Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Goeie vraag...geen idee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Net nog even andere oorkussens besteld voor mijn koptelefoon. Mijn oren verdienen velours....dus die maar even besteld via een zaak in Duitsland. Zonder verzendkosten en met korting..moe nie gekker worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Gaat 'ie waarschijnlijk wel iets anders klinken... minder laag voorspel ik.

::)

chansig

Ik heb de order gecancelled omdat ik een goedkopere zag via ebay. En dan een met een dikker leren kussen. Tja..geen idee wat een dikker leren oorkussen met je geluid doet. Zijn daar (voor)oordelen over die ik kan meenemen in mijn beoordeling van hetgeen ik straks ga horen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Leder sluit er beter af dan velour. Hoe minder 'lekkage' hoe meer laag je hoort.

Het mooist is kussens die schuin lopen zodat je schelpen onder een hoek komen te staan. Dat komt je afbeelding behoorlijk ten goede.

chansig

Oke....dan maar hopen. Maar als ik het zo lees dan gaat het helemaal goed komen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Citaat van: chansig op augustus  7, 2016, 12:21:05
Wel erg fijne muziek (Cowboy Junkies). Zit nu met de koptelefoon op, serre deur open, gras net gemaaid, kopje koffie erbij heerlijk te luisteren.

Gr Hans

Hier mag je op zondag geen grasmachine gebruiken...  >:(. Erg vervelend als je de rest van de week amper tijd hebt...

Fijn album van cowboy junkies, ik heb het op vinyl dus het klinkt dan nog wat ronder, groter en zwarter.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Bibelbelt ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Belgie. Het hangt af van gemeente tot gemeente, maar in het meerendeel is de zondagsrust vastgelegd in het politiereglement...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Een beetje achterhaald toch?........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

martien

In duitsland kennen ze de rustdag ook nog.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sailor Jan

Is er ook een overweging om eventueel voor de 8C te gaan ipv 8M ivm stevigere bas?

Die cd van Cowbow Junkies is bij mij thuis ook aardig scherp, maar net niet over het randje!

Nu al meerdere mensen positief over de 8M dus wordt dit een nieuwe hype!?!
Wees lief voor jezelf

DofN

Geen hype, gewoon een erg goede luidspreker :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Voor mij geen overweging.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Dat was ook mijn eerste gedachte toen je aangaf met de subs te willen spelen. Met 4 x 8 inch kun je serieus lucht verplaatsen en cardioid bass is ook wel een grote pre..
Gr. Martijn

chansig

Ik heb teveel ruimte achter mijn speakers...dus zal die C versie niet zoveel nut hebben. Daarnaast is hij simpelweg te duur voor me.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Graphtuner

Citaat van: Jumping Jack op augustus  7, 2016, 20:28:18
Absoluut.
ik vind het ook ruk want heb ook amper tijd door de week...

Langs de andere kant heb ik een buurman die achter ons huis een gigantisch grasveld heeft, duurt anderhalf uur om het af te rijden en hij doet dat ALTIJD op zondagmiddag... zo rond 12.30u kan je er vanop aan dat de machine aangaat... zeer fijn als je op zondag eens buiten wil eten met je gezin. Ik ben geen zeurtype maar op het einde van de zomer begint dat serieus te storen ja.... en vooral, de buurman is zelfstandig en werkt thuis... dus hij kan in principe op elk moment van de week zijn gras afrijden :( :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

brtram


DofN

Citaat van: chansig op augustus  6, 2016, 17:57:58
:clapping: :clapping: :clapping:

De monitoren zijn weer mee met Martijn. We hebben alleen naar de monitoren geluisterd en eigenlijk ben ik wel overtuigd. Pest was alleen dat wil je de boel echt heel erg goed inregelen er veel meer tijd nodig is. Dat komt neer op een hele dag. Dit had Martijn vanochtend nog even met me kort gesloten. Hij wil gebruik gaan maken van het programma multi subs en dat kent Martijn nog niet door en door. Dus we gaan binnenkort opnieuw afspreken. Dan komt Martijn hier om 07.00 ontbijten en gaan we door tot het avondeten. :D

Wat ik heb gehoord klonk erg fijn en ik ben er eigenlijk al wel uit. Deze monitoren hebben meer rust dan mijn huidige speaker. Het missen van natuurlijkheid is absoluut niet aan de orde. Het laag zonder subs is ook al goed maar ik zou ws de multi sub opstelling op den duur gaan missen.

Over een paar weken dus weer verder met het avontuur.

Gr. Hans

Wanneer worden ze geleverd?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Martijn komt nog een keer langs om de subs te integreren met de monitoren.

Martijn wil hierbij gebruik maken van het programma multi sub optimizer. Het mes snijdt dan 2 kanten omdat Martijn het programma niet kent wordt het voor hem op deze manier het programma ontdekken en heb ik dus mazzel.

Dit heeft ws wat tijd nodig (dat is wat Martijn via via te horen heeft gekregen).

Wanneer dit gaat plaats vinden is nog niet bekend. Ik acht de kans bijna 100% dat ze vervolgens aangeschaft gaan worden. Vervolgens is het dan afwachten wanneer ze klaar zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Tof, goede ontwikkelingen.

@Baardman, je schreef zoiets als dat je steeds minder begint te voelen voor multisub oplossingen.. Wat hoorde je dat je dacht... nee dit is het niet?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Baard is gewoon geen audiofiel meer en dus sneller tevreden.  :D

Mogelijk is het ook een smaakkwestie.

Ik begrijp wel wat hij hoort alleen niet waarom hij het niet goed/mooi vindt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Citaat van: chansig op augustus  8, 2016, 11:28:46
Ik heb teveel ruimte achter mijn speakers...dus zal die C versie niet zoveel nut hebben. Daarnaast is hij simpelweg te duur voor me.

Aan welke prijs moeten we denken voor een 8M of 8C? Ik ga ze zeker bezoeken op de X-Fi beurs. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden tov mijn Dynaudio C1 MkII..

Sailor Jan

Citaat van: chansig op augustus  8, 2016, 11:28:46
Ik heb teveel ruimte achter mijn speakers...dus zal die C versie niet zoveel nut hebben. Daarnaast is hij simpelweg te duur voor me.

Gr Hans

Natuurlijk heb ik weer niet verder gedacht/gekeken.

Je hebt aardig wat ruimte achter de luidsprekers.



Wees lief voor jezelf