Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: RobertVanWoerden op januari 21, 2011, 07:10:40
Zelf heb ik ook alle niet gebruikte in- en uitgangen afgesloten met caps van een ebay handelaar in Taiwan, kost bijna niks.

Ik denk dat ik de zelfde gekocht heb  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op januari 21, 2011, 08:22:19
Ik denk dat ik de zelfde gekocht heb  :D

Ik heb deze ook en zijn mooi afgewerkte caps, en ze doen hun werk ook!

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Zo dat is zeker snel. Dat word genieten dit weekend.  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Gaeje

ben ook benieuwd, heb deze speler ook op het oog

Madhouse

Ik ben heel erg benieuwd, vanmiddag staat hij in mijn meubel  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DVDGuy

Roy, de middag is bijna voorbij; ben je nog steeds betoverd  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

tiptop

Citaat van: DVDGuy op januari 21, 2011, 16:32:32
Roy, de middag is bijna voorbij; ben je nog steeds betoverd  :D
Die reageert niet meer tot na het weekend. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Zo erg is het ook niet maar ik ben echt super blij met de speler. Ik heb eigenlijk de hele middag CD's zitten luisteren en wat klinkt de UD5005 toch lekker. Ik heb alleen de VibraPods er weer onderuit gehaald want dat vond ik geen verbetering. De Furutech kabel is echt WOW (t.o.v. de standaard kabel).

Ik heb van RU Connected nog een demo setje interlinks en digitale interconnect liggen en die ga ik nog even testen en een reviewtje over schrijven.

Maar de Marantz is echt geweldig!!  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Leuk om te lezen dat ook deze upgrade je weer goed bevalt! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

thunderace

Hoi,

Ik heb gisteren een Marantz sr5005 gekocht, een UD5005 en een cd5003.
Kan het kloppen dat ik na wat uren luisteren naar cd's vind dat de UD5005 minimaal zo goed klinkt als de CD5003?
Tussen de UD en SR zit alleen een HDMI, mocht dit van belang zijn.

mvg Mathijs
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

Jason B.

Citaat van: thunderace op januari 21, 2011, 20:52:43
Hoi,

Ik heb gisteren een Marantz sr5005 gekocht, een UD5005 en een cd5003.
Kan het kloppen dat ik na wat uren luisteren naar cd's vind dat de UD5005 minimaal zo goed klinkt als de CD5003?
Tussen de UD en SR zit alleen een HDMI, mocht dit van belang zijn.

mvg Mathijs

Voor een juiste vergelijking tussen de UD5005 en CD5003 zou je ze volgens mij wel allebei analoog op de SR5005 aan moeten sluiten.
Toch?
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

LittleNinja

Ik zou inderdaad ook even luisteren hoe de cd5003 klinkt als hij analoog een de receiver geknoopt is. Als er dan nog steeds te weinig verschil is heb je een apparaat teveel gekocht. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jason B.

In afwachting van de review van Madhouses UD5005 ( ;)) hier een link naar Stereoplay (test van de UD5005 en de Arcam BDP100):

http://spezial.magnus.de/e-paper/stereoplay/
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 21, 2011, 18:58:28
Zo erg is het ook niet maar ik ben echt super blij met de speler. Ik heb eigenlijk de hele middag CD's zitten luisteren en wat klinkt de UD5005 toch lekker. Ik heb alleen de VibraPods er weer onderuit gehaald want dat vond ik geen verbetering. De Furutech kabel is echt WOW (t.o.v. de standaard kabel).

Ik heb van RU Connected nog een demo setje interlinks en digitale interconnect liggen en die ga ik nog even testen en een reviewtje over schrijven.

Maar de Marantz is echt geweldig!!  :wub:
Top dat hij zo goed bevalt! :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


Madhouse

Foto's zal ik vanmiddag even maken (als ook de spikes goed onder de fronts zitten)!

De Marantz UD5005 is echt de beste upgrade die ik gedaan heb voor mijn set. Toen Zefanja vorige week hier was werd ik al blij van de sound van deze bron, de keuze werd voor mij enorm moeilijk maar ik heb uiteindelijk toch de Oppo laten vallen en een Marantz UD5005 besteld. Gisteren middag heb ik hem opgehaald en gelijk aangesloten (ik had donderdag avond alle kabel al gelegd). Bij het opstarten gaf de speler aan dat er een firmware update beschikbaar is (niet de 3D want die was in de fabriek al gedaan). Na de update de eerste CD (Maria Mena) er in gelegd en op play gedrukt. Wat mij eigenlijk gelijk opviel is dat de Furutech netkabel echt een enorme toevoeging is voor deze speler, het geluid klinkt voller en opener (wat ik niet verwacht had van een betere netkabel op de bron). Ondertussen nog wat heen en weer geswitched op de UD5005 tussen 'pure direct 1', 'pure direct 2' en 'pure direct off'. Wat vorige week ook al opviel toen Zefanja's speler op bezoek was is dat de speler gewoon op 'pure direct off' moet staan en de SR5004 wel op 'pure direct' moet staan voor het in mijn oren beste resultaat. Gevolg is wel dat ik het laag van de subwoofer enorm hard vond staan sinds het geluid aangestuurd word door de UD5005, ik heb hiervoor de subwoofer (op het high level kanaal)  een klein tikje zachter moeten zetten.

Van het weekend ga ik nog mooi lekker veel muziek luisteren en ook nog film kijken (BD is echt geweldig met die Anchor Bay chip).

Tevens ga ik de RU Connected interlinks nog vergelijken met mijn DIY kabel. De winnaar mag lekker blijven zitten  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooi dat je toch bij je 1e keuze bent gebleven en dat je zo lekker aan het genieten bent. Dat de Furutech een goede kabel was, wist ik al ;) Zelfs zonder dedicated audiogroep is een stroomkabel een verbetering. Kan je nagaan als je bij de bron (in de meterkast) begint. In ieder geval blij dat de kabel zo goed bevalt 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: thunderace op januari 21, 2011, 20:52:43
Hoi,

Ik heb gisteren een Marantz sr5005 gekocht, een UD5005 en een cd5003.
Kan het kloppen dat ik na wat uren luisteren naar cd's vind dat de UD5005 minimaal zo goed klinkt als de CD5003?
Tussen de UD en SR zit alleen een HDMI, mocht dit van belang zijn.

mvg Mathijs

Om een eerlijk vergelijk te doen moet je ze beiden analoog aansluiten en zoals Little Ninja al zegt, als ze dan het zelfde klinken heb je een apparaat teveel gekocht.

Ik vind de UD5005 bijzonder goed klinken analoog!  ;)

Citaat van: HTip op januari 22, 2011, 13:25:36
Mooi dat je toch bij je 1e keuze bent gebleven en dat je zo lekker aan het genieten bent. Dat de Furutech een goede kabel was, wist ik al ;) Zelfs zonder dedicated audiogroep is een stroomkabel een verbetering. Kan je nagaan als je bij de bron (in de meterkast) begint. In ieder geval blij dat de kabel zo goed bevalt 8)

Ik vond een andere netkabel op de panasonic absoluut geen verbetering maar op de UD5005 zeer zeker wel. Echt een geweldige kabel die Furutech!

Citaat van: Marsh op januari 22, 2011, 13:56:13
Gaaf kerel, gefeliciteerd!

Thnx!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: screw op januari 21, 2011, 08:30:04
Ik heb deze ook en zijn mooi afgewerkte caps, en ze doen hun werk ook!

gr

George

Waar merk je aan dat ze hun werk doen? Lees er veel verschillende verhalen over, vandaar dat ik ze ook ga proberen.

Kunnen ze trouwens op elke uit/ingang? Want als het goed functioneert prop ik mijn hele versterker ook vol, of word dat teveel van het goede?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Citaat van: DVDGuy op januari 22, 2011, 18:05:21


Sorry, vanmiddag geen tijd gehad om foto's te maken, de hele dag druk geweest. Dus nog ff geduld  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Kleine nieuwe aanwinst: Een 3 meter subwoofer kabel van ViaBlue en een 1 meter versie. Uiteraard op maat gemaakt door Peter en voorzien van een mooi ViaBlue jasje (dit keer geen rood/zwart). Ik verwacht ze volgende week wel een keer aangezien Peter ziek is en ik er geen haast mee heb. ;)

Al mijn kabels zijn nu goed en daar ga ik helemaal niets meer in veranderen (op de interlinks test na dan).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub