The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xynyx

Jan kennende wordt het dan een 9. Hij doet niet aan half werk :D

Robbo

Citaat van: Jean Sibelius op maart 16, 2011, 17:56:18
Ondertussen is de kogel door de kerk en besloten dat er een Stewart Luxus Model A Electriscreen LX met StudioTek 130 G3 scherm met een 123 Inch beelddiagonaal in de ruimte gaat komen.

Standaard hoogte van het zwarte gedeelte boven het projectiegedeelte (blackdrop) is 30cm.  Goed om te weten is dat Stewart (gratis) custom aanpassingen doet, dus kijk of je scherm dadelijk tot de juiste hoogte reikt, anders kun je dit in je bestelling meegeven.

In mijn geval (260cm plafond) en onderkant scherm op 45cm, heb ik de blackdrop laten verlengen (LX110 scherm).


Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 16, 2011, 18:10:09
Mooi scherm Jan! O0 Het doek ga je op 10 april kunnen ervaren. En misschien weet je dan ook welke projector komt te hangen ;D
Dank je! Jij kunt het weten O0. Ik denk dat 10 april inderdaad het moment wordt waarop ik kan zien wat ik kan verwachten later dit jaar :D (komt qua planning dus perfect uit)

Citaat van: Sonic Circle op maart 16, 2011, 18:18:57
Dat is geen half werk Jan, gefeliciteerd!
Wat heeft op dit moment je voorkeur qua projectie?
Bedankt Op dit moment lijken Sony en JVC de beste candidaten, maar zoals Joris als zegt:

Citaat van: Joris1971 op maart 16, 2011, 19:07:36
Ik gok op een JVC DLA-X7 of 9
Als ik op dit moment zou moeten kiezen dat wordt het waarschijnlijk een X7.

Citaat van: xynyx op maart 16, 2011, 19:21:56
Jan kennende wordt het dan een 9. Hij doet niet aan half werk :D
Wel overwogen en besproken, maar de delta Euro versus delta Prestaties is wel erg slecht voor de X9 in vergelijking met de X7. Dus als ik op dit moment zou moeten kiezen dan een JVC DLA-X7. Dan steek ik die €3000 verschil in mijn hifi :) Voordat er daadwerkelijk een projector gaat komen in de ruimte zijn wel weer even verder (lees: paar maanden), dus ik houd de markt de komende periode goed in de gaten. Uiteraard ga ik nog wel beide projectoren bekijken alvorens tot mogelijke aanschaf over te gaan ;)

Citaat van: Robbo op maart 17, 2011, 13:14:32
Standaard hoogte van het zwarte gedeelte boven het projectiegedeelte (blackdrop) is 30cm.  Goed om te weten is dat Stewart (gratis) custom aanpassingen doet, dus kijk of je scherm dadelijk tot de juiste hoogte reikt, anders kun je dit in je bestelling meegeven.

In mijn geval (260cm plafond) en onderkant scherm op 45cm, heb ik de blackdrop laten verlengen (LX110 scherm).
Bedankt voor je advies en waarschuwing! In mijn geval waren de afmetingen behoorlijk kritisch, omdat het scherm aan de zijkanten en de onderkant wordt begrensd door basstraps. Daarom Bjorn gevraagd om langs te komen en om advies te geven. Ondertussen heb ik het advies van Bjorn binnen (incl. technische tekeningen) aangezien op zeer korte termijn met het plafond begonnen gaat worden, Er kan dus alvast een mooie koof gemaakt worden voor de bak van het scherm. In mijn geval wordt de blackdrop 6" daarmee houd ik net voldoende ruimte over tussen plafond en basstraps.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 17, 2011, 18:43:27
Dank je! Jij kunt het weten O0. Ik denk dat 10 april inderdaad het moment wordt waarop ik kan zien wat ik kan verwachten later dit jaar :D (komt qua planning dus perfect uit)
Ben benieuwd wat je ervan vindt en of je nog verschil ziet (is wel lang geleden) met de vorige keer...

Citaat
Als ik op dit moment zou moeten kiezen dat wordt het waarschijnlijk een X7.
Of een mooie 2e hands HD950/990. Volgens mij heeft Werner van Home@TheMovies een HD950 met bijna nieuwe lamp voor een mooie prijs. De advertentie heb ik niet meer gezien, maar het kan zijn dat ie hem nog heeft. En de HD950 zie je dus ook op 10 april ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:51:31
Ben benieuwd wat je ervan vindt en of je nog verschil ziet (is wel lang geleden) met de vorige keer...
Zéér waarschijnlijk word ik van mijn stoel geblazen 8). Ik heb tot nu toe alleen nog maar van JVC de HD-1's in actie gezien (wel drie keer op verschillende plekken).

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:51:31
Of een mooie 2e hands HD950/990. Volgens mij heeft Werner van Home@TheMovies een HD950 met bijna nieuwe lamp voor een mooie prijs. De advertentie heb ik niet meer gezien, maar het kan zijn dat ie hem nog heeft. En de HD950 zie je dus ook op 10 april ;)
Hoi Philip. Bedankt voor je suggestie, maar dat zou betekenen dat ik de projector een maanden ongebruikt in de doos moet laten staan, dus dat gaat hem niet worden :-\. Verder ooit de kans gehad om een keer bij Rob Dingen langs te gaan en om te zien wat een scherm van 4 meter breed en een lichtkanon als projector voor een beeld neer kunnen zetten :headbanging:. Sindsdien wel overtuigd van het nu van een lichtsterke projector (en die heb ik nodig voor het scherm wat ik nu ga gebruiken), dus wat dat betreft lijkt een X7 momenteel een nog enigszins betaalbare optie. Maar goed voor hetzelfde geld is er over een paar maanden weer een nieuwe serie projectoren. De basis (lees scherm) gaat niet veranderen, voor de rest houd ik voorlopig de markt goed in de gaten :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Zo te lezen heb je er al heel goed over nagedacht. Je redenering kan ik geen speld tussen krijgen. Als je alleen HD1's hebt gezien, dan heb je straks in april ook dezelfde WOW-ervaring als wij. Want de HD950 is echt een hele andere klasse dan de HD1 8) Net als de X7 overigens. Heb er al veel goede dingen over gelezen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 18:01:29
Zo te lezen heb je er al heel goed over nagedacht. Je redenering kan ik geen speld tussen krijgen. Als je alleen HD1's hebt gezien, dan heb je straks in april ook dezelfde WOW-ervaring als wij. Want de HD950 is echt een hele andere klasse dan de HD1 8) Net als de X7 overigens. Heb er al veel goede dingen over gelezen...
Ik ben in ieder geval erg benieuwd 8). In vergelijking met mijn huidige projector gaf de HD-1 al een wow-gevoel, maar ik heb me bewust een tijdje niet al te druk gemaakt over de projector (met in mijn achterhoofd: "dat zien we tzt wel"). Angelie weet ondertussen al wat er op het wensenlijstje staat, dus we zullen binnenkort wel eens een reisje naar het Noorden maken om e.e.a te gaan bekijken ;) In de tussentijd ga ik in het zuiden alvast wat vooronderzoek doen :D

Citaat van: celerontje op maart 18, 2011, 18:13:56
Ook naar Sony gekeken?
Ik heb hem niet in levende lijve gezien (op dit moment is hok afmaken eerste prioriteit), maar ik wil mijn projector op circa 5.5 meter afstand van het scherm hangen en de Sony trekt de diagonaal van 3.2 meter niet (althans, voor dat soort afmetingen wordt hij afgeraden). Dan blijft er weinig ander 'betaalbaars' over dan een JVC. Epson schijnt binnenkort ook met een nieuwe vlaggeschip te komen, maar eerlijk gezegd heeft JVC al mijn hart gestolen :wub: (wil natuurlijk niet zeggen dat ik helemaal niet opensta voor suggesties)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Denk dat het ook gewoon een heel goede keuze is Jan.

Ik weet dat er betere modellen zijn van JVC dan mijn HD-350. Maar ik voel absoluut nog geen noodzaak om te upgraden, nu na 2 jaar.
Elke keer weer verbaas ik me over de kwaliteit.

xynyx


Jean Sibelius

Citaat van: xynyx op maart 25, 2011, 17:32:53
Hoe gaat het met de Pronto?
De Pronto staat momenteel stil in een hoekje op mijn buro. Momenteel hard aan het werken in de ruimte, want ik wil eigenlijk zo snel mogelijk het plafond erin hebben.

Voor die tijd eerst verder met de achterwand. Ik heb ondertussen 4 Spectral CD/DVD racken gemodificeerd en samengesteld al met al goed voor zo'n 1200 CD's en 800 DVD's / Blu-rays! :)
Hieronder wat foto's. Hoop morgen de achterwand verder af te maken met de overige verschuifbare diffusie panelen 8)
Uiteraard wordt de vloer nog aan de randen afgewerkt met een latje. Of de eerste foto kun je overigens mooi zien hoe de vloer in de ruimte wordt.

Groeten, Jan

P.S.: Dat koeien laken (en de andere lakens) verdwijnen tzt nog >:D (met al dat klussen kruipt stof overal in en het is zo verdomd veel werk om die basstraps schoon te maken) :)


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

En een overzicht van de verhoudingen van de achterwand 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Geeft juist een leuke sfeer die koeiendoeken  :devil:.

Mooie ruimte zeg. Ik word wel steeds nieuwschierig naar het eindresultaat.

Madhouse

WOW dat ziet er indrukwekkend uit Jan! Ik kan me nog herinneren dat ik in de lege ruimte stond en me moeilijk een voorstelling kon maken hoe het ging worden, dat is nu wel anders! Hulde voor dit prachtige stuk vakwerk!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Deleted member

Zeer gaaf Jan, dit wordt duidelijk nog een parel op 't forum!!  :wub: Veel succes met alle werkzaamheden!  :thumbs-up:

donaldk

Citaat van: Davey op maart 25, 2011, 22:18:17
Geeft juist een leuke sfeer die koeiendoeken  :devil:.

Mooie ruimte zeg. Ik word wel steeds nieuwschierig naar het eindresultaat.

Ah, ik dacht even,maakt ie er soms een echte mancave van; 'Rawhide', totdat ik omhoog scrollde;-).

Jean Sibelius

Citaat van: Sonic Circle op maart 18, 2011, 23:14:20
Denk dat het ook gewoon een heel goede keuze is Jan.

Ik weet dat er betere modellen zijn van JVC dan mijn HD-350. Maar ik voel absoluut nog geen noodzaak om te upgraden, nu na 2 jaar.
Elke keer weer verbaas ik me over de kwaliteit.
Helemaal mee eens Marius. Upgraden moet je pas doen als er een noodzaak voor is, niet voor het upgraden zelf. Mijn huidige projector is echt aan vervanging toe, maar ik weet nu al dat mijn nieuwe projector zeker 4 jaar of langer blijft hangen (goed is goed genoeg) ;) Als ik nu een HD-350 zou hebben, dan zou deze ook mee verhuizen naar de ruimte.

Citaat van: Davey op maart 25, 2011, 22:18:17
Geeft juist een leuke sfeer die koeiendoeken  :devil:.
Daarom... ik dacht: "laat ik er zelf maar over beginnen" :D

Citaat van: Davey op maart 25, 2011, 22:18:17
Mooie ruimte zeg. Ik word wel steeds nieuwschierig naar het eindresultaat.
Was gisteren ook wel tevreden met het resultaat... Eerlijkheid gebied te zeggen dat de foto's niet echt overeenkomen met het gevoel wat je krijgt als je in de ruimte staat.
Oftewel er is maar een oplossing... tzt langskomen samen met je vrouw :) => maar tot die tijd eerst succes met je eigen verbouwing(splannen)

Citaat van: Madhouse op maart 25, 2011, 22:28:52
WOW dat ziet er indrukwekkend uit Jan! Ik kan me nog herinneren dat ik in de lege ruimte stond en me moeilijk een voorstelling kon maken hoe het ging worden, dat is nu wel anders! Hulde voor dit prachtige stuk vakwerk!
Dank je Roy! Het begint nu allemaal wat concreter te worden. Natuurlijk had ik e.e.a. in mijn hoofd zitten en op papier uitgewerkt, maar het is leuk om te zien hoe dit in de praktijk uitpakt.
Straks als het plafond in de ruimte zit, dan hoop ik weer zo'n "Oh yeah" gevoel te krijgen. Dan is het verder alleen 'nog maar' diffusie panelen bouwen, vloer erin en wat dingen verder afwerken.

Citaat van: The Vampire op maart 25, 2011, 22:37:03
ik kan niet anders dan:  :worship: :worship: :worship: :worship: indrukwekkend!
Bedankt! Is genoteerd :D

Citaat van: Antoine op maart 26, 2011, 01:14:29
Zeer gaaf Jan, dit wordt duidelijk nog een parel op 't forum!!  :wub: Veel succes met alle werkzaamheden!  :thumbs-up:
Dank je Antoine. Doe mijn best om er iets moois van te maken. Nu er wat meer definitieve elementen in de ruimte komen wordt het uiteindelijke resultaat wat tastbaarder.
Bv. de combinatie van vloer / muur / racken. Tussen de middelste racken komt later nog een koof met een lampje, et cetera.

Jij succes met de akoestische plafond. Een wijs besluit om de akoestiek aan te pakken. Waarschijnlijk roep je straks: "had ik veel eerder moeten doen" :)

Citaat van: donaldk op maart 26, 2011, 01:53:07
Ah, ik dacht even,maakt ie er soms een echte mancave van; 'Rawhide', totdat ik omhoog scrollde;-).
:D Ik houd niet zo van die thema HT''s, volgens mij ben je er op een gegeven moment op uitgekeken en dan zit je mooi te kijken met je 'Rawhide' interieur :laugh:
(is volgens mij ook niet echt lekker voor de verkoop waarde van je huis)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Wauw, het 'hok' begint nu echt duidelijke vormen aan te nemen. Zo gaaf!

Wat betreft thema's, ik denk dat het er aan ligt wat je kiest en hoe dicht dat bij jezelf ligt. Ik zou bijvoorbeeld een spaceship thema voor mezelf rustig tien jaar kunnen aanschouwen. Een farm met koeienhuiden mag van mij na een paar maanden verbouwd worden :-p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Denon Focal

Erg gaaf, ook mooie rekken, gaan goed staan.
Vakwerk :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op maart 26, 2011, 07:04:30
Was gisteren ook wel tevreden met het resultaat... Eerlijkheid gebied te zeggen dat de foto's niet echt overeenkomen met het gevoel wat je krijgt als je in de ruimte staat.
Oftewel er is maar een oplossing... tzt langskomen samen met je vrouw :) => maar tot die tijd eerst succes met je eigen verbouwing(splannen)

Ik krijg het zelf ook altijd moeilijk op de foto met een ruimte maar de indruk is zeker goed hoor  :thumbs-up:. De kwaliteit druipt er letterlijk vanaf.

Met een maand hopen we hier klaar te zijn en dan ga ik zeker niet meteen verder met een andere klus. Het is best wel pittig als je alleen in de avonduren en het weekend aan de slag kan. Gek genoeg vinden ze het ook wel is leuk als ik binnen ben hier in huis  :D. De kriebels voor het nieuwe project verwacht ik ron september en dan moeten we nog nadenken en nog is kijken en nog is praten en weer nadenken dus voor we goed en wel weer aan de slag gaan zijn we zo maar een jaartje verder. Als jij dan maar klaar bent voor die tijd zodat Daan en ik wat hebben kunnen afkijken bij jullie  :devil:

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op maart 26, 2011, 07:51:50
Wauw, het 'hok' begint nu echt duidelijke vormen aan te nemen. Zo gaaf!
Mooie reactie, bedankt! ;D (we hadden gisteren vrienden op bezoek en die reageerde exact hetzelfde)

Citaat van: skyfox op maart 26, 2011, 07:51:50
Wat betreft thema's, ik denk dat het er aan ligt wat je kiest en hoe dicht dat bij jezelf ligt. Ik zou bijvoorbeeld een spaceship thema voor mezelf rustig tien jaar kunnen aanschouwen. Een farm met koeienhuiden mag van mij na een paar maanden verbouwd worden :-p
Heb nog even gedacht aan een Jurassic Parc thema. Maar ik ga eerst even door met een 'neutrale' basis (verder moet je erg oppassen dat dit soort gadgets niet het doel van de ruimte verstoren... 'compromisloos' van muziek kunnen genieten. Maar ik heb Sibelius nu al ruim 16 jaar en was als mannetje van 8 als gefacineerd door dinosauriers en reptielen, dus ik ben het met je eens. Als je iets kiest wat dicht bij je ligt, dan gaat het waarschijnlijk nooit vervelen.

Citaat van: Denon Focal op maart 26, 2011, 09:28:14
Erg gaaf, ook mooie rekken, gaan goed staan.
Vakwerk :clapping:
Dank je! Was even wat werk om alle racks op maat te maken, maar we hebben deze capaciteit wel nodig (nu zit een deel van de collectie in dozen en dat is jammer). Overigens grappig om te merken dat zulke grote hoeveelheden CD's en DVD's wel degelijk iets doen met de akoestiek van de ruimte. De woonkamer klinkt nu aanzienlijk holler als voorheen.

Citaat van: Davey op maart 27, 2011, 07:51:12
Ik krijg het zelf ook altijd moeilijk op de foto met een ruimte maar de indruk is zeker goed hoor  :thumbs-up:. De kwaliteit druipt er letterlijk vanaf.
Tegen de tijd dat het echt af is, komt er iemand die echt foto's kan maken voor een goede sfeerimpressie. Tot die tijd is het wel goed om niet alles retestrak op de foto te zetten >:D
Heb je tweemaal het gevoel dat het wel OK is ;) (eerst op de foto en daarna in werkelijkheid).

Citaat van: Davey op maart 27, 2011, 07:51:12
Met een maand hopen we hier klaar te zijn en dan ga ik zeker niet meteen verder met een andere klus. Het is best wel pittig als je alleen in de avonduren en het weekend aan de slag kan. Gek genoeg vinden ze het ook wel is leuk als ik binnen ben hier in huis  :D. De kriebels voor het nieuwe project verwacht ik ron september en dan moeten we nog nadenken en nog is kijken en nog is praten en weer nadenken dus voor we goed en wel weer aan de slag gaan zijn we zo maar een jaartje verder. Als jij dan maar klaar bent voor die tijd zodat Daan en ik wat hebben kunnen afkijken bij jullie  :devil:

Klinkt goed. Doe ook alles bijna voor en na het werk en in de weekenden en dat is best pittig. Vooralsnog is Angelie momenteel volop bezig met de tuin, dus ik ben in mijn hok bezig terwijl Angelie in de aarde loopt te wroeten. Hoop in September echt wel (ver) klaar te zijn... We zullen zien en ik hoor het wel tegen de tijd dat je wat af wilt komen (af)kijken.

Ondertussen is hier de achterwand (voorlopig) klaar. Alles panelen hangen op hun plek 8).

Foto 1: Alles panelen (maximaal) naar buiten)
Foto 2: Ruimte creeren in het midden van het rack
Foto 3: Nieuwe overzichtsfoto van de achterwand (incl. Rawhide effect).

Nu verder met het verlaagde plafond. Hopelijk wilt dat net zo vlotten als de achterwand :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Erg mooi systeem met de mobiele diffusers. Kunnen alle panelen op 1 lijn komen met jouw railsysteem?

Die Spectralrekken zijn ook erg mooi en passen prima in het ontwerp :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 27, 2011, 10:18:19
Erg mooi systeem met de mobiele diffusers. Kunnen alle panelen op 1 lijn komen met jouw railsysteem?
Dank je Philip. Heeft in het begin ook de nodige hoofdbrekens gekost om een geschikt systeem te verzinnen. Lengte van de achter elkaar liggende rails is inderdaad dusdanig gekozen dat de panelen precies met 5 stuks langs elkaar kunnen hangen (van vooraf gekeken). Afstanden tussen de racks | serie 1 diffusers | serie 2 diffusers is op 1 [cm] gekozen, dus als ze niet teveel slingeren gaat het altijd goed. Met dit systeem is het mogelijk om makkelijk met 1 vinger 3 panelen tegelijkertijd aan de kant te schuiven. Verder zijn de diffusers precies opgehangen in het zgn. zwaartepunt, dus ze hangen recht naar beneden (dit om te voorkomen dat ze kunnen botsen) omdat de marges natuurlijk redelijk strak zijn gekozen.

Citaat van: HTip op maart 27, 2011, 10:18:19
Die Spectralrekken zijn ook erg mooi en passen prima in het ontwerp :thumbs-up:
Dank je! Inderdaad erg prettig dat dit stukje van de puzzel precies goed op zijn plek valt. Vooraf natuurlijk altijd wel naar gekeken, maar het blijft spannend totdat het klaar is :)
Zojuist de laatste hand gelegd aan de plannen voor het plafond qua verlichting. Nu materiaal bestellen en weer een de slag 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen is een keuze gemaakt voor de verlichting (Lucide - Tech-Line in geborsteld ALU)

In de ruimte komen, o.a.
- 12 inbouwspots;
- 5 wandlampen;
- 2 richtspots (dubbel);
- 4 richtspots (enkel);
- 100 [m] blauwe LED-verlichting.

verdeeld over in totaal 9 apart bedienbare lichtgroepen (hopelijk binnenkort foto-update) :)


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)