Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: lynch1979 op maart 11, 2014, 22:45:26
En wij houden van Monique.

Ik heb ze twee weken geleden bij mister kabelgeilheid himself  mogen beluisteren en ik was zeer onder de indruk.
Qua geluid maar ook qua looks.....wie weet ooit  ;)

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: maz op maart 12, 2014, 08:19:01
ik  besteed meer aandacht aan wat er achter hangt dan wat je in eerste instantie ziet....


Dan moeten die vriendinnen van jou welhaast perfect zijn  ;D ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Citaat van: maz op maart 12, 2014, 00:08:38
Hahhahahah geweldig.....

The  cable mazturbator....

Quote van het jaar....  :clapping: :clapping:

Hier is het bewijsssss.

Als dit niet geil is dan weet ik het niet meer.

Ultieme biwiring.. kharma supreme refrence voor laag en german high end refrence  silver solidcore voor het hoog...

Tja ik moet toch wat met all deze kabels! Gelukkig is harbeth biwire anders lagen ze maar te nietsen...
:clapping:
Jij hebt ook recht op een eigen afwijking 8).


Wat heeft deze uitgave kwalitatief gedaan met het geluid?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Qua uiterlijk zijn ze bepaald geen harbeths , maar meer kharmas.... indrukwekkend en geil om te zien met intern bekabeling van goud....dus zeer duur spul om in huis te halen....

"Zingen" kunnen ze allemaal , tis ma hoe je ze aanstuurd :tounge:...

Dit bewijst weer : de minder mooie kunnen soms beter "zingen " wat ze tekort komen in looks maken ze goed met de extra aandCht door mooier te "zingen" ... geen geile bekabeling van zilver welke koud en kil daar ligt mooi te zijn maar een actief en  warme klinkende koperdraad vol emotie.
Daarmee bedoel ik de harbeths natuurlijk... :tounge:
:wub:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2014, 08:24:32
Jij hebt ook recht op een eigen afwijking 8).


Wat heeft deze uitgave kwalitatief gedaan met het geluid?

Moet zeggen naarmate je beter spul in huis haalt hoor je de verschillen beter.
Was gister avond bij maat van me met de nieuwe sf guarniri palladio /nagra /kharma combi..
Hij heeft de yter kabel aangeschafd om intern bekabeling door te trekken naar ev.

Ook met de interlinks is die aan hanesse, omdat hij het geluid beetje vel vond..
We hebben gister van kharma over geschakeld naar sonore en wat een verachil ik meen het je gelooft niet dat dat zoveel verschil kan maken met een interlink....
Met kharma interlink  is alles heeeeeeel helder en de echoes hoor je 4 x nadat de stem heeft uitgedoofd nog.
Heel groot ruimtelijk.
Zet je de sonore interlink er op en alles wordt tandje rusriger.
Dan lijkt ineens alsof ik naar me asr zit te luisteren..echt ik kan niet benadrukken hoe groot en makkelijk hoorbaar de verschillen hoorbaar zijn... ik schrok.

Bij harbeth is dat veel minder.deze speaker straft je niet meteen ...zeer flexibel inzetbaar in  verschillende settings.
Beetje allemans vriend..

Officieel zeggn ze je koet zelfde kabel opbouw gebruiken voor hoog als voor laag.omdat je anders de filtering bei vloed door verschillende capaciteiten in de kabels.

Kharma is dik en de german high end twee solidcores van samen Misschien 2kwadraad.

Klinkt wel lekker moet zeggen..
Verschil is groter als ik niet bewire maar gewoon van kabel afwissel tussen kharma en german high end.

Kan niet zeggen dat single wire minder klinkt.

Ik vind be wire iets meer rust hebben en diepte...


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ik moet zeggen dat de nieuwe kabels  STUKKEN WARMER klinken dan de kharmas welke op de koude vloer lagen..ode .... :pompom:

Daarom gebruik ik de kharmas op laag filter . En de nieuwe kabel op hoog filter.. geeft een warm en aangenaam hoog.
Dit is audio tuning op hoog niveau.... O0
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Volgens mij komt die warmte gewoon omdat de kabel op de verwarming ligt... :D

Al zijn kabels en de invloed ervan totaal niet mijn ding....veel plezier ermee. Geniet ervan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op maart 12, 2014, 10:34:18
Volgens mij komt die warmte gewoon omdat de kabel op de verwarming ligt... :D

Al zijn kabels en de invloed ervan totaal niet mijn ding....veel plezier ermee. Geniet ervan.

Gr Hans
Hoi hans ,, je hebt me tuning geheim door....
Met de verwarming kan je het hoog warmer laten klinken.... :tounge2:
**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Hé jongens....Harbeth topic.....ik ga het tegen Alan Shaw zeggen hoor!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Citaat van: tompj op maart 12, 2014, 10:50:30
Hé jongens....Harbeth topic.....ik ga het tegen Alan Shaw zeggen hoor!
Alles wat hier besproken en geexperimenteerd wordt hangt aan een harbeth. Shl5 .. :thumbs-up:

Dus absoluut binnen  de topic marge.

Denk ik.
**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Citaat van: maz op maart 12, 2014, 10:55:11
Alles wat hier besproken en geexperimenteerd wordt hangt aan een harbeth. Shl5 .. :thumbs-up:

Dus absoluut binnen  de topic marge.

Denk ik.
kabels zijn voor alan per definitie off topic Maz ;), maar I was just kidding, eat your heart out. :)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Citaat van: tompj op maart 12, 2014, 10:57:51
kabels zijn voor alan per definitie off topic Maz ;), maar I was just kidding, eat your heart out. :)
Ja dat had ik gehoord....wel jammer...want ik vind dat verschil maakt.
En ik zou rustig 500 euries extra willen betalen voor een "(***betere"***) laat het voorzichtig brengen,,, 
Intern bekabking.

Snel verdient toch Alan.???? Optie voor de gelovigen, of kabelgeilers.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op maart 12, 2014, 10:47:09
Hoi hans ,, je hebt me tuning geheim door....
Met de verwarming kan je het hoog warmer laten klinken.... :tounge2:
Je kunt het hóóg zelfs nog "trappeloos" instellen via de thermostaat aan de muur, briljant :worship:

botsen

Citaat van: maz op maart 12, 2014, 11:11:27
Ja dat had ik gehoord....wel jammer...want ik vind dat verschil maakt.
En ik zou rustig 500 euries extra willen betalen voor een "(***betere"***) laat het voorzichtig brengen,,, 
Intern bekabking.

Snel verdient toch Alan.???? Optie voor de gelovigen, of kabelgeilers.

Volgens mij is dat precies wat hij doet, met de Anniversary edities. Met inderdaad een opmerking dat het wat hem betreft geen verschil maakt.

Cyreg

Citaat van: Cyreg op maart 11, 2014, 17:45:50
Heb nog 'ns over het internet gedwaald, heb veel goede dingen gelezen qua klank (ook met Harbeth) en ben toch wel heel nieuwsgierig geworden  ;D

Denk er nu over om ipv de NADc316 zo'n Croft Integrated/MM te gaan gebruiken met m'n P3's.
Dat heeft overigens dan ook met de geringe afmetingen te maken; moet nl in ondiepe kast!
Luister overigens daar bijna nooit op muzieksterkte nivo > is alleen TV en radio via Humax, dus....

Maar eerst dan toch luisteren op m'n muziekinstallatie natuurlijk met m'n C7's en LPtje's draaien.
En als dat ook wel (beter?) bevalt, misschien de LFD vervangen door stevigere Croft's?

Tja...dan is het ineens toch weer 'n leuke hobby  ;)

En nu 'n paar weken wachten op de Croft Phono Integrated; ben benieuwd  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op maart 13, 2014, 20:35:37
En nu 'n paar weken wachten op de Croft Phono Integrated; ben benieuwd  ;)
Niet de R versie?   Bij Audiomaat?

Cyreg

Citaat van: twani op maart 13, 2014, 22:02:52
Niet de R versie?   Bij Audiomaat?

De Integrated R versie kan niet met phonotrapje (ruimte).
Integrated Phono besteld in UK, met die eigenwijze 2 potmeters uitvoering  ???

En zoals ik eerder heb gezegd > wel ook eerst even deze uitproberen ipv m'n LFD!
Maar kan hem sowieso gebruiken als vervanging vd C316  ;) (zelfde kleine afmetingen)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op maart 14, 2014, 10:41:02
De Integrated R versie kan niet met phonotrapje (ruimte).
Integrated Phono besteld in UK, met die eigenwijze 2 potmeters uitvoering  ???

En zoals ik eerder heb gezegd > wel ook eerst even deze uitproberen ipv m'n LFD!
Maar kan hem sowieso gebruiken als vervanging vd C316  ;) (zelfde kleine afmetingen)
De uitvoering met de 2 potmeters staat wat mij betreft het dichtst bij de Croft filosofie, zou ook mijn keuze zijn.

ChrisV

Altijd spannend: wachten op je bestelling. Vooral als je het product nog niet hebt gehoord.

Ben benieuwd wat je van de Croft vindt. De R versie is wat analytischer dan de standaard versie. Je zou kunnen zeggen: de R is wat meer hifi. Zelf vind ik dat de R een mooiere balans heeft tussen hifi en beleving. Sommigen hebben echter de voorkeur voor de normale versie.

Cyreg

Ja, ik ben ook benieuwd naar de combi hier met C7 en P3  ;)

Kan er nog niet zo goed achter komen wat nou precies bij 'n Integrated-R, Micro25-R of Series7-R wordt gereguleerd  :unsure:
DC voedingen tbv de VV en/of phonotrapje en/of ook nog de Fettrap?
Op de foto's zie je wel meer en/of mooiere trafo's en buisjes, maar...... :eh:

Enfin, ik vraag nog verder bij het AoS forum, daar staat heel veel over Croft (icm Harbeth)  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

AoS indeed! Ik heb daar ook veel gelezen in de aanloop naar aankoop.

Cyreg

Op AoS wordt geadviseerd om (binnen mijn budget) en met Harbeth's, als het ooit zover komt natuurlijk, te gaan voor Micro25R/Series7 ipv 25/7R of Int-R/ losse RIAAphono  ;)

Eerst maar 'ns beginnen met die Phono Integrated rustig te beluisteren over 'n paar weken  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

Tja, wat je eerder in de keten verliest, krijg je niet meer terug. Dat verklaart voor mij het advies te investeren in de voorversterker.

eddy135

Citaat van: ChrisV op maart 16, 2014, 15:23:34
Tja, wat je eerder in de keten verliest, krijg je niet meer terug. Dat verklaart voor mij het advies te investeren in de voorversterker.

Source-first filosofie. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz

Even uit een ander topic geplukt, lijkt me hier relevant...

Ik vind alle Harbeths iets 'eigens' hebben. Kan de verschillen echter wel duiden door de modellen onderling te relateren en individueel te beschrijven.

De C7 heeft bijvoorbeeld een klank die alle verschillende instrumenten wat meer 'blend' dan een M30 en is behoorlijk vergeeflijk. Makkelijk te plaatsen en aan te sturen ook. Iets minder gedetailleerd en verfijnd echter dan de M30. Een mooie alleskunner, heel flexibel en muzikaal.

De SHL5 heeft het meest teruggetrokken middengebied, een grootse klank en diep en tuneful laag. Ook heeft hij veel 'lucht' en is zeer open in het hoog. Goed te horen wat de supertweeter doet met bijv. bekkens. Altijd in controle en rustig. Soort warme deken van geluid, maar omfloerster dan de M30. Moeilijker te plaatsen (vooral van de zijmuren) dan de C7/M30.

De M30 is het meest 'expliciet'. Laat goed horen hoe goed of slecht de set en opnames zijn, maar daardoor in staat je heel diep in de opname te laten 'kijken'. Meest klankechte Harbeth, enorm eerlijk. Muzikaliteit sterk afhankelijk van de keten, maar door zijn evenwichtige klankbalans nog steeds niet zo moeilijk te combineren als sommige andere merken.

De P3ESR is wat mij betreft een kleine M30. Deze zijn sterk verwant in klank (zijn ook de enige uit de 'monitor' serie). Door de gesloten behuizing een heel mooi getimed en strak laag. Prachtige afbeelding en ook erg klankecht. Dynamisch ook. Door de kleinere behuizing en woofer moeilijker aan te sturen dan de andere modellen en ook beperkt in laag en maximum geluidsdruk. Is het meest magisch (en misschien wel de beste van allen indien zo gebruikt) in een 'near field' (< 2 m afstand) situatie in een wat kleinere kamer.