Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RZeemering

Citaat van: Geert op februari 12, 2015, 10:19:27
Zelf ben ik ook op zoek naar een goede draagriem die in ieder geval zo'n 2.5 kg moet kunnen dragen. Nu lees ik bij de sun sniper dat deze nog wel eens los wil schieten. Lijkt me bijzonder vervelend als je camera op die manier op de straat terecht komt.

Is het aan te raden om een extra beveiligingsriem te monteren?
Dit losschieten is bij mij gebeurd, maar dat is met de oude aansluiting. De nieuwe is stukken beter en zal het niet mee gebeuren.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Geert

Citaat van: RZeemering op februari 12, 2015, 10:40:07
Dit losschieten is bij mij gebeurd, maar dat is met de oude aansluiting. De nieuwe is stukken beter en zal het niet mee gebeuren.

Waar is de nieuwe aansluiting aan te herkennen?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

RZeemering

De oude heeft een soort carabine aansluiting:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/straps/images/s-1.jpg
Die carabine ging niet stuk maar wel het stukje richting het vierkantje (schoot los)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Geert

Enkele dagen geleden de nieuwe Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM ontvangen als vervanger voor de Canon EF 70-300mm f/4,0-5,6 L IS USM. Voor de twijfelaars..............De lens is echt zo goed als dat ze zeggen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

R

En dan maak je een foto van de doos ;)

Mooi ding zeg!

Rob Eric Blank


Geert

Voor de liefhebbers van de lens zelf   :smile:
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

R


Hootie

Hier ook een trotse bezitter van dit objectief.
Je gaat er veel plezier aan beleven.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Toshiba Flash air.
Geen Wifi op de camera's en hoop nu dit kaartje te gebruiken het op locatie overzenden van foto's naar mijn mobiel. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook werkt.

ajbeefde

Citaat van: Rob Eric Blank op februari 13, 2015, 15:45:41
Toshiba Flash air.
Geen Wifi op de camera's en hoop nu dit kaartje te gebruiken het op locatie overzenden van foto's naar mijn mobiel. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook werkt.

Ben ik ook benieuwd naar, je ziet ze steeds meer......

Laat even weten of het werkt als je in de gelegenheid bent.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Rob Eric Blank

Citaat van: ajbeefde op februari 13, 2015, 19:47:22
Ben ik ook benieuwd naar, je ziet ze steeds meer......

Laat even weten of het werkt als je in de gelegenheid bent.
Ik kom er op terug. Het is voor mij vooral een test, dus ik kies voor een kleine van 8GB. Specifiek voor langs t circuit.Bij speciale platen ren ik nu naar t media center (denk aan crashes). Die gaan dan naar de schrijver (collega) en die stuurt het dan soms ook door. Nu wil ik dit langs de kant van de baan met een telefoon gaan doen. Ben benieuwd of het werkt.

denoontje

Citaat van: Geert op februari 13, 2015, 13:35:44
Voor de liefhebbers van de lens zelf   :smile:

nice heb zelf de schuifversie 1 en gebruik die ook met veel plezier.

VlisChris

#2763
Citaat van: denoontje op februari 14, 2015, 14:14:14
nice heb zelf de schuifversie 1 en gebruik die ook met veel plezier.

Ik begrijp dat de II geen schuif meer is? Een gehoorde klacht over de schuif was dat die nogal eens wilde gaan . . . schuiven (duh) zonder dat je het zelf wilde?
Het bereik lijkt me nogal eens fijn. 200 Is nogal eens aan de korte kant.

Edit; prettig geprijsde lens  :devil: (voor Canon dan :angel:)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Ik heb eigenlijk geen problemen met de schuif

denoontje


VlisChris

#2766
Citaat van: denoontje op februari 15, 2015, 21:49:31
Ik heb eigenlijk geen problemen met de schuif

Ik kan me dan ook niet herinneren dat het als een drama werd ervaren hoor ;) Het was iets dat me "bijstond" uit de tijd dat ik me nog druk bezighield met speelgoed dat ik toch niet kon kopen ;) :angel:

Edit.

Stomtoevallig (ik kijk net op canonrumors wat ik ook in geen tijden heb gedaan) en kom daar onderstaande review tegen.
En ook de II is dus een schuif. Zoveel als dat is voor mij nu duidelijk :P

klik
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

CitaatThe first generation of this lens had a somewhat polarizing push/pull design that Canon has wisely elected to abandon in the second generation. There are some photographers who love the push/pull design, but a good number of others hate it. Very few lenses employ the push/pull design, so Canon should marginalize fewer photographers by going with a more traditional twist zoom design with this lens.

Zo te lezen was ik inderdaad te snel met mijn conclusie door het plaatje dat bij de review staat.
Al staat er ook niet letterlijk dat het geen pushpull lens is. och. Ik heb toch geen 2200 euro liggen, dus voor mij zelf is het minder relevant ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Voor minder dan de helft pak je een e exemplaar v1 op mp ofzo [emoji16]

denoontje


VlisChris

Citaat van: denoontje op februari 15, 2015, 22:52:28
Of extender op een 70-200 2.8?

Dat is inderdaad een leuke realistische optie :) Dat het een voordeel van een 2.8 lensje :)
Eens langzaam voor gaan sparen :) In Vlissingen kom je namelijk nogal eens spectaculaire beelden tegen van de loodsboten die in een storm over de Westerschelde varen. Full Frame @ 200mm is dan gewoon ronduit te weinig. Gelukkig heb ik de 50D nog liggen ;) En een extender is nog wel voor te sparen :)
Ook in het voorjaar weer wat eendjes fotograferen, schaapjes fotograferen, of hoe dan ook. Echt vaak gebruiken doe ik een extender niet (heb er 1 gehad, en in een onwijs besluit verkocht). Dus ik ken ze gelukkig :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Zit zelf wel eens te twijfelen de 100-400 in te wisselen voor de 70-200 incl extender ( op een 7d). Want met 2 van die jongens op vakantie meezeulen....

VlisChris

Dik 3kg aan lenzen? En dan nog geen groothoek op zak hebben? Ik geef het je te doen....
Het heeft wel een aantal serieuze voordelen, overstappen op 70200 + extender. Je zult denk ik ook vooral in de hogere mm's werken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Heb de lens ooit gekocht voor safari en zit eigenlijk iedere vakantie in de rugzak.

Net terug uit Noorwegen en heb daar wat zeearend vastgelegd.
(Helaas ging vanwege het weer de walvissafari niet door --> orkaan)

Vorig jaar in Equador ook kolibri's mee gefotografeerd, door de 400mm krijg je toch mooie dof en kun je wel op afstand blijven van die vlugge rakkers.