Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: Kwabbernoot op april 10, 2013, 13:08:45
Nieuw lensje op de camera:

Ik zet de lens er altijd naast ;)

Mooie aankoop en geniet er van.

Etiennevh

Mijn polarisatiefilter zat zo muurvast dat ik hem niet meer los kreeg, zonder grof geweld. Even gezocht en onderstaande gevonden. Gemeld bij mijn zwager en nu zitten ze in de collectie bij Cameranu.nl. Gelijk maar even besteld en het werkt fantastisch! :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Rob Eric Blank

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2013, 14:46:28
Mijn polarisatiefilter zat zo muurvast dat ik hem niet meer los kreeg, zonder grof geweld. Even gezocht en onderstaande gevonden. Gemeld bij mijn zwager en nu zitten ze in de collectie bij Cameranu.nl. Gelijk maar even besteld en het werkt fantastisch! :)

Herkenbaar. Ik heb het ooit met ijs gedaan. Door krimp kreeg ik het los.

Lens op de verwarming leggen van ongeveer 35 graden. Dan het filter in het ijs leggen. Krijgt krimp en hop, filter los. Maar zo''n tang is ook handig. Wat kost die?

VlisChris

Haha. Ook hier heel herkenbaar.

Ooit op school eens met 2 of 3 man bezig geweest om mijn pola los te krijgen. Wat een drama was dat toen. Uiteindelijk hebben we het filter iets moeten verbuigen en toen kwam die wel los. Gelukkig nog goed te gebruiken na afloop :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bama

70-300 er bij gekocht voor het makkelijke en nu wil ik binnenkort nog de 24 -120 f4 kopen en dan stop ik er weer mee.
Zijn fijne vakantielenzen.
Ik heb mijn 70-200 2.8 vr1 verkocht. Superlens maar door zijn gewicht nam ik hem in de praktijk dus nooit mee.
Voor het eerst dat ik kan zeggen dat de afschrijving meeviel.
Iemand overigens nog interesse in een 18-200VR, die heb ik over namelijk?

Rob Eric Blank

Citaat van: TonBert op april 10, 2013, 17:04:45
Ik heb mijn 70-200 2.8 vr1 verkocht. Superlens maar door zijn gewicht nam ik hem in de praktijk dus nooit mee.
Voor het eerst dat ik kan zeggen dat de afschrijving meeviel.
Afschrijving op mijn lenzen is tot nu toe beperkt gebleven.

Ooit een Sigma 300mm f2.8 door verkocht. De lens kostte mij effectief 100,- per jaar. Voor semi professioneel gebruik niets, zeker niet in vergelijking met het glas mij heeft gebracht. Hoe meer upmarket, hoe kleiner de afschrijving (relatief dan).

Bama

Citaat van: Rob Eric Blank op april 10, 2013, 17:09:27
Afschrijving op mijn lenzen is tot nu toe beperkt gebleven.

Ooit een Sigma 300mm f2.8 door verkocht. De lens kostte mij effectief 100,- per jaar. Voor semi professioneel gebruik niets, zeker niet in vergelijking met het glas mij heeft gebracht. Hoe meer upmarket, hoe kleiner de afschrijving (relatief dan).

Had zelfs nog minder afgeschreven, op mijn 17-55 2.8 was het wel zoiets.
Denk dat ik de 24 120 ook maar nieuw ga halen, aanbod gebruikt is ook niet zo groot.

Etiennevh

Citaat van: Rob Eric Blank op april 10, 2013, 14:53:56
Herkenbaar. Ik heb het ooit met ijs gedaan. Door krimp kreeg ik het los.

Lens op de verwarming leggen van ongeveer 35 graden. Dan het filter in het ijs leggen. Krijgt krimp en hop, filter los. Maar zo''n tang is ook handig. Wat kost die?
6 euri en 95 centen :) het zijn twee tangen, de ene houd je de lens mee vast en de andere draai je de filter er af.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Starred

Een BlackRapid RS Sport strap voor m'n D600


vieze freddie

5DIII! , wat een verschil met de 2, dit wordt weer handleiding studeren :(
ben erreg benieuwd naar de tracking AF
bij de 2 heb ik nooit iets anders gebruikt dan het middelste AF punt, dat zal nu wel veranderen
nadeel is wel dat de centjes voorlopig op zijn, maar wat is de kans dat er nu plots een goedkope 200 1.8 voorbijkomt
...en ja, het zijn parels voor de zwijnen, maar dit varken is er weer blij mee ;)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Starred


R


vieze freddie

thx
plus een canon grip
op de 2 had ik een 3rd party grip, maar in de winkel hadden ze een combi pakket van dikke 100€ goedkoper en hij is wel stijver dan de namaak (metalen body vs plastic)
de volle pot zou ik er evenwel niet voor betalen
...en wss nog eens LR 4 aangezien mijn LR3 de raw van de MkIII niet meer herkent :-\
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

vieze freddie

oh ja, en een canon sx260 compact voor het vrouwtje :P
ze had geen commentaar op mijn MkIII en heeft de hele avond geboeid de handleiding gelezen  8)
(niet letterlijk te nemen)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

denoontje

#2139
Grijskaart...en lensraincover voor toestel incl 100-400

Starred

Citaat van: vieze freddie op april 16, 2013, 16:32:51
...en wss nog eens LR 4 aangezien mijn LR3 de raw van de MkIII niet meer herkent :-\

Ik zou even wachten op LR5. Komt bijna uit  ;)

Tube-freak

#2141
Nikkor 70-300mm is een hele mooie lens hoor.  Heb ik ooit vooor 350 euro nieuw gekocht nu gaan ze geloof ik 2e hands al voor 350 a 400 euro over de toonbank.  maar ik verkoop hem niet hoor want ik vind het een mooie lens.  Prima kwaliteit zeker rond de F8 tot F11 en 70 tot 200mm.  Mooie kleuren, contrast etc...  Oke geen perfecte lens maar wel erg mooi en scherp als je hem wat afstopt tot F8 of F9.  Vol open ook nog steeds mooi maar de fotos zijn dan wat softer.




Citaat van: TonBert op april 10, 2013, 17:04:45
70-300 er bij gekocht voor het makkelijke en nu wil ik binnenkort nog de 24 -120 f4 kopen en dan stop ik er weer mee.
Zijn fijne vakantielenzen.
Ik heb mijn 70-200 2.8 vr1 verkocht. Superlens maar door zijn gewicht nam ik hem in de praktijk dus nooit mee.
Voor het eerst dat ik kan zeggen dat de afschrijving meeviel.
Iemand overigens nog interesse in een 18-200VR, die heb ik over namelijk?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: vieze freddie op april 16, 2013, 16:32:51

...en wss nog eens LR 4 aangezien mijn LR3 de raw van de MkIII niet meer herkent :-\
LR 5 komt er aan....

jon81

Sinds vrijdag een Eos 60D in plaats van mijn oude 40D.

Wat een verschil, bediening is bijna precies het zelfde, maar de foto's (vooral hoge iso's) zijn een stuk mooier.

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

VlisChris

Een kapotte telelens.
Is omgetikt, en het probleem dat ik hiervoor had is weer 100% herkenbaar terug.
Verd)$U$#% zeg maar . . . Kan daar niet echt gelukkiger van worden.
Ik ben nu in een half jaar aan reparaties kwijt, wat een ander twee keer uitgeeft aan een telelens waar die 6 jaar mee doet zeg maar. Morgen als ik tijd heb weer gaan navragen voor mijn verzekering.

Moet zeggen dat ik van de L serie van Canon had verwacht dat ze meer aankonden. De eerste keer zou ik niet eens weten wat er gebeurd is dat de IS module oveleden is. En dit keer was de tik absoluut niet groot te noemen. Maar als die niet aan je body zit, en je hoort toch mechanische geluiden terwijl je hem niet aanraakt zit er iets.  . . niet goed?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Benro C2580T



Alvast voor de vakantie

Livebox

#2146
Verwijderd !!

VlisChris

Kan ik me voorstellen.
Hele fijne lens in gebruik, maar die filtermaat is echt een drama. Hoe ze dat ooit hebben kunnen verzinnen :-X

Mooi spul overigens, dat Lee 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op april 26, 2013, 10:38:48
Kan ik me voorstellen.
Hele fijne lens in gebruik, maar die filtermaat is echt een drama. Hoe ze dat ooit hebben kunnen verzinnen :-X
Mijn 14-24 f2.8 is pas een drama voor filters. Voor de rest een top lens die ik voor geen goud wil inruilen. Gebruik de lens vaker op het circuit dan ik had durven denken.

Bama

nieuwe lens voor mijn d7100