Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

R

Mooi ding svmnb, kijk er stiekem ook naar. Hoe bevalt de knoppen layout?

Geert

Zit eigenlijk te wachten op een reclameactie bij de mediamarkt voor de 6D. Als deze dan te koop is voor ongeveer 1500 of 1600 euro dan wil ik deze ook gaan kopen. Aangezien ik geen haast kan ik lekker rustig gaan wachten. Mijn huidige camera heb ik destijds ook tegen een zeer scherpe prijs kunnen kopen tijdens de btw dagen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Bama

Ik was aan het kijken naar de d600 maar lees er wat mindere dingen over, hij heeft een stof isseu en lees ook dat het geen schokkende verbetering is tov mijn d300. Alleen een verschil bij afdrukken van meer dan een meter.
Maar even wachten tot de 800 wat gaat zakken dan misschien?

Gaeje

Citaat van: TonBert op december 23, 2012, 19:14:26
Ik was aan het kijken naar de d600 maar lees er wat mindere dingen over, hij heeft een stof isseu en lees ook dat het geen schokkende verbetering is tov mijn d300. Alleen een verschil bij afdrukken van meer dan een meter.
Maar even wachten tot de 800 wat gaat zakken dan misschien?


pfff ja, mijn D700 heeft ook een stof issue... dat heb je nu eenmaal als je lenzen wisselt om de zoveel jobs laat ik die gewoon reinigen

Bama

#2029
Citaat van: Gaeje op december 23, 2012, 19:19:17
pfff ja, mijn D700 heeft ook een stof issue... dat heb je nu eenmaal als je lenzen wisselt om de zoveel jobs laat ik die gewoon reinigen

Nee schijnt iets niet goed aan te zijn, er schraapt iets intern, stof komt dus van binnenuit.
Toets even in bij google d600 en dust

Had een tijdje niet gekeken en gebruikt zijn de prijzen wel enorm gedropt.
D700 koop je al voor 900 en voor mijn d300 krijg je helemaal niks meer.

Gaeje

Citaat van: TonBert op december 23, 2012, 19:27:27
Nee schijnt iets niet goed aan te zijn, er schraapt iets intern, stof komt dus van binnenuit.
Toets even in bij google d600 en dust
had ik al gezien ja... maak ik me niet zo druk om. stof heb je altijd en zie je toch maar vanaf diaf 8 of meer. ik schiet altijd daaronder

Citaat
Had een tijdje niet gekeken en gebruikt zijn de prijzen wel enorm gedropt.
D700 koop je al voor 900 en voor mijn d300 krijg je helemaal niks meer.
tjah, digitale revolutie hé.

svmnb

#2031
Citaat van: R op december 23, 2012, 16:11:30
Mooi ding svmnb, kijk er stiekem ook naar. Hoe bevalt de knoppen layout?

Zoals gebruikelijk kun je zelf functies toewijzen aan veel knoppen.
Als je, zoals ik, van een 550D overstapt, is het even wennen. Ben wel blij met de overvloed aan functies die ook nog werken. De correctiedata voor lichtafval en CA van al mijn objectieven worden netjes geïmporteerd vanuit de EOS utility.

Zoals ik al eerder meldde, werkt het wi-fi deel prima. Zowel het besturen via smartphone en tablet. Ook kun je de beelden direct sturen naar een phone, tablet of pc.
Vooral naar pc is wel handig. Alles dat je schiet wordt in één map opgeslagen. Zolang je geen RAW files met 4,5 frames per seconde doorpompt, werkt het best snel.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

svmnb

#2032
Dit is een opname en 100% detail  op ISO 25.600. Geen verscherping, noisereduction, zo uit de camera.




Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

R

Impressive!

Wat vind je van de weinige AF punten?

svmnb

Citaat van: R op december 23, 2012, 21:45:35
Impressive!

Wat vind je van de weinige AF punten?

Ik gebruik sowieso 95% van de tijd het middelste AF punt. Ik doe geen sport, birds in flight of ander snelbewegend spul, dus ik heb er geen last van.
Deze 6D lijkt minder geschikt voor dit soort onderwerpen, als je van de specs uitgaat. Als ik sportfotograaf was, zou ik eerder naar een 1Dc kijken dan naar een 6D.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Rob Eric Blank

Citaat van: svmnb op december 22, 2012, 20:59:45
Vanmiddag een Canon EOS 6D (full frame) met 24-105 objectief gekocht.
Binnenkort eens goed aan de tand voelen. De Wi-fi functie getest met tablet en smartphone en dat werkt alvast prima.

Gefeliciteerd! Mooi man!

VlisChris

Begin komende maand eindelijk mijn 70-200 ophalen 8)
Kan ik weer eens wat gaan fotograferen. Mijn hond ben ik al mentaal aan het voorbereiden op wat flitsende mishandeling ;) (ze weet donders goed dat ze niet op tafel mag komen, maar mijn foto's maak ik op de tafel).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Ik ben over naar een ander merk.....Canon.... ;)

Ik heb een Canonet 28 gekocht. Een meetzoeker.

Corne H

Nadat ik een paar maanden geleden mijn Sony NEX-5 verkocht had begon het toch weer een beetje te kriebelen Ik heb nu (voor een zeer scherpe prijs, wegens aankomst nieuw model) een Olympus E-PL3 gekocht, eens kijken hoe dat gaat bevallen.

denoontje

Citaat van: Rob Eric Blank op januari  4, 2013, 15:45:07
Ik ben over naar een ander merk.....Canon.... ;)

Ik heb een Canonet 28 gekocht. Een meetzoeker.


Djee die heeft mijn ma vroeger ook gehad...ligt vast nog ergens te slingeren....
Vanwaar gekocht?

Starred

Citaat van: Corne H op januari  4, 2013, 19:18:46
Nadat ik een paar maanden geleden mijn Sony NEX-5 verkocht had begon het toch weer een beetje te kriebelen Ik heb nu (voor een zeer scherpe prijs, wegens aankomst nieuw model) een Olympus E-PL3 gekocht, eens kijken hoe dat gaat bevallen.


Absoluut de 45/1.8 erbij kopen. Superlens!

Perfectionist

Zie de Nikon J1 er goedkoop momenteel, voor 249 euro, is dit als meer compacte camera naast een Nikon DSLR aan te raden?
Een beter forum begint bij jezelf.

Hootie

Boek: Scott Kelby "Digitale Fotografie Boek" 2e editie (4 boeken in 1).

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Starred

Citaat van: Perfectionist op januari  4, 2013, 23:09:41
Zie de Nikon J1 er goedkoop momenteel, voor 249 euro, is dit als meer compacte camera naast een Nikon DSLR aan te raden?


De 1-serie wordt algemeen beschouwd als mislukt. Geruchten gaan dat Nikon met geheel nieuwe mirrorless serie komt, met naar verwachting grotere sensor.
Vandaar de zeer lager prijs ivm de introductieprijs een jaar geleden.

Voor 249 echter een heel leuke cam voor naar een grote dslr broer, al zou ik zelf liever de V1 hebben


Corne H

Citaat van: Starred op januari  4, 2013, 23:02:59

Absoluut de 45/1.8 erbij kopen. Superlens!

Eén van de redenen om nu voor micro 4/3 te gaan ipv de Sony is inderdaad het veel betere (en goedkopere) aanbod van lenzen, en deze staat idd hoog op mijn verlanglijstje.

Ik heb trouwens ook nog naar de Nikon v1 / j1 gekeken, maar voor een beetje meer ( de EPL-3 kost nu slechts 329 euro ) heb je met de olympus een veel beter dooronwikkeld produkt denk ik.

Perfectionist

Citaat van: Corne H op januari  5, 2013, 14:23:03
Eén van de redenen om nu voor micro 4/3 te gaan ipv de Sony is inderdaad het veel betere (en goedkopere) aanbod van lenzen, en deze staat idd hoog op mijn verlanglijstje.

Ik heb trouwens ook nog naar de Nikon v1 / j1 gekeken, maar voor een beetje meer ( de EPL-3 kost nu slechts 329 euro ) heb je met de olympus een veel beter dooronwikkeld produkt denk ik.

Goede tip idd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op januari  4, 2013, 19:51:41
Djee die heeft mijn ma vroeger ook gehad...ligt vast nog ergens te slingeren....
Vanwaar gekocht?
Weer eens ouderwets met een meetzoeker aan de gang.

Heb ook een middenformaat, maar wil weer eens met een compacte kleinbeeld schieten.

svmnb

#2047


Canon EF 70-200 mm F/4 L IS USM. Licht, snel en op volle opening al prima te gebruiken. Ik heb intussen al een aardig setje L- glas verzameld: 100mm f/2.8L Macro IS, 24-105mm f/4L IS, 70-200mm f/4L IS.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

danny373

Vandaag de trotse eigenaar geworden van de Nikon D5100 in combinatie met Nikkor 18-105. Leuke prijs bedwongen bij Foto klein. :pompom:

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Starred

#2049
Een 12-35/2.8 voor mijn Olympus OMD EM5  8)

http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1518/cat/69