Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Bama op augustus 18, 2014, 18:36:54
Ben nog maar net begonnen he, ben nog niet eens warm gedraaid ;)

Je bent ook al veel verder met je LP12 :inlove:

Mijn vader draaide ook Sinatra dus zal ik wel wat overgenomen hebben.... :tounge2:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

Citaat van: advr op augustus 18, 2014, 18:43:59
Mijn vader draaide ook Sinatra dus zal ik wel wat overgenomen hebben.... :tounge2:

Mijn vader was meer van de bigbands, Armstrong, Sidney Bechet en Zydeco muziek en had dan weer niks met Sinatra maar had bv weer wel platen van Perry Como.
En ik denk zeker dat je er iets van meekrijgt al heb ik zijn muziek natuurlijk ook een tijd helemaal niks gevonden en werd hij gek van mijn Deep Purple platen bv maar hoefde het nooit af te zetten van hem, hoogstens zachter.

advr

Citaat van: Bama op augustus 18, 2014, 18:50:42
Mijn vader was meer van de bigbands, Armstrong, Sidney Bechet en Zydeco muziek en had dan weer niks met Sinatra maar had bv weer wel platen van Perry Como.
En ik denk zeker dat je er iets van meekrijgt al heb ik zijn muziek natuurlijk ook een tijd helemaal niks gevonden en werd hij gek van mijn Deep Purple platen bv maar hoefde het nooit af te zetten van hem, hoogstens zachter.

Mijn vader had ook Perry Como, Sammy Davis jr, Johnny Mathis maar ook Dutch Swing College band en veel van de MFP (Music for Pleasure) platen. Ook Jazz, Oscar Peterson.
Klassiek vond hij maar niets.

Overigens in London, we zijn net terug, 2 heruitgaves van Miles Davis gekocht. Mono! Kind of Blue (al wilde ik die eigenlijk nooit kopen omdat ie te gewoon is geworden) en Round about Midnight.  :music:
Beide van het Music on Vinyil label.

Ook nog Viva van Roxy Music. Oude opname maar geweldig concert van hun. :P

Mooie uitgaves. klinken goed na een verplichte wasbeurt.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

#2528
Nu is het weer genoeg voor deze week. ;)

Edit: moet ik niet meer zeggen.

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Jumping Jack

Wat nieuwigheden:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama

nog maar wat dingen van mijn verlanglijst naar de orderlijst verplaatst.

Bama

Nog maar een keer op bestellen gedrukt

lynch1979

Gaat lekker Bama  ;)

Wordt een berg om te wassen  :D

Bama

Nwe was ik niet hoor, maar zal mijn tempo wel bijstellen maar ben zo enthousiast over het vinyl, zit nu ook al heel de ochtend te draaien.

LABO

Zeker goed bezig Bama  :headbanging: 


Kan niet achter blijven (al wil ik mijn verzameling binnen de perken houden)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

lynch1979

Citaat van: Bama op augustus 22, 2014, 13:37:29
Nwe was ik niet hoor, maar zal mijn tempo wel bijstellen maar ben zo enthousiast over het vinyl, zit nu ook al heel de ochtend te draaien.

Nieuwe platen was ik wel, en is ook zeker aan te raden.

Er kan door het persen nog troep in de groeven zitten, en je nieuwe plaat klinkt echt beter na een was beurt.

Vinyl is erg leuk om te draaien, zeker op een dag zoals vandaag.
Er heerlijk voor gaan zitten en genieten.

Alco

#2539
Citaatzal mijn tempo wel bijstellen maar ben zo enthousiast over het vinyl, zit nu ook al heel de ochtend te draaien.
Jemig de pemig Bama, jij koopt meer LP's in één maand dan ik CD's in één jaar!
Maar mooi om te zien dat je zo enthousiast bent over vinyl. Uiteindelijk is 't toch de muziek zelf 't om draait. :smile:

Bij mij kriebelt 't vinyl virus ook af en toe nog, maar ben nogal moeilijk in knopen doorhakken. :D  :blush:
(er komt zoveel meer bij kijken en er is zoveel keuze in draaitafels, en mijn specialiteit is tot nu vaak het maken van verkeerde keuzes) :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bama

#2540
Ok, ga ik ook eens proberen wat dat brengt.
Zit nu Sinatra live at the sands te luisteren en ben dan wel meteen benieuwd wat een msfl persing brengt?



Ik ben niet zo moeilijk in knopen doorhakken, heb net nog een lp12 gekocht ;D

Alco

#2541
CitaatIk ben niet zo moeilijk in knopen doorhakken, heb net nog een lp12 gekocht ;D
Zo,...onder 't motto 'Spaar ze allemaal'! ;D ;)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

gerzom

Net besteld uit de Blue Note 75th collectie:



en



en verder nog een stappeltje (17 stuks) 2e hands "van alles wat"  gescoord bij de lokale vinyl-boer.

We verzammelen rustig verder  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Bama

Die 75 jaar edities zijn wel een succes

Art Blakey en the Jazz messengers is iets te wild voor mij overigens en die zal ik wel een keer aan iemand verkopen die toevallig langskomt. Ik moet de muziek wel kunnen volgen en dat lukt me bij deze plaat niet.

Jumping Jack

Ze klinken stuk voor stuk subliem idd. En geef Blakey wat tijd, als founding father van de hard-bop mag je hem eigenlijk niet overslaan  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama


Actionhost

Ik heb doing all right op cd. Geweldig live album van mevrouw Krall.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz


LABO

Gefeliciteerd Garmt  :headbanging:  Toch nog gelukt  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz

Citaat van: LABO op augustus 25, 2014, 15:32:33
Gefeliciteerd Garmt  :headbanging:  Toch nog gelukt  :headbanging:

Ja, maar helaas vervorming in vooral het rechter kanaal op stemmen... :(   Zonde, want het is een heel stille persing en ook vlak en goed gecentreerd... Wat nu? Het is wel een soort collector's item. Moet wel LP2 nog proberen, maar op hele LP1 is er een probleem.