Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

De 95 is hier ook voorlopig nog niet binnen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Wanneer wordt die verwacht?

Citaat van: screw op april 22, 2011, 08:20:57
Hier nog braaf aan het wachten op de 751BD  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

screw

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2011, 09:35:33
Wanneer wordt die verwacht?


Vorige week  :D

Is uitgesteld naar einde van de maand begreep ik... dus ff wachten nog.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

fugazi_2009

Citaat van: Charlemagne op april 21, 2011, 20:58:17
Als 3D niet echt je ding is heb je aan de speler van fugazi een schitterende alles-eter, winnaar van de vorige shootout.

Bij de vorige shootout was het close tussen de 83 + TUC en mijn 83SE NuForce die ik toen had. De speler die ik nu te koop heb staan is een 83SE NuForce + TUC, dus die gaat nog wel een paar stappen verder.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Weet je dat zeker?

Wie hebben er op de 93 of 95 al MP3 afgespeeld?

Citaat van: Charlemagne op april 21, 2011, 20:58:17
Alle Oppo's spelen altijd alles af; daar hoef je niet bang voor te zijn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2011, 10:14:24
Weet je dat zeker?

Wie hebben er op de 93 of 95 al MP3 afgespeeld?


Eh, wie speelt er uberhaupt MP3 af als je enigzins geinterreseerd bent in geluidskwaliteit?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2011, 10:14:24
Weet je dat zeker?

Wie hebben er op de 93 of 95 al MP3 afgespeeld?


Vanaf usb herkent de Oppo geen mp3-bestanden bij mij.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

daxie


LittleNinja

Ik ben zeker geinteresseerd en ik ben in het bezit van enkele MP3 bestanden omdat deze niet anders beschikbaar waren. Uiteraard het liefst op 320.. En zoals bewezen is hier op het forum is het zelfs audiofielen soms onmogelijk om het verschil er uit te pakken..

Maar goed, dat was het punt niet. ;)

Citaat van: fugazi_2009 op april 22, 2011, 10:29:51
Eh, wie speelt er uberhaupt MP3 af als je enigzins geinterreseerd bent in geluidskwaliteit?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik weet ook wel waarom ik het aankaart... :D

Citaat van: Ralph71 op april 22, 2011, 10:59:54
Vanaf usb herkent de Oppo geen mp3-bestanden bij mij.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

FDLARRY

Net ff MP3 geprobeerd en idd geen ondersteuning,  nog niet eerder opgevallen door afspelen FLAC, maar ik heb ook wat mp3 bestanden die ik niet in FLAC heb, hmmm. Eerste tegenvaller van de OPPO. :(
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

dus deze supermachine - Oppo bdp95 bedoel ik - speelt geen mp3 af?
Elke twintig euro machine uit de Lidl of weet ik waar vandaan doet dat wel.
Of geldt het alleen via de usb?

Niet dat ik veel mp3 afspeel via mijn set maar soms vind ik het toch wel handig (bij een feestje of zoiets, dan gaat het sowieso niet om audiofiele kwaliteit). Ik gooi een set mp3's op een usb-stick en spelen maar.
Zelf de goedkoopste autoradio's kunnen dat en deze + € 1.000 machine niet?

LittleNinja

De 93 ook niet..

Maar ik weet niet hoe dat zit met mp3 op schijf... Al verwacht ik geen ander resultaat.

Je zou het nog om kunnen zetten naar een ander formaat. Maar wat Fugazi al zegt... Mp3 op deze machines is toch eigenlijk een beetje vloeken in de kerk...? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

FDLARRY

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2011, 17:29:34
De 93 ook niet..

Maar ik weet niet hoe dat zit met mp3 op schijf... Al verwacht ik geen ander resultaat.

Je zou het nog om kunnen zetten naar een ander formaat. Maar wat Fugazi al zegt... Mp3 op deze machines is toch eigenlijk een beetje vloeken in de kerk...? ;)
Helemaal mee eens, het was me niet eens opgevallen, ik speel alleen FLAC af. ;D Ik moet wel zeggen dat ik de versie zonder chip heb. Misschien straks bij een firmware update dat eea wordt opgelost..
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Net ff naar de OPPO site geweest, en daar noemen ze redelijk wat ondersteuning maar mp3 staat er (expres) niet bij.

Diversified Media Support:

•   Additional Disc & Media Formats - Additional disc and file formats, such as DVD, audio CD, HDCD, Kodak Picture CD, AVCHD, MP4, DivX, MKV, FLAC, WAV and other audio/video/picture files on recorded discs, USB or eSATA drives can be played back on the BDP-95.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Even  een mailtje naar OPPO gestuurd met de vraag waarom mp3 niet wordt ondersteund, en dit was hun (snelle) reactie:

FDLARRY,

The European BDP-9x will not support MP3 playback as there is currently a licensing battle as to whom owns the rights to MP3 media. Once this has been settled we will look into support this through a future firmware release.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
[email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

Ik had de specificaties wel gelezen maar dacht dat mp3 bij de andere 'audio'-formaten hoorde,

Maar goed, er blijkt licht in de tunnel te komen hoewel je natuurlijk niet veel mp3 zult afspelen met zo'n machine.
Het meeste zal er ook wel in flac zijn, althans wat ik beluister.

En als Oppo al een firmware update aankondigt (voorzichtig en onder voorbehoud, maar toch) dan zal het wel goed komen.

MovieMax

Ook geen kans op het afspelen van een bluray iso op een externe harde schijf denk ik.

Jammer, dat is toch een deal breaker. Heel wat cheapo media spelers kunnen dat tegenwoordig.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

FDLARRY

Citaat van: MovieMax op april 22, 2011, 23:14:06
Ook geen kans op het afspelen van een bluray iso op een externe harde schijf denk ik.

Jammer, dat is toch een deal breaker. Heel wat cheapo media spelers kunnen dat tegenwoordig.

Daar koop je de OPPO niet voor, die koop je voor zijn kwaliteit en igv de 95 voor zijn uistekende audio kwaliteiten, en die vind je weer niet terug in mainstream media players.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Citaat van: MovieMax op april 22, 2011, 23:14:06
Ook geen kans op het afspelen van een bluray iso op een externe harde schijf denk ik.

Jammer, dat is toch een deal breaker. Heel wat cheapo media spelers kunnen dat tegenwoordig.

Hij zet ook geen koffie van senseo pads. En dat terwijl er toch goedkope senseo apparaten in de handel zijn die dat wel kunnen.

LittleNinja

WAT ZEG JE NU?! Ik heb meteen mijn dealer gebeld en gecanceld! Als ik een multitask machine vraag wil ik dat ook krijgen. :-X

Citaat van: riwi op april 23, 2011, 00:58:27
Hij zet ook geen koffie van senseo pads. En dat terwijl er toch goedkope senseo apparaten in de handel zijn die dat wel kunnen.

Nu hebben ze in het verleden ook wel eens gezegd over de 83 dat er in de toekomst wellicht een update komt die het mogelijk maakt om de crossover variabel te maken... Die update heet uiteindelijk de 93.... ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jurrien1962

Wat speelt een 95 dan wel af vanaf een HD of USB of eSATA, zaken die je extern kunt aansluiten?
De 'alles-speler' is dus minder een alles-speler dan de prospectus doet vermoeden?

Er staat:
Additional Disc & Media Formats - Additional disc and file formats, such as DVD, audio CD, HDCD, Kodak Picture CD, AVCHD, MP4, DivX, MKV, FLAC, WAV and other audio/video/picture files on recorded discs, USB or eSATA drives can be played back on the BDP-95.

Wat maakt de speler waar van al deze beloftes? Onder 'other audio/video/picture files on recorded discs, USB or eSATA' is in ieder geval geen simpele mp3 begrepen.
En ook geen BR-iso? En wat nog meer niet?
Weet iemand al wat de 95 waarmaakt of komt er na de shoot-out een antwoord op deze (brandende) vragen?

Anders gezegd: moet je naast deze machine ook nog een mediaplayer kopen? Dan wordt het een dure grap al met al.

FDLARRY

De OPPO kan zeker niet alles wat een goede media player wel kan, ik ga idd ook nog een media center aanschaffen in de toekomst met nas.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Citaat van: jurrien1962 op april 23, 2011, 09:06:27
Wat maakt de speler waar van al deze beloftes? Onder 'other audio/video/picture files on recorded discs, USB or eSATA' is in ieder geval geen simpele mp3 begrepen.
En ook geen BR-iso? En wat nog meer niet?
Weet iemand al wat de 95 waarmaakt of komt er na de shoot-out een antwoord op deze (brandende) vragen?

Anders gezegd: moet je naast deze machine ook nog een mediaplayer kopen? Dan wordt het een dure grap al met al.

Volgens mij is dat het geval. Ook naast de bd83 is een echte mediaplayer nog steeds handig. De 95 is kwa mediaplayer functionaliteit niet beter dan de 83.

Alle iso formaten worden niet ondersteund. Ook geen DVD folders, bluray folder structuren. Zeg maar alles waar een menu bij zit werkt niet. Dit staat uitgebreid in de faq (van de 83). Als je een NAS hebt met mediaserver functie kan de Oppo al een stuk meer dan via USB.

Maar het geval dat de 95 via USB geen mp3 af kan spelen zie ik wel een beetje als een tekort koming. Nu steek ik er nooit een USB ding in en speel alles van het netwerk, dus mp3 via USB zou voor mij geen issue zijn. Maar doet de 95 wel mp3 als het via een media server zoals twonky aangeboden wordt?

riwi

In de faq over de bdp93 staat mp3 er wel gewoon bij :
unofficial faq : http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#media-files