HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nwolsink

Citaat van: Mart1001 op juli 17, 2009, 17:00:31
Heb je in Hanewin je export file regel zo staan?

# exports example

D:\multimedia\video -readonly -name:video 192.168.1.211

--------------------------------------
De nfs share op de dune ingevuld door je is niet goed zo, moet zijn:
/video

Ik heb dit nu zo ingesteld en dan type UDP maar nog krijg ik geen verbinding, ik weet het nu echt niet meer zo ondertussen
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

riwi

Citaat van: jowi op juli 16, 2009, 21:41:25
Hanewin is een hel, onzinnig moeilijke interface, typisch iets wat door unix mensen in elkaar geprutst is, van de generatie die niets snapt van GUI's en usability en het liefst zo geheimzinnig en moelijk mogelijk met computers bezig wil zijn, het liefst volzinnen vol commandline en parameters in wil typen in in zoveel mogelijk openstaande terminal vensters, in plaats van een ergonomisch in te stellen 'information on a need to know basis' user interface. Dus wat doen ze, ze maken een achterlijke interface, en je moet nog steeds rare commando's intikken, dit keer in een config bestandje.

Weggooien die hazewin onzin, en Allegro installeren.

Wat een onzin zeg. Juist zo'n bagger gui met nietszeggende buttons die niets doen en geen response terug geven vind ik verschrikkelijk. Als het dan niet werkt heb je helemaal niets om op verder te gaan. Wat ik wel vind is dat windows gewoon standaard NFS zou moeten ondersteunen, zowel als client als als server.
En Hanewin een moeilijke interface... sjeez als je dat moeilijk vindt kan je alleen met wat kleuter speelblokken in de peuterspeelzaal je lol vinden want alles daarbuiten zal wel 'te ingewikkeld' zijn. 't is één schermpje met een paar tabbladen waar je wat vakjes in kan vullen en wat vinkjes kan zetten. Simpeler kan het niet als GUI lijkt me zonder allerlei nuttige opties te verliezen.

Mart1001

#1227
Citaat van: nwolsink op juli 17, 2009, 18:35:47
Ik heb dit nu zo ingesteld en dan type UDP maar nog krijg ik geen verbinding, ik weet het nu echt niet meer zo ondertussen

Als je de server restart komt die lijn dan wel terug in de Hanewin interface? Als dat zo is dan zou je Dune met al je instellingen gewoon de share op moeten kunnen.
Wat mij dus ook regelmatig hielp is Hanewin volledig verwijderen (eerst de server stoppen) en dan de nfts map in program files verwijderen en weer opnieuw installeren.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

riwi

Citaat van: jowi op juli 17, 2009, 19:06:38
Typisch een reactie van iemand van de andere kant. Hanzeplast is ook niet zo'n 'goed' voorbeeld, maar het idee dat je ergens een regel tekst in moet vullen terwijl je een gui hebt, geeft al aan dat de makers de plank misslaan, ik heb genoeg gezien vanuit mijn vak om dit als voorbeeld te nemen.

hanewin is juist uitermate simpel kwa gui. Recht toe recht aan.

Dat NFS te moeilijk is voor de gemiddelde consument kan hanewin niks aan doen.

Fijne GUI's zoals SAP.. nou da's lekker. Windows gaat ook steeds meer richting de zeeen van schermpjes en buttons waar niemand meer wijs uit wordt. Liefst vertaald door een nederlandse NoNo zodat ook de gebruiker die normaliter nog een kans had het kan vergeten.. Platte scherm schaal aanpassen?

AllStar

Hmm ik heb een probleem met wat SRT files die niet geladen worden ("subtitles disabled" krijg ik te zien), zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=12756.msg1480341#msg1480341

Weet niet of ik het probleem bij de Dune moet zoeken of bij de SRT's die misschien niet goed zijn  ???

Mart1001

Citaat van: jowi op juli 17, 2009, 19:13:47
Ik sta een beetje in dubio; mijn Dune Center heeft een niet werkend Gigabit aan boord, ik kan de unit eindelijk na veel gemail RMA doen richting divxplayer.nl (verkoper/importeur) en zij zeggen de meeste fouten binnen 5 dagen opgelost te hebben. Aan de andere kant hoor je dat mensen hun Dune of HDI letterlijk 6 a 7 weken kwijt zijn omdat het ding dan richting Israel gaat...

Wat te doen? Het werkt op zich allemaal prima met de 100mb verbinding...

Ik heb divxplayer meerdere malen gevraagd om een toegezegde losse 1gbit module voor mijn 100mb dune die ik heb. Na maanden volhouden kreeg ik te horen dat ze daar van terug kwamen en die alleen gebruiken nu voor rma's.
Ik zou in ieder geval van ze de garantie vragen dat ze dat eerst voor je doen. Mochten ze hem dan toch op moeten sturen kunnen ze je dat toch eerst laten weten zodat je ja of nee kan zeggen.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Mart1001

Citaat van: AllStar op juli 17, 2009, 19:17:13
Hmm ik heb een probleem met wat SRT files die niet geladen worden ("subtitles disabled" krijg ik te zien), zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=12756.msg1480341#msg1480341

Weet niet of ik het probleem bij de Dune moet zoeken of bij de SRT's die misschien niet goed zijn  ???

Die srt is eigenlijk een ander subtitle formaat en is enkel van extensie verandert lijkt me.
Zulke srt's die je aanhaalt werkten ook nooit op mijn Dune.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

TheSpeedSkater

Op de PCH geen probleem met de ondertitels.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

AllStar

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 17, 2009, 19:31:23
Op de PCH geen probleem met de ondertitels.

Heb ze werkend gekregen, zie andere topic  O0

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Mart1001

Allstar bedankt! Nog meer bronnen om te slagen ;D
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

riwi

#1236
Citaat van: nwolsink op juli 17, 2009, 16:51:38

Het pad op mijn PC naar de video files is is D:\multimedia\video het IP adres van de PC is 192.168.1.210

In haneWIN heb ik dus deze regel staan:
D:\multimedia\video 192.168.1.211  (IP adres vd PRIME is 192.168.1.211)

In de BD PRIME heb ik dit staan :
Server 192.168.1.210
NFS Share :/multimedia/video

en nog werkt het niet  :blink:

Met de NFS server maak je een soort link tussen de werkelijke plek van de bestanden en de NFS-naam van die plek.
In hanewin exports tab kan je bv zetten :
D:\multimedia\video -name:video
en in de Dune het pad /video  opgeven.

Als je niet een naam wilt verzinnen kan je het ook zo laten maar dan moet je in de dune wijzen naar : /d/multimedia/video

Als je wilt beveiligen van welk IP adres er geconnect mag worden kan je ee range van ip adressen op geven waarin je Dune ook valt. bv. :
D:\multimedia\video -name:video -range 192.168.1.1 192.168.1.255
zodat alleen apparaten met een IP adres uit deze range naar je NFS server mogen connecten.

Als laatste is er een vinkje "reset inode-table on restart of server" die je kan zetten alvorens de server te restarten.

Je klikt in de exports tab toch wel op de GUI  :tongue2: button "restart server" ?  Dit is wel nodig om wijzigingen actief te maken.

Als laatste check :
kan je vanuit je PC wel de Dune pingen?
Dus : Start -> Run -> cmd <enter>  :P  En dan ping 192.168.1.211

Als dat niet lukt heb je een netwerk probleem en ligt het niet aan NFS of aan de Dune.

<edit : ik heb mijn post nog een paar keer ge-edit en verbeterd>

riwi

Citaat van: jowi op juli 17, 2009, 20:07:48
Zoveel woorden nodig om dat mooie pakket uit te leggen :devil: dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen zo van die Jowi heeft eigenlijk wel een goed punt haha :laugh:

Helemaal niet  :nowink: De GUI is toch super simpel.

NFS kan best ingewikkeld zijn voor een leek. Dat heb ik niet ontkend.

svmnb

Citaat van: jowi op juli 17, 2009, 20:07:48
Zoveel woorden nodig om dat mooie pakket uit te leggen :devil: dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen zo van die Jowi heeft eigenlijk wel een goed punt haha :laugh:

Bij mij draaide Hanewin binnen 5 minuten en ik ben allesbehalve een *nix fanboy. Als ik dan toch een baggerprogramma moet aanwijzen: unix services for windows om NFS werkend te krijgen. Daar werd ik zo gefrustreerd van dat ik Hanewin heb gekocht. Geen moment spijt van gehad.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

nwolsink

#1239
Citaat van: riwi op juli 17, 2009, 19:54:08
Met de NFS server maak je een soort link tussen de werkelijke plek van de bestanden en de NFS-naam van die plek.
In hanewin exports tab kan je bv zetten :
D:\multimedia\video -name:video
en in de Dune het pad /video  opgeven.

Als je niet een naam wilt verzinnen kan je het ook zo laten maar dan moet je in de dune wijzen naar : /d/multimedia/video

Als je wilt beveiligen van welk IP adres er geconnect mag worden kan je ee range van ip adressen op geven waarin je Dune ook valt. bv. :
D:\multimedia\video -name:video -range 192.168.1.1 192.168.1.255
zodat alleen apparaten met een IP adres uit deze range naar je NFS server mogen connecten.

Als laatste is er een vinkje "reset inode-table on restart of server" die je kan zetten alvorens de server te restarten.

Je klikt in de exports tab toch wel op de GUI  :tongue2: button "restart server" ?  Dit is wel nodig om wijzigingen actief te maken.

Als laatste check :
kan je vanuit je PC wel de Dune pingen?
Dus : Start -> Run -> cmd <enter>  :P  En dan ping 192.168.1.211

Als dat niet lukt heb je een netwerk probleem en ligt het niet aan NFS of aan de Dune.

<edit : ik heb mijn post nog een paar keer ge-edit en verbeterd>

Ik ben toch niet echt een leek maar het werkt nog steeds niet, pingen naar de DUNE lukt dus dat LAN is OK.
Dit is zoals mijn exports file er nu uitziet:

# exports example

D:\multimedia\video -name:video -range 192.168.1.1 192.168.1.255

en uiteraard druk ik op restart server en "reset inode-table on restart of server" heb ik ook aangevinkt.

In de PRIME staat:
Naam: Video
Server 192.168.1.210
NFS Share /video
Type UDF (TCP werkt ook niet)

De folder D:\multimedia\video is in windows ook gedeelt, ik word echt gek dat dit niet werkt!!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

Je moet de share naam van windows exact overnemen.
Dan moet het in 1x draaien, ik draai zelf ook op SMB dus zonder NFS en dat gaat gewoon perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

#1241
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2009, 20:50:15
Je moet de share naam van windows exact overnemen.
Dan moet het in 1x draaien, ik draai zelf ook op SMB dus zonder NFS en dat gaat gewoon perfect.

Ik word echt gek, SMB krijg ik ook niet aan de gang:
Naam Server: PC-KANTOOR
Pad: D:\multimedia\video
Username/Pass: niks ingevuld

Mijn XBOX en Dreambox doen het dus gewoon op dezelfde LAN connectie, daar werken dezelfde SMB shares dus wel.
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

riwi

Draait de PC met vista of met XP?

Misschien staat hier wat tussen? Hi-jack's tips voor vista sharing problemen : http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16706

nwolsink

Citaat van: riwi op juli 17, 2009, 23:00:13
Draait de PC met vista of met XP?

Misschien staat hier wat tussen? Hi-jack's tips voor vista sharing problemen : http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16706


XP, daarom snap ik ook niet dat het niet werkt
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

riwi

Ik weet zo ook niet wat er loos is.

Als laatste : met nfs heb je -name:video
probeer dan eens in de Dune ipv /video gewoon video (zonder slash dus).

In mijn tvix moet ik de NFS sharenaam ook zonder de leading slash opgeven.

nwolsink

#1245
Citaat van: riwi op juli 17, 2009, 23:36:54
Ik weet zo ook niet wat er loos is.

Als laatste : met nfs heb je -name:video
probeer dan eens in de Dune ipv /video gewoon video (zonder slash dus).

In mijn tvix moet ik de NFS sharenaam ook zonder de leading slash opgeven.

Ook zonder slash doet ie het niet, dus van ellende doe ik er maar een DVD in (R1) en deze speelt ie ook niet, de PRIME is dus NIET regio vrij!
Al met al begin ik dus steeds meer het gevoel van een miskoop te krijgen aangezien ik nu al weer mijn XBOX met XBMC nodig heb waarop alles (behalve HD) het wel doet.
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink


Hoe heb je op de Prime het netwerk ingesteld?

Krijgt ie een ip adres? > Ja
Gebruik je DHCP? > Nee, heb er na eerst DHCP te hebben gebruikt een vast IP ingesteld
Geeft ie ook aan dat ie connected is? > Ja
Gaan de lampjes op de netwerkaansluiting ook branden? Ja
Kun je de Prime pingen? > Ja
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

Zet HDCP maar weer aan, dat werkt vaak een stuk beter als je problemen hebt.
Later kun je altijd handmatig werken.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mart1001

Citaat van: nwolsink op juli 18, 2009, 09:17:07
Ook zonder slash doet ie het niet, dus van ellende doe ik er maar een DVD in (R1) en deze speelt ie ook niet, de PRIME is dus NIET regio vrij!
Al met al begin ik dus steeds meer het gevoel van een miskoop te krijgen aangezien ik nu al weer mijn XBOX met XBMC nodig heb waarop alles (behalve HD) het wel doet.

Heb je de patch voor het regio-vrij maken al geinstalleerd? Je kan die vinden en uitleg op het mpc forum.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

nwolsink

#1249
Citaat van: Mart1001 op juli 18, 2009, 12:06:50
Heb je de patch voor het regio-vrij maken al geinstalleerd? Je kan die vinden en uitleg op het mpc forum.

@Mart1001
Heb je een linkje voor me van deze patch, ik wilde nl met mijn dochter The Wiz gaan kijken en dat gaat zo niet  :-[
Is het deze http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19872
Deze patch werkt :)

@Doorhof
Ik heb idd tussentijds al weer eens naar DHCP gewisseld, ook de windows firewall uitzetten helpt niet  :confused:

Nog een vraag, ik heb de audio nu op PCM (Decode) staan, dit klinkt IMO beter (voller) dan Bitstream, kan dat kloppen?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus