Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Erik

#2450
Denk je leuke lens. Zie je een foto als dit. Ligt het nou aan mij of knappen jullie ook af op dit soort foto's?
Ik krijg dan het idee dat hij mee op safari is geweest en er niet zachtzinnig mee is omgesprongen.   
Heb volgens mij eerdere combi lens & toestel gezien van dezelfde verkoper en die body zag er nog slechter uit, veel deukjes.
Toch maar afgehaakt ook al was de prijs leuk.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eddy135

Citaat van: Erik op februari 15, 2014, 00:05:30
Denk je leuke lens. Zie je een foto als dit. Ligt het nou aan mij of knappen jullie ook af op dit soort foto's?
Ik krijg dan het idee dat hij mee op safari is geweest en er niet zachtzinnig mee is omgesprongen.   
Heb volgens mij eerdere combi lens & toestel gezien van dezelfde verkoper en die body zag er nog slechter uit, veel deukjes.
Toch maar afgehaakt ook al was de prijs leuk.




Lijkt me vooral stoffig?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Technisch niets mis mee qua uiterlijk.
Wat Eddy schrijft: ding is vooral verdraaide stoffig. Die heeft al een tijdje stilgelegen schat ik zo in.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Of altijd meegenomen in jaszak bij sleutels, aansteker en sigaretten :D
Ik krijg bij dit soort foto's anders toch echt het idee dat iemand niet erg voorzichtig met z'n spullen omgaat. Waardoor de kans groter is dat hij wel eens gevallen kan zijn of er krassen op de lens zitten.
Weet niet hoe gevoelig prime's zijn voor valpartijen maar er zitten best veel lensjes in.  Hoe vast zitten die dan verankerd, kunnen ze dat aan zonder te verschuiven waardoor eea minder scherp wordt?

Maar ach misschien ben ik gewoon te voorzichtig en hebben jullie gewoon gelijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Citaat van: Erik op februari 15, 2014, 00:35:15
Maar ach misschien ben ik gewoon te voorzichtig en hebben jullie gewoon gelijk.

De enige manier om daar achter te komen is door er naar toe te gaan en de lens te testen. Dan merk je het vanzelf als die niet scherp is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Stof is niet zo erg als zand, want zand knarst als je bijvoorbeeld aan de zoomring/focusring draait.

Heb net de compactcamera Sony DSC-WX80 gekocht. 99 euro! Geen superkwaliteit camera, maar ben puur gegaan voor de WiFi functie van deze camera. Kan ik draadloos foto's naar m'n iPad sturen :) En tetheren met liveview!
En ik weet als ik buiten fotografeer bij daglicht, dan gaat dat vaak goed ;)
Is voor mij gelijk ook een upgrade van mijn Canon IXUS 80!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

denoontje

De plastic fantastic 50mm canon ef lens met zonnenkap en een ab.
Op komst 3 haida nd filters..

Zijn we weer klaar voor de vakantie...

Rob Eric Blank

Nikon 85mm f1.8 G.

Ook nog met de 1.4G geschoten, maar voor mijn werk is de meerprijs va 1000,- niet te rechtvaardigen.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Mijn laatste aanwinst (heb hem al een week of 2 in huis):

Nikon F100, Plustek OpticFilm 7400 negatieven scanner, Crumpler JackPack 3000 tas en een hoop zwart/wit films.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op maart  3, 2014, 14:14:52
Mijn laatste aanwinst (heb hem al een week of 2 in huis):

Nikon F100, Plustek OpticFilm 7400 negatieven scanner, Crumpler JackPack 3000 tas en een hoop zwart/wit films.
Film....ik heb nog heel wat rolfilms liggen. Misschien mn middenformaat weer eens afstoffen ;)

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op maart  3, 2014, 14:12:09
Mooi objectief Rob!
Nog een hels karwei om die te kunnen vinden. De 85mm f1.8 praktisch niet meer leverbaar.

Madhouse

Citaat van: Rob Eric Blank op maart  3, 2014, 15:19:03
Film....ik heb nog heel wat rolfilms liggen. Misschien mn middenformaat weer eens afstoffen ;)
Heerlijk weer analoog! Ik liep al een behoorlijke tijd te twijfelen maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ik begin de smaal steeds meer te pakken te krijgen.

Citaat van: Rob Eric Blank op maart  3, 2014, 15:19:40
Nog een hels karwei om die te kunnen vinden. De 85mm f1.8 praktisch niet meer leverbaar.
Ja zo af en toe zie je ze wel voorbij komen maar inderdaad zeldzaam.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Starred


Starred


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jon81

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

USB 3 kabel om tethered te schieten. Dacht het nooit te gaan doen en een paar keer mogen meemaken....het is echt handig!

Madhouse

Omdat ik toch iets groothoek miste heb ik een 'Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DX' aangeschaft.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op april  3, 2014, 11:13:10
Omdat ik toch iets groothoek miste heb ik een 'Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DX' aangeschaft.


Lekker lensje, heb ik ook nog ergens in de kast liggen.

J.A.F._Doorhof

Citaat van: Rob Eric Blank op april  3, 2014, 11:08:53
USB 3 kabel om tethered te schieten. Dacht het nooit te gaan doen en een paar keer mogen meemaken....het is echt handig!

Bestel aub uit www.frankdoorhof.com/store een jerkstopper van tethertools.
Anders is je camera vrij snel defect, 1-2x de kabel eruit trekken en de poort is defect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  3, 2014, 13:01:38
Bestel aub uit www.frankdoorhof.com/store een jerkstopper van tethertools.
Anders is je camera vrij snel defect, 1-2x de kabel eruit trekken en de poort is defect.
Die ken ik inderdaad.
Inderdaad nog wel een optie, hoewel ik niet uit de hand zal fotograferen maar alleen van een statief in de weer ga. Maar om risico's te voorkomen is het zeker een optie.

Gaeje


J.A.F._Doorhof

De jerks toppers zijn echt onmisbaar bij tethered schieten, ook vanaf statief.
De poorten zijn enorm kwetsbaar en enorm duur om te laten maken.
De jerkstoooer zelf is erg goedkoop, ik heb ze op al mijn camera's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"