Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Carrol

Leuk Hans,jou zo n beetje volgen,nu noodgedwongen ook m'n set geplaatst naar boven(kunststof kozijnen beneden) moet zeggen klinkt niet slecht, dekbed op de grond,wat kussens her en der,mwoi... lekker man.
Misschien hou ik hem daar wel :pompom:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Kijk uit...het begint met een dekbed en vervolgens zit je in een rukbunker. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op augustus 21, 2019, 16:35:02
Toch wel weer een verandering. Niet super groot, kan het ook niet expliciet maken door er woorden aan te geven.

Gr. Hans
meer tactile= voelbaar ?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Nee...sterker, overtuigender, krachtiger ???

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Heerlijk die kleine verbeteringen  :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

addesmo

Ja , begint heel erg op een ander topic hier te lijken..... ;)

chansig

Citaat van: RalphH op augustus 21, 2019, 19:03:35
Heerlijk die kleine verbeteringen  :thumbs-up:

Ja blijft leuk. Al sluit ik niet uit dat er in dit geval eigenlijk geen verschil te horen is.

Citaat van: addesmo op augustus 21, 2019, 19:19:18
Ja , begint heel erg op een ander topic hier te lijken..... ;)


Hou je niet in en zeg gewoon wat je op je hart hebt of meent te hebben. Anders mondje dicht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Dat bepaal ik lekker zelf

chansig

Nietes....

Maar zeg gewoon wat je te zeggen hebt. Veel makkelijker dan van die halve dingen te zeggen met een smiley.

Ik kan je wel helpen. Je doelt op het topic van Frank2. Als je zijn veranderingen in de set wilt vergelijken met die van mij....prima. Mijn ervaringen zijn terughoudend beschreven. Soms met twijfel en soms overtuigend. En ja...door de jaren heen klinkt het steeds beter. Kan het helaas niet aantonen want ik gooi metingen weg als ik dingen veranderd heb.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Nietes ??  Noord Korea, Turkye.......dacht het niet.
En je kopt zelf de voorzet er al in. Was niet al te serieus bedoelt, vandaar die smiley.
Jij gelooft in meten en Frank in kabeltjes. Ik geloof alles! 😇 maar val daar niemand op aan. Ieder z'n eigen weg naar het Walhalla

chansig

Tuurlijk was het serieus.  :D

Maakt verder niet uit. Je mag inderdaad vinden wat je vindt. En als jij geloven in metingen gelijk wilt stellen aan geloven in kabels dan moet je dat vooral doen. Vergelijk snap ik totaal niet...maar zoals aangeven...maakt verder niet uit.

Nog even naar de meting van vorige week en die van vandaag gekeken. De twee 2 zijn verschillend mn vanaf 500 Hz....leuk om te zien. En bevestigd hiermee mijn ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op augustus 21, 2019, 18:52:25
Nee...sterker, overtuigender, krachtiger ???

Gr. Hans
hmmm....autoriteit. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: Staaled op augustus 21, 2019, 19:56:38
hmmm....autoriteit. :thumbs-up:

:D

Mogelijk een mooier woord ervoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Zelfs met 10 subwoofers loopt je tegen de beperkingen van de rest van je set aan, ik denk met name de bron en de bekabeling, netstroom, etc. 

fluissie

Neemt niet weg dat je het niet kunt proberen  :colgate:

Krijg ook regelmatig (positieve) kritiek dat er teveel gewisseld of geprutst wordt ...?, Toch heerlijk

Lekker prutsen en hobbyen , in t geval van hans ;
Lekker rukken en hobbyen  :tounge2:

chansig

Precies en er is niemand hier in de rukbunker geweest die eruit liep en aangaf: Nou ik hoor toch wel de beperkingen van de rest van je set hoor!!!  :D

Maar ja...iedereen mag alles zeggen hebben we zojuist afgesproken...dus ook onzin. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Of misschien toch maar wel op de ignoretopic lijst zetten..... :D :D :D :D :D :D


DofN

Citaat van: chansig op augustus 21, 2019, 19:43:50
Nietes....

Maar zeg gewoon wat je te zeggen hebt. Veel makkelijker dan van die halve dingen te zeggen met een smiley.

Ik kan je wel helpen. Je doelt op het topic van Frank2. Als je zijn veranderingen in de set wilt vergelijken met die van mij....prima. Mijn ervaringen zijn terughoudend beschreven. Soms met twijfel en soms overtuigend. En ja...door de jaren heen klinkt het steeds beter. Kan het helaas niet aantonen want ik gooi metingen weg als ik dingen veranderd heb.

Gr. Hans

Net Frank. Ook allemaal verhaaltjes van niets. Ik snap addesmo wel.

Contour heeft ook een punt. De huidige bekabeling in je set is te beperkt voor tien subwoofers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Heb je weer een cursus "ik snap iedereen en dan snapt iedereen mij" gevolgd ?

Hoe staat het met je speakers ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Fijn dat je het opmerkt. Een cursus communicatieve vaardigheden. Het certificaat heb ik pontificaal in zicht bij mijn werkplek gehangen zodat iedereen weet hoe ik verbeterd ben. 

Ik heb nu twee dipoolkasten klaar.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Yep certificaat "Empathisch reageren doe je zo" hangt boven mijn werkplek.

Wanneer hoop je het eea spelend te hebben op een niveau dat je denkt: Nice!!!

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: Contour op augustus 21, 2019, 20:13:42
Zelfs met 10 subwoofers loopt je tegen de beperkingen van de rest van je set aan, ik denk met name de bron en de bekabeling, netstroom, etc.
Waarom niet gewoon de twee of  vier die men aanbeveelt? Heb je ook geen aparte subwooferaudiogroep nodig :tongue2:..
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Staaled

#8347
Nog even over de nearfield sub en autoriteit.

Nearfield ga je én minder de ruimte(akoestiek) ervaren én je maakt een flinke jump in SPL.
Dat laatste doet de sub minder hard werken, want je past het level uiteraard aan,  waardoor vervorming ook weer daalt.
Alsof je een klasse beter of groter gaat ,wel zonder de toename in extensie van beter of groter.
Autoriteit , meer, derhalve.

Ik ben door Sounddoctor wel een geattendeerd op nearfield en zou best eens een nearfield HT met dus één luisterplek willen realiseren.
Lijkt mij geweldig en ik denk de buren ook. :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op augustus 21, 2019, 18:52:25
Nee...sterker, overtuigender, krachtiger ???

Gr. Hans
hmmm....männlicher.  :laugh:

chansig

 :D

Grappige is dat ik dit woord op een ander forum ook heb gebruikt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.