Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Geert

Canon 50mm f/1.4 usm en Canon 70-300mm f/4-5.6L IS USM
Met de eerste zijn prachtige foto's te maken v.w.b. scherptediepte effecten. Scherpstellen komt echter wel heel precies bij gebruik van diafragma 1.4. De telelens zorgt echt voor super scherpe en contrastrijke foto's.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Hootie

Proficiat met je nieuwe speeltje.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

R

Mooie aanwinsten, die heb ik ook beide.

Citaat van: Geert op maart 20, 2013, 09:55:40
Canon 50mm f/1.4 usm en Canon 70-300mm f/4-5.6L IS USM
Met de eerste zijn prachtige foto's te maken v.w.b. scherptediepte effecten. Scherpstellen komt echter wel heel precies bij gebruik van diafragma 1.4. De telelens zorgt echt voor super scherpe en contrastrijke foto's.

Geert

@Hootie en R.

Deze nieuwe speeltjes zijn inderdaad een mooie aanwinst. Fotograferen is er op deze manier gemakkelijker op geworden. Echter de weg naar perfectie is lang te noemen. Er moet dan ook nog veel gespeeld worden om het niveau zoals ik dat hier af en toe voorbij zie komen, te evenaren.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

R

De weg naar perfectie heeft geen einde...

svmnb

#2105
Citaat van: R op maart 21, 2013, 23:51:28
De weg naar perfectie heeft geen einde...

Klopt, zeker als je met Duits glas begint, Zeiss e.d. Er komt een 50mm 1.4 van Zeiss aan die EUR 3000 gaat kosten. :o Die presteert dan ook waanzinnig goed op volle opening, maar is voor gewone stervelingen niet weggelegd.
http://photorumors.com/2012/09/12/sony-announced-new-zeiss-planar-t-50mm-f1-4-za-ssm-lens/
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Rob Eric Blank

Silver Efex Pro 2. Wil iets meer met z/w gaan doen de komende tijd.

J.A.F._Doorhof

Hoop dat je even hebt gewacht tot vandaag, de hele NIK suite is nu in de aanbieding voor 149.00 US.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Nikon 50mm 1.8 een 12-24 F4 en niet zo lang geleden de 105 mm 2.8 VR gekocht

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 25, 2013, 21:06:07
Hoop dat je even hebt gewacht tot vandaag, de hele NIK suite is nu in de aanbieding voor 149.00 US.
En anders krijg je het verschil terug en bij 1 plugin gekocht krijg je gratis de rest er alsnog bij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Citaat van: Rob Eric Blank op maart 25, 2013, 20:04:32
Silver Efex Pro 2. Wil iets meer met z/w gaan doen de komende tijd.

Gaaf! Erg leuke plugin die bijzonder mooie resultaten geeft :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

#2111
Citaat van: TonBert op maart 25, 2013, 21:08:59niet zo lang geleden de 105 mm 2.8 VR gekocht


Waarom? Had er overigens ook wel interesse in gehad!

Edit: Oeps, is las in de gauwigheid VERkocht  :D

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 25, 2013, 21:06:07
Hoop dat je even hebt gewacht tot vandaag, de hele NIK suite is nu in de aanbieding voor 149.00 US.
Die heb ik gekocht. De Color Efex had ik al. Wilde alleen de Silver, die was 199,00 en nu met deze aanbieding alles aangeschaft. Zal in de praktijk alleen de Silver Efex gebruiken.

Tube-freak

Dat duitse glas wordt tegenwoordig links en rechts voorbijgerent door al het nieuwe Nikon glas dat de laatste jaren is uitgekomen.
Ze hebben bij Zeiss een beetje te lang liggen slapen wat mij betreft.  Bijna geen enkele zeiss lens is nog beter dan de nieuwste Nikon objectieven en die kunnen WEL autofocussen.

Ik geloof dat Zeiss nu met nieuwe lensen wil komen voor hoge resolutie camera zoals de Nikon D800.  Ik wens ze er veel sucess mee.


Citaat van: svmnb op maart 22, 2013, 14:01:03
Klopt, zeker als je met Duits glas begint, Zeiss e.d. Er komt een 50mm 1.4 van Zeiss aan die EUR 3000 gaat kosten. :o Die presteert dan ook waanzinnig goed op volle opening, maar is voor gewone stervelingen niet weggelegd.
http://photorumors.com/2012/09/12/sony-announced-new-zeiss-planar-t-50mm-f1-4-za-ssm-lens/
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: Tube-freak op maart 26, 2013, 10:22:21
Dat duitse glas wordt tegenwoordig links en rechts voorbijgerent door al het nieuwe Nikon glas dat de laatste jaren is uitgekomen.
Ze hebben bij Zeiss een beetje te lang liggen slapen wat mij betreft.  Bijna geen enkele zeiss lens is nog beter dan de nieuwste Nikon objectieven en die kunnen WEL autofocussen.
Ik denk dat dit wel meevalt.

Het Zeiss glas is behoorlijk sterk. Zeiss heeft in het verleden alleen de oude lenzen aangepast, zodat deze op Nikon zijn te gebruiken. De 35mm f1.4 van Zeiss is goed net als de 85mm f1.4. Geen AF, maar optisch prachtig. Wat bij betreft veel te duur, zodat het voor de amateur en semi prof niet interessant is. Ik denk dat de Nikon's zeker volstaan. Voor huis tuin en keuken gebruik en ik denk ook professioneel dat de Nikon's meer dan voldoende in huis hebben om dat plaatje  op te leveren dat je in gedachte had. Alleen dat links en rechts voorbij rennen is een erg boude uitspraak.

Prijs kwaliteit verhouding van de Nikons zijn beter.

denoontje

Denk dat ik van de week maar een cokin filterset ga halen voro de vakantie.

Lee wordt wel erg duur (zeker gezien mijn gebruiksfrequentie) en is tevens slecht verkrijgbaar

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op maart 26, 2013, 15:57:13
Denk dat ik van de week maar een cokin filterset ga halen voro de vakantie.

Lee wordt wel erg duur (zeker gezien mijn gebruiksfrequentie) en is tevens slecht verkrijgbaar
Ben benieuw. Ik heb ooit Cokin gehad, nu weer tijden niet gebruikt maar ik overweeg ook weer wat aan te schaffen.

Bama

Citaat van: Rob Eric Blank op maart 26, 2013, 08:58:35
Die heb ik gekocht. De Color Efex had ik al. Wilde alleen de Silver, die was 199,00 en nu met deze aanbieding alles aangeschaft. Zal in de praktijk alleen de Silver Efex gebruiken.

Color efex vind ik echt mooi, silver gebruik ik niet zoveel.
Heb in het verleden ook met Cokin gewerkt maar vind photoshop dan toch makkelijker.

denoontje

Citaat van: TonBert op maart 26, 2013, 19:05:53
Color efex vind ik echt mooi, silver gebruik ik niet zoveel.
Heb in het verleden ook met Cokin gewerkt maar vind photoshop dan toch makkelijker.

ja maar lage sluitertijden zonder filter wordt soms wel erg lasig ;-)
En ik wil de workflow mbt digitaal wat verkorten.

Hootie

Denoontje
CitaatDenk dat ik van de week maar een cokin filterset ga halen voro de vakantie.

Ik dacht dat die niet meer nieuw gemaakt worden. Heb ik een tijd terug gelezen. Zeker weten doe ik het echter niet

Succes.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op maart 26, 2013, 20:53:14
ja maar lage sluitertijden zonder filter wordt soms wel erg lasig ;-)
En ik wil de workflow mbt digitaal wat verkorten.
Verloopfilters. Voor lange sluitertijden gebruik ik een B+W ND110, alleen past die niet op mijn 14-24....

denoontje

Citaat van: denoontje op maart 26, 2013, 20:53:14
ja maar lage sluitertijden zonder filter wordt soms wel erg lasig ;-)
En ik wil de workflow mbt digitaal wat verkorten.

En gekocht alles was op voorraad bij de konijn.
Alleen jammer dat mijn pola b&w geen schroefdraad heeft aan voorzijde.
Eens kijken wat ik daar mee moet gaan doen.

Rob Eric Blank

Vandaag bij Kamera-Express een Think Tank riem en lens pouches. Langs het circuit draag ik 1 tot 2 lenzen aan mijn riem. Deed dit in de door Nikon geleverde pouches, maar die heeft het na jaren begeven. Nog gezocht naar een vervanger, maar de Think Tank oplossing ziet er meer dan geschikt uit. Ook een wat meer comfortabelere riem, is ook wel fijn. Met een extra tasje voor een flesje water. Tijdens zomerse evenementen wel een pre.

Bama

Nikon D7100 met 2 snelle 32gb kaarten, extra accu en een Nikon tas en voor mijn dochter maar gelijk een 18-105 vr lens meegenomen als vervanger voor de tegenvallende 18-200 vr.
Camera komt in de plaats van mijn D300.
Eerste opnames die ik gemaakt heb zien er veelbelovend uit.
Heb erg lang lopen dubben of ik toch niet voor de D600 zou gaan maar heb ondertussen een redelijke verzameling lenzen waar ik blij mee ben en om die ook te gaan vervangen zou toch te gortig worden.

Kwabbernoot

Nieuw lensje op de camera:



Zuiko 12-60 mm SWD.

Groeten...