The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Gestart door SiR-ROUND, maart 29, 2004, 21:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SiR-ROUND


patrick_vdb

Hi FrankG,

Citaat van: FrankG op juni 28, 2006, 14:59:07
Het is ook niet zo dat je de goedkopere systemen kunt vergelijken met de systemen die tegenwoordig gangbaar zijn.

Ik heb nergens gezegd dat het om goedkopere of oudere systemen ging ;) Comfortabel is het absoluut en ik zeur natuurlijk ook wel een beetje als ik zeg dat je het hoort. Het geluid dat geproduceerd wordt is een flink pak minder dan wat de gemiddelde, stille CRT produceert en daarbij zijn horen en last hebben van natuurlijk ook nog eens twee verschillende aspecten.

Maar we kapen de topic van Sir-round, we kunnen hem beter pushen wat voortgang te maken met zijn HT want het ziet er naar uit dat zelfs ik hem nog ga inhalen met de realisatie ;D

mvrg

Patrick

SiR-ROUND


Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Movievault

Citaat van: patrick_vdb op juni 28, 2006, 15:33:49
Hi FrankG,

Ik heb nergens gezegd dat het om goedkopere of oudere systemen ging ;) Comfortabel is het absoluut en ik zeur natuurlijk ook wel een beetje als ik zeg dat je het hoort. Het geluid dat geproduceerd wordt is een flink pak minder dan wat de gemiddelde, stille CRT produceert en daarbij zijn horen en last hebben van natuurlijk ook nog eens twee verschillende aspecten.

Maar we kapen de topic van Sir-round, we kunnen hem beter pushen wat voortgang te maken met zijn HT want het ziet er naar uit dat zelfs ik hem nog ga inhalen met de realisatie ;D

mvrg

Patrick

;)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

patrick_vdb

Citaat van: SiR-ROUND op juni 28, 2006, 16:24:04
Er is anders al heeeel wat gebeurd hoor!

;D

Je hebt me ook niet horen zeggen dat er tussen Maart 2004 en Juni 2006 niks is gedaan hoor ;D Als je de eerdere foto's uit deze topic vergelijkt met de latere foto's dan begint de ruimte er zeker strak uit te zien 8)

mvrg

Patrick

SiR-ROUND


Sjors

Citaat van: SiR-ROUND op juni 27, 2006, 09:41:40


Ik wil gewoon zo stil mogelijk.

@Sjors, wat zijn de specs van de Sharp?





Ik ook  ;D

Van de binnen unit neem ik aan ? :) dB(A) 26/44
Dat 26db(A) is dus op de lage stand, en 44db(A) op de "Full Power" modus.


Vanmiddag word hij gemonteerd  8)



Greetzzz, Sjors

SiR-ROUND

Die 26 klinkt goed. Mag ik vragen wat de prijs is? Leverancier/installateur? Plafondmodel?

TYPE?

;D

Dank alvast, en oh ja, ik wil pics zien.

SiR-ROUND

Hmmm, omdat Sjors nog steeds niet reageert, zal ik maar weer eens wat posten...  ;D

Na een veel te lange tijd van nikx, nada en noppes, heb ik het virus weer te pakken. Ik beloof om de oude pics zo goed mogelijk weer online te krijgen als ik ze kan vinden.

Maar hier is de vooruitgang van de laatste anderhalve week, in m'n up tijdens het ochtendslaapje van de jongste en in wat avonduren.

De elektra-licht koof. Onder de vloer komt de aftak van de krachtstroom aansluiting. Vanaf die stoppenkast zal ik in steraansluiting de elektra verder verdelen. Ook komt hier evt. aansturing voor licht ingebouwd. Ik heb wat goedkope (lees gratis) AB aan/uit schakelaars gekregen ooit. Niet echt luxe met dimmen etc. maar wel handig als begin. Het middelste gedeelte van de koof blijft toegankelijk voor aanpassingen achteraf.



De eerste "dummy" wand in de ruimte. deze wordt bekleed met Rockfon Roayl Bas om zodoende wat laagenergy op te vangen volgens het uitgewerkte akoestische plan van Mr. Dingemans.



De onderste rand wordt echter ook een koof, om elektra te distribueren. Sub aansluitingen zullen daar in verwerkt worden en andere hifi stroomvoorziening zal ook via deze koof naar de juiste plek gaan. Inmiddels al vorderingen maar vergeten pics te nemen.



Zijwaarts shot van de elektra koof, plenty of room for the future!



Inmiddels is de ophanging van de elektrische garagedeur ook "bekoofd".  ;) Deze komt iets verder de ruimte in dan de elektra koof aan de overzijde. Ik zet echter iets versprongen de rest van de koof door op dezelfde afstand als de eerder genoemde.





Beetje van hot naar her, Steunrandjes geplaatst in het elektrahok.



En weg met dat onding. Ik kan de koof die ik eerder verzonnen had geheel hergebruiken in de nieuwe opzet. Scheelt een hoop zagen.
Ik snap nu waarom GT altijd al zo mooi met regelwerk aan de slag ging/gaat. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt en een waterpas bij de hand gaat het als een speer! er gaat echter wel een shitload hout doorheen.





En daar bovenop, door met de aftimmering tot aan de schuine zijde.



Ik hoop dat dit x de bouw zal blijven vorderen. Ik kan wel zeggen dat ik een enorme energie heb momenteel en absoluut geen last meer heb van ergens tegenop zien. Ik pak gewoon aan en ga door. Het werk is afgebakend door eerst het voorste gedeelte aan te pakken, d.w.z. de laagste vloer. Als alle betimmering erin zit, kan de zwevende vloer erop en kan ik doorwerken naar de achterzijde van de ruimte.

En oh ja, de rommel, let daar maar niet op, heb zelf geen last er van tijdens het werken, anderen vaak wel. Inmiddels wel geveegd hoor!


Spacebass

Citaat van: SiR-ROUND op september 18, 2008, 14:15:11
Hmmm, omdat Sjors nog steeds niet reageert, zal ik maar weer eens wat posten...  ;D
Hee gozert!!!! Was laatst nog in de buurt maar had je adres/tel niet meer jammer genoeg.

Bij mij hangt de barco ook al meer dan een jaar niet meer aan het plafond, dus wellicht weet je mij
ook weer te inspireren  ;D

Bart_M

Ziet er weer goed uit Sir. :)

Citaat van: Spacebass op september 18, 2008, 23:25:42
Hee gozert!!!! Was laatst nog in de buurt maar had je adres/tel niet meer jammer genoeg.

Bij mij hangt de barco ook al meer dan een jaar niet meer aan het plafond, dus wellicht weet je mij
ook weer te inspireren  ;D

Bljf jij maar uit zijn buurt, voordat je het weet is bij hem de Barco ook weg... ;D

Spacebass

Citaat van: Bart_M op september 19, 2008, 08:41:55
Bljf jij maar uit zijn buurt, voordat je het weet is bij hem de Barco ook weg... ;D
"Van het plafond"<>"weg"  ;)  ;D

SiR-ROUND

Hee, ouderwets off-topic gezwets!!! Das lang geleden!

Hee Space, nog steeds hier te vinden!?! En Bart natuurlijk ook. Ben niet echt actief hier, wellicht weer meer nu ik een vuurtje heb aangestoken. Verwacht asap meer "lawaai hout" zoals de aannemer t noemt. Drie bosjes van 10x3 meter, moeten me voorlopig aan het werk kunnen houden. Mijn Barco hangt al die tijd stil en vol afwachting aan het plafond. Hoop dat ie t nog doet.

Spacebass

Citaat van: SiR-ROUND op september 19, 2008, 10:39:16
Hee, ouderwets off-topic gezwets!!! Das lang geleden!
LOL  ;D

CitaatHee Space, nog steeds hier te vinden!?! En Bart natuurlijk ook. Ben niet echt actief hier, wellicht weer meer nu ik een vuurtje heb aangestoken.
Een maand of wat geleden ook weer
komen buurten. Eigenlijk opzoek naar oude en bruikbare CRT info. Mja de Barco hangt er nog steeds niet  ::)

CitaatVerwacht asap meer "lawaai hout" zoals de aannemer t noemt. Drie bosjes van 10x3 meter, moeten me voorlopig aan het werk kunnen houden. Mijn Barco hangt al die tijd stil en vol afwachting aan het plafond. Hoop dat ie t nog doet.
Laat die foto's maar stromen. Aan de foto's te zien ben je nog niet gekrompen  ;D

SiR-ROUND

Tja, zat de hele tijd al op de knietjes, ff strekken.

;D

Oude bruikbare CRT info? Wat wil je weten? Ik weet niet eens meer hoe ik moet convergeren... Gegegege.

Spacebass

Citaat van: SiR-ROUND op september 19, 2008, 10:59:47
Oude bruikbare CRT info? Wat wil je weten? Ik weet niet eens meer hoe ik moet convergeren... Gegegege.
Ik heb mijn woonkamer behoorlijk verbouwd en zoek een manier om het netjes te kunnen integreren.
Daarnaast BR>RGBHV oplossingen.

SiR-ROUND

Zat zelf aan een HD Fury te denken, maar vind maar weinig users die iets te vertellen hebben.

Spacebass


Spacebass

- RED : Barco Edition (DB9p FEMALE input display)
HDfury & VGA > DB9p Xtender (10-15cm) [SUB D HD15 FEMALE/DB9p MALE]

SiR-ROUND

Ja, die had ik ook voor ogen. Poort 3 schijnt makkelijker te zijn qua syncs etc. Gespot voor weinig ook.

Maar nog niet nodig, genoeg te doen an te financieren voorlopig.

Bart_M

Citaat van: SiR-ROUND op september 19, 2008, 10:39:16
Hee, ouderwets off-topic gezwets!!! Das lang geleden!

Daar moest ik ook gelijk aan denken, kon het ook niet laten om een reactie geven. ;D

Mijn CRT is nu ook weg... Ben ook overgelopen naar de grey side. ::)  :-X
Maar die HD-Fury werkt prima, maar let inderdaad op de timings.

SiR-ROUND

Weet jij meer? Ik heb ergens gelezen dat er stukken beeld af vallen, omdat de timings niet correct zijn en dat zelfs de enorme range van een Barco het niet kan corrigeren?

Bart_M

Ik heb geen Barco gehad, maar er zijn wel een paar mensen die ervaring hebben met de HD-Fury en Barco.

Er zijn er zelfs die een scaler kopen om alleen de timings aan te passen.

Wat ga je als bron gebruiken? HTPC met BD drive of een losse BD speler?

SiR-ROUND

Voor mij wordt het een BD denk ik zo. Ga liever dedicated om met video. We zullen wel zien, ben blij dat er inmiddels een geschikt HD formaat te koop is. Maar eerst... Het HT!