Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

chansig

Druk ?

Zat al te denken dat ik het ietwat verkeerd heb geschreven. Bedoelde meer de spanning welke je opbouwt in het proces van het wachten. Het moment van dan echt hebben valt dan bij mij altijd wat tegen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Citaat van: chansig op februari 12, 2021, 23:04:30
Druk ?

Zat al te denken dat ik het ietwat verkeerd heb geschreven. Bedoelde meer de spanning welke je opbouwt in het proces van het wachten. Het moment van dan echt hebben valt dan bij mij altijd wat tegen.  :D

Gr. Hans
Daar moet ergens een wijze les in zitten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Vertel hem maar want ik zie/voel hem niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9878
Helaas geen wijze les. In overleg met Koen toch besloten om ook voor de aluminium baffle te gaan. Het wordt aan spullekes een duur speakertje. Ws als het commercieel zou zijn zou de speaker rond de 20.000 euro gaan kosten.  :D

Vandaag lekker bezig met wintersporten. Binnen fietsen, biatlon kijken en schaatsen kijken. Ben weer druk geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Ik denk eerlijk gezegd dat je er met 20.000 nog niet zou zijn. De Kii Three met BXT kost ruim over de 30.000 euro, en die heeft minder conusoppervlakte en geen aluminium baffle  ;)

chansig

Hoppa....30.000 euro dan maar. Iemand die meer biedt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

35k incl. interne zilverbekabeling en een audiofiele zekering.

hrcc

Misschien meerdere zekeringen inbouwen zodat je kan kiezen ?
Jazz/pop/ de Havenzangers.....

Tjeb

Vergeet de vergulden Gaia's niet zodat de gordijnen echt weggeschoven blijven...

Ralf67

Wat voor set up heb jij eigenlijk ?


Tjeb

Ik?

Concertino's op een KT88 zelfbouw bakkie en een TEAC spelertje met losse TEAC dac of op een Marantz Melody gebakje...

chansig

Daar gaan die Gaia's geen goed in doen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#9887
Dat wilde ik dus weten   8)

Dus ook genoeg getweakt met de zelfbouw.

Tjeb

#9888
Ja zeker, luidsprekers bouwen en wat knutselen hier en daar is me niet onbekend. Geen hoogstaande zaken hoor maar een zekere basis kennis is bij vlagen aanwezig.. :)

Ook ik ben aan het knutselen geweest met kabeltjes, trillingsdempende opstellingen van cd spelers op binnenbandjes, en noem het maar op.. Toen ik eenmaal door kreeg dat mijn kamer de grootste beperkende factor in het geheel bleek en na mijn plotselinge tinnitus was ik er wel klaar mee.

Af en toe probeer ik mensen nog iets te vertellen hierover maar bij sommige is het roepen in de woestijn... :)

Hans had de mogelijkheid tot een dedicated audio ruimte, heeft daar iets moois mee gemaakt en ik lees hier dus altijd graag mee.

Koen K

Citaat van: Tjeb op februari 15, 2021, 12:07:05
Af en toe probeer ik mensen nog iets te vertellen hierover maar bij sommige is het roepen in de woestijn... :)

Het blijft een interessant gegeven. Van de meeste setjes kun je op een foto al zien dat de akoestiek verre van optimaal is. Een grote meerderheid heeft daarnaast speakers met een midwoofer die te groot is om fatsoenlijk op een 1" tweeter aan te sluiten, en omdat subwoofers en signaalbewerking niet toegestaan zijn moet het maar met het laag dat de speakers zelf uit hun basreflexpoortje weten te persen, inclusief alle staande golven waar de opstelling mee gezegend is.

En dan maar USB-kabels vergelijken   :wacko:

vanzomereng

Citaat van: Tjeb op februari 15, 2021, 12:07:05
Hans had de mogelijkheid tot een dedicated audio ruimte, heeft daar iets moois mee gemaakt en ik lees hier dus altijd graag mee.
Ongezellige r#kbunker heeft ie ervan gemaakt  :D

Ik heb weleens als reactie gegeven, dat een biertje op een zomerse zaterdagavond op een terras met vrienden, lekkerder smaakt
als exact dat zelfde biertje, ik op een doordeweekse avond in mijn uppie thuis drinkt.

Vanuit deze optiek zal een optimaal geprepareerde dedicated maar ongezellige luisterruimte, me NIET het extra luisterplezier opleveren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#9891
Citaat van: Tjeb op februari 15, 2021, 12:07:05
Af en toe probeer ik mensen nog iets te vertellen hierover maar bij sommige is het roepen in de woestijn... :)
Niet alleen jij maar ook de Raphie's en de Koen K's zijn roepende in de woestijn, ooit weleens ECHT afgevraagd waarom?

Ik ben niet zo van die harde indeling van Believers <versus> Non-Believers maar meer van:
"Wees kritisch op de wijze waarop je, je hobby uitoefent en op je eigen waarneming"
   --> bijvoorbeeld durf eens wat meer blinde ABX-testen uit te voeren en besef dat akoestiek i.c.m. speakers, veruit het belangrijkste is.

Daarin tegen probeer de menselijke waarneming (o.a. horen) NIET te minimaliseren tot een louter fysieke waarneming, welke alleen maar meetbaar is.

Als voorbeeld, citeer ik mezelf even;
"Een biertje op een zomerse zaterdagavond op een terras met vrienden, smaakt lekkerder als exact dat zelfde biertje,
dat ik op een doordeweekse avond in mijn uppie thuis drinkt"


"Vanuit deze optiek zal een optimaal geprepareerde dedicated maar ongezellige luisterruimte, me NIET het extra luisterplezier opleveren"

Kortom wees je bewust, hoe vele facetten je gehoor op allerlei wijze, je "voor de gek" kan houden maar probeer ook je voordeel ermee te doen.
(met het besef, dat dit wellicht niet eeuwigdurend is en voor een ieder anders kan uitpakken)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tjeb

#9892
Citaat van: Koen K op februari 15, 2021, 12:22:44
Het blijft een interessant gegeven. Van de meeste setjes kun je op een foto al zien dat de akoestiek verre van optimaal is. Een grote meerderheid heeft daarnaast speakers met een midwoofer die te groot is om fatsoenlijk op een 1" tweeter aan te sluiten, en omdat subwoofers en signaalbewerking niet toegestaan zijn moet het maar met het laag dat de speakers zelf uit hun basreflexpoortje weten te persen, inclusief alle staande golven waar de opstelling mee gezegend is.

En dan maar USB-kabels vergelijken   :wacko:

Ik heb niet de mogendheid om dat soort zaken te herkennen maar moet af en toe wel een beetje gniffelen over wat er her en der geschreven wordt..
Ik moet wel zeggen dat ik bijzondere constructies wel hele mooie muziek heb horen reproduceren.

Als je deze bekijkt zou het eigenlijk ook niet moeten kunnen door de grote van de woofer (20cm) en de mega afstand tussen de tweeter en de woofer, heb toen via een of ander zelfbouw forum mee zitten lezen over de uitleg die Neil Patel zelf gaf over het ontwerp..
Ze haalde de achterkant van de tweeter en creerde een kleine mid behuizing en hierdoor konden ze de tweeter extreem laag filteren waardoor deze aansloot op de woofer..

Ik was destijds wel onder de indruk van deze Avalons en ben toen serieus bezig geweest om ze te klonen, budget was de grote grensrechter in het hele avontuur.. ik geloof dat alleen het filter al op iets van 600,00 uitkwam....

Koen K

Ja, ik heb ze ook weleens gehoord en vond ze destijds ook goed klinken. De vaststelling dat er ontwerpfouten in zitten is één, of die onder bepaalde omstandigheden hoorbaar c.q. vervelend zijn is een andere vraag.

Tjeb

Ja, ik heb ze ook gehoord bij iemand anders waar ik een Croft voorversterkertje van kocht en daar sprongen de tranen me bijna in mijn ogen.. Vreselijk dikke set met Accuphase eindblokken, dat destijds onbetaalbare Krell loopwerk..

Marmer op de vloer, glas, weinig zachte materialen waardoor het klonk als een krijtje op een schoolbord... Waarmee we weer terug zijn op het belang van goede akoestiek. :)

NAF

Citaat van: Tjeb op februari 15, 2021, 14:09:36
Ja, ik heb ze ook gehoord bij iemand anders waar ik een Croft voorversterkertje van kocht en daar sprongen de tranen me bijna in mijn ogen.. Vreselijk dikke set met Accuphase eindblokken, dat destijds onbetaalbare Krell loopwerk..

Marmer op de vloer, glas, weinig zachte materialen waardoor het klonk als een krijtje op een schoolbord... Waarmee we weer terug zijn op het belang van goede akoestiek. :)

Had waarschijnlijk niet de juiste zekeringen in die Accuphase eindbakken zitten.  :devil:

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Tjeb


chansig

Er lijken serieuze kandidaten te zijn voor zowel de speakers als de sub. Dus met een beetje mazzel aankomend weekend de JBL 305 in huis om de tijd tot de andere speakers door te komen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Dat is mooi. Verbaast me dat het nog best wel lang duurt voordat je ze kwijt bent. Waarschijnlijk omdat iedereen de 8c wil, die het meest bekend is?

Wanneer zijn de speakers van Koen klaar?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Geen idee en geen idee.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.