Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: Raymen op april 24, 2016, 19:45:07
Heel mooi leo

Hoe zit het met bewegende beelde judder enz

Is er een mooie vloeiende beweging met uhd

Mvrg
Raymen

Het content wat op dit moment op de UHD disc's staat/word gezet is nog niet geschoten in @60fps,maar nog steeds in @24fps dus helemaal vloeiend zal dit nog niet zijn,maar de UB900 geeft dit ontzettend mooi weer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Thx voor response, we houden in het meen inde gaten naar de volgende upgrade[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

papaleo

Citaat van: Ubuntu op april 22, 2016, 20:00:17
Schaalt je tv/receiver dat nu op naar 12 bit 4:2:2?
Het is inderdaad/toch zo dat de TV het signaal upscaled naar 4:2:2/12bit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb ook zojuist nog ff gekeken wat mij pj VW500 met het aangeboden signaal doet,en hoe dit er uit ziet.
Heb ook nog ff n vergelijk gemaakt tussen de Panasonic UHD speler met een UHD/HDR disc en de Oppo103 BD speler met een Bluray disc.

En moet zeggen dat ik hier niet zoveel verschil zie tussen een native 4K signaal (Panasonic) en een naar 4K geupschaalde 1080p signaal van de Oppo.(upscalen word door de VW500 gedaan)
Je moet heel goed kijken welke van de twee nu scherper/mooier is,er is een licht voordeel voor de Panasonic/VW500 als het om de soms wat diepere kleuren gaat maar dat is minimaal,je moet ze dan allebei naast elkaar zien om het minimale verschil te zien.
Dit ligt òf aan de spelers,òf de VW500 schaald het signaal zo mooi naar een 4k signaal dat je het bijna geen verschil meer ziet tussen native en geschaald.

Foto 1 Panasonic UHD
Foto 2 Oppo Bluray


Wat je ook nog kan doen met de Panasonic UHD speler, als je deze aansluit aan een 4K weergever die GEEN HDR ondersteunt,zoals mijn VW500, is er een optie waarbij je de conversie van het dynamisch bereik handmatig kan instellen,daarmee creëer je als het ware een zogenaamde HDR weergave....
Ik heb dit geprobeerd,maar ik ben nog niet overtuigd van deze optie...,zal hier later nog eens dieper op in gaan...
(Zie de optie op foto 3 en 4)

Edit
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een liefhebber ben om 'lichtjes' gebruik te maken van motionflow op de VW500 wanneer ik daar content afspeel,mijn voorkeur gaat dan ook naar het afspelen van een 1080p BluRay disc op mijn Oppo103 of op de Panasonic tov een 4K disc,want dan kan ik gebruik maken van deze motionflow optie van de VW500 als ik deze dan op 'Vloeiend laag' zet dan is dit overtreffende trap om gebruik te maken van 1080p disc tov native 4k disc,het beeld ziet er dan ineens veel strakker uit vooral bij de panshots is geeft dit meer rust.
Het is namelijk zo wanneer je native 4k afspeel op de VW500 je geen (volledig) gebruik meer kan maken van de motionflow,wanneer je de pj voed met 1080 of lagere resolutie,dan kan je wel de motionflow volledig benutten.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Citaat van: papaleo op april 24, 2016, 22:54:38

Wat je ook nog kan doen met de Panasonic UHD speler, als je deze aansluit aan een 4K weergever die GEEN HDR ondersteunt,zoals mijn VW500, is er een optie waarbij je de conversie van het dynamisch bereik handmatig kan instellen,daarmee creëer je als het ware een zogenaamde HDR weergave....
Ik heb dit geprobeerd,maar ik ben nog niet overtuigd van deze optie...,zal hier later nog eens dieper op in gaan...
(Zie de optie op foto 3 en 4)


Wellicht niet zo overtuigend als echt HDR, maar ik zie toch duidelijk verschil tussen de twee fotos.   Met name het betere detail in het jasje vallen mij op.   Maar ik snap wat je bedoelt, wellicht iets teveel  'opgepompt' ? 

katwax

Leo zou het kunnen dat bij je tv je een andere kalibratie gebruikt voor de 4K dan de 1080p? 4K zou toch niet veel mogen doen aan de kleuren, maar aan de details en scherpte (of ben ik nu volledig mis?)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Je bedoelt toch de TV,en niet de projector heh?

Als ik de Sony TV voed met een 4K/HDR input signaal ziet de TV automatisch de meegestuurde metadata,dus gaat de TV ook automatisch in 'stand' HDR staan,daarin zijn een aantal instellingen 'vast' deze instellingen kan je niet meer in/veranderen.
Maar dat is alleen wanneer er HDR metadata in het aangeboden signaal zit,wanneer ik een 'normaal' 4K/UHD signaal aan de Sony TV aanbied kan ik zelf mijn voorkeurinstelling daar aan vast pinnen..

De kleuren veranderen niet van kleur waneer je hem voed met een kale 4K signaal,daar in tegen wanneer er een HDR signaal voorhanden is dan ook veranderen de kleuren 'niet' van kleur,het bereik van de kleuren word dan wel breder weergegeven,dan lijken de kleuren te veranderen maar dat is in werkelijk niet zo,ze zijn 'meer' aanwezig in je beleving.

Ps
De TV is nog niet gekalibreerd,ik zou op dit moment (nog) niemand weten die dit zou kunnen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Citaat van: papaleo op april 25, 2016, 09:48:12
Je bedoelt toch de TV,en niet de projector heh?

Als ik de Sony TV voed met een 4K/HDR input signaal ziet de TV automatisch de meegestuurde metadata,dus gaat de TV ook automatisch in 'stand' HDR staan,daarin zijn een aantal instellingen 'vast' deze instellingen kan je niet meer in/veranderen.
Maar dat is alleen wanneer er HDR metadata in het aangeboden signaal zit,wanneer ik een 'normaal' 4K/UHD signaal aan de Sony TV aanbied kan ik zelf mijn voorkeurinstelling daar aan vast pinnen..

De kleuren veranderen niet van kleur waneer je hem voed met een kale 4K signaal,daar in tegen wanneer er een HDR signaal voorhanden is dan ook veranderen de kleuren 'niet' van kleur,het bereik van de kleuren word dan wel breder weergegeven,dan lijken de kleuren te veranderen maar dat is in werkelijk niet zo,ze zijn 'meer' aanwezig in je beleving.
Ok duidelijk, op foto lijken de kleuren inderdaad meer aanwezig en zelfs anders.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vik

Ik ben het helemaal met je eens Leo. Als je eenmaal HDR hebt ervaren (voor er zover op dit moment mogelijk is) wil je niets anders meer.Ik ben de gelukkige geweest die wat films heeft bekeken met de panasonic DMP-UB900 en het nieuwe "slagschip" van Sony : VPL-VW5000ES  wat een joekel niet normaal!!  :blink:

Hier een foto van de Sony VPL-VW 1100ES op plafond en onder op de doos de VPL VW5000ES:



Nightshot van Spiderman 4K



Bij de film Life of Pi heb ik ook schitterende beelden gezien. De nacht scene op het water prachtig!!

(Excuses voor de wat slechte foto´s)

Citaat van: papaleo op april 24, 2016, 16:53:38
Alhoewel je misschien kijk naar een film die al gezien heb,het 'nieuwe' kijken naar content/films met de toevoeging van HDR is echt een geweldige nieuwe sensatie en intensere beleving van het beeld...
Ik zelf zal nu nog meer gaan genieten van een film met deze nieuwe techniek  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Ik zit met mijn spullekes niet bepaald op een schopstoel....,maar die Sony 5000 Kwijl,Kwijl...,zucht  :worship: :inlove:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Jouw Sony tv heeft overigens ook een prachtig beeld hoor. Het bezoekje was kort maar een zeer goede indruk. Er is voor mezelf nu definitief een punt bereikt, waarbij ik afscheid neem van de Pioneer KRP Kuro televisies als persoonlijke referentie..

"Welcome to the new age"  :yin-yang: :yin-yang:

Citaat van: papaleo op april 25, 2016, 10:23:16
Ik zit met mijn spullekes niet bepaald op een schopstoel....,maar die Sony 5000 Kwijl,Kwijl...,zucht  :worship: :inlove:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raphie

Duidelijke voorbeelden, schitterende set ook  8) maar ik ben benieuwd hoeveel daarvan aan settings en hoeveel aan HDR te wijten is
Al je HD voorbeelden zien er uit alsof de TV in "film" modus staat, met contrast en helderheid volledig terug gedraait, lichtopbrengst lijkt ook véél lager?
Daarentegen lijkt de HDR foto juist wel te véél contrast/exposure te hebben?
Kijk naar de xmen foto, gewoon complete blauwe exposure vlekken
Ik vind het contrast tussen personen als zwarte vlekken en volledig zichtbaar in het HDR voorbeeld ook vrij overdreven. Zo flets en contrastloos als je voorbeelden is het bij mij niet?
JBL PRX Power!

papaleo

Dank je...

De over exposure welke zichtbaar is op de foto is te wijten aan de foto,ik moet echt moeite doen om het een en ander n beetje 'mooi' vast te leggen.

Wbt de settings...,daar vergis je je behoorlijk in!
Deze staan natuurlijk niet in vivd/winkelmodus  :tounge2: wel in Cinema Home/Pro
Deze zijn op een paar HDR gerelateerde instellingen vrijwel identiek aan elkaar,het ligt toch echt aan de toevoeging van HDR.

Heb nu ff geen tijd,maar ik zal vanmiddag de instellingen hier ook ff posten...ter bewijs  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hoi Leo complimenten met je mooie set .
Vind je de panasonic uhd speler een nuttige aanwinst voor enkel je beamer ?
Ik draai zelf met de jvc x5000 en ik zit er aan te denken om ook de panasonic aan te schaffen.

Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Citaat van: williams op april 25, 2016, 17:17:47
Hoi Leo complimenten met je mooie set .
Vind je de panasonic uhd speler een nuttige aanwinst voor enkel je beamer ?
Ik draai zelf met de jvc x5000 en ik zit er aan te denken om ook de panasonic aan te schaffen.

Williams

Ja,dank je.

Phoe...,ik ken de JVC niet zo heel goed,en wat deze met zijn é shift met een aangeboeden native 4k signaal doet,tja?!
Ik kan je wel vertellen dat het niet de alleen (extra) pixels zijn die het plaatje mooi maken...,ik heb het nog niet helemaal kunnen testen,maar bij mijn VW500 Heb ik niet het WAUW effect gekregen wanneer ik deze voede met een native 4K signaal uit de UB900,waarschijnlijk door dat mijn VW500 een Full HD input al vootreffelijk op schaalde naar een 4K plaatje,en ik daarom niet achterover viel van het native 4K gevoede signaal...ik was al langer gewend aan het mooie ge-upscalde 4K plaatje  ;)

Maar volgens mij heeft jouw JVC op beide hdmi ingangen HDCP2.2,dus overweg kan met de volledige bandbreedte max:4K@60p 4:4:4,en ook ondersteuning heeft van HDR!!
Dat laatste zal denk ik wel de overtreffende trap gaan zijn om een (Panasonic) HDR speler aan te schaffen.
Want met het grotere kleuren spectrum icm met het geweldige contrast zal de JVC zeker een super mooi plaatje kunnen neer zetten.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Ook ik bied de JVC een geupscaled plaatje aan en dit ziet er al erg mooi uit ,daarom vraag ik me ook af of er nog winst te behalen is met de Panasonic t.o.v. wat ik nu zie.
Als ik de Martain als voorbeeld neem dan zie ik niet zoveel verschil tussen de blu ray en de 4K webDL.
Het verschil zou inderdaad in HDR en het groter kleurenspectrum moeten gaan zitten ,alleen ik lees op het AVS forum dat er nog de nodige bugs in zitten.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Jij bied je JVC al vòòr dat het de pj ingaat een geupscalde 4K signaal aan?
Welke bron doet bij jouw dan het upscalen?

Ik bied mijn VW500 gewoon een onbewerkt fullHD signaal aan,de VW500 doet daarna de upscaling naar 4K.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Ik kan de dune hd solo laten upscalen of mijn marantz sr7009
Zelf geef ik de voorkeur aan de Marantz .
Op deze manier gaat de jvc gelijk in de eshift stand en dit ziet er zo geweldig uit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Oke.., jij moet zeker eerst de JVC een 4k signaal aanbieden alvorens deze pas in e shift gaat...
Ik kon ook mijn AV8802 of de Oppo laten scalen,maar de VW500 deed het naar mijn smaak toch het beste/mooiste.

In iedergeval veel suc6 met je evt keuze,en nog veel kijk plezier  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Als ik de jvc een 1080p signaal aanbied dan kan ik zelf kiezen of ik eshift aanzet ,alleen dit geeft een minder mooi resultaat.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Invader

Als je echt een mooiere upscaling naar 4k wilt, dan kan ik MadVR aanraden. Dit is mijn ervaring met een VW500. Maar goed, zoals altijd met dit soort dingen, je hebt kennis van PC's en tijd nodig  :ohmy:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

papaleo

Citaat van: Invader op april 25, 2016, 21:10:42
Als je echt een mooiere upscaling naar 4k wilt, dan kan ik MadVR aanraden. Dit is mijn ervaring met een VW500. Maar goed, zoals altijd met dit soort dingen, je hebt kennis van PC's en tijd nodig  :ohmy:

Te laat...,er is nu native 4K  :tounge: :D
Kennis van PC's en tijd,...laat ik nâw van beide te weing hebben.
Maar ik ga me er toch over inlezen,thx  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

De Panasonic speler is juist de perfecte speler voor de X5000. Het ziet hem niet zo zeer in de 4K maar in de HDR. In Duitsland hebben ze de Panasonic ook al getest op de X7000, en met de mogelijkheden die er nu al zijn ziet het prima uit. Het is wel zo dat het HDR bereik van de X7000 wat groter is tov de X5000.


Citaat van: williams op april 25, 2016, 18:40:35
Ook ik bied de JVC een geupscaled plaatje aan en dit ziet er al erg mooi uit ,daarom vraag ik me ook af of er nog winst te behalen is met de Panasonic t.o.v. wat ik nu zie.
Als ik de Martain als voorbeeld neem dan zie ik niet zoveel verschil tussen de blu ray en de 4K webDL.
Het verschil zou inderdaad in HDR en het groter kleurenspectrum moeten gaan zitten ,alleen ik lees op het AVS forum dat er nog de nodige bugs in zitten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike