Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Poeh die revels in het wit laat ik maar niet aan mijn vriendin zien... die wil dan direct de B&W's vervangen haha. Ze vond de venere van Sonus faber in het wit ook al gaaf!

MVG

Erg mooi Ray! En ze klinken fantastisch! Stalen voor mij vorig jaar op een beurs echt de show! Ik zou ze ook graag willen  :sly:

Maro

#1452
Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 12:03:58
Zoals je weet tussen theorie en praktijk zit een groot verschil. Ik durf rustig te zeggen dat mijn matige surround zo goed is dat het vele ht surround gebeuren van diverse mensen er met gemak uit speelt.

Dat Bjorn het niet met mij eens is, is wel logisch.
De expert is Snowmaster die echt veel van surround weet.

Gelukkig ben jij tevreden met je set. Eindelijk.

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 12:14:04
Ik heb de Usher 616 gehoord en nog 2 centers. ik vind het niet geweldig. Dat de mix in 5.1 is is waar, maar 4.0 klinkt voor mij beter.

Ik zie hier op dit forum best een aantal mensen als een soort van HT expert en die draaien allemaal minimaal 5.1. Maar goed die zullen het wel fout hebben net als de mensen achter THX (George Lucas) , DTS, Dolby Laboratories en alle HT producenten. Snowmaster is the man to call.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 12:03:58
Dat Bjorn het niet met mij eens is, is wel logisch.
De expert is Snowmaster die echt veel van surround weet.

Oh...? Vertel ;D

WickedGame

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 11:14:08
Raymond, 5G is leuk maar absoluut niet noodzakelijk, als je een monitor van hetzelfde merk pakt merk je nauwelijks verschil.
Een extra eindversterker voor de fronts is geen must maar kan wel aanmerkelijk beter klinken, echter reken wel op een 2 a 3000 euro extra 2e hands. Zou daar voorlopig echt niet aan beginnen. Zo'n extra EV geeft meer kracht, power, dynamiek en heeft totaal niets uit te staan met watts. Maar ga eerst eens luisteren.
Je komt nogal wispelturig over, allerlei wilde plannen.... geef het rust en luister,
Persoonlijk zou ik liever voor de fronts meer uitgeven dan voor de rears, en een center is leuk maar niet noodzakelijk. Als je grote fronts hebt, goed gedetailleerd heb je eigenlijk geen center nodig. Ik speel al jaren zonder en mis niets.

Ik heb voor de fronts speakers van 15000 euro en achter 600 euro, en het klinkt hier als een klok, wat door de expert op ht gebied bevestigd wordt.

Bwuh sorry 2 a 3000,- euro extra om te verbeteren?  :blink: Dat lijkt mij wel wat buitensporig, er zijn genoeg EV's te vinden voor minder. Maar goed de noodzaak is dan nog eens het volgende punt. Blijft hij bij de 206 dan zou ik een EV voorlopig ook achterwegen laten. Gaat die naar een 208 zou ik er een stereo EV opzetten en de overige kanalen door de Anthem. Hetzelfde zoals jij het doet, en ik idem.

Dat die wispelturig is vind ik mee vallen, ik zie ray meer als een jonge pup! Over enthousiast en nieuwsgierig :D maar goed hij weet wel waar die heen wilt, er is dus ergens wel een rode draad  :laugh:

Voor de surround beleving vind ik een center zeker wel meerwaarde bieden. Die zou ik niet zo snel skippen, een iets duurdere front dan een rear kan een keuze zijn. Blijf je bij dezelfde serie binnen het merk is het zelfs heel goed te doen.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2013, 11:41:53
Klopt F208 en C208 zijn niet in wit beschikbaar...
:nopompom:

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 12:14:04
Ik heb de Usher 616 gehoord en nog 2 centers. ik vind het niet geweldig. Dat de mix in 5.1 is is waar, maar 4.0 klinkt voor mij beter.
Dat je het niet geweldig vind is dat te wijten de center van Usher zelf of dat je het geen toegevoegde waarde vind? IN de mix is er toch echt een gescheiden kanaal voor center. Deze wordt nu weg gelaten en overgenomen door je fronts terwijl die ook al hun eigen kanaal hebben. Ik heb voorheen ook iemand gesproken die 4.1 beter vond dat 5.1. Deze persoon had ook de Tannot TD rondom.
Ik zal het meemaken als ik op visite ben.

Citaat van: WickedGame op november  1, 2013, 12:21:57
Poeh die revels in het wit laat ik maar niet aan mijn vriendin zien... die wil dan direct de B&W's vervangen haha. Ze vond de venere van Sonus faber in het wit ook al gaaf!
Ja wit en vrouwen..... zal dat het witte bruidsjurk syndroom zijn in hun onderbewustzijn die dat triggered :D
Als jij de Revels hebt gehoord dan wil je ze ook meten inruilen :tongue2:

Citaat van: MVG op november  1, 2013, 12:33:49
Erg mooi Ray! En ze klinken fantastisch! Stalen voor mij vorig jaar op een beurs echt de show! Ik zou ze ook graag willen  :sly:

Yup jij kent de speakers he.
Als we nou samen de hele set kopen. Dan kan er best een knaak van de prijs af  O0
4 x F206 + C208 en 2 x 12DD+

Citaat van: WickedGame op november  1, 2013, 12:38:55
Bwuh sorry 2 a 3000,- euro extra om te verbeteren?  :blink: Dat lijkt mij wel wat buitensporig, er zijn genoeg EV's te vinden voor minder. Maar goed de noodzaak is dan nog eens het volgende punt. Blijft hij bij de 206 dan zou ik een EV voorlopig ook achterwegen laten. Gaat die naar een 208 zou ik er een stereo EV opzetten en de overige kanalen door de Anthem. Hetzelfde zoals jij het doet, en ik idem.

Dat die wispelturig is vind ik mee vallen, ik zie ray meer als een jonge pup! Over enthousiast en nieuwsgierig :D maar goed hij weet wel waar die heen wilt, er is dus ergens wel een rode draad  :laugh:

Voor de surround beleving vind ik een center zeker wel meerwaarde bieden. Die zou ik niet zo snel skippen, een iets duurdere front dan een rear kan een keuze zijn. Blijf je bij dezelfde serie binnen het merk is het zelfs heel goed te doen.
Idd ik ben zeker niet wispelturig. Ik weet wat ik wil luisteren en wat ik zoek. Enige er is zoveel aanbod. En door vragen te stellen en googlen kan je het meeste eruit filteren.

Center komt er 100%. Mooiste is natuulijk 4 x f206 of 4 x F208  :inlove:  Maar ik geloof best dat de F206 met de M106 prima spelen in de huiskamer. 


LuPo

Als de speakers wit moeten worden dan valt de 208 dus af. ;)

Of hoeft dat niet? :P

RalphH

Zwart kopen en eventueel zelf wrappen ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frank2

Citaat van: Raymond187 op november  1, 2013, 13:48:20
:nopompom:
Dat je het niet geweldig vind is dat te wijten de center van Usher zelf of dat je het geen toegevoegde waarde vind? IN de mix is er toch echt een gescheiden kanaal voor center. Deze wordt nu weg gelaten en overgenomen door je fronts terwijl die ook al hun eigen kanaal hebben. Ik heb voorheen ook iemand gesproken die 4.1 beter vond dat 5.1. Deze persoon had ook de Tannot TD rondom.
Ik zal het meemaken als ik op visite ben.


Nou de center van Usher is erg goed en duur, maar ik vind het wel een bepaalde toegevoegde waarde hebben want je hoort het verschil echt wel, maar ik vind het persoonlijk niet beter/mooier. Bovendien vind ik een center een foeilelijke speaker zeker die grote van Usher.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 09:22:13
Aan de ene kant zeg je dus dat de 700 vermogen genoeg kan leveren maar aan de andere kant maakte een CAV 75 EV (5*75 watt) wel een groot verschil.  :blink:  Wat is mu het advies? Wel of geen extra versterking? Als je extra versterking nodig bent zou je ook gewoon naar een krachtiger receiver kunnen kijken. Minder doosjes en minder kosten.

Het gaat niet alleen om de mate waarin de receiver de speaker aan kan sturen op gemiddelde of hoge volumes. Gaat ook om de kwaliteit van de eindversterking. Beide opties (wel of geen eindversterker) zullen in het geval van de MRX-700 en Revels prima werken, maar een goede eindversterker erbij geeft meer performance. In het geval van de CAV-75 is er meer rust, meer detail, meer diepte etc. Gaat gewoon een flinke stap verder. Een stap welke naar mijn idee flink onderschat wordt, vooral wanneer mensen niveau Classé nog niet gehoord hebben. Het hangt er verder erg vanaf welke eindversterker je kiest. Met een 2e hands Rotel RMB-1575, Arcam P1000 of Marantz MM8003 etc erbij zal je waarschijnlijk weinig tot geen winst hebben.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Ben het wel met je eens, het moet een "betere"EV zijn zoals pass labbs, audioflight 50 van die zware jongens.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Stond vorige week een mooie passlab TK

Maro

#1463
Citaat van: mark235 op november  1, 2013, 15:07:51
Het gaat niet alleen om de mate waarin de receiver de speaker aan kan sturen op gemiddelde of hoge volumes. Gaat ook om de kwaliteit van de eindversterking. Beide opties (wel of geen eindversterker) zullen in het geval van de MRX-700 en Revels prima werken, maar een goede eindversterker erbij geeft meer performance. In het geval van de CAV-75 is er meer rust, meer detail, meer diepte etc. Gaat gewoon een flinke stap verder. Een stap welke naar mijn idee flink onderschat wordt, vooral wanneer mensen niveau Classé nog niet gehoord hebben. Het hangt er verder erg vanaf welke eindversterker je kiest. Met een 2e hands Rotel RMB-1575, Arcam P1000 of Marantz MM8003 etc erbij zal je waarschijnlijk weinig tot geen winst hebben.

Ik heb de CAV-75 ook gehad en een CA-200 en herken je verhaal niet. Normaal aan te sturen speakers kun je met elke normale versterker aansturen. Simpel as that. Ik zou mijn Integra multie amp niet graag weer ruilen tegen een CAV-75. Rust, deail en diepte genoeg.  Onlangs nog een high-end versterker (Linn DS-I) hier gehad maar was geen partij voor de Integra combi.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#1464
@mark235: Klopt, maar ik heb Plinius dat is hetzelfde laken een pak. Trouwens de match anthem - Plinius is erg goed. Je kunt dat goed horen door alleen de achterspeakers die via de anthem lopen en dan de fronts via de Plinius te beluisteren.

nb: voor je hier komt luister de eerste 10 min. van the dark knight rises. Dat is ondertussen de ref. hier thuis geworden. Als de auto door het gras rijdt, hoor je dan ook echt gras waaien? en het begin.... ook erg mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Een set moet synergie hebben.... soms kan dat door verschillende merken te combineren, heel vaak niet.... In surround moet je vind ik alles zo goed als mogelijk doen. ;)

frank2

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 15:24:06
Ik heb de CAV-75 ook gehad en een CA-200 en herken je verhaal niet. Normaal aan te sturen speakers kun je met elke normale versterker aansturen. Simpel as that. Ik zou mijn Integra multie amp niet graag weer ruilen tegen een CAV-75. Rust, deail en diepte genoeg.  Onlangs nog een high-end versterker (Linn DS-I) hier gehad maar was geen partij voor de Integra combi.

Linn is niet bepaald high end versterker, meer overpriced versterker. Je kunt het niet vergelijken met een bijv. Krell of PassLabbs.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

En die merken zijn niet 'overpriced' ?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 15:31:47
En die merken zijn niet 'overpriced' ?
Zeker wel maar ze klinken wel aanmerkelijk beter, vind het geen vergelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

#1469
Citaat van: Dynky op november  1, 2013, 13:41:03
:blink:
Toch niet raar, dat iemand het niet met frank2 eens is?
Het zinnetje eronder over Snowmaster was meer uhmmm, bijzonder...

Maro

Citaat van: frank2 op november  1, 2013, 15:36:27
Zeker wel maar ze klinken wel aanmerkelijk beter, vind het geen vergelijk.

Ik geloof best dat een goede EV iets kan brengen maar dan moet je er de speakers ook voor hebben. B&W 8 serie, bepaalde Dynaudio's en jouw grote Ushers maar op doorsnee speakers mag een EV eigenlijk niks toevoegen. Ik heb het geprobeerd hoor. Classé's, Rotels, Nad, Cambridge Audio 840E maar ik kon de meer waarde niet horen. Je zei zelf dat je met een Anthem 700 geen EV nodig hebt op bijna alle speakers, alleen jij wel omdat je van die moeilijke speakers hebt maar op de BE10's van Arjan zou het niet nodig zijn. Nu beweer je weer dat een dure EV altijd beter klinkt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Sorry Wim, je zit er compleet naast. Ik heb ooit de allerkleinste Ushers de 520 gehoord op een 2x 200W classe eindbak. Ik kan je vertellen dat ik die kleine speakers nog nooit zo mooi heb horen spelen. En ik had ze al vaker gehoord. Dus het maakt zeker verschil, ook voor kleine speakers of goedkopere series. Het is een vreemd vergelijk, de 520 van Usher kosten 400 euro p/p en dan er een eindbak opzetten van paar duizend euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 15:24:06
Ik heb de CAV-75 ook gehad en een CA-200 en herken je verhaal niet. Normaal aan te sturen speakers kun je met elke normale versterker aansturen. Simpel as that. Ik zou mijn Integra multie amp niet graag weer ruilen tegen een CAV-75. Rust, deail en diepte genoeg.  Onlangs nog een high-end versterker (Linn DS-I) hier gehad maar was geen partij voor de Integra combi.

Een Majik DSI is een hele leuke versterker, maar is nog instap te noemen bij Linn ;). Je moet er ook niet power-hungry luidsprekers aan hangen. ;)

cardas49

Citaat van: Maro op november  1, 2013, 15:24:06
Ik heb de CAV-75 ook gehad en een CA-200 en herken je verhaal niet. Normaal aan te sturen speakers kun je met elke normale versterker aansturen. Simpel as that. Ik zou mijn Integra multie amp niet graag weer ruilen tegen een CAV-75. Rust, deail en diepte genoeg.  Onlangs nog een high-end versterker (Linn DS-I) hier gehad maar was geen partij voor de Integra combi.

Aansturing is niet de issue. De MRX-700 stuurt de Revels prima aan. Maar de CAV-75 klinkt mooier. Heb dat kort geleden vastgesteld bij een vergelijk bij BB&G. Ik heb geen integra gehoord, dus kan niet uit ervaring zeggen over hoe dat vergelijkt met Classé. Als jij de Integra beter vind, dan hou je misschien van meer attack in je surround dan ik (even gebaseerd op de beschrijvingen over Integra die ik her en der lees).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT