The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 29, 2010, 10:31:08
Dank je voor je compliment, ik heb nog even hard doorgetrokken op het laatst (je weet ondertussen hoeveel werk het kost om die basstraps te bouwen, maar onderschat het bouwen en netjes schilderen van diffusie panelen ook niet) >:D
Daar staat me inderdaad vaag wat van bij :devil: :D Mijn WaveWeavers heeft Toine gebouwd, ik heb ze alleen geschilderd. Maar ze zijn lang zo mooi niet als die van jou...

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 29, 2010, 10:31:08
Ik doe er in ieder geval alles aan om de full-sit te behalen. In de tijd die ik over heb lees ik graag jouw topic bij en die van anderen (om straks niet helemaal blanco weer op het forum terecht te komen).
Als ik al lees wat je voor je studie moet doen, wordt ik al moe ;) Ik zal proberen niet teveel in mijn topic te schrijven :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Het is ondertussen alweer een tijdje stil (zoals eerder aangekondigd) in dit topic (er is dan ook feitelijk niets meer gebeurd sinds augustus van dit jaar).

Echter:
Tijdje terug nog twee extra Spectral CD/DVD-racks weten te bemachtigen, dus in maart 2011 wil ik eerst beginnen met het afmaken van de achterwand.
Ik heb gisteren de hand weten te leggen op een uniek 'gadget' voor in de audioruimte wat ik hier toch even wil posten :). Afmetingen zijn ongeveer 60 hoog en 60 breed en als (voormalig) dinosaurus liefhebber kon ik dit ding niet laten staan.

Volgend jaar zoek ik een mooie plekje voor 'skull' in de audioruimte, maar voorlopig mag hij mijn film en muziekcollectie in de woonkamer in de gaten houden.

Iedereen alvast een goede kerst toegewenst en wellicht tot volgend jaar!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Da's nog is een gave gadget. Ziet er werkelijk fantastisch uit Jan  8).

Voor jullie ook een hele fijne kerst en goede jaarwisseling.

PS De vergunning heb ik afgelopen week ontvangen voor de schuur / veranda  :pompom:

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op december 19, 2010, 09:34:28
Da's nog is een gave gadget. Ziet er werkelijk fantastisch uit Jan  8).
Dank je! Spiderman valt momenteel in het niets bij deze nieuwe aanwinst ;)

Citaat van: Davey op december 19, 2010, 09:34:28
Voor jullie ook een hele fijne kerst en goede jaarwisseling.
Bedankt en dat we elkaar in 2011 treffen is nagenoeg zeker! :) (hier of bij Philip)

Citaat van: Davey op december 19, 2010, 09:34:28
PS De vergunning heb ik afgelopen week ontvangen voor de schuur / veranda  :pompom:
Tjonge, dat heeft dan uiteindelijk nog veel langer geduurd dan oorspronkelijk verwacht. Nog specifieke redenen/oorzaken (evt. via PM)?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Gaat die T-Rex de ingang bewaken? ;D Gaaf hoor!

Jullie ook fijne dagen en zéker tot volgend jaar :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 12:09:41
Jullie ook fijne dagen en zéker tot volgend jaar :pompom:

Lijkt me zeker leuk en ook voor jou en jouw familie hele fijne dagen.

Citaat van: Jean Sibelius op december 19, 2010, 09:40:50
Tjonge, dat heeft dan uiteindelijk nog veel langer geduurd dan oorspronkelijk verwacht. Nog specifieke redenen/oorzaken (evt. via PM)?

Op zich niets spannends. Ik heb alles laten gaan qua tijd zoals de gemeente het fijn vind. Met wat meer pushen had ik de vergunning misschien ietsje eerder kunnen krijgen. Ik zag echter het nut hiervan niet in omdat ik in april wil beginnen vanwege het weer. Het kan dan ook slecht zijn natuurlijk maar vorst of sneeuw zullen het niet gaan vertragen. Ik heb de twee weken dat de bouw gaat duren alvast vrij genomen zodat ikzelf ook wat mee kan gaan prutsen. Ik twijfel alleen nog of ik een paar buispalen zal laten slaan of niet. Veel bouwen een schuur zo op de klei die hier is zonder palen maar ik vind het toch trickie. Ach, ik heb nog wat tijd om na te denken.

Madhouse

Idd een heel vette skull van de T-Rex!! Die gaat mooi staan in je ruimte!

Jullie ook fijne dagen gewenst!!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Gave Trexkop, onze Gijs heeft hem ook gezien en wil er nu ook één (en bedankt ;))
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Chicane

Chapeau!

Ik ben pas een paar dagen lid en belandde in dit topic. Nou Jan, ik hing aan je lippen, zogezegd.
Heel inspirerend om iemand zo perfect bezig te zien in de bouw van het HT maar ook in de manier
waarop je dit forum op de hoogte houdt en andere leden enthousiast worden om mee te denken
en mee helpen. Geweldig!

Ik wens je heel veel succes met je studie/afronding: ongetwijfeld ben je op weg naar je volgende succes.

Voor jou en Angelie een heel gelukkig 2011.

Ik kijk uit naar het vervolg in dit bijzondere project.

Chicane


Jean Sibelius

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 12:09:41
Gaat die T-Rex de ingang bewaken? ;D Gaaf hoor!
Dank je! ;) Definitieve plek moet ik nog bepalen zodra de overige wel (noodzakelijke) spullen staan opgesteld. Daarom ook (voorlopig) geen nieuwe gadgets meer ;)
(maar direct bij de ingang is wel een mooie binnenkomer)

Citaat van: Davey op december 19, 2010, 12:36:32
Ach, ik heb nog wat tijd om na te denken.
Achteraf gezien een wijs besluit, want naast het slopen had je niets kunnen doen met dit weer. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 17:20:39
Idd een heel vette skull van de T-Rex!! Die gaat mooi staan in je ruimte!
Had het ding vorig jaar al zien staan en toen we terug gingen om hem te halen was de winkel helaas gesloten.
Is 7 maanden dicht geweest ivm personeelstekort, dus snel mij slag geslagen toen ik hoorde dat hij weer open was.
Nog geen definitieve plek in gedachte, maar hij moet nog wel ergens tussen passen.

Citaat van: Denon Focal op december 19, 2010, 20:48:58
Gave Trexkop, onze Gijs heeft hem ook gezien en wil er nu ook één (en bedankt ;))
LOL. Dit was de enige die ze hadden staan en heb eerlijk gezegd geen idee waar ze dit soort dingen ergens live hebben staan (misschien kun je via Internet nog iets vinden), succes! :)

Citaat van: Chicane op december 29, 2010, 00:26:21
Chapeau!

Ik ben pas een paar dagen lid en belandde in dit topic. Nou Jan, ik hing aan je lippen, zogezegd.
Heel inspirerend om iemand zo perfect bezig te zien in de bouw van het HT maar ook in de manier
waarop je dit forum op de hoogte houdt en andere leden enthousiast worden om mee te denken
en mee helpen. Geweldig!

Ik wens je heel veel succes met je studie/afronding: ongetwijfeld ben je op weg naar je volgende succes.

Voor jou en Angelie een heel gelukkig 2011.

Ik kijk uit naar het vervolg in dit bijzondere project.
Hoi Chicane.

Allereerst welkom op dit forum en hartelijk dank voor je lovende woorden :wub:
Vanaf maart ga ik verder met dit project op de dezelfde wijze zoals ik tot nu toe heb gedaan, maar met bovenstaande woorden wordt de lat wel erg hoog gelegd ;)
Jij ook een heel goed 2011!

2011 gaat hoe dan ook een mooi jaar worden :pompom:

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Atmoz


Dat is inderdaad een mooie T-Rex skull zeg O0
Passen alleen niet zo heel veel Bluray's in...
het is toch een Bluray rek, right? :D :D

Verder natuurlijk prachtige ruimte aan het worden.
Echt alles perfect uitgewerkt. Dit gaat dus in 2011 een kamer worden waar je "u" tegen zegt. Super!! :wub:

Is dat trouwens je eigen Leguaan Jan?

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jean Sibelius

Citaat van: atmoz op december 29, 2010, 08:12:05
Dat is inderdaad een mooie T-Rex skull zeg O0
Passen alleen niet zo heel veel Bluray's in...
het is toch een Bluray rek, right? :D :D
:) Zou kunnen, maar dan wel een slecht doordacht ontwerp (ik heb in de ruimte nog twee nieuwe extra racks liggen, die ik in maart op ga bouwen en die meer geschikt zijn).

Citaat van: atmoz op december 29, 2010, 08:12:05
Verder natuurlijk prachtige ruimte aan het worden.
Echt alles perfect uitgewerkt. Dit gaat dus in 2011 een kamer worden waar je "u" tegen zegt. Super!! :wub:
Dank je! Heb vandaag aan het einde van de dag nog wat nieuwe ideetjes op papier gezet en die moeten het geheel nog wat verder verfraaien :)

Citaat van: atmoz op december 29, 2010, 08:12:05
Is dat trouwens je eigen Leguaan Jan?
Yep, dat is Sibelius (zo heb ik hem 15 jaar geleden genoemd) en die zal straks flink af moeten kicken als alle apparatuur naar het hok gaat ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Atmoz

Citaat van: Jean Sibelius op december 29, 2010, 20:09:13
Dank je! Heb vandaag aan het einde van de dag nog wat nieuwe ideetjes op papier gezet en die moeten het geheel nog wat verder verfraaien :)

Ben zéér benieuwd!!
Altijd heel leuk om dit soort topics te volgen natuurlijk :)


Citaat
Yep, dat is Sibelius (zo heb ik hem 15 jaar geleden genoemd) en die zal straks flink af moeten kicken als alle apparatuur naar het hok gaat ;)

Ah, kijk eens aan. Mooie beestjes die groene leguanen. Heb je toevallig wat foto's (ook van 't terra) ??
Ik ben zelf 1.5 jaar geleden begonnen aan een groene leguanen terrarium, maar dat is helaas op 3/4 blijven hangen aangezien ik toen wist dat ik ging verhuizen.
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik veel minder hier op 't HT forum aanwezig was. Ik zat meer op de reptielenforums toen d'r tijd :D
Heb dus nog een heleboel spullen (allemaal nieuw!) over. Als je nog wat lampen, pompen, etc... nodig hebt dan hoor ik het wel.

Maar ben dus wel zeer geïnteresseerd in jou terrarium. Dus als je wat meer info/foto's wilt posten graag! :wub:

Mvg,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Vanaf deze zijde nog een korte update in verband met de verdere planning van de afronding van dit project. Helaas is het niet gelukt met mijn voornemen om de ruimte helemaal te negeren aangezien mijn akoestisch adviseur binnenkort een lang gekoesterde droom in vervulling gaat brengen. Aangezien dat waarschijnlijk gebeurd op het moment dat ik klaar ben met mijn examens is er nog even intensief contact geweest over hoe ik dadelijk weer verder van start kan gaan als Toine straks op voetreis is.

Uit de metingen van vorig jaar bleek dat de 7 basstraps hun werk (erg) goed doen, maar dat daardoor bij een volledig Ecophon plafond een risico voor overdemping zou kunnen ontstaan. Normaal is zoiets vooraf goed te bepalen op basis van simulaties, maar gezien het tevens grote gebruik van diffusiepanelen werd dit een grote en te onvoorspelbare factor, die je op voorhand wilt kunnen incalculeren (dat bleek echter onmogelijk, vandaar dat we de ruimte in twee stappen verder gaan optimaliseren) aangezien ik achteraf dingen afbreken een minder geslaagde manier van werken vind. Na diverse scenario's langs elkaar gelegd te hebben, is ervoor gekozen om af te stappen van het initiële Ecophon Sombra Ds plafond en in basis te beginnen met een verlaagd plafond bestaande uit gipsplaten op een specifieke afstand van de betonplaten. Dit heeft, afgezien van diverse nadelen (o.a. achteraf minder toegankelijk zijn van het plafond), ook verschillende voordelen, waarover dadelijk meer.

Plan is om alvorens het plafond definitief af te maken nog een tussentijdse meting te doen, waardoor het mogelijk wordt om de akoestische eigenschappen te 'tunen' op basis van de overige belangrijke akoestische elementen in de ruimte: basstraps, diffusers, RPG diffractals en de houten vloer. Bij deze tussentijdse meting (ergens in augustus/september 2011?) zullen al deze componenten reeds in de ruimte aanwezig zijn, waardoor het mogelijk wordt om daar waar nodig nog additionele demping toe te voegen. Verder betekent het gebruik van gipsplaten een bijna oneindige mogelijkheid aan ontwerpvrijheid om een effectief maar tevens een esthetisch verantwoord plafond te realiseren 8).

Onderstaande plaatje (het gaat om de bovenste curve) wordt vooralsnog het uitgangspunt en op basis van de daadwerkelijke metingen kunnen dan nog de nodige aanpassingen gedaan worden, zoals toevoegen van minerale wol achter het plafond of het toevoegen van Ecophon plafond tegels. Bovenstaande betekent een continue traject, met een relatief kleine finishing touch om alles precies te krijgen zoals gewenst. Op deze manier kan iedereen doen wat hij wil, Toine kan zijn enorme voettocht maken en ik kan hard van start gaan met mijn ruimte (een win-win situatie dus).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MG76

Ongeloofelijk wat een werk je hierin hebt zitten, en dat je het geduld kunt opbrengen om hier ook zo lang mee bezig kunt zijn en het niet snel wil afraffelen  :worship:

Ik blijf het met grote interesse volgen!

HTip

Precies zo hebben wij het ook aangepakt. In fasen en kijken wat je daarna nog kan verbeteren. Teveel doen is niet verstandig. Maar ja, een complete projectiewand 2 keer bouwen had ook efficiënter gekund ;D

Wel verrassend dat jouw basstraps zo breedbandig zijn, dat Ecophon teveel demping zou opleveren. Het geeft je wel meer mogelijkheden om de diffusers in het plafond in te bouwen.

Ik denk overigens dat iedereen zal tekenen voor de groene curve in de simulatie. Dat zou perfect zijn :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: MG76 op januari 19, 2011, 20:04:37
Ongeloofelijk wat een werk je hierin hebt zitten, en dat je het geduld kunt opbrengen om hier ook zo lang mee bezig kunt zijn en het niet snel wil afraffelen  :worship:
Dank je! Misschien ben ik wel gewoon bang om het project af te ronden ;).
Maar zonder gekheid... de insteek is altijd geweest om daar waar mogelijk compromisloos te werk te gaan, haast is dan een hele slechte raadgever en het scheelt dat ik op dit moment voldoende afleiding heb.

Citaat van: MG76 op januari 19, 2011, 20:04:37
Ik blijf het met grote interesse volgen!
Mooi! In de tweede week van maart gaat het project weer verder.

Citaat van: HTip op januari 19, 2011, 22:35:02
Precies zo hebben wij het ook aangepakt. In fasen en kijken wat je daarna nog kan verbeteren. Teveel doen is niet verstandig. Maar ja, een complete projectiewand 2 keer bouwen had ook efficiënter gekund ;D
Dat zou hier uiteindelijk betekenen dat er twee tussentijdse metingen hebben plaatsgevonden en achteraf 1 eindcontrole meting. Op zich is dat nog steeds best rap. Mijn gevoel vertelde me ook zoiets van naderhand afbreken, klinkt niet echt lekker, dus het was even zoeken naar een manier van werken om alles in 1 keer goed te doen, maar om toch flexibiliteit in te bouwen. Zowel de eerste als tweede tussentijdse meting is c.q. was goed voor zowel de gemoedsrust van Toine als die van mij (blijft toch altijd spannend om achteraf te meten of datgene wat je had berekend en gebouwd ook daadwerkelijk overeenkomt). In mijn geval starten met een Ecophon plafond en vervolgens ergens halverwege constateren dat je over moet stappen op iets anders is erg vervelend en levert geen mooi resultaat (=understatement). Normaal zou dit allemaal beter voorspelbaar zijn, maar de grote hoeveelheden van relatief onbekend material maken de onzekerheidsmarges te groot. Vandaar dit voorstel van Toine, wat na wat denkwerk, erg goed lijkt te gaan uitpakken. Nieuwe manier van werken is waarschijnlijk een stuk sneller en geeft minstens een even mooi resultaat qua afwerking plus het feit dat je op het laatste kunt fijntunen, dus dat is altijd goed.

Citaat van: HTip op januari 19, 2011, 22:35:02
Wel verrassend dat jouw basstraps zo breedbandig zijn, dat Ecophon teveel demping zou opleveren. Het geeft je wel meer mogelijkheden om de diffusers in het plafond in te bouwen.
De afstemfrequenties van de basstraps lopen van 46Hz tot 122Hz (werking is in de praktijk dus nog breedbandiger), maar het probleem van het plafond zou zijn dat het initieel bestond uit ongeveer 20m2 Ecophon en circa 15m2 diffusie. Die 20m2 is simpelweg teveel van het goede waardoor er een te groot risico ontstaat voor overdemping voor het midden en hoog (misschien nog acceptabel voor een bioscoop, maar zeker niet voor een luisterruimte zoals deze). Het is overigens altijd al het plan geweest om de diffusers in het plafond in te bouwen, maar gipsplaat geeft je meer vrijheid om exact datgene te bouwen, in tegenstelling tot een verlaagd Ecophon plafond waarin je nog van alles wil verzinken (o.a. diffusie eilanden).

Citaat van: HTip op januari 19, 2011, 22:35:02
Ik denk overigens dat iedereen zal tekenen voor de groene curve in de simulatie. Dat zou perfect zijn :thumbs-up:
Dat is mijn idee ook O0. Als het dat gaat worden, dan wordt het simpel met een roller en matzwart over het hele plafond en klaar is Jan :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op januari 19, 2011, 19:31:12
aangezien ik achteraf dingen afbreken een minder geslaagde manier van werken vind.

:D Je manier van werken spreekt me aan Jan.

Jean Sibelius

Korte update:

Ik zat al langer in twijfel, maar aangezien de wereldvoorraad van Pronto hard begint te slinken na het besluit van Philips om te stoppen met Pronto, toch de keuze gemaakt om niet langer te wachten op vergelijkbare of betere alternatieven die mogelijk nooit gaan komen. De zoektocht die ik ondertussen ben gestart leidde tot te dure oplossingen of onbetrouwbare leveranciers, waar ik niet mee verder wil.

Daarom in bestelling:

1 x Pronto TSU 9800



1 x Pronto RFX 9600 serial extender



Dit wordt straks gecombineerd met Lutron (en mogelijk nog wat andere elektronisch regelbare 'gadgets') O0.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Atmoz


Wow, dat is heel mooi spul zeg :worship:

Gefeliciteerd ermee!!
Kun je weer vooruit zullen we maar zeggen :D
Ben trouwens benieuwd wat die eventuele andere electronische gadgets zijn?! O0

Veel plezier ermee alvast.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Davey

Zeker WOW zeg  :o. Ik heb het nooit aangedurfd om de Pronto aan te schaffen. Zoveel mogelijkheden die je kan en moet programmeren. Maar ze zijn zo verschrikkelijk mooi om te zien  :worship:

Jean Sibelius

Citaat van: atmoz op februari  4, 2011, 07:23:32
Wow, dat is heel mooi spul zeg :worship:
Gefeliciteerd ermee!!
Kun je weer vooruit zullen we maar zeggen :D
Dank je! :)

Zekers, had eigenlijk gehoopt dat er tzt een nieuw model zou zijn zodra ik de afstandbediening echt nodig zou hebben, maar op basis van reacties van vele anderen gaat dit wel een belangrijke toevoeging worden aan alle mogelijkheden. Verder heeft mijn Harmony de geest gegeven, dus dat was een extra reden om op zoek te gaan naar wat anders.

Citaat van: atmoz op februari  4, 2011, 07:23:32
Ben trouwens benieuwd wat die eventuele andere electronische gadgets zijn?! O0
Waarschijnlijk 2 x Lutron Graphic Eye, uiteraard electrisch scherm, CV, Luchtbehandeling, rolluik, ... (en er komt waarschijnlijk ook nog wel tzt ergens een server(tje) te staan).

Citaat van: Davey op februari  4, 2011, 20:28:16
Zeker WOW zeg  :o. Ik heb het nooit aangedurfd om de Pronto aan te schaffen. Zoveel mogelijkheden die je kan en moet programmeren. Maar ze zijn zo verschrikkelijk mooi om te zien  :worship:
Stond al heel lang op mijn 'verlanglijstje', maar toen ik begreep dat zelfs de distribiteur geen voorraad meer had staan, moest ik snel beslissen en in actie komen.
Ik heb van horen zeggen dat je met onderstaande boek en de beschikbare scripts op remote control een heel eind moet komen ;)



Ach, en je moet tenslotte toch wat te doen hebben en wat om uit te zoeken :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Mooie aanwinsten weer Jan :thumbs-up:

Zeker als je straks klaar bent met studeren, moet je toch weer iets hebben om je 's avonds mee bezig te houden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Dat boek is een prima hulp als je er met de syntax van iets niet helemaal uit komt.
Verder worden functies etc. ook wel goed uitgelegd.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 08:14:12
Mooie aanwinsten weer Jan :thumbs-up:
Dank je! Gisteren goodies opgehaald en het is inderdaad een erg geinig ding. Zelfs Angelie is er erg over te spreken O0 (ze wil eigenlijk ook zo'n ding voor in de woonkamer) :D

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 08:14:12
Zeker als je straks klaar bent met studeren, moet je toch weer iets hebben om je 's avonds mee bezig te houden :D
Klopt. Na ROW/PC/EPC/PCT (b)lijken PEP/JAVA een logisch vervolg :)

Gisteravond heel even wat 'gespeeld' met de Pronto, maar het werkt vooralsnog erg intuïtief. Ondertussen een al een project gemaakt met mijn eigen apparatuur en wat simpele knoppen.
Verder uitwerken doe ik over een enkele weken :)

Citaat van: jaco op februari  5, 2011, 09:16:59
Dat boek is een prima hulp als je er met de syntax van iets niet helemaal uit komt.
Verder worden functies etc. ook wel goed uitgelegd.
Boek is vandaag binnengekomen, maar nu hebben ze v5 opgestuurd ipv v6 (dus die gaat weer terug) :-\.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)