Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op december 31, 2009, 15:55:22
Het klopt dat ze warm en rustig klinken, inderdaad minder sprankelend. Mijn ervaring is dat je zo'n kabel juist op de wat langere termijn weet te waarderen. Ik gebruik nu een Chord Odyssey 4 biwire speakerkabel, deze klinkt het tegenovergestelde van de Crosslink. Juist heel helder en transparant, warm met een heerlijk middengebied. Nu zet deze kabel wel alles een beetje aan (hoog/laag/mid) , beslist niet neutraal, dat doet de crosslink niet. De crosslink vind ik erg natuurlijk klinken. Met de SA7001KI als bron vind ik de Chord speakerkabels fijner, en met een betere bron, de astin trew at3500 cd speler juist de Cardas Crosslink :)
Thx voor de reply. Een betere stereobron(cd-speler) staat op mijn lijstje voor 2010. Het is dus aannemelijk dat nadien de bekabeling (weer) ter discussie komt ???.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



Iedereen al het beste voor 2010.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

jij ook al het beste in het nieuwe jaar en vooral een gezond en gelukkig 2010!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op januari  1, 2010, 15:19:35
jij ook al het beste in het nieuwe jaar en vooral een gezond en gelukkig 2010!
Thx - gezond en gelukkig blijven zijn ook zeker mijn voornemens.
Daarnaast in 2010 op zoek naar een betere stereobron(cd-speler) tot €1000,-. Keuze zat dan(nieuw / 2e hands), ben al een beetje aan het rondkijken: Creek / Atoll / Exposure / Primare / Musical Fidelity / Naim :inlove:.

Citaat van: JeroenGRT op december 31, 2009, 15:55:22
Het klopt dat ze warm en rustig klinken, inderdaad minder sprankelend. Mijn ervaring is dat je zo'n kabel juist op de wat langere termijn weet te waarderen. Ik gebruik nu een Chord Odyssey 4 biwire speakerkabel, deze klinkt het tegenovergestelde van de Crosslink. Juist heel helder en transparant, warm met een heerlijk middengebied. Nu zet deze kabel wel alles een beetje aan (hoog/laag/mid) , beslist niet neutraal, dat doet de crosslink niet. De crosslink vind ik erg natuurlijk klinken. Met de SA7001KI als bron vind ik de Chord speakerkabels fijner, en met een betere bron, de astin trew at3500 cd speler juist de Cardas Crosslink :)
Ben momenteel nog met de Cardas aan het draaien: deze klinkt dus donkerder dan de Lua maar ik ben nu al 2 cd`s lang achtereen aan het luisteren, heb ongemerkt het volume steeds verder opgeschroefd en het klinkt toch wel lekker. Beduidend warmer dan de Lua maar het luisterd wel erg ontspannen....Momenteel het nieuwe album van Alice in Chains aan het luisteren, een echt rock-album dus de kwaliteit van de opname is  :-\. Desondanks toch goed te doen met de Cardas. Weet echter niet of ik dat nou als positief of negatief moet betitellen :huh2:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Welke interlink heb je er nu tussen? Is dat nu een puur zilveren? Misschien kun je nog eens testen met een andere type interlink.
Als je het volume steeds meer opendraait dan is dat meestal wel een goed teken  ;D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op januari  2, 2010, 20:14:29
Welke interlink heb je er nu tussen? Is dat nu een puur zilveren? Misschien kun je nog eens testen met een andere type interlink.
Als je het volume steeds meer opendraait dan is dat meestal wel een goed teken  ;D
De huidige interlink zit er net een maand tussen(na uitvoerig vergelijk) en is  :inlove: een blijvertje.

Na alle tests afgelopen periode moet ik concluderen dat de Canare behoorlijk neutraal / linear klinkt, ook in het laag, dit was echter wel wat ongenuanceerd. Enigste dat er in mijn set uitspringt is een deel van het hoog en dat geeft onrust.
De SlinkyLinks was ook heel neutraal maar gaf veel meer informatie door, micro details, een betere stereo beeld, veel meer lucht en diens kickbas was heerlijk(strak/gortdroog), echter het aller laagste laag was minder voorhanden.

Maar aangaande de prijs is daar een fors verschil tussen deze twee: dan praat je in het geval van Canare over €3,- per meter en betreft de Slinky over €50,- per meter (2 x 3m afgemonteerd €395,-): Canare heeft echt wel een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding!

De Cardas Crosslink (2 x 3m afgemonteerd €280,-) klinkt toch behoorlijk anders dan bovenstaande kabels: ook een mooi stereobeeld(beter dan de Canare / minder dan de Slinky), redelijk veel info / micro detail maar warmer, ietwat donkerder. In mijn situatie: een redelijk harde ruimte en speakers met harddome tweeters(alu) doen deze het echter niet slecht(klinkt rustig, natuurlijk, vloeiend), meer fundament dan bovenstaande kabels.

De Lua Blue Reference (2 x 3m afgemonteerd €240,-) klinkt net weer wat minder warm dan de Cardas, klinkt wat minder strak/droog en diep in het laag. Wel een prachtig mid (stemmen  :thumbs-up:) en veel detail.

Resume: het gaat de Lua of de Cardas worden, op dit moment weet ik echter nog niet welke van deze twee. Mijn eerste reactie op de Cardas was te donker / te warm maar naar gisteren en vandaag ben ik deze toch meer gaan waarderen. Morgen nog maar een dag veel luisteren naar de Cardas en maandag weer naar de Lua.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Miracle.

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2010, 20:47:45
De Lua Blue Reference (2 x 3m afgemonteerd €240,-) klinkt net weer wat minder warm dan de Cardas, klinkt wat minder strak/droog en diep in het laag. Wel een prachtig mid (stemmen  :thumbs-up:) en veel detail.

Sander.
Dat is wat IK zo waardeer aan de LUA kabels, die stemmen.

In deze prijsklasse ben ik nog geen kabels tegen gekomen die een stem, en of dat nu een manne- of vrouwestem is maakt niet uit, zo realistisch door kan geven.
Let ook eens op het geluid van een akoetische gitaar en een klarinet en sax.

Het laag had wat strakker mogen zijn, maar dat middengebied en zijdeachtige, maar toch detailrijke hoog wat de LUA's doorgeven.... :wub:

Xander32

Citaat van: Miracle. op januari  2, 2010, 21:09:48
Dat is wat IK zo waardeer aan de LUA kabels, die stemmen.

In deze prijsklasse ben ik nog geen kabels tegen gekomen die een stem, en of dat nu een manne- of vrouwestem is maakt niet uit, zo realistisch door kan geven.
Let ook eens op het geluid van een akoetische gitaar en een klarinet en sax.

Het laag had wat strakker mogen zijn, maar dat middengebied en zijdeachtige, maar toch detailrijke hoog wat de LUA's doorgeven.... :wub:
Erg herkenbaar ;). Echter zijn stemmen met de Cardas ook prachtig: vandaag vooral albums van 2 Meter sessies geluisterd (heerlijke en eerlijke muziek). Stemmen zijn zeer voornaam maar een lekker en liefst droog fundament kan ik ook zeer zeker waarderen.

Ik ga nog een paar dagen uitvoerig luisteren voordat ik een keuze maak.


Sander.



p.s. Liefhebbers van de 2 Meter Sessies: iedere zaterdag aaf, vanaf +/- 21.45 uur op kanaal "Het Gesprek". Prachtige live/akoestische muziek en interviews door Jan Douwe :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

De Cardas Crosslink is een erg mooie speakerkabel, mocht ik een deal kunnen maken met een andere cd speler (AT3500) dan schaf ik de Cardas Crosslink ook aan. Veel luisterplezier!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op januari  2, 2010, 22:02:45
De Cardas Crosslink is een erg mooie speakerkabel, mocht ik een deal kunnen maken met een andere cd speler (AT3500) dan schaf ik de Cardas Crosslink ook aan. Veel luisterplezier!
CARDAS-FAN

Citaat van: Miracle. op januari  2, 2010, 21:09:48
Dat is wat IK zo waardeer aan de LUA kabels, die stemmen.

In deze prijsklasse ben ik nog geen kabels tegen gekomen die een stem, en of dat nu een manne- of vrouwestem is maakt niet uit, zo realistisch door kan geven.
Let ook eens op het geluid van een akoetische gitaar en een klarinet en sax.

Het laag had wat strakker mogen zijn, maar dat middengebied en zijdeachtige, maar toch detailrijke hoog wat de LUA's doorgeven.... :wub:
LUA-FAN

Jullie maken het mij er ook al niet gemakkelijker op ;D. Ik vertrouw betreft de uiteindelijke keuze maar op mijn eigen oren 8).


Sander.


p.s. Liefhebbers van de 2 Meter Sessies: iedere zaterdag aaf, vanaf +/- 21.45 uur op kanaal "Het Gesprek". Prachtige live/akoestische muziek en interviews door Jan Douwe :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2010, 22:09:27

Jullie maken het mij er ook al niet gemakkelijker op ;D. Ik vertrouw betreft de uiteindelijke keuze maar op mijn eigen oren 8).


:bigsmile: Dat is inderdaad ook het beste, het is allemaal erg persoonlijk dus...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

hifiman

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2010, 20:47:45
Resume: het gaat de Lua of de Cardas worden, op dit moment weet ik echter nog niet welke van deze twee. Mijn eerste reactie op de Cardas was te donker / te warm maar naar gisteren en vandaag ben ik deze toch meer gaan waarderen. Morgen nog maar een dag veel luisteren naar de Cardas en maandag weer naar de Lua.
Ik draai zelf ook met Cardas. De belangrijkste eigenschap van Cardas vind ik dat het gewoon lekker muzikaal is. Misschien niet het laatste woord in details maar wat heb je daaraan als je er niet langer dan een half uur naar kunt luisteren alvorens luistermoe te worden? Met Cardas kan ik lang luisteren zonder het zat te worden en mindere goede opnamen zijn opeens ook een stuk beter te pruimen hetgeen ik ook een groot voordeel vind.

Ik zou met name letten op hoe prettig het klinkt voor jou en niet zozeer meeste detail of andere van die audiofiele eigenschappen. Just my 2 cents.

Over Lua heb ik geen oordeel, nooit geprobeerd...

Xander32

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2010, 09:46:46
Ik draai zelf ook met Cardas. De belangrijkste eigenschap van Cardas vind ik dat het gewoon lekker muzikaal is. Misschien niet het laatste woord in details maar wat heb je daaraan als je er niet langer dan een half uur naar kunt luisteren alvorens luistermoe te worden? Met Cardas kan ik lang luisteren zonder het zat te worden en mindere goede opnamen zijn opeens ook een stuk beter te pruimen hetgeen ik ook een groot voordeel vind.

Ik zou met name letten op hoe prettig het klinkt voor jou en niet zozeer meeste detail of andere van die audiofiele eigenschappen. Just my 2 cents.

Over Lua heb ik geen oordeel, nooit geprobeerd...
Thx voor het advies :thumbs-up:: ik heb idd. de neiging om heel "technisch" te gaan luisteren i.p.v. te proberen te genieten.
Mijn laatste week met deze ls.kabels zal ik wat meer laid back gaan luisteren.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2010, 09:46:46
Ik draai zelf ook met Cardas. De belangrijkste eigenschap van Cardas vind ik dat het gewoon lekker muzikaal is.

Ik zou met name letten op hoe prettig het klinkt voor jou en niet zozeer meeste detail of andere van die audiofiele eigenschappen. Just my 2 cents

kun je desondanks iets zeggen over de 'warmte' eigenschap die de Cardas wordt toegedicht. Ik ben nml. ook zoekende naar een kabel die mijn 'harde' huiskamer op dat punt kan compenseren en ook meer specifiek de s-klank bij stemweergave elimineert.

S@m

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2010, 10:21:11

Mijn laatste week met deze ls.kabels zal ik wat meer laid back gaan luisteren.


Sander.

Wedden dat het dan geen fluit meer uit maakt welke je kabel je gebruikt.... ;)

hifiman

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 10:42:40
kun je desondanks iets zeggen over de 'warmte' eigenschap die de Cardas wordt toegedicht. Ik ben nml. ook zoekende naar een kabel die mijn 'harde' huiskamer op dat punt kan compenseren en ook meer specifiek de s-klank bij stemweergave elimineert.
Ik ben het wel eens met de mensen die Cardas als warm bestempelen en vind dat zelf een erg prettige eigenschap. Het blijft natuurlijk altijd zelf uitproberen maar als je opzoek bent naar een wat warmere sound zou ik Cardas zeker eens proberen.

Attie

Ga ik doen. Nu nog even een setje ergens vandaan halen om te luisteren (dat blijf ik altijd lastig vinden)

Attie

Citaat van: S@m op januari  3, 2010, 10:43:38
Wedden dat het dan geen fluit meer uit maakt welke je kabel je gebruikt.... ;)

zou die fluit dan ook hetzelfde klinken?  :smile:

Xander32

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 10:42:40
kun je desondanks iets zeggen over de 'warmte' eigenschap die de Cardas wordt toegedicht. Ik ben nml. ook zoekende naar een kabel die mijn 'harde' huiskamer op dat punt kan compenseren en ook meer specifiek de s-klank bij stemweergave elimineert.
Het elimineren van harde s-klanken middels een kabel (Ls. / interlink) gaat niet gebeuren, wel kan je deze een stukje temperen.
Wil je de harde s-klanken echt doelmatig bestrijden zal je iets aan de akoestiek  moeten doen. Dat is ook hetgeen ik ga doen(een vloerkleed in bestelling en nadat de nieuwe zitgroep er ook staat ga ik met de speakers aan het schuiven). Deze "wijsheid" heb ik zelf de afgelopen 2 maanden pas opgedaan/ervaren ;).

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 10:57:58
Ga ik doen. Nu nog even een setje ergens vandaan halen om te luisteren (dat blijf ik altijd lastig vinden)
Waar woon je ergens? Google ff naar een dealer bij jouw in de omgeving - mijn ervaring is dat men bijna altijd wel bereid is om een kabel mee te geven zodat je zelf thuis kan uitproberen. Met een zaak welke dat niet wil zou ik ook geen zelf zaken willen doen 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: S@m op januari  3, 2010, 10:43:38
Wedden dat het dan geen fluit meer uit maakt welke je kabel je gebruikt.... ;)
Ik wed nooit - principe kwestie. Daarbij komt dat ik altijd zelf gelijk heb en zo niet dan toch :P.

S@m, ik weet dat jij 1 van de (vele) non-believers bent betreft tweaks met kabels; ik ga hier dan ook geen discussie starten die uiteindelijk gaat verzanden in een welles-nietes spel. Daar zijn al voldoende van die draadjes op dit forum te vinden - indien behoefte aan discussie schuif daar maar aan ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Attie

Sander,

Een kleed ligt er al en de banken zijn van stof. Laminaat, lamellen en betonnen muren met een behangetje zijn de boosdoeners. Elimineren is inderdaad een utopie, jouw kwalificatie past beter: temperen. Ik woon in diemen en dat is 3 minuten van amsterdam, dus dat zou moeten lukken.

Jij ervaart de Cardas nog warmer als de Lua, alleen de kwalificatie 'donkerder' bij de Cardas begrijp ik niet helemaal... Het eerste dat bij me op komt is 'wolliger' maar dat is het vast niet hè?

Xander32

Citaat van: Attie op januari  3, 2010, 11:20:55
Sander,

Een kleed ligt er al en de banken zijn van stof. Laminaat, lamellen en betonnen muren met een behangetje zijn de boosdoeners. Elimineren is inderdaad een utopie, jouw kwalificatie past beter: temperen. Ik woon in diemen en dat is 3 minuten van amsterdam, dus dat zou moeten lukken.

Jij ervaart de Cardas nog warmer als de Lua, alleen de kwalificatie 'donkerder' bij de Cardas begrijp ik niet helemaal... Het eerste dat bij me op komt is 'wolliger' maar dat is het vast niet hè?
Het omschrijven van geluid(beleving) blijft een crime.

De Cardas Crosslink is zeer zeker niet wollig. Bij wollig denk ik aan een gebrek aan detail, gebrek aan nuances, een brij van geluid: dat alles gaat dus NIET op voor de Cardas.

Met donker bedoel ik: rond/niet scherp in het hoog, wat minder helder (in vergelijk met mijn eigen Canare en de geleende Lua).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

#147
Citaat van: Xander32 op januari  3, 2010, 11:11:14
Ik wed nooit - principe kwestie. Daarbij komt dat ik altijd zelf gelijk heb en zo niet dan toch :P.

S@m, ik weet dat jij 1 van de (vele) non-believers bent betreft tweaks met kabels; ik ga hier dan ook geen discussie starten die uiteindelijk gaat verzanden in een welles-nietes spel. Daar zijn al voldoende van die draadjes op dit forum te vinden - indien behoefte aan discussie schuif daar maar aan ;).

Sander.

Ik ben geen ongelovige en hoor wel degelijk verschil tussen kabels. Alleen zijn in mijn beleving de verschillen over het algemeen marginaal. Ik volg je topic echter met belangstelling en wil zeker geen discussie opwerpen...

Om kracht bij te zetten dat ik wel degelijk in tweaks geloof... ;)

Xander32

Citaat van: S@m op januari  3, 2010, 11:59:46
Nee, ik ben geen ongelooflijke %$# ( ;))en hoor wel degelijk verschil tussen kabels. Alleen zijn in mijn beleving de verschillen over het algemeen marginaal. Ik volg je topic echter met belangstelling en wil zeker geen discussie opwerpen...


Excuse moi - was ik zelf weer te snel met mijn oordeel :blush:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Post ondertussen iets veranderd, excuses zijn natuurlijk niet nodig...toch geaccepteerd en bedankt... ;)