The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: Jean Sibelius op februari 11, 2021, 16:30:12
De projector lamp zit ondertussen op bijna 100 speeluren en de extra sensor om de projector te kunnen kalibreren is onderweg vanuit de US :pompom:.

Aangezien er nog steeds een HDMI-kabel over de vloer loopt (~ hij loopt onder het tapijt door) en ik ook een tweede 4K(+) HDMI-kabel wil hebben alvorens de projector van het plafond los te halen en de nieuwe kabels achter het plafond door te trekken, met Viktor afgesproken dat ik vanaf morgen een CineMike Fibre HDMI-kabel kan gaan evalueren :).

Ben heel benieuwd wat het verschil is tov de huidige 4K HDMI-kabel (een RU-connect Fibre HDMI) en of de CineMike HDMI het prijsverschil rechtvaardigt. We gaan het meemaken.


Groeten, Jan
Ik heb dan wel niet een N9 maar wel de RU-Connect hdmi kabel aan mijn N7 hangen ben dus heel nieuwsgierig of de CM het verschil gaat laten zien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Citaat van: Jean Sibelius op februari 11, 2021, 16:30:12
De projector lamp zit ondertussen op bijna 100 speeluren en de extra sensor om de projector te kunnen kalibreren is onderweg vanuit de US :pompom:.

Aangezien er nog steeds een HDMI-kabel over de vloer loopt (~ hij loopt onder het tapijt door) en ik ook een tweede 4K(+) HDMI-kabel wil hebben alvorens de projector van het plafond los te halen en de nieuwe kabels achter het plafond door te trekken, met Viktor afgesproken dat ik vanaf morgen een CineMike Fibre HDMI-kabel kan gaan evalueren :).

Ben heel benieuwd wat het verschil is tov de huidige 4K HDMI-kabel (een RU-connect Fibre HDMI) en of de CineMike HDMI het prijsverschil rechtvaardigt. We gaan het meemaken.


Groeten, Jan

Ook wel benieuwd, ben erg te spreken over de ruconnected maar gezien het prijsverschil zou je wel verschil verwachten cq mogen verwachten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

buckler

Citaat van: papaleo op februari 11, 2021, 17:21:48
Ik heb dan wel niet een N9 maar wel de RU-Connect hdmi kabel aan mijn N7 hangen ben dus heel nieuwsgierig of de CM het verschil gaat laten zien...

#metoo
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Gaat weer geld kosten[emoji48][emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Gezellig Jan tot straks!  8)

Citaat van: Jean Sibelius op februari 11, 2021, 16:30:12
De projector lamp zit ondertussen op bijna 100 speeluren en de extra sensor om de projector te kunnen kalibreren is onderweg vanuit de US :pompom:.

Aangezien er nog steeds een HDMI-kabel over de vloer loopt (~ hij loopt onder het tapijt door) en ik ook een tweede 4K(+) HDMI-kabel wil hebben alvorens de projector van het plafond los te halen en de nieuwe kabels achter het plafond door te trekken, met Viktor afgesproken dat ik vanaf morgen een CineMike Fibre HDMI-kabel kan gaan evalueren :).

Ben heel benieuwd wat het verschil is tov de huidige 4K HDMI-kabel (een RU-connect Fibre HDMI) en of de CineMike HDMI het prijsverschil rechtvaardigt. We gaan het meemaken.


Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Citaat van: vik op februari 12, 2021, 09:39:07
Gezellig Jan tot straks!  8)

Veel plezier straks... :thumbs-up:

En...Jan laat je niet gek maken hèh  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Ook al vind ik het echt heeel veeeel geld voor die kabel, denk ik dat ik in Jan zijn geval het waarschijnlijk ook wel zou doen.
Met een set zoals deze zou ik ook geen concessies doen, ook al denk ik dat de winst minimaal zal zijn.
Maar dat is een aanname , nooit gezien of gehoord
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor de reacties! Viktor is ondertussen weer terug naar huis.

Ik heb met Viktor afgesproken dat ik voldoende tijd kan nemen om de kabel goed te evalueren en om te kijken wat het doet hier in de set-up (zowel qua beeld, maar ook qua geluid). Het 'probleem' met deze set-up is dat je op een gegeven moment bijna elk bedrag (b)lijkt te kunnen verantwoorden. Nog niet zo lang geleden gaf ik makkelijker E1000 Euro uit aan de Mansion dan E100 daarbuiten, dus ik probeer ook wel voor mezelf nu af en toe een sanity check in te bouwen. Wat kan ik voor dit bedrag buiten de Mansion kopen? (en nog belangrijker, wat moet ik dan laten?) :)

Ik heb al veel goede dingen gehoord en gelezen over deze kabel. Omdat het nu een beetje nu of nooit is, toch nu evalueren of de CineMike HDMI in de Mansion blijft. Als ik van de bank val met een open mond vol verbazing dan zeker ja en anders kijken wat ik niet kan doen door de aanschaf.

To be contued ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Het scheelt, vakanties duren nog wel een paar maandjes. Kan je in de tussentijd weer voor sparen als het moet. En ik heb niet het idee dat je, zoals Maz, interesses hebt op het vlak van Porsches/bootjes/klokjes... Dus ik zie hier een uitstekende mogelijkheid tot verbetering van de Mansion.  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Citaat van: Jean Sibelius op februari 12, 2021, 14:32:43

Als ik van de bank val met een open mond vol verbazing dan zeker ja en anders kijken wat ik niet kan doen door de aanschaf.






Hopelijk deed je dat al voor dat de kabel kwam..

Ik ben echt benieuwd naar je bevindingen.
Ga je ook nog een andere kabel proberen? Bij Amezon verkopen ze mooie hdmi kabels ( hint hint ), ik ben benieuwd naar het verschil tussen de twee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: Jean Sibelius op februari 12, 2021, 14:32:43

Ik heb al veel goede dingen gehoord en gelezen over deze kabel. Omdat het nu een beetje nu of nooit is, toch nu evalueren of de CineMike HDMI in de Mansion blijft. Als ik van de bank val met een open mond vol verbazing dan zeker ja en anders kijken wat ik niet kan doen door de aanschaf.

To be contued ;).

Groeten, Jan

Als dit het geval is dan ga ik ook Vik vragen of hij bij mij thuis langs kan gaan komen met deze CM kabel...,als mijn mond dan ook jaw-dropping is kan hij de kabel gelijk achter laten... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 19:12:44
Als dit het geval is dan ga ik ook Vik vragen of hij bij mij thuis langs kan gaan komen met deze CM kabel...,als mijn mond dan ook jaw-dropping is kan hij de kabel gelijk achter laten... ;)

En dan ruil je ook je 7 in voor een 9 :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Nee,want die past toch niet in mijn pj-lift/hushbox  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Jawel hoor, ding heeft dezelfde afmetingen als de N7 [emoji2956][emoji56]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 19:12:44
Als dit het geval is dan ga ik ook Vik vragen of hij bij mij thuis langs kan gaan komen met deze CM kabel...,als mijn mond dan ook jaw-dropping is kan hij de kabel gelijk achter laten... ;)
Als je nog geen cm mod op je speler hebt zou ik daar wel eerst voor gaan.
Ik heb de cm kabel getest samen met antin in mijn ht en het is weer een volgende  stap, maar wel een die wat pegels kost.

Maar de iets goedkopere cm mod op de sony gaf wel meer vond ik, reden dat ik daarvoor gegaan ben.

Uiteindelijk is het hele keten...

Maar jan heeft al een cm spelert, cm mod op de jvc duzzz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

papaleo

Citaat van: skyfox op februari 12, 2021, 19:21:57
Jawel hoor, ding heeft dezelfde afmetingen als de N7 [emoji2956][emoji56]

Hoogte: ja
Breedte:ja
Lengte: nee
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: denoontje op februari 12, 2021, 19:23:30
Als je nog geen cm mod op je speler hebt zou ik daar wel eerst voor gaan.
Ik heb de cm kabel getest samen met antin in mijn ht en het is weer een volgende  stap, maar wel een die wat pegels kost.

Maar de iets goedkopere cm mod op de sony gaf wel meer vond ik, reden dat ik daarvoor gegaan ben.

Uiteindelijk is het hele keten...

Maar jan heeft al een cm spelert, cm mod op de jvc duzzz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Van de andere kant profiteren alle bronnen van die kabel. Ik zou dan juist de kabel eerst doen.

papaleo

#4293
Citaat van: denoontje op februari 12, 2021, 19:23:30
Als je nog geen cm mod op je speler hebt zou ik daar wel eerst voor gaan.
Ik heb de cm kabel getest samen met antin in mijn ht en het is weer een volgende  stap, maar wel een die wat pegels kost.

Maar de iets goedkopere cm mod op de sony gaf wel meer vond ik, reden dat ik daarvoor gegaan ben.

Uiteindelijk is het hele keten...

Maar jan heeft al een cm spelert, cm mod op de jvc duzzz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oke...,dat je het beste geluid en beeld krijg door alles...maar dan ook echt alles te upgraden dat je dan uiteindelijk het beste er uit zal halen zal ik niet ontkennen.
Ik heb nu niets met 'CM' er op dan zal de CM kabel toch een behoorlijke beeld verbetering moeten geven ,tòch?
Of zal je eerst alle andere apparaten moeten voorzien van een CM sausje alvorens je een evt beeld/geluid verbetering gaat zien met zo'n kabel...ik denk juist dat als deze kabel zo goed is dan zal er in mijn situatie ook winst behaalt gaan worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 19:23:49
Hoogte: ja
Breedte:ja
Lengte: nee

Oef, die lengte had ik even gemist... Dan toch maar je PJ lift upgraden tegelijkertijd!  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 10:09:00
Veel plezier straks... :thumbs-up:

En...Jan laat je niet gek maken hèh  :D

Nee, hoor! :)

Citaat van: rdebruin op februari 12, 2021, 12:09:57
Ook al vind ik het echt heeel veeeel geld voor die kabel, denk ik dat ik in Jan zijn geval het waarschijnlijk ook wel zou doen.
Met een set zoals deze zou ik ook geen concessies doen, ook al denk ik dat de winst minimaal zal zijn.
Maar dat is een aanname , nooit gezien of gehoord

Dat was ook mijn aanname c.q. verwachting, maar ik zat fout.

Citaat van: skyfox op februari 12, 2021, 16:32:56
Het scheelt, vakanties duren nog wel een paar maandjes. Kan je in de tussentijd weer voor sparen als het moet. En ik heb niet het idee dat je, zoals Maz, interesses hebt op het vlak van Porsches/bootjes/klokjes... Dus ik zie hier een uitstekende mogelijkheid tot verbetering van de Mansion.  ;)

De vakantie is al betaald, dus ik kan weer sparen! Verder geen dure hobbies. Heb 1 kostbare horloge en dat vind ik genoeg ;D

Citaat van: reza op februari 12, 2021, 17:19:28
Hopelijk deed je dat al voor dat de kabel kwam..

Ik ben echt benieuwd naar je bevindingen.
Ga je ook nog een andere kabel proberen? Bij Amezon verkopen ze mooie hdmi kabels ( hint hint ), ik ben benieuwd naar het verschil tussen de twee.

Toen de N7 van Anton kwam, viel ik van de bank. Datzelfde gebeurde toen de N9 kwam. Heb al een RU-connect fiber HDMI, deze is voor erbij  :)

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 19:12:44
Als dit het geval is dan ga ik ook Vik vragen of hij bij mij thuis langs kan gaan komen met deze CM kabel...,als mijn mond dan ook jaw-dropping is kan hij de kabel gelijk achter laten... ;)

Weet waar je aan begint. Lees mijn verhaal verderop :nopompom:.

Citaat van: rdebruin op februari 12, 2021, 19:15:30
En dan ruil je ook je 7 in voor een 9 :D

haha... Kijk uit Leo, want voor je het weet ben je 10K+ extra kwijt :)

Citaat van: denoontje op februari 12, 2021, 19:23:30
Als je nog geen cm mod op je speler hebt zou ik daar wel eerst voor gaan.
Ik heb de cm kabel getest samen met antin in mijn ht en het is weer een volgende  stap, maar wel een die wat pegels kost.

Maar de iets goedkopere cm mod op de sony gaf wel meer vond ik, reden dat ik daarvoor gegaan ben.

Uiteindelijk is het hele keten...

Maar jan heeft al een cm spelert, cm mod op de jvc duzzz

Mijn gedachten was... projector CM, Oppo CM dus dan zal die kabel ertussen wel niet uitmaken :eh: (ik had ongelijk)

Citaat van: Teejoo op februari 12, 2021, 19:33:03
Van de andere kant profiteren alle bronnen van die kabel. Ik zou dan juist de kabel eerst doen.

Over het algemeen zijn de kabels het makkelijkste te vervangen, vandaar dat ze bij mij ook altijd een beetje achteraan komen in de keten.

Citaat van: papaleo op februari 12, 2021, 19:34:55
Oke...,dat je het beste geluid en beeld krijg door alles...maar dan ook echt alles te upgraden dat je dan uiteindelijk het beste er uit zal halen zal ik niet ontkennen.
Ik heb nu niets met 'CM' er op dan zal de CM kabel toch een behoorlijke beeld verbetering moeten geven ,tòch?
Of zal je eerst alle andere apparaten moeten voorzien van een CM sausje alvorens je een evt beeld/geluid verbetering gaat zien met zo'n kabel...ik denk juist dat als deze kabel zo goed is dan zal er in mijn situatie ook winst behaalt gaan worden.

Dat is het grappige c.q. bijzondere. Het is geen sausje, maar haalt juist de saus (c.q. de onrust/verstoring) weg. Wel op basis van een bepaalde filosofie, maar het werkt.


Groeten, Jan



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Goedemiddag allemaal,

Leuk om te lezen dat er zoveel interesse is voor de CineMike HDMI-kabel. Laten we beginnen met voorop te stellen dat ik geen aandelen in CineMike heb. Heb Viktor eerder vandaag wel gevraagd of ze er zijn, maar niet dus (jammer, had ik er snel nog een paar gekocht  ;) >:D!). Dus in dit geval geen handel met voorkennis of iets dergelijks. Ik heb verder ook geen belangen in CineMike of iets dergelijks. Dit is mijn beschrijving van een ervaring die ik vooraf niet had verwacht. Doe ermee wat je wilt.

Om eerlijk te zijn had ik verwacht en ook wel gehoopt dat de 'mythe' rondom deze kabel (of is het een component? <ik noem het gewoon 'HDMI') in de categorie 'gebakken lucht', 'snake oil' en ga nog maar even door, zou vallen. Verder ben ik oprecht van mening dat als je het niet hebt gezien en/of gehoord dan kun je niet oordelen of het wel of niet iets doet qua werking.

Dat mensen een mening hebben over de prijs, dat snap ik. De eerste keer dat Viktor het over deze HDMI had (en dat was ruim voordat ik überhaupt een JVC DLA-NX9 had aangeschaft), dacht ik dat hij een grapje maakte. Maar nee, deze HDMI kost serieus geld. Waarom dan toch proberen? De reden is voor mij simpel... ik wil twee HDMI's hebben die om kunnen gaan met de laatste stand van zaken qua beeldformaten (voor projectoren). Mocht er ooit een 8K Native projector komen, dan heb ik pech. Ik wil niet te lang meer wachten met een tweede HDMI aanschaffen, want de HDMI's moeten door het plafond want nu ligt er van alles door de ruimte met alle risico's van dien. Dus het was een beetje nu of nooit (meer). Had met Viktor afgesproken dat als de projectorlamp rond de 100 uren zou zitten, ik deze HDMI zou kunnen evalueren. Aan mij om uiteindelijk te besluiten of de werking in mijn set-up het geld waard is.

Gistermiddag heeft Viktor de HDMI gebracht, hebben we hem samen aangesloten en heeft Viktor nog wat extra uitleg gegeven. Gisteravond was het zover... ik heb wat bekende content gekeken en geluisterd, Blu-ray ('Queen', 'Zimmer', 'Mortal Engines'), 4K HDR ('Mortal engines', 'Aquaman', diverse trailers) en 4K HDR 60fps ('Gemini man', diverse trailers). In het kort, maar ook al meteen binnen een paar seconden: 'WTF'. Ben ik nu gek geworden? Het verschil lijkt wel erg groot?!? Ik heb alle settings driedubbel gecontroleerd en er staat geen upsampling, beeldmodificatie, motion flow of iets dergelijks aan. Kijk ik naar een goede Blu-ray dan lijkt het alsof ik naar 4K materiaal zit te kijken? Het beeld staat echt knetter strak op het beeld, maar ook de kleuren komen nog mooier tot hun recht. NEE... :-\

Dus ik ben druk in de weer geweest om verschillende dingen te proberen en zelfs bij Gemini-man (4K 60fps) was mijn indruk dat het nog meer van het scherm knalde dan voorheen. Het was ondertussen te laat om terug te wisselen naar de normale 'slechts' RU-connect fiber HDMI.

Dat heb ik eerder vanmiddag gedaan. Ben begonnen met dezelfde content te bekijken maar nu via de RU-connect (en ja, dat ziet er ook erg mooi uit! :)) maar Blu-ray ziet er weer gewoon uit als hele goede Blu-ray. Daarna heb ik de CineMike HDMI aangesloten (Correcte settings? Check!), direct weer datzelfde 'WTF' gevoel. Het beeld wat al een plaatje is om naar te kijken staat er gewoon nog strakker en overtuigender op. Totaal niet verwacht.

De komende tijd blijft de CineMike in het systeem hangen en ga ik testen of het nou 'toeval' was dat juist bij deze gekozen content het verschil zo opvalt of dat het verschil over de hele linie zo blijft. Daarna besluiten of de werking in mijn set-up het geld waard is of dat dit weer heel snel  het 'nieuwe normaal is'.

Mochten me nog andere dingen opvallen, dan zal ik het hier posten.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Mooi verslag weer Jan , al ben ik er niet heel blij mee  :D
Had mezelf toch wel min of meer beloofd om niet dit soort bedragen voor een stukje draad uit te geven.
Maar als het verschil echt zo groot is ga ik het toch overwegen, vd week toch Viktor maar ff appen voor een demo.  :mad: :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Je zegt dat het misschien heel snel het "nieuwe normaal" is, wanneer de kabel definitief in de set komt. Maar... is dat niet zo met elk component wat je koopt? Uiteindelijk is het resultaat dat je weer wat meer immersie ervaart, of het nou muziek is of film. Laat je de HDMI voor wat het is, dan geniet je nog steeds van de film, waarbij er mogelijk wat kriebelt in je hoofd omdat je weet wat er beter kan. Maar koop je de HDMI wel, dan ben je na een week of twee gewend aan het nieuwe en "zie" je het niet meer bewust. Maar de betere immersie blijft. Die hobby van ons...  :baaa: :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9