The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Lekker genieten van de feestdagen zo  :headbanging:
Lekker smullen ook met Ready Player One, en had begrepen dat je ook voor LotR en Hobbit was gegaan. Echt referentie materiaal wat mij betreft.

Gaat weer een hele nieuwe wereld open voor je met alle UHD discs.
Maar 'gewone' Blu-rays zijn ook geen straf om te kijken lijkt me zo ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Goedemorgen allemaal :colgate:,

Het zal de meeste van jullie niet zijn ontgaan dat de JVC DLA-NX9B (incl. CineMike modificatie) een stuk eerder is geleverd dan waar ik oorspronkelijk op had gerekend.
Een mooi cadeautje nog net voor de kerst(vakantie). Super tof geregeld van JVC (ik begrijp dat je meeleest) en Viktor natuurlijk! :pompom:

Dus het was wel even schakelen qua agenda's en planning, maar uiteraard is het gelukt. Gisteravond iets na 18:00 stond Viktor bij ons voor de deur (terwijl ik nog snel mijn laatste hap eten naar binnen werkte) met in zijn auto een grote doos :thumbs-up:.

Ik had dinsdagavond alvast alles klaar gezet en klaar gemaakt zodat we snel aan de gang konden gaan. Eerst natuurlijk even bijkletsen met een bakkie koffie en de groeten van iedereen ontvangen (bedankt allemaal!) die Viktor recentelijk nog gesproken/gezien heeft en daarna, zoals Viktor aangaf, de schouders eronder. Even afstemmen hoe we dit varkentje samen gaan wassen, maar het ging gelukkig allemaal voorspoedig. Terwijl de ene op de steiger stond om de RS55 op te vangen kon de andere de bout, die alles in de lucht houdt, losdraaien en eruit halen. Dus de RS55 eraf en daarna de connectieplaat eraf. Daarna de NX9 uitpakken (zie foto's).

De voetjes onder de NX9 vandaan en de connectieplaat overzetten. Vooraf had Viktor al gecontroleerd dat deze connectieplaat 1-op-1 overgezet kon worden, dus ook dat ging snel. Toen weer even afspreken hoe we samen de NX9 op gingen hangen (wie doet wat) en binnen 2 minuten was de NX9 voor 'eeuwig' verbonden aan de Mansion ;D.

Vervolgens de stroom- en HDMI-kabel aansluiten en de NX9 nog even waterpas afstellen. Hoppa, beamer aan en weer even wat te drinken halen (dat hebben we wel verdiend). Als ik binnen ben vraagt Angelie of er ondertussen al wat te zien is ("natuurlijk"), dus die loopt even mee naar de ruimte. Eerste reactie: "dat is een mooie projector en ik vind hem een stuk minder groot dan verwacht eigenlijk". Dank je schat, nu weet ik weer waarom ik met je getrouwd ben. En inderdaad, de N7 van Anton stond direct achter de bank en nu hangt hij in de lucht waardoor de projector minder prominent aanwezig is.

Daarna begint het afstellen van de beamer, o.a.: zoom, shift, panelen uitlijnen en de andere standaard instellingen (zie foto).

Zodra dat gedaan was snel naar wat content kijken, ondertussen zijn we allebei wel super benieuwd. Eerste indruk is meteen 'Wauw'. Wat een bak licht komt er uit deze machine, maar een zonnebril is nog net niet nodig 8). Om een eerste indruk te krijgen beginnen we met wat Blu-Ray materiaal om wat verdere indrukken op te doen (o.a. Dunkirk, ...) en daarna pakt Viktor er een kalibratie Blu-ray bij. Even nog wat aanpassingen in de beamer en daarna over op 4K materiaal (o.a. AquaMan, Lucy, Revenant, Star Wars, ...). Dit gaat gelukkig allemaal zonder problemen en de projector reageert meteen op het input signaal. Waarom schijf ik dit? Viktor had me dinsdagochtend nog even 'de stuipen op het lijf gejaagd' :crazy:. De HDMI-kabel die ik in de ruimte gebruik is namelijk 15 meter lang en dat blijkt op basis van zijn ervaring toch wel een kritische lengte om 4K HDR over te pompen. Toen de N7 van Anton hier stond hebben we tijdelijk zijn kabel van 7 meter gebruikt, dus het was even spannend. Viktor had ook nog een 4K 60Hz film bij om te testen, maar daar hield het geluk echt op :nopompom: (in ieder geval goed om te weten).

Terwijl de beelden voorbij komen zit ik (en volgens mij Viktor ook) vol verbazing te kijken naar hoe goed het beeld nu al is. Onwijs veel tinten zwart, maar ook onwijs veel tinten wit. De kleur spatten van het scherm en dat contrast... bizar! Wat een prachtig plaatje om te zien :inlove:.

Omdat deze beamer ook is uitgerust met 8K e-shift gaan we hier ook even mee testen. Zowel Viktor als ik zijn het er, na wat 'wel' en 'niet' 8K e-shift unaniem over eens... je krijgt het mooiste beeld als deze 8K e-shift functionaliteit aan staat.

We zitten nu op het niveau dat het 'niet meer boeit' wat je kijkt, als de beelden mooi zijn dan kun je er naar blijven kijken. Tot op dit moment hebben alleen de Oppo en de JVC aangestaan (dus alles zonder geluid!) :music:. Ongetwijfeld dat er nog meer uit deze beamer te halen is met een professionele kalibratie, maar de lamp heeft nu 3 uren op de teller staan, dus dat heeft nu nog niet zo heel veel zin.

Viktor is volgens mij rond 21:15 naar huis gegaan. Zoals gisteravond nog geschreven heb ik daarna nog Ready Player One opgezet en ben ik daarna, moe maar voldaan, mijn bed ingedoken. Het gereedschap en de steiger, et cetera ruim ik later vandaag nog wel op.

De komende dagen gaan we gewoon lekker samen film kijken  :popcorn: en er zullen ongetwijfeld dingetjes zijn die me opvallen. Gelukkig zijn er 10 presets beschikbaar, dus ik kan zelf nog wat kleine tweaks aanbrengen mocht dat nodig zijn. Superblij met deze mooie nieuwe aanwinst :D.

Viktor wederom bedankt voor de topservice en je enthousiasme en we hebben nog contact.

Fijne kerstdagen allemaal!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Citaat van: Jean Sibelius op december 24, 2020, 08:37:42
Eerste reactie: "dat is een mooie projector en ik vind hem een stuk minder groot dan verwacht eigenlijk". Dank je schat, nu weet ik weer waarom ik met je getrouwd ben.

Was je dat na ál die maanden nu al vergeten dan?  :blink: :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Cobraatje

Dat is een fraai kerstcadeau, veel kijk plezier ermee!
Gezien mijn ervaringen met de modkunsten van Herr Michael moet het qua beeld en geluid nu wel echt top zijn.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Mooi man, en nu lekker veel films kijken de komende dagen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Hierbij alsnog mijn verlate reacties :colgate:.

Citaat van: PascalP op december 23, 2020, 13:29:36
Wij wachten op de foto's :D
Zolang het maar niet zo'n kerstslip is die je normaal naar de badjassenclub kunt dragen :P

U roept, wij draaien. Ik heb Viktor uit discretie overwegingen maar niet gevraagd wat hij onder zijn spijkerbroek aanhad voordat hij binnenkwam >:D.

Citaat van: Kamidioblitz op december 23, 2020, 13:33:24
Misschien is Tenet wel een idee als film. Of Dunkirk. Zijn beide films zonder object based audio maar met een dikke 5.1 track waar ik het beeld smullen is. Wel veranderende aspect ratio's, wat mij betreft een dikke min[emoji13].

Ik heb Tenet zeker nog op mijn verlanglijstje staan. Zoals je mogelijk hebt gelezen hebben we gisteren al wel een stukje Dunkirk gekeken. Ik vind die veranderende aspect ratio's wel weer grappig eerlijk gezegd ;).

Citaat van: skyfox op december 23, 2020, 14:05:23
Qua film zou ik dan een andere Nolan suggereren: The Dark Knight, of opvolger The Dark Knight Rises. Als deze niet in de collectie zitten kom ik ze wel even brengen. Kijk ik meteen de film mee  :angel:

Die ga ik absoluut nog een keertje kijken tijdens de kerstvakantie :). Heb de Dark Knight ook gekeken met de N7 van Anton, dus die zit nog redelijk vers in mijn geheugen. Ik heb de 4K box 'toevallig' eerder deze maand al binnengekregen, maar ik weet zeker dat je nog een paar andere mooie films hebt, die ik nog niet heb :clapping:.

Citaat van: reza op december 23, 2020, 16:19:48
Ik zou toch beginnen met the LOTR op UHD.
In plaatst van al die formaat veranderingen, alhoewel, hij gaat natuurlijk een lens gebruiken, dus kan hij gewoon 21.9 blijven kijken.

Ik heb de LOTR helaas nog niet op UHD en ik ben met mezelf nog in beraad (wel/niet) :blink:. Die Paladin DCR lens is nog even een vraagteken. Volgens o.a. Buckler (en anderen) een 'no-brainer', maar voor het geld wil ik wel eerst zien wat ik ervoor krijg. Nu voor 2020 wel weer genoeg Euro's uitgegeven.

Citaat van: RonG op december 23, 2020, 16:23:06
Ja die zijn top,

:thumbs-up:

Citaat van: papaleo op december 23, 2020, 17:23:26
Als het om referentie beeld gaat zou je zeker de film 'Allied' moeten zien....deze film is kwa PQ fantastisch!!

Bedankt voor de tip Leo. Die heb ik liggen (op Blu-ray). Zit nog in de folie, dus die ga ik deze vakantie ook zeker nog bekijken.


Citaat van: PascalP op december 23, 2020, 19:20:57
^^  :pompom:

:D :D :D

Citaat van: denoontje op december 23, 2020, 19:27:41
Ik Mis het kerstjurkje vik!

Ik niet :colgate:

Citaat van: anton op december 23, 2020, 19:29:49
Enjoy mannen, ben errug benieuwd ......... :xmas:

Het is met 3 letters wel te vangen: 'WTF' :inlove:.

Citaat van: RonG op december 23, 2020, 19:36:48
Deze kerstman mag ook hier aan komen :D, have fun!!

Stuur hem je adres even door via PM of per e-mail: [email protected] ;) :D

Citaat van: Kamidioblitz op december 23, 2020, 19:40:55
Gaaf!!! Enjoy mannen!! Ben heel benieuwd.

:thumbs-up:

Citaat van: skyfox op december 23, 2020, 20:03:58
Goed bezig, Viktor! Zonder de muts had de aflevering gewoon niet gekund. Veel plezier met het ophangen en afstellen, mannen! Ik ben benieuwd welke film er als eerste in z'n geheel op wordt gekeken!  :inlove:

Zonder muts had ie weer direct terug naar Den Bosch gemogen (incl. doos) >:D.

Citaat van: sion op december 23, 2020, 23:14:12
Hahaha ... geweldig  :xmas:

:colgate:

Citaat van: Kamidioblitz op december 24, 2020, 06:57:09
Wat een monster is het in verhouding tot je vorige projector. Ik vond de N5 al groot, deze is nog iets groter. Ready Player One is genieten op UHD, zowel beeld als geluid.

Je ziet inderdaad pas hoeveel groter hij is als ze langs elkaar liggen. Ready Player One was in ieder geval een feestje om naar te kijken en te luisteren. Aan het einde van de film (de scene waarin alles wordt weggevaagd)... bizar stukje zowel qua beeld als geluid 8).

Citaat van: Kamidioblitz op december 24, 2020, 06:57:09
Het leuke met het hebben van een 4K UHD collectie is dat ze bij iedere nieuwe projector er beter uit gaan zien[emoji13]. Maar met deze zit je de komende X jaar helemaal gebakken.

Ik had er in het afgelopen jaar al een paar gekocht in de wetenschap dat die een keer zou gebeuren (terwijl ik ze nog niet kon afspelen), dus ik heb sowieso nog een hoop films in te halen. Hoop dat ik van deze beamer net zo lang mag genieten als van mijn vorige projector :).

Citaat van: Kamidioblitz op december 24, 2020, 06:57:09
Zo is het beeld ook op het niveau wat de audio in de ruimte verdiend. Geniet ervan de komende tijd!!!

Is ook mijn idee ;). Gaat helemaal goed komen ;D.

Citaat van: denoontje op december 24, 2020, 07:24:20
Feli Jan

Dank je Thuur.

Citaat van: skyfox op december 24, 2020, 07:42:09
Eindbazenbeamer in de Mansion. Zoals het hoort. Gefeliciteerd Jan, wát een mooie upgrade! Dat wordt een heerlijke kerst(vakantie?)!

Bedankt Richard! Kan deze aanschaf nu ook mooi van het (verlang)lijstje. De komende tijd lekker genieten, ben wel weer even klaar met geld uitgeven aan de hobby :D.

Citaat van: PascalP op december 24, 2020, 08:04:41
Lekker genieten van de feestdagen zo  :headbanging:
Lekker smullen ook met Ready Player One, en had begrepen dat je ook voor LotR en Hobbit was gegaan. Echt referentie materiaal wat mij betreft.

Ik heb LotR en Hobbit nog niet in UHD. Ben met mezelf nog even in stevig beraad. Heb ze namelijk al wel op Blu-ray... Maar ik weet het ;).

Citaat van: PascalP op december 24, 2020, 08:04:41
Gaat weer een hele nieuwe wereld open voor je met alle UHD discs.
Maar 'gewone' Blu-rays zijn ook geen straf om te kijken lijkt me zo ;)

We gaan het de komende tijd gewoon ervaren. Eerst de lamp lekker uren laten maken en daarna nog een keer de puntjes op de 'i' met een professionele kalibratie. De wetenschap dat het nog beter kan is wel bizar eigenlijk.

Citaat van: skyfox op december 24, 2020, 08:52:18
Was je dat na ál die maanden nu al vergeten dan?  :blink: :angel:

Haha, nee hoor. We zijn ondertussen al weer tweeënhalve maand verder... (en we zeggen nog elke dag: "Ik hou van je" tegen elkaar) :wub:.

Citaat van: Cobraatje op december 24, 2020, 10:18:54
Dat is een fraai kerstcadeau, veel kijk plezier ermee!
Gezien mijn ervaringen met de modkunsten van Herr Michael moet het qua beeld en geluid nu wel echt top zijn.

Bedankt! Ik zie dat jij ook een trouwe klant bent bij Michael/Viktor :). Mijn eerste reactie destijds was... oef, een hoop geld, maar achteraf is het dat echt wel waard. Ben nu helemaal tevreden.

Citaat van: Mitch-- op december 24, 2020, 10:51:08
wat een machtig apparaat!  :worship:

Bedankt! :colgate:

Citaat van: Marco66 op december 24, 2020, 11:07:31
Mooi man, en nu lekker veel films kijken de komende dagen!

Dank je :pompom:! Ga ik zeker doen, want het is toch ruk weer en hoe eerder de lamp richting 200 uren gaat, des te eerder kunnen we door naar de 'next level' (~ kalibratie).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Mocht je een nieuwe HDMI kabel zoeken die het allemaal aan kan . Ik heb op aanraden van pappaleo de rui conected gekocht. Deze is ook 15 meter, en alle problemen waren daarmee opgelost
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Gaaaaaffffff Jan, en ik ken je gevoel wat je nu heb  ;)
En dan nog eerder dan verwacht is helemaal een bonus.
Ik ben trouwens weer terug naar de 8k eshift op uit... ja je krijg meer pop met de eshift aan maar als je veel bewegende stukken bekijk ipv stilstaand switchen dan zie ik toch een mini fractie onrustiger beeld met de eshift aan. Persoonlijk vind ik het dus mooier en filmischer met de eshift uit maargoed ga dat allemaal maar eens op je gemakje bekijken. Heb je wat te doen in plaats van kwijlen voor dat scherm haha lol.
Het is je gegund.
Ik heb trouwens deze kabel en heb ik in combinatie met de NX9 zero problemen mee:
https://homeatthemovies.be/collections/kabels/products/cinepro-hdmi-2-1-8k60-48gbit-fiber-kabel-10m-15m-20m

Genietse
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Masterkale

Mooie aankoop, ik ben er ook nog steeds blij mee! De cinemike glasvezel kabel al getest? Deze doet echt wonderen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

PascalP

Zelf ook gehad met mijn 15m passieve kabel van Supra. 4K ging met 24p maar 60p was een no-go.
Dit was bij mijn toenmalige Panasonic speler wel een punt omdat het menu/startscherm in 60p is.
Toen overgestapt naar de actieve variant van Supra en werkt vlekkeloos.

Of de CM fiber kabel, deze heb ik ook mogen zien in het vergelijk met andere kabels bij Anton en echt wel een flinke stap.
Gezien je niks meer wilt kopen in 2020 moet je nog ff een weekje wachten dus tot het 2021 is :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Ik zou je huidige kabel dan idd direct vervangen. Als dat de beperkende factor is in zo'n setup zou dat echt zonde zijn. Ik heb een optische HDMI kabel (Atzebe) van een klein prijsje die alles doorgeeft wat je aanbiedt. Man, je wilt gewoon Gemini Man op 60 Hz aan je NX9 doorgeven!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Etiennevh

Vet om te lezen Jan, dat enthousiasme spat er van af ;D

Veel kijkplezier, jij gaat de kerstdagen wel doorkomen  8) :coffee:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Citaat van: pameijer op december 25, 2020, 02:24:42
Ik zou je huidige kabel dan idd direct vervangen. Als dat de beperkende factor is in zo'n setup zou dat echt zonde zijn. Ik heb een optische HDMI kabel (Atzebe) van een klein prijsje die alles doorgeeft wat je aanbiedt. Man, je wilt gewoon Gemini Man op 60 Hz aan je NX9 doorgeven!
en die heb ik ook en idd geminiman op 60HRz er doorheen....wauw!

MLCinema

#4189
Heb ik ook. Probleemloos en mooi beeld! 4K60hz hdr. Geen punt. En niet duur, 50/60 euro. Ik heb de 15 meter variant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor de reacties en suggesties! Hopelijk hebben jullie ook allemaal een leuke 1e kerstdag gehad :pompom:.

Citaat van: rdebruin op december 24, 2020, 15:38:57
Mocht je een nieuwe HDMI kabel zoeken die het allemaal aan kan . Ik heb op aanraden van pappaleo de rui conected gekocht. Deze is ook 15 meter, en alle problemen waren daarmee opgelost

Bedankt voor je suggestie. Ik zet hem even op de short-list :).

Citaat van: buckler op december 24, 2020, 16:30:51
Gaaaaaffffff Jan, en ik ken je gevoel wat je nu heb  ;)

En dan nog eerder dan verwacht is helemaal een bonus :D.

Citaat van: buckler op december 24, 2020, 16:30:51
Ik ben trouwens weer terug naar de 8k eshift op uit... ja je krijg meer pop met de eshift aan maar als je veel bewegende stukken bekijk ipv stilstaand switchen dan zie ik toch een mini fractie onrustiger beeld met de eshift aan. Persoonlijk vind ik het dus mooier en filmischer met de eshift uit maargoed ga dat allemaal maar eens op je gemakje bekijken. Heb je wat te doen in plaats van kwijlen voor dat scherm haha lol.

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Wat je aangeeft... gewoon de verschillende opties uitproberen en kijken wat het uiteindelijk doet op de kijkervaring. Er zijn wat dat betreft nog zoveel dingen om te testen. De komende tijd gewoon lekker film kijken en me niet al teveel druk te maken over 'wat er nog niet goed is'.

Citaat van: buckler op december 24, 2020, 16:30:51
Het is je gegund.

Ik heb trouwens deze kabel en heb ik in combinatie met de NX9 zero problemen mee:
https://homeatthemovies.be/collections/kabels/products/cinepro-hdmi-2-1-8k60-48gbit-fiber-kabel-10m-15m-20m

Genietse

Ook jij bedankt voor het delen van jouw suggestie, ook deze gaat op de short-list :pompom:.

Citaat van: Masterkale op december 24, 2020, 17:20:42
Mooie aankoop, ik ben er ook nog steeds blij mee! De cinemike glasvezel kabel al getest? Deze doet echt wonderen.

Dat geloof ik meteen ;). Nog niets getest qua nieuwe kabel, na de kerstdagen zal ik ook met Viktor hier contact over opnemen. Ook deze gaat op de lijst.

Grappige observatie... Een opvallend hoge concentratie van mede JVC en NX9 bezitters momenteel  8) (gaaf om te zien mannen!)

Citaat van: PascalP op december 24, 2020, 21:00:27
Zelf ook gehad met mijn 15m passieve kabel van Supra. 4K ging met 24p maar 60p was een no-go.
Dit was bij mijn toenmalige Panasonic speler wel een punt omdat het menu/startscherm in 60p is.
Toen overgestapt naar de actieve variant van Supra en werkt vlekkeloos.

Dat is wel heel lastig inderdaad. Ben in ieder geval blij dat 4K24p nog zonder problemen werkt. Heb destijds voor de Supra gekozen omdat die destijds heel goed beoordeeld was. Goed om te weten. Supra actief is nummer 5 op het lijstje. Actief was ook al gesuggereerd door Viktor.

Citaat van: PascalP op december 24, 2020, 21:00:27
Of de CM fiber kabel, deze heb ik ook mogen zien in het vergelijk met andere kabels bij Anton en echt wel een flinke stap.

Die wordt nu voor de tweede keer genoemd (ook door Viktor). Ik zal Anton ook eens benaderen (niet om de kabel te lenen), maar met de vraag of hij zijn ervaringen wil delen.

Citaat van: PascalP op december 24, 2020, 21:00:27
Gezien je niks meer wilt kopen in 2020 moet je nog ff een weekje wachten dus tot het 2021 is :P

Inderdaad... het budget voor 2020 is nu helemaal op :D

Citaat van: pameijer op december 25, 2020, 02:24:42
Ik zou je huidige kabel dan idd direct vervangen. Als dat de beperkende factor is in zo'n setup zou dat echt zonde zijn. Ik heb een optische HDMI kabel (Atzebe) van een klein prijsje die alles doorgeeft wat je aanbiedt. Man, je wilt gewoon Gemini Man op 60 Hz aan je NX9 doorgeven!

Zal hieronder nog aangeven waarom het 'direct' vervangen minder direct is, maar niets onoverkomelijks. Heb ook al eerder de term optische HDMI gehoord. Bedankt voor jouw suggestie voor de Atzebe. Nummer 6 op de lijst ;).

Citaat van: Etiennevh op december 25, 2020, 11:02:11
Vet om te lezen Jan, dat enthousiasme spat er van af ;D

Veel kijkplezier, jij gaat de kerstdagen wel doorkomen  8) :coffee:

Bedankt Etienne :). Ben er ook (weer) echt heel blij mee. Vandaag is traditioneel 'de hele dag in de ruimte' films kijken, dus dat gaat helemaal goedkomen. Als het tzt weer kan, dan ben je uiteraard weer van harte welkom.

Citaat van: denoontje op december 25, 2020, 19:07:44
en die heb ik ook en idd geminiman op 60HRz er doorheen....wauw!

(Atzebe is nu twee keer genoemd). De film staat al op mijn verlanglijstje, maar first things first :)

Citaat van: Kamidioblitz op december 25, 2020, 19:10:36
Heb ik ook. Probleemloos en mooi beeld! 4K60hz hdr. Geen punt. En niet duur, 50/60 euro. Ik heb de 15 meter variant.

Ik noteer Atzebe (x3). Bedankt voor het delen van je reactie!


Samenvattend/overwegend :)

Ik was nogal overvallen door de snelheid waarmee de NX9 kwam en wilde de RS55 zolang mogelijk laten hangen totdat er meer bekend zou zijn over de levering. Mijn belangrijkste overweging is om nu een kabel te kopen waar ik de komende tijd/jaren probleemloos meer verder kan :colgate:.

Zoals sommige van jullie misschien (nog) weten heb ik mijn stoppenkast van de ruimte onder het scherm weggewerkt achter een klep. Ik heb zo gemaakt dat je er bij kunt, maar het is niet zo gemaakt dat je er makkelijk bijkunt (zeker niet nu de stereo set ervoor staat). Vanuit deze ruimte vertrekt er ook een 'loze' pijp naar rechts die uiteindelijk via de rechter basstrap naar het plafond loopt en dan recht naar achteren naar de beamer gaat. De stroom loopt in een aparte pijp naar de beamer (direct vanuit de stoppenkast naar een connector). In mijn geval heeft de projector een eigen groep.

Toen ik de kabels heb getrokken (met zijn tweeën) waren op dat moment naast HDMI ook nog andere signalen belangrijk. Deze 'loze' pijp zit dus best vol met diverse kabels. Ik verwacht/vermoed dat ik eerst alle kabels eruit moet gaan halen om vervolgens de nieuwe kabels er door te trekken. Hoe vast de kabels ondertussen zitten weet ik niet?!?. Wat ik wel weet: 1) heb binnenkort een nieuwe ('future proof') HDMI-kabel nodig, 2) de projector moet losgehaald worden en een deel van het plafond moet losgemaakt worden om er goed bij te kunnen, 3) dit moet je zeker met twee man doen (eentje de kabels duwen, eentje aan de kabels trekken) maar ook om de projector veilig te kunnen handlen, 4) de projector moet weer opgehangen worden.

Allemaal geen onoverkomelijk zaken, maar kwestie van even plannen. Omdat de NX9 twee HDMI-inputs heeft, wil ik de huidige kabel(?) ook weer terugleggen (1 HDMI vanuit de Oppo naar de JVC en 1 HDMI vanuit de Trinnov naar de JVC). Daarnaast liggen er ook (al) een RS-232 en RJ-45 kabel in de signaalkabel buis en die wil ik daar ook houden (je weet namelijk maar nooit). Dus de nieuwe HDMI-kabel heeft de hoogste prioriteit, maar de urgentie voor mij is op dit moment gemiddeld. Zal de verschillende suggesties eens op mijn gemak naast elkaar leggen en ook nog met Viktor overleggen omdat CineMike ook een mening heeft over HDMI. Tenslotte zijn zowel de Oppo als de JVC die door de HDMI kabel verbonden worden allebei door CineMike gemodificeerd en 'matching' is vaak key.

Hopelijk binnenkort meer! :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Ik heb de optische monoprice kabel die Trinnov adviseert liggen.

denoontje

Ik heb een ru connected koper hdmi getest, en die deed het bij mij iig niet. Vandaar naar de Atzebe. In de aanbieding 40 euro.
MUV de connectoren ook lekker klein en makkelijk weg te werken (ook veel beter dan mijn oude niet 4k compatibel Supra).
En gaf alles direct door wat hij moest doen.
Zeker voor het geld een hele goede koop.

Ik heb de cm hdmi kabel bij mij erop gehad (destijds kleine m&G met Anton en Vik de cm hdmi en sony800m2 cm).
De kabel gaf nog meer diepgang in het beeld en geluid werd nog ietsje groter.
Ik vond alleen de prijs vs wat dat extra gaf een te grote stap.
De stap panasonic naar de sony cm was groter en goedkoper en heeft mij overtuigd die stap zeker te nemen.

Dan spaar ik dat geld uit voor de aanschaf voor schijfjes ;-).

Maar mijn ruimte en electronica is natuurlijk niet zo optimaal als jou ruimte.....

Een wijze keuze toegewenst in 2021 :-)

Marco66

Ik heb de 10 meter optische hdmi van ru connected, werkt probleemloos met alle formaten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jvanhambelgium

Gewoon een optische HDMI kabel voorzien. Die kan probleemloos minimaal 18Gbps datarate verwerken (4K/60Hz 4:4:4) en daar ben je dus alvast even "futureproof" mee.
In extremis kan je opteren voor een 48Gbps vezelkabel (8K/60Hz 4:4:4) en dan ben je helemaaaaal futureproof zou ik zeggen.
Die zijn wel iets duurder.

Dit soort datatransport is geen "magie" dus 1 of andere "gemodde" of "geoptimaliseerde" kabel is absoluut bullsh*t.

10Gbps , 40Gbps en 100Gbps optische verbindingen kom ik in m'n vakgebied dikwijls tegen en zijn allemaal gewoon "off the shelf" componenten...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

papaleo

Citaat van: jvanhambelgium op december 26, 2020, 12:40:57
Gewoon een optische HDMI kabel voorzien. Die kan probleemloos minimaal 18Gbps datarate verwerken (4K/60Hz 4:4:4) en daar ben je dus alvast even "futureproof" mee.
In extremis kan je opteren voor een 48Gbps vezelkabel (8K/60Hz 4:4:4) en dan ben je helemaaaaal futureproof zou ik zeggen.
Die zijn wel iets duurder.

Dit soort datatransport is geen "magie" dus 1 of andere "gemodde" of "geoptimaliseerde" kabel is absoluut bullsh*t.

10Gbps , 40Gbps en 100Gbps optische verbindingen kom ik in m'n vakgebied dikwijls tegen en zijn allemaal gewoon "off the shelf" componenten...

Dit is ook mijn gedachten/gevoel bij deze kabels...,maar goed er zijn er die door zo'n 'dure' kabel beter geluid en beeld verkrijgen...,ik heb zelf altijd éérst zien/horen dan pas geloven.
Ik heb zelf gekozen voor een 10m RU-Connect optische kabel en deze voldoet prima al ben ik wel benieuwd hoe de CM kabel zou presteren tov de RU.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Inderdaad eerst zien en beleven en dan pas een harde mening geven[emoji6].

Wat ik begreep gaat het dat er oa een galvanische scheiding wordt gerealiseerd.

Heeft een optische kabel niet voor arc etc nog niet altijd een koperdraadje [emoji854].

Ook de dac die het digitaal hdmi signaal omzet naar licht is aangepakt door cm..en dat is ingebouwd in de hdmi stekker.

En volgens mij weten we wel dat dacs verschil kunnen geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jvanhambelgium

Citaat van: papaleo op december 26, 2020, 12:54:29
Dit is ook mijn gedachten/gevoel bij deze kabels...,maar goed er zijn er die door zo'n 'dure' kabel beter geluid en beeld verkrijgen...,ik heb zelf altijd éérst zien/horen dan pas geloven.
Ik heb zelf gekozen voor een 10m RU-Connect optische kabel en deze voldoet prima al ben ik wel benieuwd hoe de CM kabel zou presteren tov de RU.

Hoge snelheden (vb 18Gbps) door KOPER HDMI cables gaat echt problematisch worden met langere lengtes, tenzij je allerlei actieve componenten gaat gebruiken en dan nog...
Dus JA, stap je over van een 10m koperen HDMI naar een 10m vezel HDMI kan ik me best voorstellen dat er potentieel verbetering te zien en meten is (vb in een zogenaamd "eye-diagram" => hierin kan je van signaalkwaliteit evalueren en errors zien in de transmissies)

Echter eens je in het optische domein zit zijn dit tegenwoordig zo'n standaardcomponenten dat je niet veel fout kan doen als je gewoon netjes werkt en de montage deftig doet.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

anton

Je vroeg om mijn mening Jan dus bij deze  :xmas:: ik zou voor die twee 60 frames films even rustig aan doen, lekker eerst super genieten en wennen aan je nieuwe aanwinst  :popcorn:, als je genoeg uren gemaakt hebt een professionele callibratie gevolgd door weer een paar weken "wennen" . Ik ben geen techneut en heb al helemaal geen zin in welles, nietes........, wat ik altijd doe is zelf uitproberen, vergelijken in mijn eigen set en dan buiten alle wetenschap om zelf beslissen wat wel of niet werkt en of dat vervolgens de investering waard is......is allemaal niet zo heel erg moeilijk. Ik ken je nog niet persoonlijk maar van wat ik van je hoor en de manier van schrijven en beoordelen van zaken die ik van je lees denk ik dat je jezelf graag laat adviseren maar dat jij uiteindelijk zelf heel goed kunt beoordelen of het voor jou iets toevoegd in je set  8). Hopelijk tot heel gauw en veel kijkplezier gewenst !!

denoontje

Citaat van: jvanhambelgium op december 26, 2020, 13:04:13
Hoge snelheden (vb 18Gbps) door KOPER HDMI cables gaat echt problematisch worden met langere lengtes, tenzij je allerlei actieve componenten gaat gebruiken en dan nog...
Dus JA, stap je over van een 10m koperen HDMI naar een 10m vezel HDMI kan ik me best voorstellen dat er potentieel verbetering te zien en meten is (vb in een zogenaamd "eye-diagram" => hierin kan je van signaalkwaliteit evalueren en errors zien in de transmissies)

Echter eens je in het optische domein zit zijn dit tegenwoordig zo'n standaardcomponenten dat je niet veel fout kan doen als je gewoon netjes werkt en de montage deftig doet.
Let wel dat er 2 omzetting plaats vinden..
Stroom naar optisch en weer optisch naar stroom.

Ik weet wel (nooit zelf maar gezocht/getest) dat mensen in optische kabels in stereo ook verschillen waarnamen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk