Het Primaluna topic

Gestart door Fred Mulder, december 30, 2015, 06:25:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: KayaRahnee op januari 17, 2016, 18:07:22
Waar ga je wat beluisteren?

Probeer deze week een afspraak te maken bij Ferry Kremers in Drenthe.
Ik wil er dan samen naar toe met forumlid RZeemering, of een demonstratie thuis.
Dit zal dan gebeuren in de voorjaarsvakantie.

KayaRahnee

Vanavond kreeg ik onderstaande mail van Herman van den Dungen (eigenaar Primaluna), waarin hij ingaat om een aantal onderwerpen uit de eerdere posts. Omdat hij geen account heeft, heb ik aangeboden het te plaatsen. Hieronder van je de copy/paste:


Quote
Ik kreeg je email van Rob omdat er wel enkele dingen instaan waar IK voor moet zorgen.
Allereerst dank voor het vertrouwen gesteld in ons, onze producten en de aanschaf ervan.
Ja, de www.primaluna.nl website is gedateerd en er wordt aan een nieuwe site gewerkt. Adressen van de USA website en de Blog zijn correct. Het meeste "gebeurt" vandaag de dag echter op FaceBooK. Morgen kan het anders zijn, ik weet het, maar NU is dat het meest actief.
Dank voor je uitgebreide beschrijving van je luisterervaring.

Het merendeel van de PrimaLuna versterkers vindt in NL zijn weg via de Hifiwinkel en Rhapsody. Dat is niet veel, dat klopt. Velerlei redenen. Wij zijn geen wegratten die dagelijks de stenen uit de snelweg rijden om bij een dealer ergens een doosje te verkopen. Waren we dat wel, dan zouden de opbrengsten vrees ik ook niet opwegen tegen de gemaakte kosten. Veel dealers en importeurs vinden "buizenklanten" lastig. Lang over nagedacht en ik denk wel dat ik het begrijp: de klant is lastig omdat ie buiten het profiel van de gemiddelde klant valt en zich niet zomaar (in) laat pakken. Omdat ie vaak meer weet dan de dealer. Ook lastig. En daarbij komt ook nog dat er niet veel dealers zijn die zich fanatiek bezig willen houden met buizenmateriaal. Even meehoppen op een goeie test, ja dat wel, maar er gewoon altijd mee bezig zijn en er voor staan en er weet van hebben ... schaars. En zijn ze er al dan zijn er soms ook nog commerciële belangen die de keus op merk A laten vallen ipv merk B (in ons geval P).
Ons inziens heeft het AABBoard niet de negatieve invloed op het geluid zoals dat ergens beschreven wordt. Dan zouden we ook niet de reviews en de verkopen gehad hebben, die we gehad hebben.

De website van Durob moet ook bijgewerkt. Klopt. Er is echter de afgelopen tijd nogal wat "rumoer" in de audio wereld waardoor dingen meer veranderd zijn dan was voorzien. De lokale marktsituatie is door het "rumoer" in de markt (vakvreemde inmengingen van investeerders en bankiers) dusdanig veranderd dat ons eerste en grootste belang bij ontwerp, fabricage en wereldwijde distributie liggen. Dealers als Rhapsody en Dé Hifiwinkel (idd onze winkel = ons visitekaartje) weten de kant gelukkig voldoende voor te lichten en Mr. Google is ook wat betreft dit onderwerp vaak de helpende hand.
KT120's kunnen in alle modellen toegepast worden. KT150 niet.
Ik ben geen echte Forum liefhebber. Vind er te vaak teveel stof om van in mineur te raken. Gelukkig is dat hier 99% niet het geval. Zorgelijke Fred had ik graag willen vertellen dat we tussen de 6 en 7 duizend Tjoeb cdspelers wereldwijd verkocht hebben. Dat we ze niet meer verkopen omdat de Marantz waarvan we uitgingen op een gegeven moment niet meer gebouwd werd en dat het een activiteit van de DÉ Hifiwinkel in Eindhoven was. Tjoeb is niet failliet gegaan. De Hifiwinkel is niet failliet gegaan. De Hifistudio is niet failliet gegaan. Ik denk zelfs te mogen zeggen dat van alle nog bestaande "oude" import/distributie bedrijven Durob (1975) de enige is die nooit iets te maken heeft gehad met een faillissement. Ook niet van nevenbedrijven.
Er is ergens een opmerking dat de volumeregeling via de remote erg "plots" werkt. Ik meen dat dit bij een run is geweest en dat daar een processor-ugrade voor was ([email protected] weet het beter).
Het is bekend dat buizenversterkers kritischer zijn wat betreft de aangesloten luidsprekers. Het is niet anders. Net zo goed als dat luidsprekers opelke plek, in elke ruimte anders weergeven. Je houdt normaalgesproken het luidspreker karakter, maar bij extreem verschil in ruimtes wordt dat zelfs soms onherkenbaar.
     
Zo. Toch nog gereageerd op een deel van wat er op het Forum te lezen was. Dit is geen in of aanleiding voor discussie, want daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Mochten er na bestudering van wat er op het web te vinden is nog vragen overblijven ... spoed U naar de dealer. Als die het niet weet ... [email protected]. Hiernaast wilde ik graag reageren omdat jij zelf zoveel moeite hebt gedaan om jouw ervaringen zo uitgebreid op het forum te zetten. Veel plezier met je versterker! En dank.
Groet,
Herman van den Dungen
DUROB AUDIO BV

Mooie reactie / uitleg, met dank aan Fred om deze hier te plaatsen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Fred Mulder


Citaat van: KayaRahnee op januari 19, 2016, 09:33:06
Mooie reactie / uitleg, met dank aan Fred om deze hier te plaatsen.

Geen dank hoor, het initiatief en dank zijn voor Herman. Het siert om op deze manier toch toelichting en antwoord op eerdere berichten te geven. Mooie betrokkenheid.

Cyreg

Maar.... het verwijzen naar Facebook voor recente info,  dat is heel modern ongetwijfeld  :D

Ik gebruik Facebook enzo bewust niet en.. zal toch wel niet de enige zijn?
Misschien toch wel wat geïnteresseerden in oa PL, die dan geen up to date info hebben?


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Jumping Jack

 ^^

Ik heb ook geen facebook en dan kun je vanuit België (wegens recente aanpassingen aan de privacy-regelgeving) geen facebookpagina's bezoeken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Citaat van: Cyreg op januari 19, 2016, 10:55:14
Maar.... het verwijzen naar Facebook voor recente info,  dat is heel modern ongetwijfeld  :D
Ik gebruik Facebook enzo bewust niet en.. zal toch wel niet de enige zijn?
Misschien toch wel wat geïnteresseerden in oa PL, die dan geen up to date info hebben?

Citaat van: Jumping Jack op januari 19, 2016, 11:00:25
^^
Ik heb ook geen facebook en dan kun je vanuit België (wegens recente aanpassingen aan de privacy-regelgeving) geen facebookpagina's bezoeken...

Hmmm ...... Facebook heb ik ook niet, en hoeft ook niet, voldoende andere aanspreekpunten / informatiebronnen me dunkt:

1)Ja, de www.primaluna.nl website is gedateerd en er wordt aan een nieuwe site gewerkt.

2)De website van Durob moet ook bijgewerkt. Klopt. Er is echter de afgelopen tijd nogal wat "rumoer" in de audio wereld waardoor dingen meer veranderd zijn dan was voorzien. De lokale marktsituatie is door het "rumoer" in de markt (vakvreemde inmengingen van investeerders en bankiers) dusdanig veranderd dat ons eerste en grootste belang bij ontwerp, fabricage en wereldwijde distributie liggen. Dealers als Rhapsody en Dé Hifiwinkel (idd onze winkel = ons visitekaartje) weten de kant gelukkig voldoende voor te lichten en Mr. Google is ook wat betreft dit onderwerp vaak de helpende hand.

3)Mochten er na bestudering van wat er op het web te vinden is nog vragen overblijven ... spoed U naar de dealer. Als die het niet weet ... [email protected].
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Fred Mulder

Het aanbod lijkt me idd eerder een luxe probleem.. Veel info op primaluna-usa.com, met video's etc. Aanvullend kan de blog en Facebook worden gebruikt (of niet, eigen keuze). Veel andere merken hebben überhaupt geen .nl site.. Interessanter, en leuk om hier te delen:


Here's a display that really tells a story. We took the award-winning PrimaLuna HP Integrated amplifier and installed EIGHT different power tubes AT THE SAME TIME to demonstrate how powerful our Adaptive AutoBias engineering is.  We're running 6CA7, KT77, 6L6GC, 6550, KT88, KT90, KT120, and KT150 tubes at the same time and it sounds FAB. Do we suggest doing this at home? No...but we do have customers that mix different tubes because they LIKE it. Party on, Garth.


Bron: Facebook :D (heb zelf ook geen account, wel -vanuit NL- te raadplegen  ;))

Fred Mulder

Aanvullend bericht van Herman voor de volume snelheid op de afstandsbediening:

"modificatie voor een van jouw form-vrienden die de remote te abrupt vindt gaan. Hij kan het mogelijk zelf doen, of even bij onze TD in Vught laten doen (na afspraak). Kleine ingreep."

KayaRahnee

Citaat van: Fred Mulder op januari 20, 2016, 22:39:38
Aanvullend bericht van Herman voor de volume snelheid op de afstandsbediening:
"modificatie voor een van jouw form-vrienden die de remote te abrupt vindt gaan. Hij kan het mogelijk zelf doen, of even bij onze TD in Vught laten doen (na afspraak). Kleine ingreep."

Ik dacht er al aan of het mogelijk zou zijn om er iets aan te doen, blijkbaar wel dus ....... eens contact nemen met Michiel (Durob) en ben er zeker van dat het zo weer gefixt zal worden.
Of opsturen of informeren hoe ik het eventueel zelf kan bijstellen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Fred Mulder op januari 20, 2016, 22:39:38
Aanvullend bericht van Herman voor de volume snelheid op de afstandsbediening:
"modificatie voor een van jouw form-vrienden die de remote te abrupt vindt gaan. Hij kan het mogelijk zelf doen, of even bij onze TD in Vught laten doen (na afspraak). Kleine ingreep."

Citaat van: KayaRahnee op januari 20, 2016, 23:04:47
Ik dacht er al aan of het mogelijk zou zijn om er iets aan te doen, blijkbaar wel dus ....... eens contact nemen met Michiel (Durob) en ben er zeker van dat het zo weer gefixt zal worden.
Of opsturen of informeren hoe ik het eventueel zelf kan bijstellen.

Gisteren reeds antwoord gekregen:
De modificatie moet gebeuren aan de versterker en niet aan de afstandsbediening zelf.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Dat lijkt mij behoorlijk evident...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Citaat van: Alex Groningen op januari 19, 2016, 07:03:48
Probeer deze week een afspraak te maken bij Ferry Kremers in Drenthe.
Ik wil er dan samen naar toe met forumlid RZeemering, of een demonstratie thuis.
Dit zal dan gebeuren in de voorjaarsvakantie.

Afgelopen week een telefonisch gesprek gehad met Ferry Kremers. Helaas kunnen we daar niet naar toe omdat er geen winkel is en hij liever bij de mensen thuis komt voor een demonstratie.
Ik heb dan ook afgesproken dat zodra wij een nieuw huis hebben ik gelijk met hem een afspraak maak.

pameijer

Citaat van: Alex Groningen op januari 22, 2016, 18:07:54
Afgelopen week een telefonisch gesprek gehad met Ferry Kremers. Helaas kunnen we daar niet naar toe omdat er geen winkel is en hij liever bij de mensen thuis komt voor een demonstratie.
Ik heb dan ook afgesproken dat zodra wij een nieuw huis hebben ik gelijk met hem een afspraak maak.
Alleen maar beter! Wel weer wachten, da's dan weer minder. En als iemand bij je thuis komt ben je (ik wel iig) eerder geneigd om snel tot koop over te gaan. Tot maandag!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

Inderdaad alleen maar beter. Ondanks dat we totaal geen haast hebben om beide huizen te verkopen, heb ik wel zoiets van: om het hele audio gebeuren mag het van mij snel gaan, heb zin om weer een leuke set neer te zetten.

Misschien wel PrimaLuna i.c.m. Sonus Faber of Tannoy. We gaan het wel zien in de toekomst.


roeleken

Als Cayin-bezitter toch in volgmodus
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Jumping Jack

 
Citaat van: Alex Groningen op januari 23, 2016, 10:48:22
Inderdaad alleen maar beter. Ondanks dat we totaal geen haast hebben om beide huizen te verkopen, heb ik wel zoiets van: om het hele audio gebeuren mag het van mij snel gaan, heb zin om weer een leuke set neer te zetten.

Misschien wel PrimaLuna i.c.m. Sonus Faber of Tannoy. We gaan het wel zien in de toekomst.

Op hifi.nl staat een mooi setje cremona auditor m...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Citaat van: roeleken op januari 23, 2016, 14:19:17
Als Cayin-bezitter toch in volgmodus

Ook erg mooi de Cayin (A-55T), deze heeft lang samen met PrimaLuna op mijn wensenlijstje gestaan.
Vanwege geen autobias op de Cayin is het de PrimaLuna geworden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

roeleken

Citaat van: KayaRahnee op januari 24, 2016, 14:16:09
Ook erg mooi de Cayin (A-55T), deze heeft lang samen met PrimaLuna op mijn wensenlijstje gestaan.
Vanwege geen autobias op de Cayin is het de PrimaLuna geworden.
Twee keer per jaar controleer ik de bias, is toch wel 3 minuten werk  ;)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kingpin

Citaat van: roeleken op januari 24, 2016, 16:06:12
Twee keer per jaar controleer ik de bias, is toch wel 3 minuten werk  ;)
Same here ;D
En dan nog zijn ze hier nagenoeg niet verlopen.
Handmatig heeft wel voordelen tov een autobias systeem. Dat laatste is dan wel weer erg handig.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

roeleken

#94
Citaat van: Kingpin op januari 24, 2016, 16:10:48
Same here ;D
En dan nog zijn ze hier nagenoeg niet verlopen.
Handmatig heeft wel voordelen tov een autobias systeem. Dat laatste is dan wel weer erg handig.
Stel 'm vrij hoog in. Buizen gaan iets minder lang mee, maar geluid is mooier. Vraag me af of dat met autobias ook kan?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

KayaRahnee

link=topic=155455.msg2888774#msg2888774 date=1453647972]
Twee keer per jaar controleer ik de bias, is toch wel 3 minuten werk  ;)
[/quote]

Ik mag niet werken, sta op ziekte uitkering  ;)

Citaat van: Kingpin op januari 24, 2016, 16:10:48
Handmatig heeft wel voordelen tov een autobias systeem. Dat laatste is dan wel weer erg handig.

Omdat ik me er niks kon bij voorstellen bij aankoop toch maar voor de handige autobias functie gekozen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

#96
Citaat van: roeleken op januari 24, 2016, 16:12:50
Stel 'm vrij hoog in. Buizen gaan iets minder lang mee, maar geluid is mooier. Vraag me af of dat met autobias ook kan?
Ja klopt, de mijne draai ik op 400mV/buis (instelling dan, voltage is uiteraard vele malen hoger), speelt daardoor meer dynamisch.

Citaat van: KayaRahnee op januari 24, 2016, 16:48:26
Omdat ik me er niks kon bij voorstellen bij aankoop toch maar voor de handige autobias functie gekozen.
Altijd goed mocht je er geen goed gevoel bij hebben om het zelf te doen.
Bij de Cayin gaat dat vrij makkelijk aan de buitenkant, maar de meesten moeten toch wel open en dan wordt het qua veiligheid een heel ander verhaal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alex Groningen

Citaat van: Jumping Jack op januari 23, 2016, 14:36:27

Op hifi.nl staat een mooi setje cremona auditor m...

Hele mooie luidsprekers, maar voor nu nog te vroeg.

Fred Mulder

Verse Dialogue HP review:
http://hifipig.com/prima-luna-dialogue-premium-hp-integrated-amplifier/

Herkenbare ervaringen, zoals 'aanwijsbaar' publiek bij live optreden en realistisch geschreven (geen alinea's vol hifi krachttermen van één specifieke set/opstelling, maar ook aandacht veelzijdigheid door de combinatie van soort buizen, triode/lineair instelling, etc). Tav veiligheid met kinderen (hitte buizen) had nog kunnen worden vermeld dat er (standaard) ook een geperforeerde rechthoekige kooi wordt meegeleverd, waar geen nieuwsgierige kindervingertjes doorheen kunnen.

In ieder geval mooi dat de heren ook direct onder de indruk zijn :-)

raindog

Heej Fred, hoe bevalt de Primaluna nu dat je er bijna een half jaar mee speelt?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)