Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

denoontje


Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

s0000884

#1927
 >:( Na enorm lang wachten: Canon 1DX  :) vandaag binnen
1e indruk: precies wat ik verwachtte (dus goed)
wat valt meteen positief op:
1. shutter lag en blackout zijn nog korter dan op 1D III / 1D IV
2. doordat ie zo lekker in de hand ligt voelt ie lichter aan voor mij (dan bijv. mijn even zware 1ds II)
3. Veel beter scherm (vingervlekken zijn weg te halen)
4. Voor mij niet relevant, maar verder valt de goede scansnelheid bij video op (haast geen rolling shutter effect)

negatieve punten:
1. batterij veel sneller leeg (valt echt op)
2. Teleurstellende rood-oplichting van AF-punten (je hele VF licht rood op zodat je bijna denkt dat je een AF-assist beam op je onderwerp afstuurt); was veel beter op de vorige bodies.
3. kleinere verpakking (veel moeilijker om alles er in te puzzelen dan bij de grotere dozen van vroeger)
4. minder nose relief

Starred


s0000884

Citaat van: Starred op september 15, 2012, 20:28:33
Gefeliciteerd!
Thanks;  het zal echter wel weer even gaan duren voordat ik het ding helemaal heb ingesteld zoals ik het wil. Wat ook op valt: focus gevoelige lenzen (zoals 85 f/1.2 en 200 f/2.0) zijn zo goed als spot-on zonder micro-adjustment. Eigenlijk weer net zoals op de 1 D(s) mark II series bodies.

Tube-freak

In Hong Kong een 16GB Sandisk extreme Pro geheugenkaart gekocht de 95mb/s versie.  Met Continuous shooting trek ie net wat sneller de Buffer van mijn Nikon D7000 leeg (het scheelt iets maar echt ideaal is het nog steeds niet doordat de D7000 een buffer probleem heeft). 16GB is goed voor 450 raw fotos en ik heb ook nog een 45mb/s versie in het tweede slot voor eventueel fimpjes of meer fotos. dus ruim voldoende voor mijn benodigdheden en toepassing (en daarna zet ik het op harde schijf).  Moet nog even testen met om en om wegschrijven op twee kaarten maar ik denk dat het weinig gaat uitmaken.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank


vieze freddie

canon 24-70 /2.8L MkI (tweedehands), aangezien de II ietsje te duur is
...van forumgenoot beatbrother gekocht 8)
vollédig parels voor de zwijnen, maar dit varken is er blij mee ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

R


skyfox

Mooie aanschaf, veel plezier en mooie foto's toegewenst!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje



vieze freddie

yup, maar fotootje van net geplukt
dit weekend trouwt mijn neef en had deze nog graag aan de verzameling toegevoegd om de fotografe (vriendin die ik heb voorgedragen) wat bij te staan (ik doe de voorbereiding van de trouwers en de receptie, zij de formele shoot)
ik vind mezelf nog niet goed genoeg om verantwoordelijk te zijn voor zijn trouwfoto's (wil ook niet commercieel beginnen)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

beatbrother

En ? Hoe is de trouw geweest ? Is het gelukt met de fotos en de lens ?  :pompom:

vieze freddie

chaos! :wacko: , 24-70 kwam goed van pas bij de voorbereidingsfoto's
ze hadden véél te weinig tijd voorzien voor de shoot (weer een lesje geleerd), receptie was meer à l'aise en avondfeest, tja als ge zelf meefeest... :shaun:
toch nog regelmatig de 50 1.4 erop gehad, maar de 24-105 zal stof gaan happen denk ik (ik dacht dat dat een veelgebruikte filmlens was, geen interesse Bart? ;D ;D )
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

beatbrother

Citaat van: vieze freddie op september 24, 2012, 16:01:21
chaos! :wacko: , 24-70 kwam goed van pas bij de voorbereidingsfoto's
ze hadden véél te weinig tijd voorzien voor de shoot (weer een lesje geleerd), receptie was meer à l'aise en avondfeest, tja als ge zelf meefeest... :shaun:
toch nog regelmatig de 50 1.4 erop gehad, maar de 24-105 zal stof gaan happen denk ik (ik dacht dat dat een veelgebruikte filmlens was, geen interesse Bart? ;D ;D )

aha ... te weinig tijd voor de shoot ? meestal typisch voor een trouw. Te weinig tijd en altijd rushen.   ;D
Bedankt voor het aanbod van de 24-105, maar die heb ik al.  ;D

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

eddy135

Misschien zijn er wel meer geinteresseerden...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

vieze freddie

ik verkoop hem ook niet ;) , heb anders geen allround lensje meer om mee te nemen naar zoo of op vakantie
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Berend Jansen

Ter vervanging van de Canon SX10Is (die het stof tijdens het fotograferen van de verbouwing niet heeft overleefd) heb ik enkele maanden gelden de Nikon P500 gekocht.
Leuk ding met een gigantische zoom en een uitstekende stabilisator, maar de beeldkwaliteit is niet meer dan redelijk.
Zie ook mijn review op Kieskeurig.
Binnenkort toch maar de Canon SX40HS kopen, denk ik...
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

ProXius

#1945
Deze schoonheid twee keer aangeschaft voor ons bedrijf;
Gisteren verstuurd vanuit de states, morgen binnen.  8)

http://www.cameratrend.com/contents/en-ca/d24_follow-focus-rig-ii.html





Eindelijk kunnen we onze DSLR's dan wat beter gaan gebruiken. Dit jaar komt er nog een GH3 setup op te staan en volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een Black Magic Cinema Camera.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

W

Citaat van: ProXius op september 26, 2012, 11:18:11
Deze schoonheid twee keer aangeschaft voor ons bedrijf;
Gisteren verstuurd vanuit de states, morgen binnen.  8)

http://www.cameratrend.com/contents/en-ca/d24_follow-focus-rig-ii.html





Eindelijk kunnen we onze DSLR's dan wat beter gaan gebruiken. Dit jaar komt er nog een GH3 setup op te staan en volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een Black Magic Cinema Camera.

Mooi speelgoed! Wat is dat voor extensie op de follow focus? En voor welk bedrijf is dat?

Gr,

ProXius

#1947
Erg leuk speelgoed!
Bij de Follow Focus (model met hard A+B stops, een must have vind ik) zitten twee 'whips' en een 'fast focus handle'
De whips zijn in feite bedrade draaiknoppen op afstand, zodat een focus puller los van de camera man de focus kan regelen. (voor ons niet zo van toepassing, maar zit er nou eenmaal bij)

Merk is Tilta, is érg in opkomst en biedt hele nette kwaliteit voor relatief weinig geld. :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

W

Citaat van: ProXius op september 26, 2012, 15:54:42
Erg leuk speelgoed!
Bij de Follow Focus (model met hard A+B stopt, een must have vind ik) zitten twee 'whips' en een 'fast focus handle'
De whips zijn in feite bedrade draaiknoppen op afstand, zodat een focus puller los van de camera man de focus kan regelen. (voor ons niet zo van toepassing, maar zit er nou eenmaal bij)

Merk is Tilta, is érg in opkomst en biedt hele nette kwaliteit voor relatief weinig geld. :)

ik had al het idee dat het zo'n soort functie moest hebben inderdaad, had alleen niet verwacht dat ze het met een 'flex' kabel zouden maken. Alleen maar mooi dat dat er is! :)

LordoftheLints

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en een tweedehands 60mm af-d micro nikkor besteld voor mijn d7000 (hopelijk binnen paar jaar een d600!)


Het lijkt me een fantastisch objectief. Een mooi alternatief voor de 50mm 1.8g die ik eerst op het oog had.

Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met micro nikkor's?
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!