Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 5, 2013, 01:27:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spijkie

Hallo AndreC,

Leuke set!, mis alleen de beschrijving van je bekabeling e.d. zoals stroomvoorziening netkabels en interlinks. Omdat je eerder over een basprobleem begon kan daar, al is het maar een stapje, verbetering mee gehaald worden.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AndreC

Citaat van: Spijkie op juni  2, 2013, 09:53:26
Hallo AndreC,

Leuke set!, mis alleen de beschrijving van je bekabeling e.d. zoals stroomvoorziening netkabels en interlinks. Omdat je eerder over een basprobleem begon kan daar, al is het maar een stapje, verbetering mee gehaald worden.

Groeten,
Spijkie

Over de speakerkabels kan ik kort zijn, de AudioQuest G2, interlink heb ik liggen maar niet aangesloten, de eminent is aangesloten via hdmi. Voor de rest niks waar ik ze op kan aansluiten.
Hoe minder apparatuur hoe beter zeg ik maar.
Set is aangesloten via cat 5e meen ik.

Zal nog wat posten vanuit een ander forum hier plaatsen.
1 is van iemand die de set hier beluistert heeft, en de andere is van een bezoek aan iemand die nog echte hifi heeft.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

Met een beetje vertraging toch maar een klein stukje tekst schrijven.

Gistermorgen met Andre afgesproken om de nas in te stellen en ze set eens te beluisteren.

Eenmaal aangekomen werd ik door de goedlachse Andre ontvangen.
Na wat geouwehoer en een mok koffie eens aan de configuratie van de nas begonnen.
Om vanuit 0 te beginnen had Andre hem al volledig terug gezet naar factory settings.
Ik hoefde dus alleen de mediaserver op de nas  te installeren, wat rechten geven en drives mappen op de laptop en het feest kon beginnen.

Nadat ik zelf wat bekende tracks geluisterd had (o.a. supertramp, holly cole, ellie goulding) wat muziek van Andre beluisterd.
Waaronder de live versie van Private Investigations.

Deze klinkt echt geniaal moet ik zeggen.

De algemene indruk over de set is goed.
Erg onder de indruk van de performance van de SR7007, daar heb je echt een hele goede aan, nog meer onder de indruk was ik van de Dali Zensor 7's.
Hoog en mid is lekker.
Het laag, tja daar komt een ander probleem om de hoek kijken.

De manier hoe de ruimte ingericht is zorgt voor veel reflecties/echo's wat zich op hoger volume in het laag voordoet.
Hierdoor krijgt je op bepaalde frequenties een vertroebeling van het laag.
Het is niet het hele laag waar het mis gaat maar vooral merkbaar als je snellere passages hebt in het laag.

Persoonlijk denk ik dat dit echt door de ruimte komt maar dat er wellicht nog wat aan te finetunen is zodat het probleem minder voorkomt.

Oja, Scream and Shout van Will I Am en Britney Spears op referentievolume/oorlogssterkte was toch wel ffkes erg lekker..

Het was weer erg gezellig en ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat worden als de keuken verplaatst is en de rechter speaker op de juiste plek komt te staan....
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

#28
Na een dikke 50 minuten in spanning in de auto te hebben gezeten was ik aan het adres aangekomen wat Wilfred mij gegeven had, had een mooie prive plek om te parkeren naast zijn huis.

Na het indrukken van de deurbel verscheen Wilfred met een  ;D  in de deuropening, stelde mij ook netjes voor en meteen had ik het gevoel van dit kan wel een bijzondere middag gaan worden.
Hij hielp meteen behulpzaam met het uitladen van mijn Dali's.
Hij zou wel gedacht hebben, zijn dat speakers  , was zielig om te zien toen ze naast zijn klipsch stonden.
Ze werden in de gang gezet, voordeur dicht toen de tussendeur geopend van de woonkamer.
Er liepen namelijk 2 heel gevaarlijke honden, eentje lag al binnen 5 min op mijn schoot genesteld te slapen  .
Maar helaas zag geen kans om zijn klipsch snel in te laden en weg te peren  .

Mijn eerste indruk bij het betreden van de woonkamer was ppppfffffff, wat een joekels van speakers en man o man wat een mooi apparatuur staat daar, stond ik daar met mijn USB stick, wist meteen, no way dat die ergens in gaat passen, er stond hifi wat het woordje hifi ook waardig was, alleen al de blik als je erna kijkt.
En nee niet 1 set maar 2 sets, laat ik het noemen de normale (wat al niet normaal was 2x100w) en de power set (dacht 2x 500w). Ik zal deze benaming dan ook gedurende het verslag zo noemen, de genoemde watts zijn niet de moderne verkoop wattage aanduiding, maar de ouderwetse echte.
Verder neem ik aan dat Wilfred wel corrigeert als ik iets fouts benoem of uitleg, maar zal mijn best doen het in een jip en Janneke taal uit te leggen.
Kan zeggen mijn hersenen tollen nog van alle indrukken en informatie wat ik op die 5 uur heb moeten verwerken en proberen te onthouden om het te delen met jullie.

Nadat de Dali's werden aangesloten werd er zacht op de achtergrond wat muziek opgezet, hij had ja al gelezen wat ik dacht waar het mis ging bij de Dali's.
The race van yello werd opgezet en Wilfred hoorde al wat ik bedoelde, ging via de normale set, dacht meteen al, o mijn god, je voelde de power terwijl de meters nieteens uitsloegen, had er namelijk meteen opgelet 
Hij kwam naast me zitten en pakte pen en papier, nee niet meteen blèren over wat hij hoorde aan de Dali's maar even een les wat is geluid nu eigenlijk, kreeg meteen een sinus en een block voor mijn neus geschoteld, denk ja daag daar gaan we al.
Maar snel bleek dat Wilfred heel veel geduld had en nee niet het verhaaltje afratelde maar wilde ook hebben dat ik doorhad wat hij uitlegde.
Heb dus het eerste uur ook meerdere malen moeten ingrijpen in de trend van, hoo ff  ik ben je kwijt, vervolgens probeerde hij dan telkens het over een andere boeg te gooien zodat ik het wel snapte.
Na de spoedcursus van ongeveer 1,5 uur, viel ons beiden in, niet te geloven, ik heb je niet eens koffie aangeboden.
Moest er wel om lachen want ik had het helemaal nog niet gemist omdat de intro zo overweldigend was en meteen in ons verhaal zaten, je proefde de passie van Wilfred en de nieuwsgierigheid van mij, was een en al focus, alleen al om hem een beetje te kunnen volgen.
Hee kom op mannen, ik zit pas 4 maanden in de hifi 
Hij keek raar op nadat ik vermelde hoeveel suiker in de koffie wilde, hier is je bak met suiker zei hij.

Nou dan gaan we maar eens luisteren, ik vond persoonlijk dat de Dali's tot op zekere hoogte goed mee konden komen op het brute geweld waar ze op waren aangesloten.
Gelukkig hoorde ik bij Wilfred eigenlijk het zelfde wat ik thuis ook hoorde, dus het ligt niet aan mijn akoestiek in mijn woonkamer
We werden natuurlijk nieuwsgierig, en Wilfred twijfelde even om ze aan te sluiten op de power set.
Ik begin rustig zei hij, maar eerst verwijderde hij de beschermkapjes.
Leuk wat ze op internet zeggen over wat de Dali's aankunnen, ik kijk liever naar de slag van de woofer tot hoever ik kan gaan.
Nou, mij werd de master plaats aangewezen, ga maar daar lekker zitten en beoordeel maar.
Met zorg werd het volume verhoogd, hij had maar 2 blikken, 1 na de woofer en 1 naar de geeikte wattmeter die op de power marantz zat.
Ik mag wel zeggen, gezien de prijs mag ik heel tevreden zijn met wat eruit kwam.
Wilfred stopte uit voorzorg bij 100watt, nee mensen niet lachen, dit zijn geen watts wat op internet staat.
Geen idee of ze nog meer konden, maar uit voorzorg stopte Wilfred.

Ja nu komt het, de klipsch gingen erop.
Wat moet ik zeggen, tja je moet het meemaken zou ik moeten zeggen.
Het was gewoon wonderbaarlijk, zo mooi, zo strak zo compleet.
Ook hier werd het volume opgeschroefd, geen idee wat de meters aangaven, maar gezien de afstand waar ik zat en waar ik metertje heen zag uitslaan zou ik zeggen 250w, en ja mensen, het bleef gewoon loepzuiver fenomenaal, heb er geen andere woorden voor.
Uiteraard tussen alle beluister door werd er ook gewoon gepraat, en meerdere malen volume wat minder omdat de heen en weer teksten mekaar zeer boeiden.

Ja nu komt het, zeg maar mijn oordeel van deze middag.

Een versterker versterkt, punt, niks meer en niks minder, bij een nauwkeurigheid van 1db en eronder, boven de 1db is er verschil waarneembaar, klank van versterker warm koud lauw allemaal flauwekul.
Kabels en dropveters en kabels van €150, nog meer flauwekul.
Digitale radio tov analoge radio beter of slechter, allemaal flauwekul.
Internetradio vergeleken met een Marantz tuner van meen ik 1970, geluid, 1 op 1 het zelfde.
Ik had gekeken hoe Wilfred het aangesloten had en wist welke schakelaar internetradio was en welke de analoge.
Nu komt het, ik MEENDE verschil te horen na het schakelen, maar ik weet niet of Wilfred dit extra deed maar ik kon opeens niet meer de schakelaar zien, je hoorde dat hij 1 op 1 schakelde, maar mensen, toen ik de schakelaar niet meer kon zien was het over met het feit dat is wist wat nu wat was.
Dus wij worden door heel de hifiverkopers en alles wat ermee te maken heeft voor de gek gehouden.
Enigste wat Wilfred wel zei was dat het niet uitmaakt welke speakerkabels je ook gebruikt, tot 10mtr is 2,5 kwadraat, al is die ergens van de rol.

Alles samengevat zijn er maar 4 belangrijke aspecten.
1. Belangrijkste van alles, de speakers, hoe presteren je speakers in jou ruimte.
2. De Bron, met name de opname kwaliteit.
3. De akoestiek in je luisterruimte, zie punt 1
4. Je oren en hersenen, anders gezegd de factor smaak.

Al die onzin over DAC hier, DAC daar, allemaal onzin
Kabel hier, kabel daar, het is allemaal phygisch, je denkt dat je veranderingen waarneemt, nee je wordt phygisch voor de gek gehouden door emotios die je beleefd aan je hobby.
Mensen lees alle posten van mij na, ook ik geloofde het allemaal niet, maar vandaag letterlijk en figuurlijk met de neus op de feiten worden gedrukt.

Ben nu nog vol van de belevingen.

Wilfred, bij deze van harte bedankt voor deze hele mooi indrukwekkende middag, zal deze zeker niet snel vergeten, veel geleerd en weer met 2 beentjes op de grond gekomen, mijn dank daarvoor.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

Deel 2 geschreven door Wilfred.

Korte samenvatting van mijn kant:
Mijn conclusie na het beluisteren van de Dali was dat het te gecompliceerd zou gaan worden deze te modificeren zodat Andre van het bultje in de laagweergave verlost zou worden.

Dat gaat je alleen met een DSP ( dus aktief spelen) lukken, of met een parametrische EQ waarmee je het bultje wat zou kunnen wegpoetsen.

Het is simpelweg een eigenschap van de woofertjes.

Op zich was het fundament voldoende maar zette niet echt druk.
Voor het bedrag per stuk (nieuw) niet onaardig.

Kast resonantie was aanwezig maar niet overdreven.
Ik stelde wel vast dat er een schoring mist maar dat is niet de oorzaak van het bultje.
Verder is Andre net een spons: wilde zoveel info als mogelijk en ook HOE het e.e.a. werkt qua versterking.
Ik heb diverse pogingen gedaan en het op verschillende manieren uitgelegd.
Gezien zijn verslag denk ik dat het wel aangekomen is.
Het was een leuke middag vooral omdat Andre iemand is die open staat voor een onderbouwde uitleg.

Opmerking van mij.

Bedankt weer Wilfred, hoef ik het niet meer uit te leggen. 

Het enigste wat ik hieraan dan kan toevoegen is dat ik het advies gekregen heb om de sub mee te laten spelen in de pure direct stand.
Dan met de crossover te spelen en het volume van de sub om te proberen of ik het punt kan raken waar de bult zit van de dali zodat de sub die dan overneemt.

Wat ook tot de mogelijkheden hoorde was de audyssey  xt32 eens te testen, kijken of hij dit kon oplossen, en anders navraag doen of dit met de audyssey pro eruit gehaald kon worden, het gaat er wel om dat ik muziek in pure direct afspeel, weet niet of er dan nog aspecten meespelen wat met audyssey te maken heeft.
Stel ik doe de meeting, schakel dan over naar pure direct, wat van audyssey speelt dan nog een rol, alleen de afstand en volume afstellen per speaker ?

Nog een advies was, nu de clip op de beurs houden, genieten en als ik achter een jaar nog het gevoel had voor een upgrade alleen te gaan kijken voor 2e hands serieuze frontspeakers, de rest lekker zo houden zoals het was, want het was goed zat. 
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

Zo na een paar dagen wat stiller te zijn op het forum weten jullie nu waarom.

Ik ben de afgelopen dagen op jacht gegaan om een vintage set te bemachtigen, en vandaag is het me gelukt.
Heb de Marantz 3200, 140 en 105b gekocht, echt werkelijk de frontjes zijn alsof ze zo nieuw uit de winkel komen.
Was nog van de eerste eigenaar, deze had zelf een hifizaak, dus met care mee omgegaan, en dat is ze ook aan te zien.
Ben hartstikke blij, had net de buurvrouw al aan de deur  :worship: :worship: :worship:, lagen schijnbaar al in bed met de ramen open.   ;D

Morgen volgen de foto's, nu is het te donker om fatsoenlijke foto's te schieten, zal ze als het lukt in de 1e post toevoegen.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Xander32

Ben benieuwd naar de plaatjes, enne, kon je de buuf niet ff binnen laten, saampjes ff muziek luisteren ?

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AndreC

 :clapping:
Citaat van: Xander32 op juni  7, 2013, 06:39:55
Ben benieuwd naar de plaatjes, enne, kon je de buuf niet ff binnen laten, saampjes ff muziek luisteren ?

;D

Nou nee, eigen vrouwtje is meerdere malen lekkerder ;D
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Xander32

#33
Ik heb met interesse en verbazing jouw verslagen gelezen; in vier weken tijd van een newby opeens een hele ommekeer, het licht te hebben gezien/gehoord/ingefluisterd gekregen en dan met allerllei eigen (?) waarnemingen komen die als feitelijkheden worden gepresenteerd. Opmerkelijk :sarcasm:.

Het positieve betreft iig. jouw enthousiasme.

Met een deel van jouw stellingen ben ik het eens, lees; daar heb ik gelijke ervaringen (het belang van speakerkeuze afgestemd op de ruimte-/akoestiek) maar voorts heb ik heel andere ervaringen aangaande de bron en bekabeling.

Maar goed voor jou; dat gaat je een boel euri's schelen. Gebruik gewoon alle standaard snoeren en een bron kan je bij bijv. een Blokker of Marskramer al voor drie tientjes scoren in de vorm van een no-name dvd-speler. Have fun 8).

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

#34
Citaat van: Spijkie op juni  2, 2013, 09:53:26
Hallo AndreC,

Leuke set!, mis alleen de beschrijving van je bekabeling e.d. zoals stroomvoorziening netkabels en interlinks. Omdat je eerder over een basprobleem begon kan daar, al is het maar een stapje, verbetering mee gehaald worden.

Groeten,
Spijkie

kan je dat uitleggen over verbetering hoe werkt dat dan ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Citaat van: John Wx op juni  9, 2013, 11:51:16
kan je dat uitleggen over verbetering hoe werkt dat dan ?
Jouw aan het vervelen John en maar weer een zoveelste kablediscussie aan het "opstarten"  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

#36
Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 13:03:31
Jouw aan het vervelen John en maar weer een zoveelste kablediscussie aan het "opstarten"  ;).

nee ik vraag het gewoon als iemand zegt dat het met kabels kan ben ik benieuwd
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2013, 06:39:55
Ben benieuwd naar de plaatjes, enne, kon je de buuf niet ff binnen laten, saampjes ff muziek luisteren ?

;D

Foto's volgen als ik laptop weer een keer aanzet  ;D
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 10:11:23
Ik heb met interesse en verbazing jouw verslagen gelezen; in vier weken tijd van een newby opeens een hele ommekeer, het licht te hebben gezien/gehoord/ingefluisterd gekregen en dan met allerllei eigen (?) waarnemingen komen die als feitelijkheden worden gepresenteerd. Opmerkelijk :sarcasm:.

Het positieve betreft iig. jouw enthousiasme.

Met een deel van jouw stellingen ben ik het eens, lees; daar heb ik gelijke ervaringen (het belang van speakerkeuze afgestemd op de ruimte-/akoestiek) maar voorts heb ik heel andere ervaringen aangaande de bron en bekabeling.

Maar goed voor jou; dat gaat je een boel euri's schelen. Gebruik gewoon alle standaard snoeren en een bron kan je bij bijv. een Blokker of Marskramer al voor drie tientjes scoren in de vorm van een no-name dvd-speler. Have fun 8).

De standaard snoeren zijn gewoon goed genoeg, bij die mening blijf ik, ik heb de afgelopen weken niks anders gedaan dan vergelijken en noem het maar op.
En nee niet alleen hier thuis, ook op andere plekken.

Laatst ook in een hifizaak geweest waar ik het vintageset gekocht heb, ook daar met de eigenaren in de avonduren diverse testen gedaan, verschil 0, geloof het of niet.

Had daar de dropveter aangesloten anno 1975 op een set met verkoop waarde van €4000, geen verschil te horen, toen ik het aangesloten had en had hun niet laten zien welke kabel ik aangesloten had, en wat denk je, 2 kansen alle 2 fout beantwoord, waren dat mensen die al 35 jaar hifi hebben als must om te leven ;D

En met bron bedoel ik de muziek.
In mijn geval dus de file wat ik download, daar de kwaliteit van, heb het dus over een andere bron zoals jij bron bedoeld.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Xander32

Citaat van: AndreC op juni  9, 2013, 15:17:28
De standaard snoeren zijn gewoon goed genoeg, bij die mening blijf ik, ik heb de afgelopen weken niks anders gedaan dan vergelijken en noem het maar op.
En nee niet alleen hier thuis, ook op andere plekken.

Laatst ook in een hifizaak geweest waar ik het vintageset gekocht heb, ook daar met de eigenaren in de avonduren diverse testen gedaan, verschil 0, geloof het of niet.

Had daar de dropveter aangesloten anno 1975 op een set met verkoop waarde van €4000, geen verschil te horen, toen ik het aangesloten had en had hun niet laten zien welke kabel ik aangesloten had, en wat denk je, 2 kansen alle 2 fout beantwoord, waren dat mensen die al 35 jaar hifi hebben als must om te leven ;D

En met bron bedoel ik de muziek.
In mijn geval dus de file wat ik download, daar de kwaliteit van, heb het dus over een andere bron zoals jij bron bedoeld.
Jouw aanname is dat een persoon die audio gear verkoopt, automatisch een liefhebber betreft en ook goed kan luisteren ...

Daarnaast zegt de (advies-)prijs van de gear lang niet altijd iets of deze de kwaliteit heeft om verschillen überhaupt weer te kunnen geven. Daarnaast is, zoals je zelf al heb geconstateerd de akoestiek versus de speakerkeuze en diens opstelling vooral bepalend voor het eindresultaat; de vraag is hoe deze was tijdens jouw experiment. Wat daar al mis gaat kan geen enkele kabel, bron of versterker weer glad strijken.


Resume; een beetje kort door de bocht :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AndreC

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 15:32:32
Jouw aanname is dat een persoon die audio gear verkoopt, automatisch een liefhebber betreft en ook goed kan luisteren ...

Daarnaast zegt de (advies-)prijs van de gear lang niet altijd iets of deze de kwaliteit heeft om verschillen überhaupt weer te kunnen geven. Daarnaast is, zoals je zelf al heb geconstateerd de akoestiek versus de speakerkeuze en diens opstelling vooral bepalend voor het eindresultaat; de vraag is hoe deze was tijdens jouw experiment. Wat daar al mis gaat kan geen enkele kabel, bron of versterker weer glad strijken.


Resume; een beetje kort door de bocht :).

Zij hadden een echte luisterruimte, dus dat zat wel goed.
En apparaten waar we mee getest hadden waren van het merk Yamaha, sorry weet even niet de typenummers, helemaal niet op gelet, zag wel de prijzen, vond duur  ;D, was tenslotte ja daar voor mijn eigen set wat ik ging kopen.  ;D

En als je met de heren gesproken hebt dan proef je de passie, en dan kun je er ook vanuit gaan dat ze er serieus mee omgaan, alles zag er gelikt en verzorgt uit.
2 mooie luisterplekken ingericht in het centrum.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

John Wx

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 15:32:32
Jouw aanname is dat een persoon die audio gear verkoopt, automatisch een liefhebber betreft en ook goed kan luisteren ...

Daarnaast zegt de (advies-)prijs van de gear lang niet altijd iets of deze de kwaliteit heeft om verschillen überhaupt weer te kunnen geven. Daarnaast is, zoals je zelf al heb geconstateerd de akoestiek versus de speakerkeuze en diens opstelling vooral bepalend voor het eindresultaat; de vraag is hoe deze was tijdens jouw experiment. Wat daar al mis gaat kan geen enkele kabel, bron of versterker weer glad strijken.


Resume; een beetje kort door de bocht :).

Heb jij voorbeelden Xander van spullen/merken die het niet doorgeven die verschillen ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Citaat van: John Wx op juni  9, 2013, 18:55:19
Heb jij voorbeelden Xander van spullen/merken die het niet doorgeven die verschillen ?
Je bent iig. consequent in jouw wijze van vragen ... Maar ook wel heel voorspelbaar ondertussen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 19:11:01
Je bent iig. consequent in jouw wijze van vragen ... Maar ook wel heel voorspelbaar ondertussen ;).

;) Inderdaad heel voorspelbaar en de richting waar de waarschijnlijk daarop volgende discussie heen gaat is zo mogelijk nog voorspelbaarder m.i.  :(
Ik moet zeggen dat ik het met Xander32 eens ben betreffende zijn uitspraak dat de constateringen of beter gezegd ''feiten'' van AndreC zeker kort door de bocht zijn  :angel:

Maar goed, ieder zijn geloof en overtuiging. (scheelt in ieder geval een hoop geld  :D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AndreC

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:30:58
;) Inderdaad heel voorspelbaar en de richting waar de waarschijnlijk daarop volgende discussie heen gaat is zo mogelijk nog voorspelbaarder m.i.  :(
Ik moet zeggen dat ik het met Xander32 eens ben betreffende zijn uitspraak dat de constateringen of beter gezegd ''feiten'' van AndreC zeker kort door de bocht zijn  :angel:

Maar goed, ieder zijn geloof en overtuiging. (scheelt in ieder geval een hoop geld  :D)

Begrijp niet precies wat er wordt bedoeld met kort door de bocht.
Een verschil tussen een kabel van bv €10 en €150 is er gewoon niet, klinken beiden precies het zelfde.

Enigste verschil is dat je de duurdere kabel vaker kunt ompluggen zonder dat er wat in de stekker stuk gaat, dat is het enigste wat bewezen is.

Dus dat kort door de bocht snap ik niet, er is geen geluidsverschil, heel simpel.

Iedereen mag hier komen luisteren, mogen ze hun interlink meenemen hoe duur dan ook.
Ik zet een dropveter in van 1975.

Ik sluit het aan zodat het niemand ziet welke kabel erop zit.

Ik heb 1 voordeel, mijn reciever staat in het hok achter de tv, dus niemand ziet dan de apparatuur.

Na het beluisteren mag iedereen die het antwoord geeft zelf gaan kijken. Ik verblijf in de woonkamer.

Ik wil de rode wangetjes wel eens zien.  ;D
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

John Wx

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 19:11:01
Je bent iig. consequent in jouw wijze van vragen ... Maar ook wel heel voorspelbaar ondertussen ;).

geen voorbeelden was ook wel te verwachten Xander
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:30:58
;) Inderdaad heel voorspelbaar en de richting waar de waarschijnlijk daarop volgende discussie heen gaat is zo mogelijk nog voorspelbaarder m.i.  :(
Ik moet zeggen dat ik het met Xander32 eens ben betreffende zijn uitspraak dat de constateringen of beter gezegd ''feiten'' van AndreC zeker kort door de bocht zijn  :angel:

Maar goed, ieder zijn geloof en overtuiging. (scheelt in ieder geval een hoop geld  :D)

Vraag alleen om voorbeelden maar die komen nooit, altijd maar om de hete brei heen draaien en alleen maar dooddoeners en discussie uitlokker krijg je te horen ?


Vraag alleen welk ding er aantoonbaar is wat iets met het geluid doet maar steeds krijg je geen antwoord en maar zeggen voorspelbaar wie is er nu voorspelbaar :popcorn:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: AndreC op juni 10, 2013, 00:01:09
Begrijp niet precies wat er wordt bedoeld met kort door de bocht.
Een verschil tussen een kabel van bv €10 en €150 is er gewoon niet, klinken beiden precies het zelfde.

Enigste verschil is dat je de duurdere kabel vaker kunt ompluggen zonder dat er wat in de stekker stuk gaat, dat is het enigste wat bewezen is.

Dus dat kort door de bocht snap ik niet, er is geen geluidsverschil, heel simpel.

Iedereen mag hier komen luisteren, mogen ze hun interlink meenemen hoe duur dan ook.
Ik zet een dropveter in van 1975.

Ik sluit het aan zodat het niemand ziet welke kabel erop zit.

Ik heb 1 voordeel, mijn reciever staat in het hok achter de tv, dus niemand ziet dan de apparatuur.

Na het beluisteren mag iedereen die het antwoord geeft zelf gaan kijken. Ik verblijf in de woonkamer.

Ik wil de rode wangetjes wel eens zien.  ;D

Schijnt een soort cult status te zijn Andre als je het hoort blijkbaar anders hoor je er niet bij


leuk leesvoer Andre lekker ontnuchterend weer :

http://www.hififreaks.nl/index.php/board,39.0.html?PHPSESSID=a857b4ec534e507c220eb9de8af2728b

http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,637.0.html

http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,644.0.html


Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

#48
Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 10:11:23
Ik heb met interesse en verbazing jouw verslagen gelezen; in vier weken tijd van een newby opeens een hele ommekeer, het licht te hebben gezien/gehoord/ingefluisterd gekregen en dan met allerllei eigen (?) waarnemingen komen die als feitelijkheden worden gepresenteerd. Opmerkelijk :sarcasm:.

Het positieve betreft iig. jouw enthousiasme.

Met een deel van jouw stellingen ben ik het eens, lees; daar heb ik gelijke ervaringen (het belang van speakerkeuze afgestemd op de ruimte-/akoestiek) maar voorts heb ik heel andere ervaringen aangaande de bron en bekabeling.

Maar goed voor jou; dat gaat je een boel euri's schelen. Gebruik gewoon alle standaard snoeren en een bron kan je bij bijv. een Blokker of Marskramer al voor drie tientjes scoren in de vorm van een no-name dvd-speler. Have fun 8).


Het is toch ook zijn waarheid, net zoals jij altijd hele gordijnen hoort verdwijnen en optrekken, maar dat is natuurlijk waar en zwaar onderbouwd o nee ik hoor het

Die laatste zin zegt veel over jezelf Xander wel blijven mee rennen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380