Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xstream

Defiance eens geprobeerd. Na 3x afgehaakt te zijn met Continuum het maar opgegeven. Bij gebrek aan beter deze niet meer dan modaal gewaardeerde SciFi serie eens gestart.
Nou, veel leuker wat mij betreft. Beter ook als ik had verwacht :) Was er zo doorheen. S2 komt er ook aan, hopelijk krijgen ze dan iets meer budget, want er kan genoeg mee.

Under the dome ook aan 't volgen. Zitten weer die typisch slechte, soap achtige, tafarelen in waar ik vrij snel mee klaar was eigenlijk. Maar wat die Dome nou precies is en waarom zorgt er toch nog voor dat ik er zo af en toe 1 kijk. Maar aangezien 't gebaseerd is op een novel van Stephen King kun je er al bijna vanuit gaan dat 't einde enorm gaat zuigen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Citaat van: Xstream op september  8, 2013, 13:22:46
Defiance eens geprobeerd. Na 3x afgehaakt te zijn met Continuum het maar opgegeven. Bij gebrek aan beter deze niet meer dan modaal gewaardeerde SciFi serie eens gestart.
Nou, veel leuker wat mij betreft. Beter ook als ik had verwacht :) Was er zo doorheen. S2 komt er ook aan, hopelijk krijgen ze dan iets meer budget, want er kan genoeg mee.

Wat een verschil van smaak. :D
Ik vond Defiance helemaal niets en vond het na 2 afleveringen meer dan genoeg.

Xstream

Citaat van: alexander2 op september  8, 2013, 13:25:53
Wat een verschil van smaak. :D
Ik vond Defiance helemaal niets en vond het na 2 afleveringen meer dan genoeg.
Haha, ja, nou ... vraag me ook weleens af in hoeverre dat perceptie is. Continuum ging ik kijken met bijna een 9 als cijfer op IMDB (nu 7.7 wat imo nog te hoog is). Dan verwacht je zoveel meer als wat je voorgeschoteld krijgt dat je er snel klaar mee bent. Van Defiance verwachtte ik niks ...

Ik zie wel dat 't geen goede serie is qua productie en wat andere zaken, maar toch kan me dat niet zoveel schelen. Heb ik bijv. ook bij Warehouse 13.
Het heeft te maken met hoe serieus ze zichzelf nemen ofzo. Defiance presenteert zich zoals 't is. Continuum probeert continu iets te zijn wat 't niet is.

Bovendien zit er in Defiance een wisseling in presentatie. De manier hoe karakters en 't verhaal vertelt worden is vaak wisselend. Er is geen hoofdrol speler bijna. Dan volg je de hele tijd die ene, dan zit je naar een ander te kijken en komt 't plot van 't andere karakter ineens in beeld zonder al teveel tam tam. Daardoor blijft 't leuker om naar te kijken. Bij die budget series krijgt een speler vaak teveel aandacht, volg je die continu, is de vertelling dus heel linear en voorspelbaar en ben ik er snel klaar mee. Op dat vlak doet Defiance imo bepaalde dingen beter dan menig top serie. Alleen dat 't verder allemaal wat minder is, tja, dat kan ook niet anders met 20x minder budget.

Continuum kom ik maar niet in. Van de bad guys tot aan de knuppels van de politie afdeling die keuzes maken dat je denkt ... echt? Heb je daar over nagedacht? Ik vind 't gewoon niet geloofwaardig. Misschien komt 't ook omdat ze 't "proberen" realistisch neer te zetten, maar dat komt bij mij dus niet over.
Bij Defiance proberen ze 't al niet eens, dus hecht je er minder waarde aan denk.

En verder zal 't wel smaak zijn ;) Bij Defiance zitten natuurlijk ook allemaal van die weirde "star trek" achtige opmaak mannetjes in. Dat moet je ook liggen.
Ik had ook gewoon zin in Sci-Fi en er zijn verder geen betere opties volgens mij ...
Na BSG is 't armoedig weer op dat vlak ...

Ik ga nu Longmire eens proberen denk. Of Da Vinci's Demons.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Citaat van: Xstream op september  8, 2013, 13:33:46
Haha, ja, nou ... vraag me ook weleens af in hoeverre dat perceptie is. Continuum ging ik kijken met bijna een 9 als cijfer. Dan verwacht je zoveel meer als wat je voorgeschoteld krijgt dat je er snel klaar mee bent. Van Defiance verwachtte ik niks ...

Ik zie wel dat 't geen goede serie is qua productie en wat andere zaken, maar toch kan me dat niet zoveel schelen. Heb ik bijv. ook bij Warehouse 13.
Het heeft te maken met hoe serieus ze zichzelf nemen ofzo. Defiance presenteert zich zoals 't is. Continuum probeert continue iets te zijn wat 't niet is.

Bovendien zit er in Defiance een wisseling in presentatie. De manier hoe karakters en 't verhaal vertelt worden is vaak wisselend. Er is geen hoofdrol speler bijna. Dan volg je de hele tijd die ene, dan zit je naar een ander te kijken en komt 't plot van 't andere karakter ineens in beeld zonder al teveel tam tam. Daardoor blijft 't leuker om naar te kijken. Bij die budget series krijgt een speler vaak teveel aandacht, volg je die continu, is de vertelling dus heel linear en voorspelbaar en ben ik er snel klaar mee. Op dat vlak doet Defiance imo bepaalde dingen beter dan menig top serie. Alleen dat 't verder allemaal wat minder is, tja, dat kan ook niet anders met 20x minder budget.

Continuum kom ik maar niet in. Van de bad guys tot aan de knuppels van de politie afdeling die keuzes maken dat je denkt ... echt? Heb je daar over nagedacht? Ik vind 't gewoon niet geloofwaardig. Misschien komt 't ook omdat ze 't "proberen" realistisch neer te zetten, maar dat komt bij mij dus niet over.
Bij Defiance proberen ze 't al niet eens, dus hecht je er minder waarde aan denk.

En verder zal 't wel smaak zijn ;) Bij Defiance zitten natuurlijk ook allemaal van die weirde "star trek" achtige opmaak mannetjes in. Dat moet je ook liggen.
Ik had ook gewoon zin in Sci-Fi en er zijn verder geen betere opties volgens mij ...
Na BSG is 't armoedig weer op dat vlak ...

Tsja Star Trek de serie met zoveel 'opvolgers' waarvan ik er enkele kon pruimen.
Patrick Stewart vond ik geweldig.
Kate Mulgrew verfrissend.
Nu moet je er niet meer naar kijken want het is niet om aan te zien. ;D
Mijn partner kijk nog naar Scott Bakula maar die vind ik dus ook niet echt top.

Het probleem met de meeste  tv SF series het begint ( soms ! ) geweldig maar na een half uur is het allemaal Kleine huis op de prairie niveau.
Uitmelken uitmelken uitmelken maar.

Xstream

Citaat van: alexander2 op september  8, 2013, 13:51:04
Tsja Star Trek de serie met zoveel 'opvolgers' waarvan ik er enkele kon pruimen.
Patrick Stewart vond ik geweldig.
Kate Mulgrew verfrissend.
Nu moet je er niet meer naar kijken want het is niet om aan te zien. ;D
Mijn partner kijk nog naar Scott Bakula maar die vind ik dus ook niet echt top.

Het probleem met de meeste  tv SF series het begint ( soms ! ) geweldig maar na een half uur is het allemaal Kleine huis op de prairie niveau.
Uitmelken uitmelken uitmelken maar.
Haha, ja, Star Trek was destijds echt de bom. Maarja ... wel wat gedateerd inmiddels. Misschien wel weer 's tijd voor een goede serie remake.
(Vind de films ook niet verkeerd overigens)

En ik herken dat Kleine huis op de prairie gevoel heel goed inderdaad :) Daar heeft, behalve een andere setting, Continuum dus ook last van. Ze proberen 't wel, maar ik voel 't niet. Het voelt nog steeds al een 20 tal mensen in een kleine wereld die zichzelf proberen te redden.

Bij Defiance gaat 't niet om de hele wereld, maar om de stad. Vervolgens zie ik ook een stad die leeft. Wellicht dat 't daarom bij mij beter valt. Is ook lastig soms om 't uit te leggen in woorden :D

De enige echte Kleine huis op de prairie serie die er echt mee weg kwam was Firefly imo :D
Zelfs de leader met de muziek deed me aan Kleine huis op de prairie denken. En toch kon ik m'n lach vaak niet inhouden als 't weer voorbij kwam (in pos. zin).
Laatst weer een keer zitten kijken. Echt zonde dat die serie toen gecanceld is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

newday

Afgaande op de adviezen hier begonnen met Ray Donovan.
Lijkt wel een blijvertje te worden  ;D

Robbo

Citaat van: newday op september 15, 2013, 12:55:49
Afgaande op de adviezen hier begonnen met Ray Donovan.
Lijkt wel een blijvertje te worden  ;D


Dat had een goede serie kunnen worden, als de schrijvers zich meer hadden geconcentreerd op Donovan's job ipv zijn familie perikelen.

alexander2

Citaat van: Robbo op september 16, 2013, 09:56:19

Dat had een goede serie kunnen worden, als de schrijvers zich meer hadden geconcentreerd op Donovan's job ipv zijn familie perikelen.

Ah gaan we weer naar de soap family drama meuk op?

clipto

Had hem al maanden klaar liggen, maar ben afgelopen week eindelijk begonnen aan Suits, heerlijke serie. Ondertussen alweer in seizoen 2, verslavend leuke serie!!
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Hanky Panky

Citaat van: clipto op september 16, 2013, 14:40:31
Had hem al maanden klaar liggen, maar ben afgelopen week eindelijk begonnen aan Suits, heerlijke serie. Ondertussen alweer in seizoen 2, verslavend leuke serie!!

Wij zijn ook grote fans  :headbanging:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Schrader

Series:

Breaking Bad
Game of Thrones
Hannibal
The Americans
Orphan Black
Vikings
The Walking Dead
Sons of Anarchy

Wil binnenkort beginnen met;
Suits
House of Cards
Ray Donovon

clockwork

Citaat van: Schrader op september 19, 2013, 10:41:16
Series:

Breaking Bad
Game of Thrones
Hannibal
The Americans
Orphan Black
Vikings
The Walking Dead
Sons of Anarchy

Wil binnenkort beginnen met;
Suits
House of Cards
Ray Donovon

ik mis 'Dexter' in dit lijstje. En een aantal Scandinavische titels zoals The Bridge en The Killing. Dat zijn wat mij betreft ook wel aanraders.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zaagstra

Ik ben net begonnen aan seizoen 1 van Homeland. Tot nu toe alleen de pilot, maar jeetje... wat is dat heftig. De dame die de CIA analiste speelt is echt waanzinnig goed.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

LuPo

Citaat van: Zaagstra op september 19, 2013, 15:42:30
Ik ben net begonnen aan seizoen 1 van Homeland. Tot nu toe alleen de pilot, maar jeetje... wat is dat heftig. De dame die de CIA analiste speelt is echt waanzinnig goed.

Walter Zed

Je hebt nog wat moois voor de boeg! Ik ben zelf in seizoen 2 bezig..

RonG

Homeland vind ik een van de beste series ooit, samen met GOT. Kan niet wachten op S3

alexander2

Citaat van: RonG op september 19, 2013, 16:13:18
Homeland vind ik een van de beste series ooit, samen met GOT. Kan niet wachten op S3

Homeland vond ik na 1 seizoen wel genoeg.
Smaken verschillen.
Ik ben meer van dit soort series

http://www.youtube.com/watch?v=k9_qgX7pTlc

RonG


gerard1

Als het maar een doorlopend verhaal is, anders vind ik de lol er meestal snel vanaf gaan.

alexander2

Citaat van: gerard1 op september 19, 2013, 17:37:47
Als het maar een doorlopend verhaal is, anders vind ik de lol er meestal snel vanaf gaan.

Tsja dat kan niemand garanderen want de meeste series worden in no time gecancelled.
Net als je denkt dat kan een leuke serie worden, jammer geen S2. :D
Ik download altijd eerst 1 seizoen en wacht af het game over is over renewed.

clipto

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Martinus

............

wiemelen

Deze lijkt me misschien ook wel iets voor begin volgend jaar  ;D



En blijkbaar is de vampire hype nog steeds niet uitgemolken


En voor de rest onder andere nog in het verschiet :
Ressurrection
The tomorrow people
Believe
Starcrossed
Once apon a time in Wonderland (spinoff van Once apon a time)

katwax

Citaat van: dvd-fan op september 15, 2013, 00:23:44
eindelijk is haven weer begonnen :clapping:
Robin
Vorig seizoen bijna gestopt na de eerste 3 eps. Gelukkig niet gedaan want daarna werd het terug super.

Ga mij toch inhouden tot er al enkele afleveringen voorbij zijn voor ik begin te kijken, maar ik ben wel benieuwd want eigenlijk was het einde van S3 redelijk sluitend.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

alexander2

Citaat van: wiemelen op september 20, 2013, 09:17:12
Deze lijkt me misschien ook wel iets voor begin volgend jaar  ;D



En blijkbaar is de vampire hype nog steeds niet uitgemolken


En voor de rest onder andere nog in het verschiet :
Ressurrection
The tomorrow people
Believe
Starcrossed
Once apon a time in Wonderland (spinoff van Once apon a time)

Aan de trailers kan ik al zien dat het niet mijn ding is. :D