Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

#4300
Citaat van: YamahaRXV op januari  2, 2017, 23:44:14
Ik heb geen eigen topic,

Misschien wordt het daar nu tijd voor, je kaapt anders flink het topic van Hans en het gaat erg off-topic.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Ik vind het wel boeiend en het komt toch voort uit een bezoek van anderen en mij aan Yamaha dus er is een link. :D

Dus wat mij betreft.....ga maar lekker door.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: i2Paq op januari  3, 2017, 08:36:22
Misschien wordt het daar nu tijd voor, je kaapt anders flink het topic van Hans en het gaat erg off-topic.

Zoals al door mijzelf aangegeven...

Citaat van: YamahaRXV op januari  2, 2017, 23:44:14
Kan evt. via een PM nog wat nadere zaken aangeven anders vervuil ik Hans zijn topic echt teveel en dat kan niet de bedoeling zijn...



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 09:14:21
Ik vind het wel boeiend en het komt toch voort uit een bezoek van anderen en mij aan Yamaha dus er is een link. :D

Dus wat mij betreft.....ga maar lekker door.

Gr. Hans

De ruimte van YRXV is naar aanleiding van de foto's niet anders dan hard te noemen.
Het tapijt zal het hoog (wat) dempen, maar daarmee heb je het dan ook gelijk gehad.

Veel harde oppervlakken en weinig demping of diffusie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Deze (4x) http://www.akoestiekwinkel.nl/media/documentation/Soundstone_Baffle.pdf komen zeer waarschijnlijk aan het plafond bevestigd  ;)
Met wit kader nog ''esthetisch'' verantwoord (voor mij in ieder geval wel, vriendin zal waarschijnlijk anders denken..) en zeer zeker effectief.
Een bevriende zakenrelatie van mij heeft deze onlangs toegepast in één van zijn vergaderruimtes; verschil tussen voor en ná montage is indrukwekkend groot te noemen  :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

#4305
Citaat van: YamahaRXV op januari  3, 2017, 13:10:56
Deze (4x) http://www.akoestiekwinkel.nl/media/documentation/Soundstone_Baffle.pdf komen zeer waarschijnlijk aan het plafond bevestigd  ;)
Met wit kader nog ''esthetisch'' verantwoord (voor mij in ieder geval wel, vriendin zal waarschijnlijk anders denken..) en zeer zeker effectief.
Een bevriende zakenrelatie van mij heeft deze onlangs toegepast in één van zijn vergaderruimtes; verschil tussen voor en ná montage is indrukwekkend groot te noemen  :o
Ze zijn zonder meer effectief.
Ik had er een aantal maar vond plafondmontage, recht dan, lastig.
Nu ben ik in deze zeker geen maatstaf. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Mooi dat je het aanpakt. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Is het niet handiger (of juist wel) om eerst te meten en dan pas aanpassingen te gaan doen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 13:45:25
Is het niet handiger (of juist wel) om eerst te meten en dan pas aanpassingen te gaan doen ?

Gr. Hans
Het is leuk om te weten voor/na.
Meer ook niet.

De beschrijvingen en ook foto's maken eea best helder en het plafond ligt voor de hand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Als de vriendin van Yamaha een vlak plafond wilt hebben dan neemt hij gewoon een akoestisch plafond. Spotjes erin en zo strak als een........en stopte de grap.

OKe...ik dacht dat meten helpend zou zou zijn voor de plek waar de panelen moeten komen. Martijn (of anderen) weet vast nog wel de truuk met het touwtje om de eerste reflectiepunten te bepalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Een spiegel en helpende hand om 'm tegen het plafond te houden, werken naar mijn idee erg goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sirius666

Citaat van: YamahaRXV op januari  2, 2017, 23:44:14
Het is zeker wel interessante materie, vooral als je flinke verschillen waarneemt tussen een aantal zaken  ;)
Een keiharde galmbak kan ik het hier toch niet echt noemen aangezien de woonkamer vloer geheel voorzien is van Bonaparte Chinchilla tapijt wat een erg hoge mate van geluid demping heeft qua tapijt soort/type.
Verder aan de muur voor de speakers een groot canvas doek wat aan de achterzijde volledig voorzien is van pritex. Het bankstel is (bewust) geplaatst op een afstand iets verder van de helft van de woonkamer breedte met daarachter nog ruimte en daarachter vervolgens nog een notenhouten dressoir tegen de wand geplaatst.

Het paneel wat ik lange tijd aan het plafond had hangen deed veel goed. Dit was zoals eerder al aangegeven een verschil van rust en goede verstaanbaarheid tijdens drukke gesprekken vs al snel een vormende stemmen ''kakofonie'' als er meerdere personen aanwezig zijn in de ruimte.
Toen ik switchte van speakers moest ik juist erg wennen aan de meer donker gekleurde en minder felle sound van de Kharma,s t.o.v. de Adam,s en heb toen het plafond paneel verwijderd wat meteen een groot verschil gaf.
Mijn vriendin was meteen in de wolken want ondanks dat ze het paneel erg mooi gemaakt vond was ze blij dat ze weer een strak plafond zonder ''obstakels'' zag  :D

Laat ik vooropstellen dat ik zelf erg tevreden ben met de sound zoals de Devialet deze i.c.m. de Kharma 3.2 CE weergeeft. Er zijn een groot aantal facetten die voor mij echt beter zijn geworden t.o.v. de oude setting, dus wat ik hier weergeef is absoluut niet uit ontevredenheid.
Het enige wat voor mij voor verbetering vatbaar is is het harde en ongedempte oppervlakte van het plafond waar ik dus eerder zelf proefondervindelijk grote verschillen heb waargenomen en mij inmiddels realiseer dat hier veel voordeel te behalen is.
Misschien is het kunnen reduceren van de stemmen kakofonie voor mij misschien nog wel van meer primair belang als dat het voor de audio van belang is...

Ik heb geen eigen topic, maar onderstaand een paar plaatjes ter beeldvorming van de situatie waar het plafond paneel al niet meer aanwezig was.
Het meedenken van jou met jouw ruim aanwezige kennis van zaken wordt zeker gewaardeerd Martijn  :thumbs-up:
Kan evt. via een PM nog wat nadere zaken aangeven anders vervuil ik Hans zijn topic echt teveel en dat kan niet de bedoeling zijn...

Zijn er forumgenoten die ervaring hebben met bovenstaande (en dan dus ook écht praktijkervaring met het aanpakken van akoestiek)?

Wat is bijv de invloed van YamahaRXV's bank? Maakt de plaatsing en het materiaal van de bank veel uit?

De huidige discussie vind ik erg interessant en toont maar weer dat hifi niet goed kan worden geïntegreerd in een woonkamer waarvan de partner denkt/vindt dat hij/zij er ook wat te zeggen heeft. Alleen maz heeft dit goed voor elkaar :D

M.i. heeft YamahaRXV's set best wat hele eerlijke meningen ontvangen en vraag ik mij af of de waarde van zijn apparatuur hierin ook mee heeft gespeeld.


chansig

In de zin dat de verwachtingen hooggespannen waren ? Klopt wel ...bij mij is dat dan in combinatie met de wat de gastheer schrijft over zijn set wel een factor die van invloed is op hoe je gaat luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 13:52:29
Als de vriendin van Yamaha een vlak plafond wilt hebben dan neemt hij gewoon een akoestisch plafond. Spotjes erin en zo strak als een........en stopte de grap.

OKe...ik dacht dat meten helpend zou zou zijn voor de plek waar de panelen moeten komen. Martijn (of anderen) weet vast nog wel de truuk met het touwtje om de eerste reflectiepunten te bepalen.

Gr. Hans
Een spanplafond zou idd beter zijn.
Afhankelijk van de dikte loopt absorbtie onderin veel verder door.

Je bent niet aan het pielen met een spiegeltje en kan de speakers nog eens wat verschuiven. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik zou ws een kleedje moeten leggen voor mijn speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#4315
Citaat van: Sirius666 op januari  3, 2017, 13:59:31
Zijn er forumgenoten die ervaring hebben met bovenstaande (en dan dus ook écht praktijkervaring met het aanpakken van akoestiek)?

Wat is bijv de invloed van YamahaRXV's bank? Maakt de plaatsing en het materiaal van de bank veel uit?

De huidige discussie vind ik erg interessant en toont maar weer dat hifi niet goed kan worden geïntegreerd in een woonkamer waarvan de partner denkt/vindt dat hij/zij er ook wat te zeggen heeft. Alleen maz heeft dit goed voor elkaar :D

M.i. heeft YamahaRXV's set best wat hele eerlijke meningen ontvangen en vraag ik mij af of de waarde van zijn apparatuur hierin ook mee heeft gespeeld.
Ja , maar de bank is van leer en doet dus niets voor mid en hoog.

Op het laatste kan ik enkel voor mijzelf spreken.
Je ondergraaft een set in matige akoestiek.
Een dure set , met zorg samengesteld, roept dan wat meer op. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Citaat van: Staaled op januari  3, 2017, 14:03:27
Een spanplafond zou idd beter zijn.
Afhankelijk van de dikte loopt absorbtie onderin veel verder door.

Je bent niet aan het pielen met een spiegeltje en kan de speakers nog eens wat verschuiven. ;)

True.
Voor een woonkamer esthetisch gezien ook wat beter dan in een dedicated ruimte waar het wat minder uitmaakt. Wel €€€ gezien een heel ander plaatje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Ik schat rond de 2000 euro. Incl keuken...ik heb nog wel een adres in Delft. Aardige kerel..muziek liefhebber en een keurige werker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Hoeveel lager is jouw spanplafond nu Hans?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

#4319
Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 14:09:46
Ik schat rond de 2000 euro. Incl keuken...ik heb nog wel een adres in Delft. Aardige kerel..muziek liefhebber en een keurige werker.

Gr. Hans

In vergelijk met het spul ....peanuts dus. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: Jumping Jack op januari  3, 2017, 14:11:07
Hoeveel lager is jouw spanplafond nu Hans?

Geen idee...cm of 10 max.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#4321
Maar weer even een dikke deken achter de speakers gehangen. Klinkt toch echt veel beterder.




Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op januari  3, 2017, 15:57:31
Maar weer even een dikke deken achter de speakers gehangen. Klinkt toch echt veel beterder.




Gr. Hans

Ben je weer een tent/hut aan het bouwen?  ;)

dre73

Alleen 's morgens toch hans? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Ik kom net mijn bed uit...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.