel speakertje met oneindig tunen en gewoon luisteren een beter geluid krijgen dan de grote fabrikanten met hun meetjongens met perfect vlakke curves, alles FEA berekend etc., sta jij in die woestijn ben ik bang...  :bigsmile:

HuubF

Citaat van: Koen K op februari 17, 2021, 12:30:44
Dit is dus klinkklare onzin. Er is helemaal geen sprake van een 'eindconclusie'. Jíj bent degene die er steeds een soort stroman van maakt, alsof "de techneuten" unaniem en categorisch beweren dat er geen verschil tussen versterkers bestaat en dat soort onzin. Houd daar nu eens mee op! Elke zichzelf respecterende techneut zal zijn/haar mening bijstellen als er feiten aangedragen worden die strijdig zijn met wat er tot dan toe gedacht werd.

Het enige wat ik zeg is: als je een verschil niet blind kunt horen, dan moet je de verklaring niet in het geluid zoeken maar in een ander aspect van de waarneming. Alleen een doorgewinterde audiofiel kan in zo'n open deur toch nog iets vinden om het mee oneens te zijn.

Wie ben jij om te zeggen of er wel of niet een absolute waarheid is? Dat kan geen mens waterdicht bewijzen of ontkrachten, en een doodgewone kerel al helemaal niet. Het is alleen zo dat het idee dat er géén absolute waarheid zou zijn nergens toe leidt, omdat je er geen zak mee kunt beginnen. Daarom baseren we ons al millennia lang op de aanname dat er wel degelijk een universele werkelijkheid is. Het feit dat je überhaupt naar muziek kunt luisteren met je setje is een direct gevolg van die aanname. Het feit dat jij dan met 0,0 inhoudelijke kennis dat hele fundament eventjes denkt onderuit te kunnen halen is ronduit bizar.

Dat zeg ik, een eindconclusie. Maar wel lieve kerels.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 12:11:48
Je hebt gelijk, en jouw actie om een perfecte speaker te vervangen door iets dat ongewis is (maar wel leuk) levert een gelijk speelveld op.

Ik nodig je graag uit om bij mij naar hartelust missstanden aan de kaak te stellen.  :worship:

Hoezo ongewis ?

Je uitnodiging om "misstanden" aan de kaak te stellen sla ik een soort van af. Op het moment als ik zeg dat ik bv je verklaring niet deel heb ik vervolgens verschillende mensen op mijn nek die menen dat ik dat niet niet moet doen want Huub bepaalt zelf wel wat hij doet icm dat het een showcasetopic is waar alles geschreven kan worden. Daarnaast haken anderen bv aan op mijn mening waardoor...etc, etc.

Maw we kunnen uittekenen wat er gaat gebeuren. En volgens mij wil je dat niet meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 13:17:42
Hoezo ongewis ?

Je uitnodiging om "misstanden" aan de kaak te stellen sla ik een soort van af. Op het moment als ik zeg dat ik bv je verklaring niet deel heb ik vervolgens verschillende mensen op mijn nek die menen dat ik dat niet niet moet doen want Huub bepaalt zelf wel wat hij doet icm dat het een showcasetopic is waar alles geschreven kan worden. Daarnaast haken anderen bv aan op mijn mening waardoor...etc, etc.

Maw we kunnen uittekenen wat er gaat gebeuren. En volgens mij wil je dat niet meer.

Gr. Hans

Ik zit er open in, hoor. Met mijn topic heb ik geen andere bedoeling dan dat ik het leuk vind om te schrijven en zelf terug kan lezen wat ik heb gedaan.

Verder is het een, soms wat wanhopig, verslag van de dilemma's die je tegenkomt als je een ideaal klinkend setje wil hebben.

Natuurlijk wel als audiofiel, waarmee ik bedoel dat je luistert. Dat is erg lastig, zeker als er steeds mensen zijn die vertellen dat dat een beetje dom is.


Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 13:12:52
Zolang guru's uit een simpel speakertje met oneindig tunen en gewoon luisteren een beter geluid krijgen dan de grote fabrikanten met hun meetjongens met perfect vlakke curves, alles FEA berekend etc., sta jij in die woestijn ben ik bang...  :bigsmile:

Het is jouw goed recht om te vinden dat zelfverklaarde goeroes die tegen astronomische bedragen wat klooien in de marge c.q. met een mooi verhaal een placebo-effect weten op te wekken het beter doen dan bedrijven die tegen een fatsoenlijke prijs een goed product maken. In de woorden van David Smith:

"The enthusiast constructer can pick any design aspect and beat it to death. But if you are trying to survive in the market place you need to think about "bang for the buck". Do your cost choices give the end user an audible benefit? Or are you creating straw men to knock down, say, reducing distortion to levels way lower than audible, over a misguided belief that that aspects overrides others."

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:16:38
Dat zeg ik, een eindconclusie. Maar wel lieve kerels.  :inlove:

Je wilt het gewoon niet tot je nemen. Is prima.

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:32:04
Natuurlijk wel als audiofiel, waarmee ik bedoel dat je luistert. Dat is erg lastig, zeker als er steeds mensen zijn die vertellen dat dat een beetje dom is.

Opnieuw, dit is jouw weergave van andermans argument. Het zou erg helpen als je pas nádat je iets gelezen hebt besluit wat er staat. Over eindconclusies gesproken...

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:32:04
Ik zit er open in, hoor. Met mijn topic heb ik geen andere bedoeling dan dat ik het leuk vind om te schrijven en zelf terug kan lezen wat ik heb gedaan.

Verder is het een, soms wat wanhopig, verslag van de dilemma's die je tegenkomt als je een ideaal klinkend setje wil hebben.

Natuurlijk wel als audiofiel, waarmee ik bedoel dat je luistert. Dat is erg lastig, zeker als er steeds mensen zijn die vertellen dat dat een beetje dom is.

Er staat 1 vraagteken en daar krijg ik geen antwoord op. :D

Hoezo ongewis ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 13:12:52
Zolang guru's uit een simpel speakertje met oneindig tunen en gewoon luisteren een beter geluid krijgen dan de grote fabrikanten met hun meetjongens met perfect vlakke curves, alles FEA berekend etc., sta jij in die woestijn ben ik bang...  :bigsmile:

Ook een zelfverklaarde "waarheid" dit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Geert (gvc)

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 13:12:52
Zolang guru's uit een simpel speakertje met oneindig tunen en gewoon luisteren een beter geluid krijgen dan de grote fabrikanten met hun meetjongens met perfect vlakke curves, alles FEA berekend etc., sta jij in die woestijn ben ik bang...  :bigsmile:
Er zijn geen op basis van trail en error ontworpen speakers die algemeen beter klinken dan speakers die op basis van de laatste technische en wetenschappelijke inzichten ontworpen werden, met aantoonbaar goede prestaties op vlak van frequentiekarateristiek, afstraalgedrag en vervorming. Misschien kan je een uitzondering vinden die jou persoonlijk in jouw situatie en met je huidige luisterervaring beter bevalt, maar die laat het gegarandeerd afweten bij een ander.

En er zijn tal van mogelijkheden om een goed metende speaker te bouwen, welke verschillende eigenschappen opleveren, dus het betekend niet dat ik denk dat er 1 finaal beste speaker is en er geen nood is aan keuzemogelijkheden.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Koen K op februari 17, 2021, 13:35:48
Het is jouw goed recht om te vinden dat zelfverklaarde goeroes die tegen astronomische bedragen wat klooien in de marge c.q. met een mooi verhaal een placebo-effect weten op te wekken het beter doen dan bedrijven die tegen een fatsoenlijke prijs een goed product maken. In de woorden van David Smith:

"The enthusiast constructer can pick any design aspect and beat it to death. But if you are trying to survive in the market place you need to think about "bang for the buck". Do your cost choices give the end user an audible benefit? Or are you creating straw men to knock down, say, reducing distortion to levels way lower than audible, over a misguided belief that that aspects overrides others."

Je wilt het gewoon niet tot je nemen. Is prima.

Opnieuw, dit is jouw weergave van andermans argument. Het zou erg helpen als je pas nádat je iets gelezen hebt besluit wat er staat. Over eindconclusies gesproken...

Je bent lekker bezig.  ;)

Ik lees nooit iets nieuws, Koen. Soms zet je een beetje aan zoals nu. Prima, daar kunnen we met z'n allen tegen.

Voor het beoordelen van hifi heb je aan 0.0 kennis voldoende. Ik hecht meer aan kennis die wordt opgedaan met luisterervaring. Jaar na jaar na jaar. In een huiskamer met een niet meer dan redelijke akoestiek. Dat jij dat onzin vindt daar kan ik dan weer niets mee. Maar dat weet je ook al een jaar of 10.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Timvg

Citaat van: Contour op februari 17, 2021, 13:12:52
Zolang guru's uit een simpel speakertje met oneindig tunen en gewoon luisteren een beter geluid krijgen dan de grote fabrikanten met hun meetjongens met perfect vlakke curves, alles FEA berekend etc., sta jij in die woestijn ben ik bang...  :bigsmile:

Alle objectieve vaststellingen van betrouwbare bronnen wijzen echter op exact de omgekeerde uitkomst.

Kwabbernoot

Het is je gelukt Huub.  :laugh: Kun je weer een dagje verder.  8)

Groeten...


HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2021, 13:48:00
Het is je gelukt Huub.  :laugh: Kun je weer een dagje verder.  8)

Groeten...

Pff nou tot het weekend denk ik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 13:38:50
Er staat 1 vraagteken en daar krijg ik geen antwoord op. :D

Hoezo ongewis ?

Gr. Hans

Und ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:43:14Ik lees nooit iets nieuws, Koen.
Logisch, we zijn nog steeds op de eerste nagel aan het kloppen die er maar niet in wil.

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:43:14Voor het beoordelen van hifi heb je aan 0.0 kennis voldoende.
Volledig fout. Audio is een wetenschappelijk vakgebied waar wereldwijd zoveel research over gedaan wordt dat het zelfs niet te volgen is als je je er fulltime mee bezig zou houden. Zeker als je ook de research rond de interactie met het brein meerekend. Het is duidelijk dat jij je hier niets bij kan voorstellen. Op zich geen probleem, je kan gerust met 0 kennis met audio experimenteren en er plezier van beleven maar erken dan je beperkingen. Tenzij je een reden kent waarom er enkel voor audio andere regels gelden dan voor andere (toegepaste) wetenschappen. (Blind tests bijvoorbeeld zijn de normaalste zaak in de medische wereld).

Citaat van: HuubF op februari 17, 2021, 13:43:14Dat jij dat onzin vindt daar kan ik dan weer niets mee.
Voor de zoveelste keer leg je iemand woorden in de mond die hij niet uitgesproken heeft. Het is duidelijkheid jij eigenlijk diegene bent met een onwrikbare 'eindconclusie' over de intenties van anderen.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: gvc op februari 17, 2021, 14:07:41
Logisch, we zijn nog steeds op de eerste nagel aan het kloppen die er maar niet in wil.
Volledig fout. Audio is een wetenschappelijk vakgebied waar wereldwijd zoveel research over gedaan wordt dat het zelfs niet te volgen is als je je er fulltime mee bezig zou houden. Zeker als je ook de research rond de interactie met het brein meerekend. Het is duidelijk dat jij je hier niets bij kan voorstellen. Op zich geen probleem, je kan gerust met 0 kennis met audio experimenteren en er plezier van beleven maar erken dan je beperkingen. Tenzij je een reden kent waarom er enkel voor audio andere regels gelden dan voor andere (toegepaste) wetenschappen. (Blind tests bijvoorbeeld zijn de normaalste zaak in de medische wereld).
Voor de zoveelste keer leg je iemand woorden in de mond die hij niet uitgesproken heeft. Het is duidelijkheid jij eigenlijk diegene bent met een onwrikbare 'eindconclusie' over de intenties van anderen.

Je bent nieuw hier, leuk!

Het ligt er helemaal aan wat je beschouwt als 'kennis van audio'. Ik luister er naar maar kan het niet bouwen. En in een ABX test heb ik geen vertrouwen (want na een ABX ervaar je weer precies hetzelfde als daarvoor).

Voor de rest weet ik prima wat de valkuilen zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2021, 14:06:16
Und ?

Gr. Hans

Er wordt mij wel eens verweten dat ik iets koop zonder dat ik het heb beluisterd. Jij koopt iets zonder dat het is gebouwd.

Dat vind ik een beetje ongewis. Maar ik begrijp de lol er van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)