Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Ik voel natte voeten... Hmmz, hoe symbolisch!  :devil: ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

Citaat van: S@m op december 22, 2011, 17:46:39
Zeker goed dat ik 'm niet heb gelezen...?  ;D

:D

Soms is het beter om maar niets te zeggen.


Citaat van: skyfox op december 23, 2011, 11:25:58
Ik voel natte voeten... Hmmz, hoe symbolisch!  :devil: ;)

:angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1102
Gisteren aaf (nadat de dames de afwas hadden gedaan en ff een ommetje gingen maken :angel:), samen met 2 vrienden, onder het genot van een drankje, ff heerlijk muziek gedraaid. Vrienden waren onder de indruk van het presteren van de installatie (en mee-tikkende voetjes).

Een van beiden is in het bezit van een komplete Linn set-up: gaf aan dat mijn set beter presteerde dan die van hem zelf inzake het stereobeeld, transparantie. Was onder de indruk van de Ushers  8). Hij is zich momenteel aan het orienteren op een andere set met als basis Magnepan speakers.


Het blijft toch een groot genot; een fijne installatie waarmee je (samen) van muziek kan genieten.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Altijd goed om iets dergelijks over je eigen set te horen, Sander ;)

Maro

Geen reclame voor die dure Linn spullen..of had ie de boel verkeerd aangesloten ofzo... :D

Niks ten nadele van jouw set natuurlijk Sander... :blush:  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op december 27, 2011, 20:08:50
Niks ten nadele van jouw set natuurlijk Sander... :blush:  :thumbs-up:
Binnenkort ga ik er een avondje muziek luisteren - zal eens zien hoe de boel is opgesteld en aangesloten ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Lekker nachtje gehad:

Gisteren aaf om 23.45 uur hier al de spanning (stroom) er af in de buurt. Bleek dat er bij ons midden voor het huis een kabelbreuk was ontstaan. Dat betekende vanaf 01.00 uur tot vanmorgen 04.45 uur graafwerkzaamheden (machine) en ander onheil onder `t raam :-\. Net toen ik rond 06.30 uur de slaap weer begon te vatten starten de werklui met het weer aantrillen van de bestrating >:(. Lekker nachtje.


Maar heb me ook ff van de goede kant laten zien; toen er weer spanning was (+/- 05.00 uur) heb ik de jongens ff koffie gebracht. Dat viel goed. Kreeg direct uitvoerig tekst en uitleg door 1 van hen, terwijl hij mij met een giga Maglite voor m`n slaperige kop scheen :)


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Zijn ze bij jouw een stuk sneller met reparaties dan hier. Hier is nu al anderhalve week de straat verlichting uit op mijn plein.
Vorige week nog gebeld maar tot op heden hebben ze dus nog niks ondernomen. >:(

Former member 78

Alex, jij woont toch ook buiten Nederland? :p

Alex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op december 28, 2011, 12:01:07
Alex, jij woont toch ook buiten Nederland? :p

Groningen is inderdaad een stad in het noordelijkste puntje van Noorwegen.   :D 

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 28, 2011, 10:57:39
Lekker nachtje gehad:

Gisteren aaf om 23.45 uur hier al de spanning (stroom) er af in de buurt. Bleek dat er bij ons midden voor het huis een kabelbreuk was ontstaan. Dat betekende vanaf 01.00 uur tot vanmorgen 04.45 uur graafwerkzaamheden (machine) en ander onheil onder `t raam :-\. Net toen ik rond 06.30 uur de slaap weer begon te vatten starten de werklui met het weer aantrillen van de bestrating >:(. Lekker nachtje.


Maar heb me ook ff van de goede kant laten zien; toen er weer spanning was (+/- 05.00 uur) heb ik de jongens ff koffie gebracht. Dat viel goed. Kreeg direct uitvoerig tekst en uitleg door 1 van hen, terwijl hij mij met een giga Maglite voor m`n slaperige kop scheen :)


Sander.

Stoere actie van je Sander! Zeker dat je het zo luchtig ziet. En klinkt de set nu heel anders na de stroomuitval? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 28, 2011, 18:23:14
Stoere actie van je Sander! Zeker dat je het zo luchtig ziet. En klinkt de set nu heel anders na de stroomuitval? ;)
Nog niet kunnen uitproberen; vandaag 2 x heen en terug naar de 8erhook gereden om m`n ma te halen en te brengen. Zij was nog niet in ons nieuwe stulpje geweest.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heerlijk een weekje weg geweest. Nu maar`s bijlezen welke onzin er hier is uitgekraamt in mijn afwezigheid :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op januari  8, 2012, 15:46:58
Heerlijk een weekje weg geweest. Nu maar`s bijlezen welke onzin er hier is uitgekraamt in mijn afwezigheid :P.


Sander.
Welkom terug! We praten hier toch geen onzin? :unsure: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#1114
Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 18:53:53
Welkom terug! We praten hier toch geen onzin? :unsure: :D
Nja, jij bent de enigste uitzondering  :-X.


;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Links en rechts hier op het forum laat je al weten dat je dit jaar het één en ander wil gaan uitzoeken.
Ben dan ook erg benieuwd welke veranderingen er dit jaar gaan komen, of dat je zo tevreden bent over je set dat je deze behoud.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op januari  8, 2012, 22:37:09
Links en rechts hier op het forum laat je al weten dat je dit jaar het één en ander wil gaan uitzoeken.
Ben dan ook erg benieuwd welke veranderingen er dit jaar gaan komen, of dat je zo tevreden bent over je set dat je deze behoud.
Klopt, en ik ben zelf net zo benieuwd.

Maar vooralsnog heb ik weinig haast; mij zo eerst maar eens concentreren op mijn nieuwe baan bij een nieuwe werkgever 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#1118
Speakers welke ik in de loop van dit jaar wil gaan beluisteren zijn o.a.:

AP Tempo 25
Naim Ovator s 400
Wilson Benesch Square two
Neat Motive II se / Momentum 4i
Kef R 700
Dynaudio Focus 260
Totem Hawk / Forest
Harbeth ...

Betreft versterking en bron (streaming :lookaround:) o.a.:

Linn
Naim
MF
Olive (bron)
Marantz (versterking)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 13:09:42
Speakers welke ik in de loop van dit jaar wil gaan beluisteren zijn o.a.:

AP Tempo 25
Naim Ovator s 400
Wilson Benesch Square two
Neat Motive II se / Momentum 4i
Kef R 700
Dynaudio Focus 260
Totem Hawk / Forest
Harbeth ...

Betreft versterking en bron (streaming :lookaround:) o.a.:

Linn
Naim
MF
Olive (bron)
Marantz (versterking)

Als je alle mogelijke combinaties wil beluisteren, ben je inderdaad wel even bezig. Dat wordt een leuk jaar voor je ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Ik ben benieuwd naar je bevindingen tezijnertijd! In ieder geval alvast veel plezier.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 13:09:42
Speakers welke ik in de loop van dit jaar wil gaan beluisteren zijn o.a.:

AP Tempo 25
Naim Ovator s 400
Wilson Benesch Square two
Neat Motive II se / Momentum 4i
Kef R 700
Dynaudio Focus 260
Totem Hawk / Forest
Harbeth ...

Betreft versterking en bron (streaming :lookaround:) o.a.:

Linn
Naim
MF
Olive (bron)
Marantz (versterking)

Dat is een aardig lijstje!!  :D

Uiteraard verwachten we wel bezoek cq luisterverslagen die tenminste zo gedetailleerd en uitgebreid zijn als die van Bas.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2012, 08:47:40
Klopt, en ik ben zelf net zo benieuwd.

Maar vooralsnog heb ik weinig haast; mij zo eerst maar eens concentreren op mijn nieuwe baan bij een nieuwe werkgever 8).

Succes met je nieuwe baan. En oriënteer je de komende maanden goed wat voor leuks er zoal te koop is.

Qlivian

Heb vandaag even je speakers gezien.Danwel de Diamond edition. Maar kwa formaat wel hetzelfde. Wat een bakbeesten zijn dat.Heb ze niet geluisterd omdat ik voor iets anders kwam. Over 2 maanden komen een paar sets x 708 deze kant op en ook dezelfde kleur hout als jou speakers.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Citaat van: Qlivian op januari  9, 2012, 18:02:27
Heb vandaag even je speakers gezien.Danwel de Diamond edition. Maar kwa formaat wel hetzelfde. Wat een bakbeesten zijn dat.Heb ze niet geluisterd omdat ik voor iets anders kwam. Over 2 maanden komen een paar sets x 708 deze kant op en ook dezelfde kleur hout als jou speakers.
Mooie keuze, die ga je vast al surrounds gebruiken?


Het betreft idd. een redelijk lijstje, welke misschien nog wel langer wordt daar ik gewoon veel wil horen, ook het nu nog onbekende voor mij. Linn, Naim, Wilson Benesch en Harbeth zijn al op 1 plek te beluisteren, dat schiet dan al op.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT