Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  7, 2017, 13:46:25
Mijn gedachte is inderdaad dat het iets op die lijn doet. Maar dan zijn we het erover eens dat de akoestiek niet verandert.

Maar dat betekent wel dat het al of niet horen van akoestische problemen afhangt van de mate waarin je je laat bedotten door dat gehakt.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op mei  7, 2017, 13:47:47
Hallo Huub,

Bedoel je dat je onbewust onder hypnose bent gebracht en daardoor nu ontvankelijk voor gehakt tweaks?

Gr. Walter

;D

Omdat ik alleen maar luister en me niet verdiep in het waarom (dat leidt alleen maar af) ben ik niet gerechtigd uitspraken te doen over akoestiek of elektronica. Dus dan blijft iets vaags over. Normaal laat je dat voor wat het is maar in dit geval levert het een grote verbetering op, wordt het door veel anderen gehoord én is het opvallend betrouwbaar.

Maar gehypnotiseerd? Dat denk ik niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

#4802
Ben jij wel eens bij de heer Gehakt thuis geweest Huub? Ik gok van wel, en Hans niet waarschijnlijk, is dat dan de verklaring, levenslange hypnose?

:colgate: :colgate: :colgate:

chansig

Ik ben met enige regelmaat daar geweest. Ws vaker dan Huub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Contour op mei  7, 2017, 13:56:47
Ben jij wel eens bij de heer Gehakt thuis geweest Huub? Ik gok van wel, en Hans niet waarschijnlijk, is dat dan de verklaring, levenslange hypnose?

:colgate: :colgate: :colgate:

;D

Een jaar of 8 geleden had ik gelezen over gehakt en dacht ik dat we belazerd werden. Ik heb toen aangekondigd dat ik binnen 1 maand 4 'behandelde' sets zou gaan beluisteren.

Dat heb ik inderdaad gedaan en toen was ik om. Bij de allereerste set hoorde ik al waar het in essentie om gaat: het gevoel dat het echt is, dat de artiest bij je in de kamer staat.

Die eerste set was van Hans. Zou hij me dan gehypnotiseerd hebben? :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Sommige mensen zijn niet ontvankelijk voor hypnose...

chansig

Citaat van: HuubF op mei  7, 2017, 13:48:08
Maar dat betekent wel dat het al of niet horen van akoestische problemen afhangt van de mate waarin je je laat bedotten door dat gehakt.  :bigsmile:

Yep...zou dus leuk zijn als jij het dus niet hoort en ik wel. Ws zeg jij dan: ik hoor wel wat jij hoort maar ik ervaar geen last.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  7, 2017, 14:05:43
Yep...zou dus leuk zijn als jij het dus niet hoort en ik wel. Ws zeg jij dan: ik hoor wel wat jij hoort maar ik ervaar geen last.

Reuze interessant inderdaad... maar we willen toch alleen maar een perfect klinkend hifi-setje? Bij onszelf thuis?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#4808
Klopt...maar blijft interessant.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  7, 2017, 14:04:49
;D

Een jaar of 8 geleden had ik gelezen over gehakt en dacht ik dat we belazerd werden. Ik heb toen aangekondigd dat ik binnen 1 maand 4 'behandelde' sets zou gaan beluisteren.

Dat heb ik inderdaad gedaan en toen was ik om. Bij de allereerste set hoorde ik al waar het in essentie om gaat: het gevoel dat het echt is, dat de artiest bij je in de kamer staat.

Die eerste set was van Hans. Zou hij me dan gehypnotiseerd hebben? :worship:

sindsdien is het dus alleen maar slechter geworden bij Hans? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: Robiwan op mei  7, 2017, 17:31:53
sindsdien is het dus alleen maar slechter geworden bij Hans? :D

Hangt af van het dagdeel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Was het dekbed actief tijdens de luistersessies? :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 23:11:20
Was het dekbed actief tijdens de luistersessies? :D

Yep.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Heeft Hans ruimte om de D&D's een kwartslag te draaien of is hij weer eens eigenwijs?  ;)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 23:25:03
Heeft Hans ruimte om de D&D's een kwartslag te draaien of is hij weer eens eigenwijs?  ;)

Nee gaat niet. De plaats waar ze nu staan lijkt me trouwens geen probleem.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Zonder dekbed wel toch?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 23:29:02
Zonder dekbed wel toch?

Misschien moeten we het aan hem zelf vragen. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Jij staat er objectief in  :D

HuubF

#4818
Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 23:45:28
Jij staat er objectief in  :D

Ach, we nemen allemaal onze eigen hifi-blues mee. Ik heb bijvoorbeeld voor zo'n 3000 euro aan spullen te koop staan.

Ik weet niet wat dat dekbed doet en ik heb ook geen idee wat er gebeurt als de speakers heel ergens anders staan. Als de WAF situatie een beetje vergelijkbaar is met die van mij dan is de aanwezigheid van het dekbed een jaloersmakend wonder dat mijn tegels en lamp volledig in de schaduw stelt. We worden kritisch gevolgd, zeg maar. Een Man's Cave in de schuur is ons lot als we niet uitkijken. Met bed voor de demping.

Verder vond ik de speakers in de 2e helft van de 2e sessie erg goed klinken. Dat kan overal aan liggen, misschien was ik wel aan het geluid gewend, misschien draaiden we iets harder dan eerst, misschien de esoterica. Voor mij is dat het laatste wat ik hoorde dus: prima speakers hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#4819
Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 23:25:03
Heeft Hans ruimte om de D&D's een kwartslag te draaien of is hij weer eens eigenwijs?  ;)

Zou mogelijk nog wel kunnen maar dan moet de hele kamer aangepakt worden. Dus daarom is het onmogelijk geworden.

Dat dekbed roept schijnbaar nog steeds vraagtekens op en waarom zou het doel moeten zijn om dat dan niet meer nodig te hebben ? En omdat je het toepast zou het zonder niet goed klinken ? Blijf het bijzonder vinden.

Het werkt goed, zorgt voor een meer pin point geluid, nog iets strakkere plaatsing...totaal beeld wordt nog wat rustiger.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Citaat van: chansig op mei  7, 2017, 14:05:43
Ws zeg jij dan: ik hoor wel wat jij hoort maar ik ervaar geen last.

Gr. Hans
Misschien is dat wel de kern waar het om gaat  :headbanging:

Xander32

Herkenbaar; eenzelfde effect wanneer ik hier tijdens het luisteren een plaid over de tv gooi welke tussen de ls in staat.

Citaat van: chansig op mei  8, 2017, 07:28:07
Zou mogelijk nog wel kunnen maar dan moet de hele kamer aangepakt worden. Dus daarom is het onmogelijk geworden.

Dat dekbed roept schijnbaar nog steeds vraagtekens op en waarom zou het doel moeten zijn om dat dan niet meer nodig te hebben ? En omdat je het toepast zou het zonder niet goed klinken ? Blijf het bijzonder vinden.

Het werkt goed, zorgt voor een meer pin point geluid, nog iets strakkere plaatsing...totaal beeld wordt nog wat rustiger.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Iedereen zou het moeten doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ach moeten...er zijn mensen die het doen en dan zeggen dat het niet veel uitmaakt. Dat zijn wel mensen die liever een kabel veranderen om meer laag te krijgen.

Nu is het geen levensgroot verschil bij mij thuis, maar wel 1 die je direct hoort en ook kan duiden.

Mensen die dit niet horen zijn doof of hebben een slechte set. Wees blij, scheelt je een dekbed in de eventuele aanschaf en gemopper van de WAF. Wel jammer dat dit type mensen steeds meer de overhand krijgen op dit forum en daardoor de sfeer verpesten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#4824
WAF == Wife Acceptance Factor, en er zijn nog wat soortgelijke invullingen voor de afkorting WAF. De WAF kan niet mopperen. Dat kan je vrouw wel. Ik lees steeds vaker dat mensen denken dat WAF gelijk staat aan vrouw. Dat leest lelijk en denigrerend.

Dit terzijde. Ik heb het dekbed experiment ook gedaan en hoorde weinig (geen?) verschil. Toen ging Koen zitten en hij hoorde het wel. Vermoedelijk ben ik doof, slechtziend, lag de tegel scheef of heb je digitale versterking in set. DSP stond uit?




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software