Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: R op januari 13, 2012, 14:28:19
Wow!

Is op de zaak gezet en had vorig autosport seizoen weer meer dan voldoende inkomsten weten te genereren.

Hootie

Mooi stukje glaswerk Rob, veel plezier ermee.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Starred

Toppertje Rob! Ben benieuwd naar de eerste pics

VlisChris

Gister stond er iig nog niets op je flickr ;)
Zelfs nog geen foto van een kopje koffie @ 300mm 2.8 ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op januari 15, 2012, 02:20:28
Gister stond er iig nog niets op je flickr ;)
Zelfs nog geen foto van een kopje koffie @ 300mm 2.8 ;)
Geen tijd gehad om met het glaswerk te spelen.

VlisChris

Zo druk bezig geweest het kwijl van je glas af te poetsen? :P :P ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op januari 16, 2012, 10:52:58
Zo druk bezig geweest het kwijl van je glas af te poetsen? :P :P ;)
haha ;)

Nee de winter is voor mij altijd een drukke periode. Werk dan veel over, zodat ik in de zomer mij meer dagen op het fotografie bedrijf kan storten.

Rob Eric Blank

Staat er nu net op DPZ een 400mm f2.8 te koop. Arghhhhh..... ;)

denoontje

kun je geen gebruik maken van een afkoelperiode na aankoop ;-)

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 17, 2012, 12:39:39
Staat er nu net op DPZ een 400mm f2.8 te koop. Arghhhhh..... ;)

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op januari 17, 2012, 13:10:48
kun je geen gebruik maken van een afkoelperiode na aankoop ;-)

Nope, niet als het zakenlijk is. Niet dat de 300mm een zielig apparaat is ;)

Starred


GH

Een Canon 100-400 voor een safari die over een maandje gaat starten....

R

Gaaf, staat bij mij hoog op het lijstje!

Rob Eric Blank


denoontje

Citaat van: GH op januari 17, 2012, 21:14:11
Een Canon 100-400 voor een safari die over een maandje gaat starten....


geweldige lens...ik vindt dat schuiven ook top om te zoomen. Staat op het forum een foto van een leeuw geschoten met mijn 100-400 en die heb ik op 100 breed op canvas..bloedscherp.
Neem wel een rijstzak mee zodat je de lens op bijv op de rand van de auto deur kan steunen.


PS Nieuw gekocht?

Blijft apart dat er nog steeds geen echte opvolger is met de nieuste stabilisatie etc.

Starred

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 18, 2012, 08:18:48
Om nu een tele aan een V1 te hangen ;)

Dacht ik ook, maar Thom Hogan suggereerde al direct dat de v1 juist voor dit soort dingen best wel eens een aardige optie zou kunnen zijn....

eddy135

Citaat van: R op januari 17, 2012, 23:21:14
Gaaf, staat bij mij hoog op het lijstje!
Nou, bij mij zit ie aan m'n body vastgeroest! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

GH

#1743
Citaat van: denoontje op januari 18, 2012, 11:56:32
Blijft apart dat er nog steeds geen echte opvolger is met de nieuste stabilisatie etc.

Ik moet er even aan wennen aan dat zoomen door te schuiven. Maar de kwaliteit valt me niet tegen, al enkele aardige testfoto's kunnen maken.
Heb een exemplaar in nieuwstaat kunnen kopen die vorig jaar nieuw is aangeschaft maar amper gebruikt. Voor mij dus bijna hetzelfde als nieuwe aanschaf, met een korting die het net de moeite waard maakte.

Ik wilde eerst een lens gaan huren. Had graag de nieuwe 500/4 II gehuurd, maar die is er helaas nog niet. Toen was het twijfelen tussen de huidige 500/4 of de nieuwe 400/2.8 II. Maar ik heb een flink aantal vluchten in Africa en ik mag maar 15kg bagage meenemen. Wellicht dat een extra lens toch nog gaat passen, maar waarschijnlijk hou ik het hierbij. Of toch nog die 70-200/2.8 meenemen.... keuzes :-).

Had de eerder aangekondigde 200-400 ook wel graag eens gezien. Heb zelfs even overwogen om een Nikon uitrusting te huren om dan de 200-400 te kunnen gebruiken. Maar dat werd me toch te gortig.
Deze lens gaat inderdaad al wel heel lang mee, maar hij is daardoor ook wel vriendelijk geprijsd.

En de rijstzak gaat mee, net zoals de monopod voor de open auto's. Heb veelal een privé auto ter beschikking dus dat moet gaan lukken.

eddy135

Citaat van: GH op januari 18, 2012, 18:59:56
Ik moet er even aan wennen aan dat zoomen door te schuiven. Maar de kwaliteit valt me niet tegen, al enkele aardige testfoto's kunnen maken.
Heb een exemplaar in nieuwstaat kunnen kopen die vorig jaar nieuw is aangeschaft maar amper gebruikt. Voor mij dus bijna hetzelfde als nieuwe aanschaf, met een korting die het net de moeite waard maakte.

Ik wilde eerst een lens gaan huren. Had graag de nieuwe 500/4 II gehuurd, maar die is er helaas nog niet. Toen was het twijfelen tussen de huidige 500/4 of de nieuwe 400/2.8 II. Maar ik heb een flink aantal vluchten in Africa en ik mag maar 15kg bagage meenemen. Wellicht dat een extra lens toch nog gaat passen, maar waarschijnlijk hou ik het hierbij. Of toch nog die 70-200/2.8 meenemen.... keuzes :-).

Had de eerder aangekondigde 200-400 ook wel graag eens gezien. Heb zelfs even overwogen om een Nikon uitrusting te huren om dan de 200-400 te kunnen gebruiken. Maar dat werd me toch te gortig.
Deze lens gaat inderdaad al wel heel lang mee, maar hij is daardoor ook wel vriendelijk geprijsd.

En de rijstzak gaat mee, net zoals de monopod voor de open auto's. Heb veelal een privé auto ter beschikking dus dat moet gaan lukken.

De "oude" 500 is ook niet verkeerd, toch?? ;)
Heeft iemand ervaring met converters op de 100-400? Daar denk ik zelf wel eens over na...
En tja, die 200-400 wordt een droomlens natuurlijk. :tongue2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

GH

De nieuwe 500 is alleen een stuk lichter.... en dat is toch ook wel handig. Maar verder niets mis mee, hoewel ik ook een paar keer de 400/2.8 heb gehuurd en daar erg mooie opnames aan heb overgehouden.

Cyrus·

Sjonge, er komt mooi glaswerk voorbij hier... Jammer dat het voor mij de verkeerde vatting heeft.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Persoonlijk zou ik die 70-200 2.8 niet meenemen. Te zwaar (1.8kg zo uit mijn hoofd?), en gewoon bij verre niet voldoende bereik om wildlife mee te fotograferen.
Daarvoor zou ik persoonlijk echt minimaal 500mm meenemen. Liefst nog icm een 1.4 extender ook. Nog liever 2x extender, maar dan heb je geen autofocus meer :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

#1748
Ben ik met je eens. 70-200 is als zodanig niet geschikt voor wildlife, te kort bereik. Tenzij met TC, dan wordt het wel wat qua bereik. Praktische uitgangspunten kunnen natuurlijk meespelen: een 70-200 is doorgaans minder "lijvig" dan een 400mm of 500mm kanon.

edit: aanvulling / meer logische zin
Groeten,
Edwin

VlisChris

Dat ben ik het eigenlijk ook wel helemaal mee eens :)
En een 70-200 2.8 is voldoende scherp (zeker de mkII) om een extender te kunnen gebruiken. Ja, je boet in op scherpte, maar je houdt nog steeds bruikbaar scherpe platen over.
Het ligt er een beetje aan hoe belangrijk fotografie op die reis is of de onhandelbaarheid van een 500 een probleem vormt. Als je vooral gaat reizen en af en toe een plaatje schiet is het niet een hele handige lens.
Als je vooral gaat fotograferen zou ik dat toch voor lief nemen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.