HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nwolsink

Citaat van: funniebunnie op augustus  1, 2009, 12:38:36
Eeeeh.... ok.... kijk eens 1 topicje hierboven...

Bij mij draait ie, netwerk browser werkt iig goed!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Sonic Circle

Mooi, die ga ik vanavond zeker installeren.

mollie50

Ben ook in het bezit van Dune prime,ben erg blij mee.Nu heb ik een vraagje;hoe kan ik een apart srt file selecteren zodat ik kan kiezen voor een bijv ned ondertitel.

Alvast bedankt jan.

nwolsink

Citaat van: mollie50 op augustus  1, 2009, 15:15:59
Ben ook in het bezit van Dune prime,ben erg blij mee.Nu heb ik een vraagje;hoe kan ik een apart srt file selecteren zodat ik kan kiezen voor een bijv ned ondertitel.

Alvast bedankt jan.

Dat kon al, maar dit hebben ze nu nog wat verder uitgewerkt > dus ook timing, positie en Font size is instelbaar
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

HEEL interessant.
Ook voor de mensen met CIH nu kun je dus de subtitels aanpassen, vraag me af of dit voor alles werkt.
En autoframe rate :D

Een top product word dus weer een stuk beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Meeuwtje

#1355
Het is jammer dat de autoframerate niet bij gewone dvd's en bij Bluray's werkt. (tenminste bij mij. De pal dvd's stuurt ie uit als 24/25fps ipv 50fps)
Voor de rest een super firmware update.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbormans

Citaat van: Raf (B) op juli 27, 2009, 16:08:10
- files speelt ie enkel in het groen af via HDMI naar een HDFury2 (BR schijven werken wel via HDMI, en al de files werken perfect via component ook, maar dat geswitch is wat vermoeiend) .. dus iemand die een Dune werkend heeft over HDMI naar een HDfury dan hoor ik het graag
Bug opgelost: HDMI audio moet op ON staan, anders stuurt DUNE RGB over de HDMI bij files (en YPbPr over HDMI bij de discs)

CitaatVan een HDI medewerker:
Bluray playback, HDMI audio = on/off: colorspace = YCbCr-HD (701).
File playback, HDMI audio = on: colorspace = YCbCr-SD (609).
File playback, HDMI audio = off: colorspace = RGB.
In future firmware versions it is planned to introduce setup options to allow the user to control this.

met alle credits aan Jowi trouwens die er me op attent bracht (via een ander forum)

riwi

#1358
Wat slecht dat ze color output YCrCb vs. RGB selectie in het menu koppelen aan HDMI Audio. Ik bedoel, dat is  vragen om verwarring.

kermit

Het wordt tijd dat ik mijn Dune ga upgraden met de nieuwste firmware. Ik heb nog steeds de firmware van fabriek af. Kan ik gelijk de laatste firmware erop gooien of moet ik eerst de vorige firmware doen?

mollie50

Citaat van: nwolsink op augustus  1, 2009, 17:03:39
Dat kon al, maar dit hebben ze nu nog wat verder uitgewerkt > dus ook timing, positie en Font size is instelbaar


Hoe kan ik nu een srt file selecteren??

riwi

Citaat van: mollie50 op augustus  1, 2009, 19:26:46
Hoe kan ik nu een srt file selecteren??

Met de meeste film files is het voldoende om de srt te hernoemen naar de exact zelfde naam als de film zelf.
Dus : james bond.m2ts  en in de zelfde folder : james bond.srt
Dit werkt met .avi, .mkv .ts en .m2ts.
Als je het hebt over Bluray rips (dus complete .iso files of BDMV folder structuur) is het lastiger (kan volgens mij niet zo)
Ook met een DVD rip in video_ts folders of een .iso kan niet zomaar een losse srt file erbij weergeven.

Ik heb wel gelezen dat met sommige players ( de tvix bv ;) )  je bij een BluRay iso een losse .srt file met dezelfde naam kan zetten als de .iso en dat dat werkt. Ik weet niet of de Dune dat ook kan.

rbormans

Citaat van: riwi op augustus  1, 2009, 19:10:06
Wat slecht dat ze color output YCrCb vs. RGB selectie in het menu koppelen aan HDMI Audio. Ik bedoel, dat is  vragen om verwarring.
dat slaat op niets idd
hopelijk lossen ze het snel op , want de audio setting heeft als "zij-"effect ... effect op de audio ;)

Wuppy32

Hoe hebben jullie je videomode ingesteld?

Als ik autoframe rate op 24/50/60 instellen en video mode op auto (EDED?) dan hapert het beeld bij afsprelen MKV's met 23.976

Wanneer ik de autoframe rate laat staan en video mode aanpas naar 1080P/23.976 loopt het beeld wel goed en dus zonder haperingen


gast2018

Gisteravond laat even snel de nieuwe firmware erop gezet. Wat me gelijk opviel is dat ik via de SMB browser bij sommige films geen geluid heb. Heb verder nog niet nagezien of er een consistentie is in map/iso oid.

papaleo

#1365
Mmm,'Auto framerate' leuk...,maar als ik toch nog voor 'resolution' het menu in moet dan kan ik de framerate er ook wel gelijk bij kiezen,
want;   'Autoresolution is not yet supported' , jammer genoeg.
Voor de rest een hele waslijst aan verbeteringen..... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Auto res zit denk ik niemand meer op te wachten 99% van de displays is tegenwoordig fixed pixel.
Jammer genoeg gaat de autoswitch inderdaad bij dvd iso niet goed. Mkv en alle andere files die ik getest heb gingen perfect. Ook werd goed gekozen tussen 24 en 23.976
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wuppy32

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  2, 2009, 15:16:40
Auto res zit denk ik niemand meer op te wachten 99% van de displays is tegenwoordig fixed pixel.
Jammer genoeg gaat de autoswitch inderdaad bij dvd iso niet goed. Mkv en alle andere files die ik getest heb gingen perfect. Ook werd goed gekozen tussen 24 en 23.976

Ik heb gisteren getest met aantal MKV's....geeft netjes aan dat source file 23.976 is. Alleen als ik video mode op auto zet dan wordt weergegeven op 1080P/50

Hoe heb jij precies je instellingen bij video staan?

Hanky Panky

Het werkt, ik laat de standaard op 25 fps staan voor dvd iso's en mkv's op 23.976 worden dan netjes via de auto-functie weergegeven. Cool :pompom:

Nu nog een vaste audio delay optie zodat ik niet bij elke film -0,22 in hoef te stellen en dan is hij perfect in my book.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  2, 2009, 15:16:40
Auto res zit denk ik niemand meer op te wachten 99% van de displays is tegenwoordig fixed pixel.

Wat ik bedoel is de 'Auto video mode',deze moet je toch nog steeds handmatig instellen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Wat bedoel je met autovideo mode ?
Ik zie alleen HDMI, resolutie (fixed pixel dus bij ons altijd 1080P) en refreshrate.

Ik heb hem staan op 24/50/60 en dan pakt hij gewoon 23.976 als het dat is en 24 als het 24 is.

Alleen bij DVD ISO gaat het fout die springen naar 24.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  2, 2009, 21:32:22
Wat bedoel je met autovideo mode ?
Ik zie alleen HDMI, resolutie (fixed pixel dus bij ons altijd 1080P) en refreshrate.

Ik heb hem staan op 24/50/60 en dan pakt hij gewoon 23.976 als het dat is en 24 als het 24 is.

Alleen bij DVD ISO gaat het fout die springen naar 24.

Bij iso's gaat hij inderdaad naar 24 maar ik zie het beeld niet springen op die ene frame te corrigeren. Pans zijn vloeiend. Moet zeggen dat ik alleen nog maar de iso van Supernatural S1 bekeken heb op deze wijze maar die gedraagt zich strak.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  2, 2009, 21:32:22
Wat bedoel je met autovideo mode ?
Ik zie alleen HDMI, resolutie (fixed pixel dus bij ons altijd 1080P) en refreshrate.

Ik heb hem staan op 24/50/60 en dan pakt hij gewoon 23.976 als het dat is en 24 als het 24 is.

Alleen bij DVD ISO gaat het fout die springen naar 24.

Ok,als je alleen maar 1080 materiaal kijkt blijft de video mode maar op een stand staan maar mocht je wel eens b.v dvd iso 720 materiaal gaan kijken dan zou je deze toch echt met de hand om moeten zetten,want de autovideo mode werkt niet...dat is wat ik bedoel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

@Papaleo.
Waarom zou je terug gaan naar 720P op een 1080P projector ?
De scaling van de Dune is zeer goed, draai maar eens de HQV disc.
In principe zou je voor andere spelers inderdaad kunnen experimenteren maar de meeste mensen zullen toch wel naar de fixed pixel output van hun display uitsturen.

@HP,
Kan zijn dat het een NTSC DVD is, NTSC wil vaak op 24 hz er beter uit zien dan op 59,95 omdat je de 3/2 pulldown dan verwijderd.
PAL echter schokt behoorlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  3, 2009, 07:30:20
@Papaleo.
Waarom zou je terug gaan naar 720P op een 1080P projector ?
De scaling van de Dune is zeer goed, draai maar eens de HQV disc.
In principe zou je voor andere spelers inderdaad kunnen experimenteren maar de meeste mensen zullen toch wel naar de fixed pixel output van hun display uitsturen.

@HP,
Kan zijn dat het een NTSC DVD is, NTSC wil vaak op 24 hz er beter uit zien dan op 59,95 omdat je de 3/2 pulldown dan verwijderd.
PAL echter schokt behoorlijk.


Ik zal eens kijken of ik wat meer materiaal kan vinden maar gezien het gegeven dat de DVD alleen ENG en NL subs heeft zou je Pal verwachten.
Misschien is de scaler in mijn Pio 500M wel zo subliem dat hij alles geweldig afspeelt  :D

Ga het voor de fun eens proberen met een PAL disc, al was het maar om jouw gelijk te bewijzen  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000