Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Mijn laatste aanwinst? Een 70-200 2.8 IS mkII die een zeilreis maar zeer matig overleefd heeft.
Ik vermoed dat er een element verschoven is. Dus de lens mag opgestuurd worden voor reparatie. . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2012, 11:47:37
Mijn laatste aanwinst? Een 70-200 2.8 IS mkII die een zeilreis maar zeer matig overleefd heeft.
Ik vermoed dat er een element verschoven is. Dus de lens mag opgestuurd worden voor reparatie. . .

Oei, balen! Good luck


W

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2012, 11:47:37
Mijn laatste aanwinst? Een 70-200 2.8 IS mkII die een zeilreis maar zeer matig overleefd heeft.
Ik vermoed dat er een element verschoven is. Dus de lens mag opgestuurd worden voor reparatie. . .

Dat is zuur inderdaad!

Mijn laatste aanschaf: Fotorolletjes, 1 kleur, 1 zwart/wit voor in een minolta srt303, eens kijken of analoog wat leuks is!

skyfox

Sinds deze week heb ik voor mijn reportageflitser een lichtstatief, trigger, neigkop en paraplu. En daarnaast ook nog een reflector in 4 kleuren. Alles om buiten goed te leren flitsen. Nu moet het nog ophouden met regenen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Citaat van: skyfox op oktober  6, 2012, 08:57:00
Sinds deze week heb ik voor mijn reportageflitser een lichtstatief, trigger, neigkop en paraplu. En daarnaast ook nog een reflector in 4 kleuren. Alles om buiten goed te leren flitsen. Nu moet het nog ophouden met regenen...

En je hebt net een paraplu gekocht :-x. ;-)

W

Citaat van: skyfox op oktober  6, 2012, 08:57:00
Sinds deze week heb ik voor mijn reportageflitser een lichtstatief, trigger, neigkop en paraplu. En daarnaast ook nog een reflector in 4 kleuren. Alles om buiten goed te leren flitsen. Nu moet het nog ophouden met regenen...

Dat is voor mij ook de volgende aanschaf! Inderdaad niet het beste weer om je nieuwe apparatuur uit te proberen..

Cyrus·

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2012, 11:47:37
Mijn laatste aanwinst? Een 70-200 2.8 IS mkII die een zeilreis maar zeer matig overleefd heeft.
Ik vermoed dat er een element verschoven is. Dus de lens mag opgestuurd worden voor reparatie. . .

Hoe kan dat nu? Gevallen?
Groeten,
Edwin

VlisChris

Dat durf ik niet te zeggen. Er is een kans dat die tijdens het zeilen een tik heeft gehad ofzo. Durf het niet te zeggen.
Komende week er achter aangaan. Lullige is, vrijdag een shoot met een model waarvoor de nodige dingen geregeld zijn, en dat is niet aan te passen. Dus ik mag nog een vervangende lens gaan huren ook. . . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Heb je geen NPS dan (Nikon Professional Service)?  dan krijg je toch gratis een leen lens geloof ik als de reparatie langer duurt dan 48 uur?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

eddy135

Citaat van: Tube-freak op oktober  8, 2012, 01:51:56
Heb je geen NPS dan (Nikon Professional Service)?  dan krijg je toch gratis een leen lens geloof ik als de reparatie langer duurt dan 48 uur?

Werkt niet met canon spul, vrees ik... :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Kom niet in aanmerking voor CPS. Wel de juiste lenzen en de 5DmkII valt er ook in, maar heb geen 2e pro body.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Oke sorry ik dacht dat het over  de Nikkor 70-200mm ging was, mijn fout.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2012, 11:47:37
Mijn laatste aanwinst? Een 70-200 2.8 IS mkII die een zeilreis maar zeer matig overleefd heeft.
Ik vermoed dat er een element verschoven is. Dus de lens mag opgestuurd worden voor reparatie. . .
Oef, heb ik dit voorjaar gehad. Deel van de lens zat los en dan wordt niets meer scherp, Kostte voor Nikon 600,- ex BTW.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op oktober  8, 2012, 13:43:51
Kom niet in aanmerking voor CPS. Wel de juiste lenzen en de 5DmkII valt er ook in, maar heb geen 2e pro body.
Balen, mijn NPS lidmaatschap heeft mij al meer dan eens geholpen. Toen dit voorjaar mijn 70-200 de geest gaf.

Tube-freak

ik heb enkel ervaring met de Nikkor AF-S 60mm F2.8G Micro.  Gewoon een geweldig objectief.  Had hem eigenlijk voor Macro gekocht maar gebruik hem eigenlijk steeds meer voor mensen fotos. Gewoon rondlopen op feestjes of op straat en als je wat leuks ziet gewoon klikkerdeklik.  Ik krijg eigenlijk bijna alleeen maar leuke fotos met deze lens gewoon omdat de 60mm zo een leuk bereik is, het feit dat je er ook heel dichtbij mee kan fotograferen geeft soms ook heel leuke effecten of portretten die je normaal niet zo snel zou kunnen maken een gewone lens met langere scherpstel afstand.

Mocht ik ooit over willen stappen op een Nikon Full frame camera dan weet ik nog niet of ik hem houd of niet.
Ik ga eerst alle lenzen dan proberen op de full frame en daarna kijken wat er weg gaat en wat er blijft.


Citaat van: LordoftheLints op september 27, 2012, 16:56:50
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en een tweedehands 60mm af-d micro nikkor besteld voor mijn d7000 (hopelijk binnen paar jaar een d600!)


Het lijkt me een fantastisch objectief. Een mooi alternatief voor de 50mm 1.8g die ik eerst op het oog had.

Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met micro nikkor's?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: Tube-freak op oktober 10, 2012, 00:32:46
ik heb enkel ervaring met de Nikkor AF-S 60mm F2.8G Micro.  Gewoon een geweldig objectief.  Had hem eigenlijk voor Macro gekocht maar gebruik hem eigenlijk steeds meer voor mensen fotos.
Geniet er van. Goed om te horen dat deze bevalt. Ik overweeg wel eens een Macro, maar ik denk dat ik die te weinig gebruik om een dergelijke investering te rechtvaardigen.

VlisChris

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober  9, 2012, 12:27:34
Oef, heb ik dit voorjaar gehad. Deel van de lens zat los en dan wordt niets meer scherp, Kostte voor Nikon 600,- ex BTW.

Gloep :o Laat ik hopen dat dat hier niet het geval is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Meestal kan je er ook "gewone"  fotos mee maken dus op zich zal je hem wel vaker gebruiken dan alleen met Macro.
Sterker nog ik gebruik hem vaker als normale lens dan als macro lens.

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 10, 2012, 08:34:02
Geniet er van. Goed om te horen dat deze bevalt. Ik overweeg wel eens een Macro, maar ik denk dat ik die te weinig gebruik om een dergelijke investering te rechtvaardigen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: Tube-freak op oktober 10, 2012, 10:24:08
Meestal kan je er ook "gewone"  fotos mee maken dus op zich zal je hem wel vaker gebruiken dan alleen met Macro.
Sterker nog ik gebruik hem vaker als normale lens dan als macro lens.
Ik heb de 28-70 f2.8, 50mm f1.4 en 70-200 f2.8 op FF. Om daar een 60mm voor te kopen is nogal een investering. Hoewel primes schieten ook altijd wel een bijzondere ervaring is. Dwingt je tot beter kijken.

LordoftheLints

Inmiddels heb ik er een nikkor af-d 50mm 1.8 plastic fantastastic bij en een Sigma 12-24 4.5 /5.6 dg groothoekzoom. Ik ga hard!

Hopelijk volgend jaar budget voor een D600 en misschien kan ik dan nog op vakantie!  :)

Zelfs op een d7000 is die 12-24 echt fun! Morgen maar eens goed bij licht uittesten.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

#1970
Citaat van: Tube-freak op oktober 10, 2012, 00:32:46
Mocht ik ooit over willen stappen op een Nikon Full frame camera dan weet ik nog niet of ik hem houd of niet.
Ik ga eerst alle lenzen dan proberen op de full frame en daarna kijken wat er weg gaat en wat er blijft.

Dat was uiteindelijk mijn overweging om voor de oudere af-d 60 micro te gaan. Geen nano crystal coatings, maar wel erg weinig vignettering op Full frame volgens photozone.de

En natuurlijk gaf de prijs uiteindelijk de doorslag. Ik vind het tot nu toe een geweldig stukje glas. Ondanks dat het oude schroevendraaier techniek is, is het objectief bloedsnel. Verder ben ik zwaar onder de indruk van de kleuren, het bokeh en de scherpte van hoek tot hoek. Met recht de beste macro prime die ik ooit gehad heb.

Het enige dat jammer is, is de voorwerpsafstand van 7cm op 1:1. Maar zelfs daar is mee te leven. Ik heb even de metz ringflitser van mijn vader geleend. Dit werkt super!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Tube-freak

#1971
Ik heb eigenlijk maar 1 DX lens en dat is de Nikkor 12-24mm en die heb ik 2e hands gekocht dus die raak ik wel weer kwijt voor dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht heb.  mijn 70-300mm is sowieso een blijvertje, de 60mm ook tenzij ik met full frame geen goede composities meer krijg (dan zou ik naar 85mm F1.8 lens willen gaan op full frame als de 60mm niet voldoet).

Ik wil eigenlijk alleen maar full frame vanwege betere high iso noise performance en waarschijnlijk wat andere kwaliteits voordeeltjes die niet in cijfertjes zijn uit te leggen.

De 12-24mm heb ik gekocht om eens wat landschapje te proberen maar tot nu toe weinig sucess (ligt niet aan de lens...), nu gebruik ik hem voor filmen en groepsfotos enzo, maar goed beetje te duur spul voor dat soort dingen.  Misschien nog eens wat meer me erin verdiepen hoe dat landschaps fotograferen precies werkt.

Gefeliciteerd met je 60mm lens in elk geval. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Citaat van: Tube-freak op oktober 11, 2012, 03:42:41
Ik wil eigenlijk alleen maar full frame vanwege betere high iso noise performance en waarschijnlijk wat andere kwaliteits voordeeltjes die niet in cijfertjes zijn uit te leggen.
Grotere zoeker is ook nog wel erg fijn van FF.

de 12-24 doet het ook op FF, vanaf ongeveer 18mm is die bruikbaar.

VlisChris

Een flits synchronisatie opzet stukje voor een geleende camera voor morgen.
Kan van een maatje van me zijn D7000 + lenzen lenen, alleen tot mijn stomme verbazing zit daar geen aansluiting voor studio-flitsers op. Dus gister meteen maar even besteld om 20.00, en vanochtend om 0900 in de bus gekregen.

Kan er nu morgen mooi tegen aan :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

tempted by the dark side you are?  :alien:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.