De budget Schuur

Gestart door chagnee, juli 31, 2006, 22:53:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donaldk

#25
Citaat van: eazyQ op september  7, 2006, 11:58:20
Leuk om te zien dat ook mensen met een relatief eenvoudige set (zoals mijzelf incluis) toch de ruimte ervoor hebben en gebruiken om een eigen bioscoopje te maken. En dan helemaal leuk om te zien hoe dat voor relatief weinig geld al gerealiseerd kan worden.

Ik krijg ineens een grandioos idee : Een nieuwe TV show, voor op de woonavond bij een van de commerciele zenders : Ik heb geen HT en zit daar erg mee!, voor mensen die geen ruimte hebben maar dat wel zouden willen hebben voor een HT. Kunnen bijna alle sponsoren van het forum ook nog aan bijdragen, en gegarandeerd hoge kijkcijfers gezien de drukte op bijna alle HT/HIFI/DVD forums ;)

Je hebt de discussies en het geklaag hier vorig jaar zeker gemist;-).

Maar als ze Brent zo gek kunnen krijgen om wat leuke DC-tjes en of wat HD-tjes ter beschikking te stellen, dan mogen ze hier gelijk langskomen. Me want's, me want's, LOL. Die ruggedized 12K zag er echt wel  O0 O0 uit. Moeten er wel wat lichies bij, anders ga je failliet aan de Xenonnetjes.

chagnee

De crew van die TV show mag hier alvast langskomen... kunnen ze mee helpen met verven!  ;D Want, jaja, daar zijn we intussen aan begonnen. Door een auto-ongeval heeft het allemaal wat vertraging opgelopen, maar nu komt er gelukkig toch weer schot in de zaak.

Ik verwacht dat de twee grondlagen tegen morgenavond aangebracht zullen zijn. En dan is het in de loop van volgende week de beurt aan de zwarte en donkergrijze verf. Kijk er al naar uit! Foto's zullen dan zeker volgen. En meer dan eentje, dat is beloofd. :)

Wat het scherm betreft: als ik het goed begrepen heb, kan een 2.35:1 scherm inderdaad wat problemen opleveren met de ondertitels. Mij zou het niet zo storen, aangezien ik ze toch vaak uit zet. Maar mijn huisgenoten hebben ze er toch liever bij. In elk geval hebben we besloten toch maar voor een 16:9 scherm te gaan.

chagnee

Zoals verwacht: de grondlagen zijn aangebracht. Zoals beloofd: foto's... en meer dan eentje! :)

 

chagnee

Eindelijk... alles is geverfd! Het plafond en de muren voor- en achteraan zijn nu zwart, de twee zijmuren zijn heel donkergrijs. Zoals je kunt zien op de foto's:



Maak jullie trouwens geen zorgen om die enorm in het oog springende witte stopcontacten. Daar wordt nog voor gezorgd.  ;D Verder heb ik dit weekend ook de kuipen van onze bioscoopstoelen (Vegas Loveseats) geschuurd. Nu zijn de meeste krasjes verdwenen en kunnen ze binnenkort opnieuw gespoten worden. Dit karweitje levert een wel heel erg macaber beeld op...

Het leek wel een scène uit Hostel.  ;)

Volgende week is het waarschijnlijk de beurt aan het vast tapijt. Wordt dus zeker vervolgd...

Chris80

Dat begint er mooi uit te zien !
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

chagnee

In heel het huis hangt momenteel een vies verfgeurtje... Vandaag hebben we namelijk de kuipen van onze bioscoopstoelen opnieuw vuurrood gespoten. Momenteel hangen ze nog te drogen en ze zien er echt supergoed uit! Geen vlekken meer te bespeuren.

Verder zijn we vandaag op pad geweest om vast tapijt te kiezen en te kopen. Aangezien bijna alle rollen vier meter breed zijn - en onze ruimte ongeveer 4,50 op 5 meter is - zagen we de bui al hangen: enkele aan elkaar geknutselde lappen die na verloop van tijd gaan uitrafelen. Maar toen kwamen we bij Carpet Right... en daar hadden ze zowaar tapijttegels! Het heeft alle voordelen van vast tapijt maar nauwelijks nadelen: gemakkelijk te vervoeren en te plaatsen, geen zichtbare naden en bij een ongelukje is een besmeurde tegel snel vervangen. Kortom: we zijn blij met onze aankoop. En ze zien er nog goed uit ook!

Foto's zijn aanklikbaar:
   

Sjors

Die kappen zijn erg strak  O0


En tapijt tegels de ideeale oplossing  :D





Groet, Sjors

Communicator

Citaat van: chagnee op oktober  1, 2006, 20:54:51

Maak jullie trouwens geen zorgen om die enorm in het oog springende witte stopcontacten. Daar wordt nog voor gezorgd.  ;D

Hoe ga je dat oplossen, want ik heb ook van die witte stopcontacten in een zwarte muur en kan echt NERGENS zwarte vinden......

Raphie

JBL PRX Power!

chagnee

Citaat van: Communicator op oktober 15, 2006, 12:28:00
Hoe ga je dat oplossen, want ik heb ook van die witte stopcontacten in een zwarte muur en kan echt NERGENS zwarte vinden......

Eerst wilden we ze verven. Maar bij nader inzien leek dat toch niet zo'n goede oplossing. Daarom hebben we besloten ze te bekleden met fluwelen zwarte stof. Het zijn van die stopcontacten met een kapje die niet in maar wel op de muur zitten, dus kunnen we ze helemaal bedekken. Het middenste gedeelte is dan nog wel wit, maar daar komt toch een stekker in dus dat maakt niets uit.

gvy

#35
Mooi bezig hoor,

Die tapijttegels zijn inderdaad een goeie oplossing. Mijn tapijt komt ook van bij carpetright, maar er zijn toch nogal wat rollen op 5m te verkrijgen hoor. Bij mij was het ook een 5m brede rol.

Zijn die stoelen in kunststof? Heb je een speciale primer toegepast voordat je ze gespoten hebt. zoiets als er ook op bumpers en kunststof onderdelen van wagens gebruikt word ? (Anders krijg je van die zelfgespoten bumpers die op termijn afpellen.) 't is wel zo dat een wagen aan veel extremere omstandigheden wordt blootgesteld dan de stoelen natuurlijk.

Betreffende de stopkontakten.
NIKO (in belgie wel bekend) heeft een relatief goedkope zwarte versies van de basisreeks PR20.
Dat zijn dan wel inbouwstopkontakten.
De opbouw Hydro55 reeks voor buitenopstelling zijn lichtgrijs met een donkere afdekklep.
Ikzelf heb destijds in mijn nieuwbouwwoning alle stopkontakten en schakelaars ge airbrushed.
Zwart met een streep zilverachtig parelmoereffect en dan 3 lagen blanke autovernis. Wel een tijdrovend karweitje .

Geert

B.J.

#36
Citaat van: Communicator op oktober 15, 2006, 12:28:00
Hoe ga je dat oplossen, want ik heb ook van die witte stopcontacten in een zwarte muur en kan echt NERGENS zwarte vinden......

Ik wel:

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=51740&cat=251&page=1&XCARTSESSID=b88933632ac496d36db5af2d6e39352e
http://www.elektroshop.nl/linkpagina/nikoschakelmateriaal.html

Kost wel iets meer dan die witte van de gamma  ;)

edit: Deze valt wel mee: Niko Da Vinci wandcontactdoos 1-voudig met randaarde grafiet €5.33   

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

chagnee

#38
Hey mensen, bedankt voor de links naar de zwarte stopcontacten. Ben nu een beetje boos op mezelf dat ik niet langer heb rondgekeken naar wat ik echt wou in plaats van snelsnel die witte te kopen. Ach ja, komt wel goed.

Wat de stoelen betreft: dit zijn stoelen in polyester. Zeggen jullie dat in Nederland ook? Of is het kunststof?  :P In elk geval: ik heb ze eerst geschuurd met water ("afgeslist") en daarna hebben we ze gewoon gespoten. Geen primer dus. We hebben hier jarenlang enkele gespoten tafeltjes en spots gehad... no problemo zonder primer.

Oh, en nog even over dat vast tapijt: we hebben inderdaad ook wel rollen van vijf meter gezien. Maar ik had de indruk dat deze aanzienlijk duurder waren in verhouding met hun vier meter brede broertjes.

Intussen ligt de vloer helemaal toe en zijn de stoelen geplaatst. Ik zal straks of morgen nog enkele's foto's posten.

chagnee

Oei, vorige keer toch mijn foto's vergeten te posten. Maar vanavond komen ze er zeker op!

In elk geval... we hebben er weer een weekendje werken in onze HT opzitten. De vloertegels liggen, de zwarte 'plinten' zijn geplaatst, de IKEA kastjes zijn in elkaar geschroefd,... En we zijn aan de constructie van het scherm begonnen! We hadden al lang besloten dat ons eerste scherm een geverfd exemplaar zou worden. Maar aanvankelijk waren we van plan een MDF plaat te verven en op te hangen. Daar zijn we van afgestapt, omdat onze muur toch opgebouwd is uit zulke platen en dus spekglad is. Zal straks dan ook wat foto's plaatsen van de opbouw van het scherm.

Vrijdag heb ik ook even ons surroundsetje getest. Gewoon zonder beeld, DVD van The Pianist in de speler en volume vrij hoog. Gaf een heel mooi resultaat voor die eerste scène waarin hij piano zit te spelen... Ik zat dus al relaxed in één van onze bioscoopstoelen blij te wezen met mijn aankoop. Maar ik was vergeten dat enkele momenten later een heus bombardement begint... Ik sprong wel twee meter omhoog!  :D Maar goed: dat betekent dat alles werkt. Hehe...

Sicco

ja, we willen foto's! :)
heb je nooit overwogen om een goedscherm te maken van verduisteringsstof? de achterkant van dat spul blijkt aardig geschikt te zijn voor projecties. ziet er toch net weer wat cooler uit, zo'n echt scherm  O0
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

gvy

#41
Citaat van: Sicco op oktober 23, 2006, 17:02:38
ja, we willen foto's! :)
heb je nooit overwogen om een goedscherm te maken van verduisteringsstof? de achterkant van dat spul blijkt aardig geschikt te zijn voor projecties. ziet er toch net weer wat cooler uit, zo'n echt scherm  O0

Inderdaad.

Kijk eens in mijn topic d'ondergrondse.
Het scherm kost gewoon wat balkjes, wat planken, plakvelours,dubbelzijdige tape,nieten en verduisteringsstof.
Geloof me, zelfs kenners zullen hun best moeten doen om het te onderscheiden. Bovendien geeft deze stof een heel mooi plaatje.















Geert


chagnee

We hebben ook een tijdje getwijfeld over die verduisteringsstof... Maar toen zijn we naar Cinedream geweest en daar vertelden ze ons dat projectieverf ook een prima resultaat geeft. We'll see.

Zoals beloofd: nog enkele sneak peeks... Aanklikken voor groter formaat!


chagnee

Het is af! Jaja, we hebben de voorbije dagen goed doorgewerkt waardoor ik daarstraks van mijn eerste filmpje in onze eigen HT heb kunnen genieten. Hier is alvast "de constructie van een scherm in vijf eenvoudige stappen":


Stap 1: een houten kader van 7cm breed tegen de muur bevestigen


Stap 2: een houten kader van 14 cm breed maken en op de achterkant daarvan een ander kader van 7cm breed bevestigen, zodat dit alles precies rond de kader op de muur past

 
Stap 3: lange repen zwarte fluweelachtige stof snijden en deze met nietjes op de buitenste kader stevig vastmaken


Stap 4: de buitenste kader even op afzondering plaatsen en de muur verven met projectieverf. Wij hebben er drie lagen opgezet


Stap 5: nu kan je als het ware de buitenste zwarte kader op de andere schuiven... Et voilà!

En dan nog wat andere sfeerbeelden uit onze Schuur:


reza

Ziet er goed uit!!! Hoe groot is je scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

chagnee

Citaat van: reza op november  5, 2006, 10:52:25
Hoe groot is je scherm?

Vrij groot... ongeveer 2.50m breed. Misschien iets te groot, maar we vinden het wel fijn zo.

reza

Heb je het wel geprojecteerd al?? En waarom misschien iets te groot, je bedoelt voor je digitale projector?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

brimbrammer

Mijn complimenten voor deze ht ruimte, het ziet er allemaal zeer netjes uit.
Er zijn zeker hele grote stappen te maken in de geluids en beeld kwaliteit (kwa apparatuur en akoestiek) maargoed, dit is een bewuste keuze die jullie gemaakt hebben en upgraden kan altijd nog.
De ruimte ziet er in ieder geval netjes en super uit. ;)

Ga bijna mijn eigen ht ruimte missen bij het zien van deze foto,s :-\

chagnee

Citaat van: reza op november  5, 2006, 10:57:39
Heb je het wel geprojecteerd al?? En waarom misschien iets te groot, je bedoelt voor je digitale projector?

Ik bedoel vooral voor de kijkafstand... We waren bang dat we iets te dichtbij zouden zitten om met een scherm van 2.5m te werken. Maar no problemo.  ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"