Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno P

Citaat van: Actionhost op juli 11, 2013, 08:44:17
Diana Krall- Live in Paris

De CD is geweldig, maar de LP schijnt nog beter te klinken!

(en heb nog niet eens een platenspeler  ;D)

Een betere vinylstart kun je niet maken  ;)

LeonArdusS

#1651
Weer 3 nieuwe aanwinsten, heb ze nog niet eens uitgepakt.
Amy Winehouse, Duffy en Alicia Keys. Super muziek die ik nu als Flac, op CD en Vinyl heb  :headbanging: !
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Actionhost

Citaat van: LeonArdusS op juli 11, 2013, 15:51:57
Weer 3 nieuwe aanwinsten, heb ze nog niet eens uitgepakt.
Amy Winehouse, Birdy en Alicia Keys. Super muziek die ik nu als Flac, op CD en Vinyl heb  :headbanging: !

Birdy of Duffy?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Actionhost

#1654
Hoe klinkt de Back to Black tov de CD?

Is deze LP net als CD 'gewoon' 16/44,1 gemasterd of is er meer te halen?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

stefan_82

Citaat van: Actionhost op juli 11, 2013, 21:21:50
Hoe klinkt de Back to Black tov de CD?

Is deze LP net als CD 'gewoon' 16/44,1 gemasterd of is er meer te halen?
Heb deze op LP..geen meerwaarde tov cd om deze op LP te kopen
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Nosferatu

Fleetwood Mac - Rumours. 2LP 45rpm versie. Klinkt erg lekker, dynamisch. Kan de laatste verjaardags CD niet tegenop.  ;D
Nadeel t.o.v. de CD: je blijft aan het omdraaien.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

stefan_82

Citaat van: Arno P op juli 11, 2013, 08:48:31
Een betere vinylstart kun je niet maken  ;)
Ik speel deze cd grijs. Is het de moeite om €60 voor de LP neer te tellen?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Citaat van: stefan_82 op juli 11, 2013, 22:21:47
Ik speel deze cd grijs. Is het de moeite om €60 voor de LP neer te tellen?

Waar koop je deze voor €60,-?

LeonArdusS

Citaat van: stefan_82 op juli 11, 2013, 21:53:20
Heb deze op LP..geen meerwaarde tov cd om deze op LP te kopen


Ik vind hem op LP toch echt lekkerder klinken, heb hem nu opstaan. Klinkt vel voller, warmer.
Ben blij dat ik hem voor 12€ heb gekocht  :clapping:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

stefan_82

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Citaat van: LeonArdusS op juli 11, 2013, 23:33:26

Ik vind hem op LP toch echt lekkerder klinken, heb hem nu opstaan. Klinkt vel voller, warmer.
Ben blij dat ik hem voor 12€ heb gekocht  :clapping:
Waar koop je deze voor €12 :p

Dan waarschijnlijk niet de HQ 45rpm versie :D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

LeonArdusS

Citaat van: stefan_82 op juli 11, 2013, 23:36:22
Waar koop je deze voor €12 :p

Dan waarschijnlijk niet de HQ 45rpm versie :D


Via Amazon.uk
Klopt, ik koop alleen mijn echte favorieten op HQ.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Deleted Member 2


Actionhost

#1664
Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 00:05:59
Besteld. Dank voor de tip. Bij/via Bol durven ze €100 te vragen.

NorthEnd Haarlem heeft deze LP niet in voorraad en hij kan op dit moment ook niet bijbestellen. Ik was er laatst nog en vroeg naar deze LP (deze shop zit in mijn woonplaats).

De hoge prijs is mede omdat er 'maar' 5000 van gemaakt zijn. In eerste instantie gelimiteerd tot 2500, en hebben ze later gebracht naar 5000 stuks (de LP's zijn genummerd). Wordt waarschijnlijk niet meer bijgeperst (nog niet zeker).

Via Bol loopt je bestelling via HappySadrecords. Deze verkoper heeft laatst nog een aantal exemplaren uit de US besteld bij een contact van hem daar. Als je Henk direkt benaderd ben je goedkoper uit. Ook via Ebay te vinden voor rond de 75 dollar dacht ik.

Schijnt een geweldige LP te zijn! Maar wel aan de prijs (en dan heb ik het trouwens over de HQ 45rpm versie).

De CD is inderdaad geweldig. Ik heb al haar SACD's ook (Live in Paris helaas alleen op CD).
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

#1665
ps op Amazon uk: Currently unavailable
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Citaat van: Actionhost op juli 12, 2013, 07:58:38
NorthEnd Haarlem heeft deze LP niet in voorraad en hij kan op dit moment ook niet bijbestellen. Ik was er laatst nog en vroeg naar deze LP (deze shop zit in mijn woonplaats).


Net even contact gehad en Northend geeft aan weer een kleine voorraad te hebben. Mijn bestelling gaat vandaag nog de deur uit. ::)

Actionhost

Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 10:20:56
Net even contact gehad en Northend geeft aan weer een kleine voorraad te hebben. Mijn bestelling gaat vandaag nog de deur uit. ::)

TOP!

Ik was daar 2 weken terug, dus inmiddels weer een paar op voorraad. Ben benieuwd naar je luisterervaring!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

stefan_82

Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 10:20:56
Net even contact gehad en Northend geeft aan weer een kleine voorraad te hebben. Mijn bestelling gaat vandaag nog de deur uit. ::)
Laat zeker weten of het de moeite is.
Had een kleine selectie gemaakt op de website via de wishlist en kwam aan een kleine €500 :D
Dus even snoeien :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Actionhost

#1669
Zojuist besteld bij Northend Haarlem:

Chet Baker - Chet Is Back HQ 45rpm 2LP (ORG)

• 45rpm 180 Gram Double Vinyl
• Mastered by Bernie Grundman from the Original Master Tapes!
• 50th Anniversary Reissue
• Pressed at Pallas in Germany
• Deluxe, Gatefold Jacket

Musicians:
Chet Baker, trumpet, vocals
Bobby Jaspar, flute, tenor sax
Rene Thomas, guitar
Daniel Humair, drums
Benoit Quersin, bass
Amadeo Tommasi, piano

Wellicht het beste album van Chet Baker. Werkelijk topklasse klassieke jazz!

Ik luister nu, zoals wel vaker, naar de FLAC. Heerlijk....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

tajo


Rendez-Vous
Jean-Michel Jarre

Digitale muziek op analoog medium :-)

loneranger

Ik wil ook overgaan op vinyl. Wat zijn de beste adressen om ze te kopen?


stefan_82

Citaat van: Onder013 op juli 12, 2013, 10:20:56
Net even contact gehad en Northend geeft aan weer een kleine voorraad te hebben. Mijn bestelling gaat vandaag nog de deur uit. ::)
En ? :) al ontvangen en hoe bevonden?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Citaat van: stefan_82 op juli 17, 2013, 00:03:07
En ? :) al ontvangen en hoe bevonden?

:devil:
Ik kreeg bericht dat de zending die hij heeft ontvangen, beschadigd is.

Er is door hem opnieuw besteld en ik wacht dat nog even af.