The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

Wat is dit Forum toch were mooi...gaaf jongens!

buckler

Citaat van: rdebruin op november 23, 2020, 00:09:26
Misschien dat buckler zijn spullen een keer een weekje uit wil lenen :D

Citaat van: PascalP op november 23, 2020, 07:11:17
Waar kan ik me inschrijven? :P

Citaat van: Jean Sibelius op november 23, 2020, 16:37:40
>:D


Haha... thx but no thx ;). Wat Buckler heeft staan qua weergave valt buiten mijn budget (ik heb ondertussen wel geleerd om daar dan ook niet naar te willen gaan kijken en/of luisteren).

Dat zou je aan Buckler zelf moeten vragen :)


De N7 is ondertussen weer retour naar zijn baasje :nopompom:.

Groeten, Jan

Haha , nee sorry mannen zal niet gaan helaas.
En heb in een stress momentje wat met mijn klauwtjes veranderd in de Envy EN wil bt.2020 voortaan in high lamp kijken plus we moeten mijn lens positie nog wat moeten fine tunen dus Werner komt net na de kerst alles ff nalopen en calibreren en dan blijf ik er in de toekomst mooi vanaf hahaha.
Ik ga van te voren ook ff mijn plafond een donker kleurtje geven en vraag me flink af hoe dat er uit gaat zien in een woonkamer  :o

Maar lees ik nu dat Anton Jan niet persoonlijk kent? Wow, echt respect dat je je nieuwe projector zo uitleent en dat is een enorm mooi gebaar vind ik. Echt klasse en vind ik mooi om te lezen.
En voor Jan nu? Geen weg meer terug natuurlijk  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Hey Jan,
projector staat weer keurig op zijn plaats en is weer helemaal spik en span afgesteld door Viktor. (nogmaals bedankt viktor voor alle moeite  ;D).

Heel fijn om te horen! Inderdaad ook Viktor nogmaals bedankt voor het realiseren en het tot stand brengen van deze uitwisseling :clapping:.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Je hebt een goede indruk gekregen van wat de N7 doet  en volgens mij is dat niet tegen gevallen  :angel:.

Zekers. Heb afgelopen week een hele goede indruk kunnen krijgen van de N7 en hij is erg goed bevallen :colgate:.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Ben heel benieuwd wat het gaat worden in de Mansion maar ik weet zeker dat een (CM) N7 geen slecht figuur slaat in jou prachtige ruimte.

Ik eerlijk gezegd ook. Er gaan momenteel allerlei gedachtenspinsels door mijn hoofd :blink:.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Dank je voor je  cadeautjes, weet niet of het  jou smaak ook is maar stom toevallig staat La Trappe bij mij op nummer 1 in de lijst  :headbanging: :clapping: :inlove:. Denk ook dat ik bij Bol wel iets van mijn gading ga vinden  ;D.
Was echt niet nodig geweest maar ik waardeer het enorm.

Graag gedaan! :) Ik vind La Trappe zelf ook erg lekker. Op basis van de beschrijving van jou door Viktor 'wist ik', dat je deze ook lekker moest vinden :pompom:. Als blijk van dank/waardering vond ik toch dat ik wat moest doen.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Hoop dat we elkaar snel genoeg eens mogen ontmoeten , ben nl. reuze benieuwd naar de legendarische Mansion  8). Ook bij mij staat de deur wagenwijd open...

Dat hoop ik ook!  :colgate: Ik houd ook jouw uitnodiging zeker in gedachten. Kom namelijk regelmatig in de buurt, dus een afspraak is snel gemaakt.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Ik blijf lekker je zoektocht volgen (doe ik al een hele tijd) en lees (en hopelijk zie) ik wat de uitkomst van die zoektocht gaat worden  :smile:

Goed om te lezen! Als er weer wat te melden valt, dan zal komt het zeker in dit topic voorbij.

Citaat van: anton op november 23, 2020, 19:57:58
Groeten ook aan Angelie en ik ga nu lekker een filmpje pikken want ik had de nieuwe update nog niet aan het werk gezien :tounge:

Zal ik doen! Zij vond het ook super dat je dit hebt willen doen :headbanging:. Ja was wel even een 'cold turkey' voor je, nieuwe software erop en dan meteen in de doos en weg.

Wat vind je van de nieuwste software update? Kun je verschillen zien en zo, welke?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op november 23, 2020, 20:00:40
Wat is dit Forum toch were mooi...gaaf jongens!

Gelukkig is sfeer en het onderlinge respect weer terug op het forum.

Inderdaad gaaf dat dit kan :headbanging:

Citaat van: buckler op november 23, 2020, 20:40:12
Haha , nee sorry mannen zal niet gaan helaas.

Geen probleem, was geloof ik ook niemand die dit redelijkerwijs zou verwachten :eh:

Citaat van: buckler op november 23, 2020, 20:40:12
En heb in een stress momentje wat met mijn klauwtjes veranderd in de Envy EN wil bt.2020 voortaan in high lamp kijken plus we moeten mijn lens positie nog wat moeten fine tunen dus Werner komt net na de kerst alles ff nalopen en calibreren en dan blijf ik er in de toekomst mooi vanaf hahaha.

Ai. :crazy: Inderdaad als alles goed staat, dan er vanaf blijven. Kerstvakantie..., dat duurt nog even. Maar fijn dat Werner de boel weer opnieuw naloopt en af komt stellen :clapping:. Ik neem aan dat je alle spullen bij Werner hebt gekocht?

Citaat van: buckler op november 23, 2020, 20:40:12
Ik ga van te voren ook ff mijn plafond een donker kleurtje geven en vraag me flink af hoe dat er uit gaat zien in een woonkamer  :o

Dat is nogal een flinke stap voor in een woonkamer. Weet je het zeker? Ga je niet liever voor je eigen batcave? Dat komen je mooie spulletjes natuurlijk helemaal tot hun recht.

Citaat van: buckler op november 23, 2020, 20:40:12
Maar lees ik nu dat Anton Jan niet persoonlijk kent? Wow, echt respect dat je je nieuwe projector zo uitleent en dat is een enorm mooi gebaar vind ik. Echt klasse en vind ik mooi om te lezen.

Absoluut. Gelukkig kent Viktor zowel Anton als mij goed en weet hij hoe zuinig we met onze spullen omgaan. Vond het zelf natuurlijk ook wel spannend om zo'n kostbare projector van iemand anders hier te hebben staan, maar de Mansion is een hele veilige plek ;D.

Citaat van: buckler op november 23, 2020, 20:40:12
En voor Jan nu? Geen weg meer terug natuurlijk  :clapping:

Ik ben er bang voor...


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

pameijer

Ik denk dat het verschil tussen de N5 en de N7 niet groter is dan je geheugen van een seconde of 4-5. Je zult waarschijnlijk ook echt alleen verschil merken in een volledig, en dan écht volledig verduisterde ruimte met niet alleen alles zwart maar ook alles lichtabsorberend. En nee, ik praat niet uit eigen ervaring maar wormvormig aanhangsel gewoon die Duitser met hanekam op YouTube na   :headbanging:

Ik zou voor de N5 gaan en het bespaarde geld uitgeven aan een mooie voorzetlens of gewoon content. Just my 2 cents!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Jean Sibelius

Citaat van: pameijer op november 24, 2020, 21:52:19
Ik denk dat het verschil tussen de N5 en de N7 niet groter is dan je geheugen van een seconde of 4-5. Je zult waarschijnlijk ook echt alleen verschil merken in een volledig, en dan écht volledig verduisterde ruimte met niet alleen alles zwart maar ook alles lichtabsorberend. En nee, ik praat niet uit eigen ervaring maar wormvormig aanhangsel gewoon die Duitser met hanekam op YouTube na   :headbanging:

Ik zou voor de N5 gaan en het bespaarde geld uitgeven aan een mooie voorzetlens of gewoon content. Just my 2 cents!

Bedankt voor je 2 cents! Ik weet het... heb de afgelopen dagen ook behoorlijk lopen wikken en wegen, maar uiteindelijk toch een besluit genomen (zie hieronder).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

"de kogel is door de kerk" O0

Na de recente ervaringen met de JVC DLA-N7B en weer terug naar de RS55, ondertussen een besluit genomen. Ik was al gewaarschuwd door sommige van jullie dat als de N7 op bezoek zou komen, er geen weg meer terug zou zijn. En ja, jullie hadden gelijk :tounge:.

Als ik voor mezelf na ga hoeveel meer ik in de film getrokken wordt door te kijken naar het beeld wat neergezet wordt door een N7 in vergelijking de huidige RS55, dan is het antwoord op de vraag of ik momenteel een upgrade wil maken 'Ja'. Blijft de vraag over, die voor sommige niet als een complete verrassing zal komen: " Ga ik dan voor een N7 of toch een NX9?"(evt. inclusief een CM-modificatie) :blink:.

Het prijsverschil tussen deze projectoren is aanzienlijk en een terechte (gewetens?) vraag is uiteraard of je voor het prijsverschil geen betere investeringen kunt doen (bv. Lumagen/MadVr Envy, Paladin DCR lens, ...) of betere bestemmingen hebt buiten audio.

Ik heb de laatste dagen veel informatie gelezen mbt de N7 en de NX9 en die laatste wordt momenteel toch wel gezien als 'de projector' voor thuisgebruik welke ook nog eens heel mooi past bij de rest van de set-up (incl. 'batcave') en binnen het door mij gestelde budget. Ik ken mezelf ondertussen te goed en ik weet bijna zeker dat als ik nu een N7 zou kopen, ik me altijd af zou blijven vragen wat nu als ik toch een NX9 gekocht zou hebben? De genoemde extra opties ga ik op een later tijdstip zeker nog eens bekijken/ervaren als we 'Corona' achter de rug hebben en dan neem ik tzt nog wel een besluit of dat wel of niet wenselijke aanvullingen zijn :popcorn:.

Ik heb momenteel op stereogebied geen wensen meer over. Of datzelfde voor surround ook geldt, weet ik niet, maar ook dat zoek ik op een later tijdstip nog wel een keertje uit. Heb op de achterkant van een bierviltje al uitgerekend wat dat ongeveer zou kosten... >:D

Om een lang verhaal kort te maken... de bestelling is geplaatst, binnenkort te zien in de Confidence Mansion... een JVC DLA-NX9 (incl. CineMike modificatie)!

En nu kan het lange(?) wachten tot de levering beginnen :pompom:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo


anton

Topprojektor Jan, van harte proficiat met je keuze  :clapping:. Was eigenlijk vanzelfsprekend dat in jou ruimte de topper zou moeten komen  :inlove:

pameijer

Wow, da's nog eens een aanschaf om naar uit te kijken! Had ik eerder je budget wat onderschat....  ::)

Ik stuur je nog ff een PM voor wat anders  :angel:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Onder het mom van....; Niet omdat het moet...,maar omdat het kan en om alle twijfel bij je zelf weg te nemen ga je gewoon voor het beste/duurste  :worship:  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Het wordt langzamerhand weer de "no-concession Mansion" Jan, nu ook op video gebied ;)

Gefeliciteerd met deze aankoop!  :pompom: :coffee:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

clockwork

Citaat van: clockwork op november 22, 2020, 22:53:38
Of het opent de weg naar een NX9 CM.... :colgate:


Told you so....  ;D

Verstandige keuze! Past ook meer in het plaatje waarin alle puntjes bij jou op de spreekwoordelijke i gezet worden.

Hoe lang moet je nu wachten? 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MLCinema

#4067
Haha. Wauw! Ik neem aan dat deze eerst een paar dagen bij Anton wordt geïnstalleerd. Leidt mogelijk tot een extra verkoop voor Vik en een N7 is de markt. Zo houden we het wiel in beweging...

Zonder gekheid, super stap!! En nu, weg met Corona[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Richard70…

Al ging je op je knieën om te vragen of ik alsjeblieft wil komen kijken.
Dan doe ik het nog niet  :D :D :D
Maar serieus, echt een super upgrade :worship:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op november 25, 2020, 11:48:38
Super Jan! Die lens is nog mooier!

Dank je Theo. Geen upgrade van de Trinnov, dan maar een mooiere lens. Verder schijnt de 8K E-shift ook wel hele mooie dingen te doen :). Heb vorige week nog wat extra 'lightdims' besteld om nog beter de felle(re) lampjes in mijn set-up te kunnen dimmen om het nog donkerder te krijgen in de ruimte. Hoe staat het ondertussen met jouw versterker zoektocht?

Citaat van: anton op november 25, 2020, 11:53:43
Topprojektor Jan, van harte proficiat met je keuze  :clapping:. Was eigenlijk vanzelfsprekend dat in jou ruimte de topper zou moeten komen  :inlove:

Dankjewel Anton. Hopelijk besef je, dat dit zonder jouw aanbod zeker nu nog niet was gebeurd ;) ;D. Zoals ik hierboven al schreef heb ik toch wel een tijdje getwijfeld omdat de N7 al zo mooi was, maar in het kader van "je leeft maar een keer", toch deze keuze gemaakt (en het voelt goed) :D.

Citaat van: PascalP op november 25, 2020, 12:01:24
gefeliciteerd hoor, ga je geen spijt van krijgen  :clapping:

Dankjewel Pascal, daar ga ik voor het gemak ook maar even vanuit 8). Als ik net zo lang van deze beamer kan genieten als van de RS55, dan is het een hele goede aanschaf geweest.

Citaat van: pameijer op november 25, 2020, 11:59:22
Wow, da's nog eens een aanschaf om naar uit te kijken! Had ik eerder je budget wat onderschat....  ::)

Zekers, het is sowieso lastig om in iemand zijn portemonnee te kijken. Ik had je advies al gevolgd. Qua content heb ik al twee hele mooie 4K Blu-ray 's binnen: Aquaman (4K HDR) en Ready Player One (4K HDR) :colgate:.

Citaat van: pameijer op november 25, 2020, 11:59:22
Ik stuur je nog ff een PM voor wat anders  :angel:

PM gelezen en reactie terug :)

Citaat van: papaleo op november 25, 2020, 12:18:02
Onder het mom van....; Niet omdat het moet...,maar omdat het kan en om alle twijfel bij je zelf weg te nemen ga je gewoon voor het beste/duurste  :worship:  :clapping:

Haha... daar lijkt het inderdaad wel een beetje op, maar zijn nog veel duurdere en betere(?) projectoren, maar die vallen simpelweg buiten mijn budget >:D.

Citaat van: buckler op november 25, 2020, 12:38:16
Goed bezig... een BROEDER erbij  :clapping:

Dank je! De familie hier op het forum wordt langzaam groter. Heb eerlijk gezegd geen idee wie er momenteel allemaal een NX9 hebben hier op het forum behalve jij en MasterKale :music:.

Citaat van: Marco66 op november 25, 2020, 12:48:15
Gave aanschaf weer, erg benieuwd!

Bedankt Marco, ik ook :). Zodra het weer kan zijn jullie uiteraard nog steeds van harte welkom.

Citaat van: Valkyrie op november 25, 2020, 13:07:43
Wow!!! Wat een enorme stap moet dit zijn! :worship:

Thx! Binnenkort ga ik het (nogmaals) ervaren. De N7 was al erg mooi, dit schijnt de overtreffende trap te zijn.
Citaat van: Etiennevh op november 25, 2020, 13:16:11
Het wordt langzamerhand weer de "no-concession Mansion" Jan, nu ook op video gebied ;)

Gefeliciteerd met deze aankoop!  :pompom: :coffee:

Dank je Etienne. Dit is voor mij inderdaad een hele mooie stap op video gebied, maar er zijn gelukkig nog genoeg mensen hier op het forum die het nog mooier voor elkaar hebben en dat maakt het ook zo'n leuk forum :wub:. Binnen mijn grenzen/wensen/budget was dit voor mij nu de beste stap. De eventuele extra's komen misschien later nog wel eens (of misschien ook wel niet).

Citaat van: clockwork op november 25, 2020, 13:21:15
Told you so....  ;D

Ik zag je reactie en moest meteen lachen... Maar op dat moment had ik voor mezelf eerlijk gezegd echt nog geen keuze gemaakt en kon het nog alle kanten op :popcorn:.

Citaat van: clockwork op november 25, 2020, 13:21:15
Verstandige keuze! Past ook meer in het plaatje waarin alle puntjes bij jou op de spreekwoordelijke i gezet worden.

Dank! Geeft in ieder geval weer een hoop rust in mijn hoofd (kost wat, maar dan heb je ook wat).

Citaat van: clockwork op november 25, 2020, 13:21:15
Hoe lang moet je nu wachten?

Nog geen idee. Hoop binnenkort meer informatie te krijgen. Viktor kennende is hij al bezig om e.e.a. te regelen c.q. te organiseren, maar hij is natuurlijk ook gewoon afhankelijk van de beschikbaarheid en uitlevering. Als de projector binnen is, dan moet hij daarna ook nog naar Duitsland voor de modificatie (maar ik wacht geduldig af) :blink:.

Citaat van: Kamidioblitz op november 25, 2020, 14:07:59
Haha. Wauw! Ik neem aan dat deze eerst een paar dagen bij Anton wordt geïnstalleerd. Leidt mogelijk tot een extra verkoop voor Vik en een N7 is de markt. Zo houden we het wiel in beweging...

Haha... als Anton het aandurft ;). Maar ik schat in dat die N7 voorlopig nog even lekker blijft waar hij momenteel is (althans dat zou ik doen).

Citaat van: Kamidioblitz op november 25, 2020, 14:07:59
Zonder gekheid, super stap!! En nu, weg met Corona[emoji13].

Top, dankjewel! En inderdaad ben er onderhand ook wel klaar mee.

Citaat van: rdebruin op november 25, 2020, 16:01:48
Al ging je op je knieën om te vragen of ik alsjeblieft wil komen kijken.
Dan doe ik het nog niet  :D :D :D

Ik zou het ook niet (meer) doen :D Kost je alleen maar een hoop geld... :devil:

Citaat van: rdebruin op november 25, 2020, 16:01:48
Maar serieus, echt een super upgrade :worship:

Dank je! Dit is op dit moment de beste investering die ik kan doen in de ruimte. Weet nog wel hoe blij ik was destijds toen mijn Sony VPL-HS20 vervangen werd door de JVC DLA-RS55. Ging een hele wereld voor me open. Wat dat betreft is het audiogedeelte van onze hobby aanzienlijk duurder :unhappy:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Ook via deze weg nog gefeliciteerd, Jan! Wát een geweldige aankoop heb je gedaan. Deze beamer kan je, gevoelsmatig in ieder geval, ook makkelijk weer 10 jaar mee vooruit. Een toplens, geweldige kleuren én 8k eshift. De toekomst is nu  :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

pameijer

Citaat van: Jean Sibelius op november 25, 2020, 16:23:31

Zekers, het is sowieso lastig om in iemand zijn portemonnee te kijken. Ik had je advies al gevolgd. Qua content heb ik al twee hele mooie 4K Blu-ray 's binnen: Aquaman (4K HDR) en Ready Player One (4K HDR) :colgate:.

PM gelezen en reactie terug :)


Heel goed, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de films en pas in de 2e plaats van de weergavekwaliteit. Had ik ergens al gemeld dat ik binnenkort mijn UHD 4K HDR collectie van de Marvel Cinematic Universe te koop ga zetten hier?  :D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

buckler

Citaat van: Jean Sibelius op november 25, 2020, 16:23:31
Verder schijnt de 8K E-shift ook wel hele mooie dingen te doen :).

Nou ik wil je niet teleurstellen maar ik zelf vind de 8k eshift niet mooier hoor... het beeld word wat softer en minder scherp vind ik.
En op het avsforum zet iedereen hem uit dus ik ben benieuwd wat jij ervan vind.
Maargoed een pracht vooruitzien natuurlijk.
Zijn ze gelijk leverbaar of moet je wachten Jan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Ook namens mij een hele grote dank Jan en een mooi vooruit zicht! En nogmaals een dikke pluim (veer) voor Anton.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op november 25, 2020, 16:29:09
Ook via deze weg nog gefeliciteerd, Jan! Wát een geweldige aankoop heb je gedaan. Deze beamer kan je, gevoelsmatig in ieder geval, ook makkelijk weer 10 jaar mee vooruit. Een toplens, geweldige kleuren én 8k eshift. De toekomst is nu  :headbanging:

Dank je Richard :pompom: Dat gevoel heb ik ook bij deze aanschaf. Ga niet roepen dat het mijn laatste is, maar voorlopig ben ik weer onder de pannen :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)