het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

angelo41

btw reza, hoe bevalt je nieuwe projector?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Citaat van: angelo41 op februari 28, 2020, 23:01:55
benieuwd welke vinkjes? williams heeft toch een gtx1070? dus als het daar mee werkt dan moet het zeker met een rtx2060.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk



Je kan zelf experimenteren toch?
Vink er net zoveel aan tot de film werkt. Dan kan je weer af gaan vinken totdat de film niet meer werkt :D


Citaat van: angelo41 op februari 28, 2020, 23:07:22
btw reza, hoe bevalt je nieuwe projector?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk



Even wennen in het begin aangezien er minder licht uitkomt dan de 5900. Maar nu heb ik hem wel heel mooi spelend, contrast is echt waanzinnig.
Ik ben wel blij dus :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Citaat van: reza op februari 29, 2020, 07:37:53
Je kan zelf experimenteren toch?
Vink er net zoveel aan tot de film werkt. Dan kan je weer af gaan vinken totdat de film niet meer werkt :D


Even wennen in het begin aangezien er minder licht uitkomt dan de 5900. Maar nu heb ik hem wel heel mooi spelend, contrast is echt waanzinnig.
Ik ben wel blij dus :thumbs-up:
ga eens kijken  bij die trade quality for performance da je zegt. [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] geniet er van man.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

gebruikt hier iemznd ook plex op de htpc. want weet nu sederd deze week dat plex op windows dat ie geen hdr speelt maar dat ie hem ook tonemapt naar sdr.




Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Ik weet van alle mannen die hier het actiefst zijn met madVR dat ze allemaal Kodi gebruiken, mij inbegrepen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Citaat van: reza op februari 29, 2020, 12:58:30
Ik weet van alle mannen die hier het actiefst zijn met madVR dat ze allemaal Kodi gebruiken, mij inbegrepen :D
ik ook hoor met madvr. maar daarnaast ook plex staan.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Hoi mannen ik heb zojuist een Hdfury intergral 2 en je zou zeggen wat heeft dat met madVR te maken ,nou eigenlijk niet zo veel maar je kunt wel door middel van macro's commando's naar je JVC sturen die dan bijvoorbeeld omschakeld naar een andere user bv. een user sdr en een andere naar sdr rec2020 voor de tonemapping .
Maar dat is niet zozeer waar ik hem voor gekocht hebt ,nou waar dan wel voor zou je zeggen.
Waar madVR i.c.m. Kodi Dsplayer de tonemapping geweldig doet voor onze HDR content daar is het behelpen met HDR op de  Apple TV 4K en dan met name via Netflix ,op mijn Sony tv ziet dit er wel goed uit maar op mijn JVC wordt toch wel erg donker en zeker bepaalde series zijn dan bijna niet om aan te zien en je kunt deze dan ook beter in standaard sdr kijken .
Na 1 van de laatste update's heeft hdfury een hack of setting erbij gekregen waarmee je Dolby Vision af kunt spelen op je JVC beamer en zo dus in goed beeld  Netflix Hdr kunt kijken.
Op dit moment heb ik de intergral 2 nog niet binnen maar zodra deze er is zal ik mijn bevindingen hier of in een apart topic posten.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Leuk man. Ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt en hoe " gemakkelijk " dit te doen is.
Als dit goed werkt heb je voor 150 euro?
Op de x serie je eigen FrameAdapt die je natuurlijk op de N serie ook voor Netflix en de ATV kan gebruiken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Nee ze zijn niet strijdig. Het verhaal in rood is correct, mijn opmerking om in kodi system settings toch 0-255 in te stellen is daarop een aanvulling/suggestie/tip die je kunt (maar niet hoeft) te doen en het (deze ene setting) heeft sowieso geen invloed op hoe de content (film) gedisplayed wordt.

Citaat van: The Luggage op februari 28, 2020, 17:58:49
Ik ben nog aan het instellen en heb zeer veel aan de handleiding van hifiman. Nogmaals bedankt daarvoor!

Ik heb een vraag over iets wat mij een tegenstrijdigheid lijkt, maar vermoedelijk ligt dat aan mij.

Op p. 26 onder "6.4 Kodi System Settings" staat: (mijn vette druk)

Zet "Use limited colour range (16-235) UIT! Aangezien de videokaart settings op pc levels (0-
255) ingestelt staat, zorgt het uit laten van deze setting er namelijk voor dat het kodi menu
ook in pc levels wordt gedisplayed waardoor de kleuren in deze menu's blijven kloppen
evenals de grijstinten en het zwart nivo. Deze setting heeft GEEN invloed op de afgespeelde
content


Ik begrijp daaruit dat je in de Lav filter settings wel 16-235 moet aanvinken (want dat heeft wel effect op de afgespeelde content) maar dus niet in de Kodi System settings.

Op p. 89 onder "9. RGB video levels" staat echter:

Hieronder staan een aantal mogelijke configuratie, uiteindelijk heb ik gekozen voor de oplossing in het rood gedrukt

De tekst in het rood is (mijn vette druk)

If your HTPC is a dedicated Kodi machine, an alternative approach is possible.
Alternative Color Space Configuration:
(madVR) TV levels (16-235) -> (Kodi) Use limited color range (16-235) -
> (GPU) Full Range RGB 0-255 -> (TV) Output as RGB 16-235
In this configuration, the signal remains 16-235 until it reaches the TV avoiding any
clipping by the GPU. This is the most pure path with the fewest color range conversions
and least amount of added dithering. However, other computer applications will appear
over-saturated as a result unless they are also configured to use 16-235 levels. Note:
Kodi must be configured under System -> Video output to use a limited color range to
match madVR.


Zijn de twee passages in vette druk tegenstrijdig of zie ik dat verkeerd?

hifiman

Citaat van: williams op februari 29, 2020, 22:42:11
Hoi mannen ik heb zojuist een Hdfury intergral 2 en je zou zeggen wat heeft dat met madVR te maken ,nou eigenlijk niet zo veel maar je kunt wel door middel van macro's commando's naar je JVC sturen die dan bijvoorbeeld omschakeld naar een andere user bv. een user sdr en een andere naar sdr rec2020 voor de tonemapping .
Maar dat is niet zozeer waar ik hem voor gekocht hebt ,nou waar dan wel voor zou je zeggen.
Waar madVR i.c.m. Kodi Dsplayer de tonemapping geweldig doet voor onze HDR content daar is het behelpen met HDR op de  Apple TV 4K en dan met name via Netflix ,op mijn Sony tv ziet dit er wel goed uit maar op mijn JVC wordt toch wel erg donker en zeker bepaalde series zijn dan bijna niet om aan te zien en je kunt deze dan ook beter in standaard sdr kijken .
Na 1 van de laatste update's heeft hdfury een hack of setting erbij gekregen waarmee je Dolby Vision af kunt spelen op je JVC beamer en zo dus in goed beeld  Netflix Hdr kunt kijken.
Op dit moment heb ik de intergral 2 nog niet binnen maar zodra deze er is zal ik mijn bevindingen hier of in een apart topic posten.

Leuk William!  :headbanging:
Ga je deze dan tussen hdmi out receiver en projector aansluiten?

williams

CitaatLeuk William!   
Ga je deze dan tussen hdmi out receiver en projector aansluiten? 

Moet ik nog even kijken wat het beste werkt maar in principe ga ik hem alleen gebruiken voor de Apple Tv4k zodat ik zowel Netflix alsmede Disney+ in Dolby Vision kan aanbieden aan mijn JVC.
Dus mocht mijn Marantz geen dolby vision doorsturen dan wordt het tussen de apple tv en de JVC en dan nog 1keer terug met HDMI audio out  vanuit de hdfury naar mijn receiver.

Was er trouwens geen update voor onze receivers om dolby vision door te sturen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Mijn Marantz SR6011 stuurt prima Dolby Vision door naar mijn LG C7. Ik denk wel dat het voordeel van het plaatsen tussen je receiver en de prj is dat je dan ook die commando's naar de JVC kan sturen. Ik heb zo'n gevoel dat dat niet gaat via de SR7011.

Even kleine taalkwestie: je biedt je JVC géén DV aan, die snapt dat helemaal niet. Je liegt tegen je ATV dat je DV hartstikke goed snapt, en zet het DV-signaal vervolgens om in een signaal dat de JVC wel snapt.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

CitaatMijn Marantz SR6011 stuurt prima Dolby Vision door naar mijn LG C7. Ik denk wel dat het voordeel van het plaatsen tussen je receiver en de prj is dat je dan ook die commando's naar de JVC kan sturen. Ik heb zo'n gevoel dat dat niet gaat via de SR7011.

Even kleine taalkwestie: je biedt je JVC géén DV aan, die snapt dat helemaal niet. Je liegt tegen je ATV dat je DV hartstikke goed snapt, en zet het DV-signaal vervolgens om in een signaal dat de JVC wel snapt. 

Ik heb zelf de sr7012 dus ik neem aan dat hier dan ook Dolby Vision doorheen gaat ,dus dat is goed nieuws .
Het klopt inderdaad dat je geen DV aanbied maar het was meer om aan te geven dat je films of series die in Dolby Vision zijn kunt afspelen met deze hack .

Ik verwacht dinsdag de hdfury binnen te hebben en dan kan ik er mee aan de slag .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op maart  1, 2020, 19:12:20
Ik heb zelf de sr7012 dus ik neem aan dat hier dan ook Dolby Vision doorheen gaat ,dus dat is goed nieuws .
Heb je je receiver onlangs geupgrade naar de 7012?
In elk geval was er voor mijn 7011 al een DV update geweest inderdaad (niet dat ik het ooit getest heb...).


williams

Uh nee ik heb inderdaad de sr7011 ,maar nooit een update gedaan hiermee was ook niet nodig tot nu dus   ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op februari 29, 2020, 22:42:11
Hoi mannen ik heb zojuist een Hdfury intergral 2 en je zou zeggen wat heeft dat met madVR te maken ,nou eigenlijk niet zo veel maar je kunt wel door middel van macro's commando's naar je JVC sturen die dan bijvoorbeeld omschakeld naar een andere user bv. een user sdr en een andere naar sdr rec2020 voor de tonemapping .
Maar dat is niet zozeer waar ik hem voor gekocht hebt ,nou waar dan wel voor zou je zeggen.
Waar madVR i.c.m. Kodi Dsplayer de tonemapping geweldig doet voor onze HDR content daar is het behelpen met HDR op de  Apple TV 4K en dan met name via Netflix ,op mijn Sony tv ziet dit er wel goed uit maar op mijn JVC wordt toch wel erg donker en zeker bepaalde series zijn dan bijna niet om aan te zien en je kunt deze dan ook beter in standaard sdr kijken .
Na 1 van de laatste update's heeft hdfury een hack of setting erbij gekregen waarmee je Dolby Vision af kunt spelen op je JVC beamer en zo dus in goed beeld  Netflix Hdr kunt kijken.
Op dit moment heb ik de intergral 2 nog niet binnen maar zodra deze er is zal ik mijn bevindingen hier of in een apart topic posten.

Hoe gaat de Fury dan commando's naar de JVC sturen? Via HDMI? Of moet de Fury een netwerk kabel? Of met dat grappige kabeltje dat je eens hier hebt gebracht? Dat is serieel naar een soort mini-jack geloof ik. Netwerk zou wel handig zijn want anders moet je de Fury bij de projector hangen (ipv zoals bij mij nu bij de HT set). Heb net met kerst de JVC vast met ethernet verbonden op het thuis netwerk via kabel onder de vloer naar de meterkast.

Uberhaupt zou netwerk aansluiting op de Fury fijner zijn dan die wazige java gui via usb om hem te bedienen en in te stellen.

williams

CitaatHoe gaat de Fury dan commando's naar de JVC sturen? Via HDMI? Of moet de Fury een netwerk kabel? Of met dat grappige kabeltje dat je eens hier hebt gebracht? Dat is serieel naar een soort mini-jack geloof ik. Netwerk zou wel handig zijn want anders moet je de Fury bij de projector hangen (ipv zoals bij mij nu bij de HT set). Heb net met kerst de JVC vast met ethernet verbonden op het thuis netwerk via kabel onder de vloer naar de meterkast.

Uberhaupt zou netwerk aansluiting op de Fury fijner zijn dan die wazige java gui via usb om hem te bedienen en in te stell 

De HDfury moet inderdaad met de rs232 mini jack kabel aan de JVC verbonden worden om de macro's door te kunnen geven en zo te kunnen laten omschakelen tussen verschillende users .
Deze hoeft niet perse bij je JVC te hangen want er zijn ook verlengkabels voor mini jack maar een netwerk kabel had inderdaad wel prettig geweest .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

The Luggage

Citaat van: williams op maart  2, 2020, 19:45:21
De HDfury moet inderdaad met de rs232 mini jack kabel aan de JVC verbonden worden om de macro's door te kunnen geven en zo te kunnen laten omschakelen tussen verschillende users .
Deze hoeft niet perse bij je JVC te hangen want er zijn ook verlengkabels voor mini jack maar een netwerk kabel had inderdaad wel prettig geweest .

Ik heb een HD Fury Vertex die eveneens deze Jvc Marco functie heeft en ik gebruik hem inderdaad op deze manier om mijn JVC 5000 te laten schakelen in de juiste modus (wisselen tussen Rec709 stand en SDR2020 stand). Ik gebruik een RS232 verlengkabel van 10 meter.

En daarmee is de vraag van Reza ook beantwoord: ik heb dus een projector, JVC X5000.


angelo41

@reza vanmiddag nog eens bezig geweest met gemini man in hfr. en veel aangevinkt en minder bij trade quality maar krijg het niet goed. rendertijden van meer dan 50.


gewone hdr films rond de 30.en sdr nog geen 20 in rendertijd.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

reza

Citaat van: angelo41 op maart  3, 2020, 18:50:16
@reza vanmiddag nog eens bezig geweest met gemini man in hfr. en veel aangevinkt en minder bij trade quality maar krijg het niet goed. rendertijden van meer dan 50.


gewone hdr films rond de 30.en sdr nog geen 20 in rendertijd.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Heb je alles aangevinkt?

Draai je met d3d11? Of met DXVA copyback?
Probeer daar eens in te switchen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

eentje niet aangevinkt.uit hifiman zn tutorial. dan paar andere aan en uit gezet ook. . gebruik d11

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

angelo41

ga het nog eens verder bekijken. thxs

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


hifiman

Citaat van: angelo41 op maart  3, 2020, 18:50:16
@reza vanmiddag nog eens bezig geweest met gemini man in hfr. en veel aangevinkt en minder bij trade quality maar krijg het niet goed. rendertijden van meer dan 50.


gewone hdr films rond de 30.en sdr nog geen 20 in rendertijd.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
For what it's worth, is bij mij met mijn RTX2070 ook niet gelukt hoor. Al ben ik wel stug in DXVA copyback mode blijven draaien omdat ik dat nou eenmaal nodig heb in mijn setup.

angelo41

zo erg is het idd niet. gaat maar over 1 film. de rest werkt top. ga het ms wel zo laten. [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Staat hij op d3d11?
Want zoals hifiman al schrijft, hij wilde graag aan DXVA vast houden maar dat kost heel veel rekenkracht. Als hij had geswitched was het waarschijnlijk wel gelukt. Ik weet van hem dat hij iets lagere rendertijden heeft als mij door zijn kaart.
Dus zal het bij jou gewoon moeten lukken.
Ik heb dezelfde kaart als Williams.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"