Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 10:51:57
... wees niet bang; die gaat er bij mij niet komen. Ik zie zeer zeker de charmes van vinyl, maar ook de nadelen. Het zou voor mij een veel te kostbare gadget worden ...
Ik denk dat het hier in de toekomst ook gruwelijk uit de klauwen kan lopen Sander. Maar we kunnen ons vast wel beheersen. Dat hebben we in onze zoektochten toch wel bewezen. ;)

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 11:18:20
Ik zou het budget niet zo strikt verdelen... Ik vind bijvoorbeeld een Linn Adikt vele malen muzikaler dan veel zogenaamde (saaie) high-end modellen. Ook de arm wordt naar mijn mening teveel invloed toegedicht. De werkelijke muzikale kwaliteiten komen uit je loopwerk (in een combinatie van mechanische kwaliteit en mooie motorsturing), de arm en element zijn hier 'slaaf'. Het element zal deels de tonale balans bepalen en de 'cosmetische' aspecten van de weergave, maar wat je ervoor hangt, is een enorme stempel op wat je aan MUZIKAAL genot uit dat element haalt. Een duur element is net als dure speakers met een matige aansturing: niet fijn wat mij betreft... Maargoed, mijn meningen zijn erg 'flat earth' geloof ik...
Vandaar ook mijn vraag wat jullie tips zijn. Bedankt Garmt!

Citaat van: lynch1979 op april  6, 2014, 11:28:44
Ik heb mij even ingehouden............maar elke keer als er advies komt, komt de naam Linn telkens naar voren toe daar wordt ik persoonlijk een beetje moe van, het wordt te opdringerig.


Citaat van: lynch1979 op april  6, 2014, 11:45:14
Van mij hoef je niet in een hoek te gaan zitten en ik heb heel veel aan je commentaar gehad, en je adviezen op het forum.
Dit werkt wat mij betreft averechts, maar dat is mijn mening en iedereen mag daar ook het zijne van vinden.

Kom uit je hoek  ;)

Zo komen ook de Rega's, de Takumi's en de €50,- kostende spelers steeds terug. Daar lees ik wel door heen Frank. Mijn oren zijn de uiteindelijke beslissers, niet Garmt, Henk, AbZ, jij of wie dan ook. :coffee:

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 11:38:31
Ik stel me in dit topic juist terughoudend op en de Adikt is een voorbeeld van een element dat ik goed ken. Maargoed, zal wel weer in mijn hoek gaan zitten en me verder van ieder commentaar weerhouden.
Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 12:15:36
Ik heb een commercieel belang, dus trek me gewoon terug uit dit topic. Pure zelfbescherming voor dit soort opmerkingen, die best mijn dag kunnen verpesten.
Je weet dat ik veel te eigenwijs ben. Dus hier het :coffee: en een stuk kwarktaart. :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Citaat van: lynch1979 op april  6, 2014, 11:28:44
Ik heb mij even ingehouden............maar elke keer als er advies komt, komt de naam Linn telkens naar voren toe daar wordt ik persoonlijk een beetje moe van, het wordt te opdringerig.

Proef ik een stukje jaloezie ondat je zelf geen linn lp12 hebt?

Garmt is een persoon die in de loop der jaren erg veel kennis heeft opgedaan plus gedeeld en die een waardevol lid van dit forum is.

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 13:04:06
Proef ik een stukje jaloezie ondat je zelf geen linn lp12 hebt?

Garmt is een persoon die in de loop der jaren erg veel kennis heeft opgedaan plus gedeeld en die een waardevol lid van dit forum is.
Het is denk ik meer de (soms vermeende, soms terechte) combinatie van enthousiasme en commercieel belang waar sommige leden hun vraagtekens bij zetten. Ik kan me dat wel voorstellen, maar ik vind dat er soms iets te veel belang wordt gehecht aan het commercieel belang van Garmt en Bjorn en te weinig aan hun enthousiasme.
Exact zoals men naar mijn idee soms ook te kritisch is op boute uitspraken van leden en te weinig waardering heeft voor het enthousiasme waarmee zij hun hobby ervaren. In beide gevallen kan ik het geschrevene prima in het licht van een gedreven hobbyisme zien. Het er steeds op terugkomen is voor mij, hoe begrijpelijk ook, dan ook niet nodig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 13:04:06
Proef ik een stukje jaloezie ondat je zelf geen linn lp12 hebt?

Garmt is een persoon die in de loop der jaren erg veel kennis heeft opgedaan plus gedeeld en die een waardevol lid van dit forum is.

Jaloezie is totaal niet aan de orde, lees maar wat ik eerder heb geschreven.

Dat Garmt een persoon is die veel kennis heeft en heeft opgedaan is helemaal waar, en daar heb ik ook wat over gezegd  ;)

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2014, 13:26:17
Het is denk ik meer de (soms vermeende, soms terechte) combinatie van enthousiasme en commercieel belang waar sommige leden hun vraagtekens bij zetten. Ik kan me dat wel voorstellen, maar ik vind dat er soms iets te veel belang wordt gehecht aan het commercieel belang van Garmt en Bjorn en te weinig aan hun enthousiasme.
Exact zoals men naar mijn idee soms ook te kritisch is op boute uitspraken van leden en te weinig waardering heeft voor het enthousiasme waarmee zij hun hobby ervaren. In beide gevallen kan ik het geschrevene prima in het licht van een gedreven hobbyisme zien. Het er steeds op terugkomen is voor mij, hoe begrijpelijk ook, dan ook niet nodig.

Hier ben ik het volkomen mee eens  ^^

tompj

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 12:15:36
Ik heb een commercieel belang, dus trek me gewoon terug uit dit topic. Pure zelfbescherming voor dit soort opmerkingen, die best mijn dag kunnen verpesten.
Kom op Garmt, je hebt hier een behoorlijke fanclub denk ik. Volwassen mensen hoeven zich niets te laten aanpraten en jouw beschrijvingen zijn altijd treffend en herken ik bij zelf luisteren altijd terug. Daarnaast ben je een van de meest 'no nonsense' mensen die ik ken in de audio wereld. Keep it up!

(Daarnaast: de man die mij richting mijn huidige luidsprekers heeft gebracht, die me voor het eerst echt al lange tijd bekoren en waar ik vrijwel dagelijks enorm van geniet, zal ik altijd serieus nemen.)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

lynch1979

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 12:15:36
Ik heb een commercieel belang, dus trek me gewoon terug uit dit topic. Pure zelfbescherming voor dit soort opmerkingen, die best mijn dag kunnen verpesten.

Je hebt een PM

AbZ

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 12:15:36
Ik heb een commercieel belang, dus trek me gewoon terug uit dit topic. Pure zelfbescherming voor dit soort opmerkingen, die best mijn dag kunnen verpesten.
Ik lees nergens dat Lynch een verband heeft gelegd met commercieel belang  :dontgetit:

Bas Akkerman

Ik heb forumlid Arden ook een berichtje gestuurd, ook om het geleende draaitafelboek eens terug te brengen. :crazy:
Hij gaf me de tip van Notthingham Analogue Interspace Junior. Wel aan de grens van mijn budget, maar ik ga toch eens contact met hen opnemen. Misschien dat ik doordeweeks na mijn werk (20 min met de bus) daar naar toe kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  7, 2014, 14:36:20
Ik heb forumlid Arden ook een berichtje gestuurd, ook om het geleende draaitafelboek eens terug te brengen. :crazy:
Hij gaf me de tip van Notthingham Analogue Interspace Junior. Wel aan de grens van mijn budget, maar ik ga toch eens contact met hen opnemen. Misschien dat ik doordeweeks na mijn werk (20 min met de bus) daar naar toe kan.

Als je deze beluistert is het verstandig om te weten of Arden betrokken is geweest bij het afregelen van deze draaitafel. 8)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op april  7, 2014, 15:04:09
Als je deze beluistert is het verstandig om te weten of Arden betrokken is geweest bij het afregelen van deze draaitafel. 8)
Ik denk het haast niet, maar zal het eens polsen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

marcush

Citaat van: marcush op juli 21, 2013, 19:53:32
Gezien het budget, zou ik zeker ook eens een Nottingham Analogue Spacedeck met Space arm gaan beluisteren.

http://www.analogueaudio.nl/nottingham_analogue-draaitafels.shtml



En uiteindelijk wordt het toch een Nottingham  ....    ;D

Ik zou importeur Wim van Kranen eens bellen voor advies.

Als je nu al verwacht dat het snel weer gaat kriebelen en het maar een tussenstap is, dan blijf ik toch bij mijn advies om een echt goedkope dt te kopen en lekker verder te sparen.  Maar de Interspace zou je best wel eens zo blij kunnen maken dat upgrade kriebels uitgebannen worden....

Bas Akkerman

Citaat van: marcush op april  7, 2014, 20:04:47
En uiteindelijk wordt het toch een Nottingham  ....    ;D

Ik zou importeur Wim van Kranen eens bellen voor advies.

Als je nu al verwacht dat het snel weer gaat kriebelen en het maar een tussenstap is, dan blijf ik toch bij mijn advies om een echt goedkope dt te kopen en lekker verder te sparen.  Maar de Interspace zou je best wel eens zo blij kunnen maken dat upgrade kriebels uitgebannen worden....
Dat zou inderdaad kunnen, maar eerst luisteren. ;)

De kriebels, eerder nieuwsgierigheid, zijn er altijd wel. Maar steeds als ik thuiskom, geniet ik volop van mijn set. De draaitafel die ik nu zal kiezen zal dat ook hebben. Ook al weet ik dat het beter kan, maar dan pas over een tijd wanneer ik tijd, zin en geld heb om een volgende stap te zetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En nog een merk er bij. SOTA (State Of The Art). Wat ik er van lees, klinkt dat wel interessant.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: marcush op april  7, 2014, 20:04:47
En uiteindelijk wordt het toch een Nottingham  ....    ;D

Ik zou importeur Wim van Kranen eens bellen voor advies.

Als je nu al verwacht dat het snel weer gaat kriebelen en het maar een tussenstap is, dan blijf ik toch bij mijn advies om een echt goedkope dt te kopen en lekker verder te sparen.  Maar de Interspace zou je best wel eens zo blij kunnen maken dat upgrade kriebels uitgebannen worden....

Helaas vind ik dat ook bij Nottingham het pas echt mooi wordt met de Spacedek en Hyperspace...heb ze vaker gehoord ook bij Wim.:D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: advr op april  7, 2014, 22:45:01
Helaas vind ik dat ook bij Nottingham het pas echt mooi wordt met de Spacedek en Hyperspace...heb ze vaker gehoord ook bij Wim.:D

Dat waren nog eens fijne demo's van Wim tijdens hifishows :inlove: Ik kan me een Nottingham herinneren met een Cartridge Man tangentiale arm/element en dat klonk fenomenaal.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Arden

Citaat van: Onder013 op april  7, 2014, 15:04:09
Als je deze beluistert is het verstandig om te weten of Arden betrokken is geweest bij het afregelen van deze draaitafel. 8)

Nope! Op de vraag van Bas wat nu te doen met het huidige velaagde budget meldde ik hem dat er een dealer dit model NA heeft staan inclusief arm en element. Ik heb de tafel niet gezien, gehoord, laat staan afgesteld. Het was een antwoord op een vraag, niets meer en niets minder. Als Bas een tafel heeft aangeschaft (wele dan ook) wil ik deze best een keer bij hem afregelen, hij woont hier relatief om de hoek, dus waarom niet...

Ik weet trouwens een enorm leuke, echt goede upgrade accessoire voor NA  (en andere-) tafels, een flinterdun KOPEREN matje van Pluto Audio. Brengt serieus meer leven in het geluid. Hoe het kan? Dat moet je de ontwerper vragen, ik vind ze verslavend mooi! O, en voor die vraag wordt gesteld, die matjes ''doen'' 6 tientjes. Vooralsnog heeft iedere NA en VPI gebruiker die hem probeerde hem ook daadwerkelijk gehouden. En nee, ik verkoop ze niet, daarvoor moet je naar een Pluto Audio dealer...

advr

Citaat van: LPlover op april  8, 2014, 08:21:36
Dat waren nog eens fijne demo's van Wim tijdens hifishows :inlove: Ik kan me een Nottingham herinneren met een Cartridge Man tangentiale arm/element en dat klonk fenomenaal.

Er zijn er vele geweest en de mooiste waren met de kleinste opstellingen. Muziek maken kan Wim zeker.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Citaat van: advr op april  7, 2014, 22:45:01
Helaas vind ik dat ook bij Nottingham het pas echt mooi wordt met de Spacedek en Hyperspace...heb ze vaker gehoord ook bij Wim.:D
Haha, eenzelfde mening ben je vast toegedaan van Linn. ;D

Citaat van: LPlover op april  8, 2014, 08:21:36
Dat waren nog eens fijne demo's van Wim tijdens hifishows :inlove: Ik kan me een Nottingham herinneren met een Cartridge Man tangentiale arm/element en dat klonk fenomenaal.
Citaat van: advr op april  8, 2014, 13:33:48
Er zijn er vele geweest en de mooiste waren met de kleinste opstellingen. Muziek maken kan Wim zeker.
Nou, daar moet ik dus ook eens naar toe blijkt... Naar zo'n show, zo'n set-up ligt denk ik niet binnen handbereik...

Citaat van: Arden op april  8, 2014, 09:26:00
Nope! Op de vraag van Bas wat nu te doen met het huidige velaagde budget meldde ik hem dat er een dealer dit model NA heeft staan inclusief arm en element. Ik heb de tafel niet gezien, gehoord, laat staan afgesteld. Het was een antwoord op een vraag, niets meer en niets minder. Als Bas een tafel heeft aangeschaft (wele dan ook) wil ik deze best een keer bij hem afregelen, hij woont hier relatief om de hoek, dus waarom niet...
Dat vind ik zeer sympathiek Marco! :worship:

CitaatIk weet trouwens een enorm leuke, echt goede upgrade accessoire voor NA  (en andere-) tafels, een flinterdun KOPEREN matje van Pluto Audio. Brengt serieus meer leven in het geluid. Hoe het kan? Dat moet je de ontwerper vragen, ik vind ze verslavend mooi! O, en voor die vraag wordt gesteld, die matjes ''doen'' 6 tientjes. Vooralsnog heeft iedere NA en VPI gebruiker die hem probeerde hem ook daadwerkelijk gehouden. En nee, ik verkoop ze niet, daarvoor moet je naar een Pluto Audio dealer...
Dat klinkt veelbelovend, ik zal er eens op googelen.

Ik las net dat de door BB&G aangeboden Audio Note gereserveerd is. :confused:
Goed nieuws daarentegen is dat ik hartelijk welkom bij ben Rik Stoet en daar de Takumi met verschillende elementen kan beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april 11, 2014, 22:44:55
Ik ken de tafel niet, maar hij ziet erg in elk geval mooi uit (en een tangentiële arm blijft toch bijzonder):

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/168104/Vintage-High-end-Harman-draaitafel-met-Rabco-tangentiaal-arm.html
Dank je, ik zal er eens over denken. Gelderland is alleen niet naast de deur...

Heb momenteel leuk mailcontact met Sense of Music en ga daar van de week luisteren na mijn werk. Kijken wanneer Rik Stoet kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost


Citaat van: Bas Akkerman op april 11, 2014, 22:57:25
Dank je, ik zal er eens over denken. Gelderland is alleen niet naast de deur...

Heb momenteel leuk mailcontact met Sense of Music en ga daar van de week luisteren na mijn werk. Kijken wanneer Rik Stoet kan.

Leuke toko. Aardige kerel. Heb ik mijn wow vandaan. Toevallig was ook Arden aanwezig. Dus ik heb nu een sense en Arden afgestelde tafel :-)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op april 12, 2014, 09:35:10
Leuke toko. Aardige kerel. Heb ik mijn wow vandaan. Toevallig was ook Arden aanwezig. Dus ik heb nu een sense en Arden afgestelde tafel :-)
Ik ben er in het verleden, tijdens mijn stereozoektocht, al eens geweest. Zeker aardige mensen en toen bleek hun voorkeur voor draaitafels al.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Niet lullig bedoeld maar wordt je soms niet gek van jezelf? Na 55 pagina's weet je het nog niet.

Je kunt langs 100 dealers gaan en 100 reviews lezen en zelf 100 revieuws neerschrijven... Geen enkele speler zal perfect zijn. Ik zou helemaal gek worden om zo analyserend zitten te luisteren.
Waarom niet je keus beperken tot 1 of 2 dealers, zoals Beter beeld en geluid en sense of music.
Daar hebben ze al zoveel keus staan... Lijkt mij persoonlijk voor een dealer ook vervelend worden als je alleen maar komt luisteren en dan toch een draaitafel elders koopt..

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op april 12, 2014, 11:16:15
Niet lullig bedoeld maar wordt je soms niet gek van jezelf? Na 55 pagina's weet je het nog niet.

Je kunt langs 100 dealers gaan en 100 reviews lezen en zelf 100 revieuws neerschrijven... Geen enkele speler zal perfect zijn. Ik zou helemaal gek worden om zo analyserend zitten te luisteren.
Waarom niet je keus beperken tot 1 of 2 dealers, zoals Beter beeld en geluid en sense of music.
Daar hebben ze al zoveel keus staan... Lijkt mij persoonlijk voor een dealer ook vervelend worden als je alleen maar komt luisteren en dan toch een draaitafel elders koopt..
Voor mij is dit deel van "de hifi" juist wel leuk. Daarnaast ben ik nu vier keer ergens gaan luisteren, verdeeld over een jaar. Geduld, tijd- en geldgebrek is een combinatie die voor een lange zoektocht kan leiden.

Natuurlijk zal ik niet de perfecte draaitafel vinden, dat is ook niet het doel. Wel een draaitafel die naar mijn zin is. Dat ik daarbij winkeliers teleur stel is onoverkomelijk. Maar mijn oprechte, nieuwsgierige insteek tijdens de winkelbezoeken is denk ik minder erg voor winkeliers dan 2 minuten snel luisteren ("met de jas nog aan") en online bestellen.

Omdat ik wel enigszins een ietsepietsie ongeduldig word, heb ik binnen nu en twee weken een paar luisterafspraken staan. Eind deze maand heb ik een weekje vakantie staan en dan hoop ik een aantal draaitafels ter vergelijk bij mij thuis te kunnen testen.

Oude wijn in nieuwe kruiken, bovenstaande is voor mij een fijne manier van uitzoeken voor (veel) anderen een langzame, langdradige en inefficiënte manier van werken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten